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일본의 컴퓨터 단층촬영(CT) 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Japan Computed Tomography - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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일본의 컴퓨터 단층촬영(CT, Computed Tomography) 시장 규모는 2024년 3억 7,000만 달러로 추정 및 예측되며, 2029년 5억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년)의 CAGR은 5.87%로 추이하며 성장 할 것으로 예상됩니다.

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COVID-19 팬데믹은 조사한 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. COVID-19 팬데믹으로 의료 시스템은 막대한 과제를 목격했습니다. COVID-19 팬데믹성 동안, 대부분의 만성 치료는 긴급하지 않은 것으로 간주되었기 때문에 모든 감염에 대한 위험을 줄이기 위해 모든 외래 치료가 연기되거나 제한되었습니다. 그러나 COVID-19 감염의 출현으로 폐 영상 진단이 COVID-19 진단의 주요 부분을 차지하게되었습니다. 2022년 5월 Keio Journal of Medicine에 발표된 연구에 따르면 CT는 민감도 68%, 특이도 57%를 보였습니다. CT 결과가 위양성(FP)이었던 환자는 보통 간질성 폐질환 등 COVID-19와 유사한 질환을 가지고 있는 것으로 판명되었습니다. 판정 곡선 분석은 CT 영상 진단의 임상적 의의가 제한적인 것으로 나타났습니다. 따라서 COVID-19 진단에 사용되는 CT 스캔이 감소했습니다. 그러나 진단 절차와 제조 활동의 재개로 시장은 순조롭게 회복되고 있으며 앞으로 수년간 비슷한 경향이 지속될 것으로 예상됩니다.

일본의 컴퓨터 단층촬영(CT) 시장 성장을 가속하는 주요 요인으로는 암, 심혈관질환, 정형외과질환, 당뇨병 등 만성질환의 부담 증가를 들 수 있습니다. 예를 들어 일본에서는 2021년 3월 Journal of Alzheimer's Diseases에 게재된 연구에 따르면 2025년에는 치매 환자가 650만명에서 700만명, 2060년에는 850만명에서 1,150만명이 된다고 예측됩니다. 마찬가지로 일본에서는 치매의 50-75%가 알츠하이머병(ADD)에 의한 것입니다. 또한 '세계 알츠하이머 보고서 2022'에 따르면 국내에서는 경도 치매의 약 43%, 중등도 치매의 약 67%, 중증 치매의 약 90%가 시설에 입소하고 있습니다. 이처럼 신경질환의 부담은 크고 컴퓨터 단층촬영 등 영상 진단 수요를 끌어올려 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.

대기업은 다양한 전략적 노력을 하고 있습니다. 여기에는 합병, 인수, 제휴, 파트너십, 제품 출시 등이 포함됩니다. 예를 들어, 2021년 8월, Canon Medical Systems Corporation은 광자계수 CT(PCT)를 이용한 차세대 영상 진단 시스템을 개발하기 위해 국립암 연구센터, 탐색적 종양 연구개발센터, 동병원과 공동 연구를 시작했습니다.

이와 같이 만성질환 부담 증가와 시장 진입기업의 전략적 활동 등 위의 모든 요인이 예측 기간 중 시장 성장을 촉진 할 것으로 예상됩니다. 그러나 CT 스캔 절차 및 장비와 관련된 비용이 높으면 예측 기간 동안 시장 성장을 억제할 수 있습니다.

일본 CT 시장 동향

진단센터 부문이 최종 사용자로 큰 성장을 이룰 전망

치과, 심혈관 질환, 암 유병률의 상승, 많은 진단센터에 의한 전략적 대책이 일본의 컴퓨터 단층촬영 시장 성장에 기여하고 있습니다. 일본에서는 의료에 대한 투자가 활발해, 이것이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.

또한 Fujifilm은 2021년 4월 의료 부문에 110억 달러를 투자했다고 발표했습니다. 또한, 2021년 3월에는 Hitachi의 화상 진단 사업을 인수했습니다. 이러한 전략적 전개의 결과, 일본에서 화상 진단 서비스는 성장할 전망입니다. 이러한 진보는 CT, 엑스레이, 초음파와 같은 영상 진단 장비의 사용을 증가시킵니다. 이에 따라 병원 및 진단센터에서 CT 영상 진단 서비스에 대한 수요가 증가하고 이 분야의 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다.

만성 질환 부담으로 인한 건강 문제에 대한 인식이 높아지면서 일본에서는 진단용 영상 검사에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 또한 다양한 기업과 정부 기관에서 웰빙에 대한 인식을 확산하고 일본 내 암과 같은 만성 질환의 유병률을 최소화하기 위한 이니셔티브를 진행하고 있습니다. 예를 들어, Kao Group은 2022년 9월 유방암 조기 발견에 대한 인식을 높이기 위해 핑크리본 캠페인을 시작했습니다. 또한, 2022년 9월 세계 알츠하이머의 날을 맞아 일본 Eisai Co., Ltd.는 치매 인식 개선 동영상 2편을 공개한다고 발표했습니다. 이 동영상은 신경계 질환에 대한 인식과 질환 검진에 대한 인식을 제고하여 해당 부문의 성장을 촉진할 것입니다.

