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시장보고서
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세계 EV용 고체 전지 시장 - 점유율 분석, 산업 동향, 통계 및 성장 예측(2024-2029년)EV Solid-state Battery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
EV용 고체전지 시장 시장 규모는 1억 8,300만 달러로 예측 기간 중 CAGR은 45.9%를 넘어 5년간 12억 1,400만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.
아시아태평양 시장은 중국, 인도, 일본 등 국가들이 견인하고 있습니다. 아시아태평양은 아직 미성숙한 시장이며 헤아릴 수 없는 잠재력이 숨겨져 있습니다.
중국 정부는 전기 자동차의 도입을 장려하고 있습니다. 이 나라는 이미 트럭 등 현세대 상용차를 움직이고 있는 디젤 연료를 단계적으로 폐지할 계획을 세우고 있습니다. 2050년까지 디젤차와 가솔린차를 완전히 금지할 계획입니다. 따라서 신흥국 시장은 가장 큰 성장 시장 중 하나이며, 상용차의 신규 개척과 수주와 함께 중국의 전기차 시장을 견인할 가능성이 높습니다.
인도의 전기 자동차 시장은 성장 단계에 있습니다. TATA, Mahindra, Maruti Suzuki, Hyundai Motors를 포함한 인도 자동차 선두주자는 인도에서 전기 자동차에 저렴한 옵션을 제공하기 위해 노력하고 있습니다. 또한 정부는 인도에서 전기 이동성을 도입하기 위한 보조금과 제도를 제공합니다.
정부는 국내 공해를 줄이기 위해 다양한 전략을 수립하고 있습니다. 예를 들어 FAME과 FAME II 정책을 통해 이 나라는 고객에게 인센티브를 제공하고 투자자와 제조업체에 EV 공장을 설립하는 매력적인 선택을 제공함으로써 그린카의 신속한 보급을 추진하고 있습니다.
또한 Tata Nexon처럼 저렴한 전기 자동차가 소비자를 유치하고 있습니다. 최근 출시된 이 미드사이즈 SUV는 인도에서 가장 팔리고 있는 자동차 중 하나로 1년 이내에 4,000대 이상이 판매되었습니다. 마찬가지로 MG의 전기차가 합리적인 가격으로 3,000대를 판매한 것도 인도에서 전기차 판매를 늘리고 있는 요인 중 하나입니다.
일본 정부는 또한 2050년까지 이산화탄소 배출량 0을 달성하는 '탄소 중립' 목표를 제창하고 있습니다. Huis Ten Bosch는 환경보호 목표를 달성하기 위해 COVID-19 팬데믹의 혼란에도 불구하고 순전기 버스를 도입했습니다. 게다가 플러그인 하이브리드 자동차, 연료전지 전기 자동차, 배터리 전기 자동차와 같은 대체 동력차 수요는 최근 몇 년간 크게 증가하고 있습니다. 전국 자동차 제조업체가 전기 트럭의 가능성을 테스트하고 IC 엔진 차량에서의 전환을 지원하여 환경을 보호할 수 있습니다.
이러한 사례는 전기자동차 시장의 성장 궤도를 뒷받침하며, 향후 10년간 고체 전지 수요를 촉진할 가능성이 있습니다.
EV용 고체 전지 시장은 Toyota Motor Corporation, Renault Group, Stellantis NV, General Motors, Mitsubishi Motors, Volkswagen AG, Ford Motor Company, Hyundai Group, Samsung SDI, Panasonic, LG Chem이 독점할 것으로 예상됩니다. 각 회사는 주력하고 있습니다.
중국에서는 2022년 2월, Dongfeng E70이 택시용 전기 세단 50대를 납품했습니다. 이 차량은 상업적으로 이용 가능한 최초의 고체 배터리 차량으로 표시됩니다.
2022년 1월, Nissan, Renault, Mitsubishi의 3개 회사는 전기 자동차 시장에서의 지위를 강화하기 위해 전략적 제휴를 맺었습니다. 이 제휴에서 Mitsubishi는 마케팅을 강화하고, Nissan은 고체 배터리 기술을 개발하고, Renault는 자동차의 전기 및 전자 아키텍처를 개발합니다.
The EV solid-state battery market was valued at USD 183 million, and it is expected to reach USD 1,214 million over the period of five years, registering a CAGR of over 45.9% during the forecast period.
The Asia-Pacific market is led by countries like China, India, and Japan. Asia-Pacific is still an immature market with immense hidden potential.
The government of China is encouraging people to adopt electric vehicles. The country has already made plans to phase out diesel fuel, which runs the current generation of commercial vehicles, such as trucks. The country is planning to completely ban diesel and petrol vehicles by 2050. Therefore, the country, being one of the largest growing electric markets, along with new developments and orders for commercial vehicles, is likely to drive the Chinese electric vehicle market.
The electric vehicle market in India is in the growing stage. Automobile giants in India, including TATA, Mahindra, Maruti Suzuki, and Hyundai Motors, are taking initiatives to provide affordable options for electric vehicles in India. Moreover, the government is providing subsidies and schemes to adopt electric mobility in India.
The government has been formulating various strategies to reduce pollution in the country. For instance, with its FAME and FAME II policies, the country has been providing incentives to customers and attractive options for investors and manufacturers to set up EV plants to propel the nation toward the faster adoption of green vehicles.
Moreover, electric cars at reasonable prices are attracting consumers, such as Tata Nexon. The recently launched mid-size SUV is one of the hot-selling cars in India, and more than 4,000 units have been sold within the year. Similarly, the 3,000 units sold by MG electric cars at a reasonable price is one of the factors increasing the sales of electric cars in India.
The Japanese government also proposed a 'carbon neutral' goal of achieving zero carbon emissions by 2050. To achieve its environmental protection goals, Huis Ten Bosch introduced pure electric buses, despite disruptions of the COVID-19 pandemic. Moreover, the demand for alternatively powered vehicles, such as plug-in hybrids, fuel cell electric vehicles, and battery electric vehicles, has increased significantly over the past few years. Vehicle manufacturers across the country are testing the possibilities of electric trucks, which may support the government's move from IC engine vehicles, thereby protecting the environment.
Such instances may aid the growth trajectory of the electric vehicle market, which, in turn, may propel the demand for solid-state batteries over the coming decade.
The EV solid-state battery market is expected to be dominated by Toyota Motor Corporation, Renault Group, Stellantis NV, General Motors, Mitsubishi Motors, Volkswagen AG, Ford Motor Company, Hyundai Group, Samsung SDI, Panasonic, and LG Chem. The companies are focused.
In February 2022, in China, Dongfeng E70 delivered 50 electric sedans for taxis. This vehicle is marked as the first commercially available solid-state battery vehicle.
In January 2022, Nissan, Renault, and Mitsubishi came under a strategic alliance to strengthen their position in the electric vehicle market. In this alliance, Mitsubishi will reinforce marketing, Nissan will develop solid-state battery technology, and Renault will develop electrical and electronics architecture for vehicles.