따라서, 다양한 요인들로 인해 진단센터 부문은 본 연구의 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.

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종양학 부문은 예측 기간 동안 건강한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

종양학은 종양과 암의 진단과 치료로 정의됩니다. 종양학은 이환율과 사망률의 주요 원인 중 하나입니다. 따라서 종양 및 기타 이상의 검출, 질병의 범위의 결정, 치료 효과의 평가에 사용되기 때문에 이 지역에서는 암의 진단에 있어서 화상 진단의 필요성이 높습니다. 이 지역에서 암 환자의 발생률은 종양학 분야의 성장을 높이고 있습니다.

암정보사가 발표한 2022년 통계에 따르면 2021년 일본에서 새롭게 보고된 암 환자는 약 37만 8,600명(남성 21만 8,900명, 여성 15만 9,700명)이었습니다. 또, 이 자료에 의하면, 부위별로는 폐암이 가장 높았으며(남성 24%)으로, 직장·대장암(13%), 위암(12%), 췌장암(8%), 간암(7%))가 그 뒤를 이었습니다. 이와 같이 인구간에 암 부담이 크므로 조기 진단의 필요성이 높아져 CT 스캔, MRI 등 영상 진단 기기에 대한 수요가 높아지고, 이 부문의 성장이 촉진됩니다. 있을 것으로 예상됩니다.

또한 대기업의 제품 출시와 기술 진보도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 11월에는 NeuroLogica의 모바일형 전신 32 슬라이스 CT 스캐너 'BodyTom Elite'가 일본에서 판매 개시됩니다. BodyTom Elite는 포인트 오브 케어 CT 촬영을 가능하게 하고 심각한 환자를 방사선과로 이동시키는 것과 관련된 위험을 줄여 더욱 유연성을 제공합니다.

따라서 앞서 언급한 모든 요인들은 예측 기간 동안 부문의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

일본의 컴퓨터 단층촬영 업계 개요

컴퓨터 단층촬영(CT) 시장은 Canon Medical Systems Corporation, Koninklijke Philips NV, GE Healthcare, Siemens Healthineers 등 소수의 대기업이 존재하기 때문에 통합되었습니다. 이러한 대기업은 업계에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 대부분의 진출기업은 시장에 가장 큰 시장 점유율을 얻기 위해 기술적으로 첨단 제품을 시장에 투입하는 데 주력하고 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제 조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진 요인
    • 고령자 인구와 만성 질환 부담 증가
    • 컴퓨터 단층촬영의 기술 진보
  • 시장 성장 억제 요인
    • CT 스캔 절차 및 장비와 관련된 높은 비용
  • Porter's Five Forces 분석
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화(시장 규모-달러)

  • 유형별
    • 낮은 슬라이스
    • 중간 슬라이스
    • 고 슬라이스
  • 용도별
    • 종양학
    • 신경학
    • 심혈관
    • 근골격계
    • 기타 용도
  • 최종 사용자별
    • 병원
    • 진단센터
    • 기타 최종 사용자

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Canon Medical Systems Corporation
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • GE Healthcare
    • Koninklijke Philips NV
    • Siemens Healthineers
    • CareStream Health
    • Planmed Oy
    • J. Morita Corporation
    • Dentsply Sirona

제7장 시장 기회 및 향후 동향

LYJ 24.01.29
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The Japan Computed Tomography Market size is estimated at USD 0.37 billion in 2024 and is expected to reach USD 0.5 billion by 2029, registering a CAGR of 5.87% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the market studied. The healthcare system witnessed enormous challenges due to the COVID-19 pandemic. All outpatient treatments were postponed or restricted during the COVID-19 pandemic to reduce the risk of viral transmission, as most chronic therapies were regarded as non-urgent. However, with the advent of the COVID-19 infection, lung imaging became a major part of COVID-19 diagnostics as it helped diagnose the severity of the disease in the affected population. According to the study published in the Keio Journal of Medicine in May 2022, CT showed 68% sensitivity and 57% specificity. Patients with false-positive (FP) CT results have typically been found to have illnesses that mimic COVID-19, such as interstitial lung disease. Decision curve analysis showed that CT imaging had limited clinical relevance. Thus, the CT scan used declined for the COVID-19 diagnosis. However, the market has recovered well owing to the resumption of diagnostic procedures and manufacturing activities, and it is expected to witness a similar trend over the coming years.

Major factors driving the growth of Japan's computed tomography market include the increasing burden of chronic diseases such as cancer, cardiovascular disease, orthopedic diseases, and diabetes, among others. For instance, according to the study published in the Journal of Alzheimer's Diseases in March 2021 in Japan, it was predicted that there will be between 6.5 million and 7 million and 8.5 million and 11.5 million people with dementia in 2025 and 2060, respectively. Likewise, in Japan, 50-75% of dementia cases are caused by Alzheimer's disease (ADD). In addition, according to the World Alzheimer Report 2022, about 43% of those with mild dementia, 67% of those with moderate dementia, and 90% of those with severe dementia were institutionalized in the country. Thus, a significant burden of neurological diseases is expected to boost demand for diagnostic imaging such as computed tomography, thereby boosting the market's growth.

The major players are undertaking various strategic initiatives. These include mergers, acquisitions, collaborations, partnerships, and product launches. For instance, in August 2021, Canon Medical Systems Corporation initiated a collaborative research effort with the National Cancer Centre Japan, the Exploratory Oncology Research & Clinical Trial Centre, and EAST Hospital to develop a next-generation diagnostic imaging system using photon-counting computed tomography (PCCT).

Thus, all the factors above, such as the growing burden of chronic diseases and strategic activities by the market players, are expected to boost market growth over the forecast period. However, the high cost associated with the CT scan procedures and equipment may restrain market growth over the forecast period.

Japan Computed Tomography Market Trends

The Diagnostic Centers Segment is Expected to Witness Significant Growth in End Users

The rising prevalence of dental and cardiovascular conditions, cancers, and strategic measures undertaken by many centers are contributing to the growth of the computed tomography market in Japan. The country's considerable healthcare investment is likely to drive market growth.

Furthermore, Fujifilm announced in April 2021 that it had invested USD 11 billion in its healthcare division. In addition, in March 2021, the company acquired Hitachi's diagnostic imaging business. As a result of such strategic developments, diagnostic imaging services in Japan are poised to grow. These advancements will increase the use of diagnostic imaging devices such as CT, X-rays, and ultrasound, among others. This is expected to increase demand for CT imaging services at hospitals and diagnostic centers, propelling segment growth.

The increasing awareness of health concerns from chronic disease burden has significantly increased the demand for diagnostic imaging tests in Japan. Additionally, various companies and government agencies are taking initiatives to spread wellness awareness and minimize the prevalence of chronic diseases, such as Cancer in Japan. For instance, in September 2022, Kao Group launched a Pink Ribbon Campaign to raise awareness for early detection of breast cancer. Additionally, in September 2022, on World Alzheimer's Day, Eisai Co., Ltd.'s headquarters in Japan announced the release of two dementia awareness videos. This video will create awareness of neurological diseases and screening of diseases, thereby boosting the segment growth.

Therefore, due to various factors, the diagnostic centers segment is expected to grow over the forecast period of the study.

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Oncology Segment is Expected to Grow with Healthy CAGR over the Forecast Period

Oncology is defined as the diagnosis and treatment of tumors and cancers. Oncology is one of the leading causes of morbidity and mortality. Therefore, the need for imaging in the diagnosis of cancer is high within the region, as it is used to detect tumors and other abnormalities, determine the extent of the disease, and evaluate the effectiveness of treatment. The incidence of cancer cases within the region is elevating the growth of the oncology segment.

According to the 2022 statistics published by Ganjoho, about 378,600 new cancer cases (218,900 cases in males and 159,700 cases in females) were reported in Japan in 2021. In addition, as per the same source, lung cancer was the leading site (24% for males), followed by rectum/colon cancer (13%), stomach cancer (12%), pancreas (8%), and liver cancer (7%). Thus, the high burden of cancer among the population raises the need for early diagnosis, which in turn is anticipated to fuel the demand for imaging devices such as CT scans, MRIs, and others, hence propelling the segment's growth.

Moreover, product launches and technological advancements by major players are also fueling market growth. For instance, in November 2021, NeuroLogica's BodyTom Elite, the company's mobile, full-body, 32-slice CT (computed tomography) scanner, will be available for purchase in Japan. BodyTom Elite offers additional flexibility by allowing point-of-care CT imaging and reducing the risks associated with moving critically ill patients to radiology.

Thus, all the aforementioned factors are expected to boost segment growth over the forecast period.

Japan Computed Tomography Industry Overview

The computed tomography (CT) market is consolidated due to the presence of a few major players, including Canon Medical Systems Corporation, Koninklijke Philips NV, GE Healthcare, and Siemens Healthineers. These major players hold a significant share in the industry. Most players focus on bringing technologically advanced products into the market to acquire the maximum market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Geriatric Population and Chronic Disease Burden
    • 4.2.2 Technological Advancements in Computed Tomography
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost Associated With CT Scan Procedure and Equipment
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Low Slice
    • 5.1.2 Medium Slice
    • 5.1.3 High Slice
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Oncology
    • 5.2.2 Neurology
    • 5.2.3 Cardiovascular
    • 5.2.4 Musculoskeletal
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Hospitals
    • 5.3.2 Diagnostic Centers
    • 5.3.3 Other End-Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Canon Medical Systems Corporation
    • 6.1.2 Fujifilm Holdings Corporation
    • 6.1.3 GE Healthcare
    • 6.1.4 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.5 Siemens Healthineers
    • 6.1.6 CareStream Health
    • 6.1.7 Planmed Oy
    • 6.1.8 J. Morita Corporation
    • 6.1.9 Dentsply Sirona

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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