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사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

User-Generated Content Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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사용자 생성 컨텐츠(UGC) 플랫폼(User-Generated Content Platform) 시장 규모는 현재 59억 달러로 추정되며, 예측 기간 동안 29.2%의 CAGR로 추이하며 성장할 것으로 예상되며, 향후 5년간 212억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

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주요 하이라이트

  • 사용자 생성 컨텐츠 플랫폼은 다양한 소셜 미디어 플랫폼의 도입이 증가하고 있기 때문에 오랜 세월에 걸쳐 대폭적인 성장을 이루고 있습니다. 사용자는 이러한 플랫폼을 이용하여 컨텐츠를 제작, 공유하고 그 교류에 참여할 수 있습니다. Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok 등의 소셜 미디어 플랫폼도 가장 자주 사용되는 UGC 플랫폼 중 하나입니다.
  • 또한 사용자가 생성한 컨텐츠 플랫폼은 브랜드가 소셜 미디어 및 기타 출처에서 짧은 동영상을 비롯한 기업 소개 및 시각적 제품 소개를 수집하고 판매, 광고 및 마케팅 활동을 늘리기 위해 재사용 할 ㅅ ㅜ 있습니다.
  • 최근 몇 년동안 브랜드 광고 및 마케팅을 목적으로 하는 사용자 생성 컨텐츠의 사용이 급격히 증가하고 있습니다. 새로운 온라인 쇼핑 동향이 나타났을 뿐만 아니라 침략적인 마케팅 기법에 대한 소비자의 혐오감도 높아지고 있습니다. 많은 광고주와 기업이 고객과 상호작용하기 위해 사용자 생성 컨텐츠에 주목하고 있습니다.
  • 예를 들어 2022년 5월 Pixlee TurnTo는 브랜드와의 제휴를 추구하는 최상위 컨텐츠 제작자에 초점을 맞추어 결국 브랜드에 대한 인플루언서 발굴 문제를 해결하기 위한 프로그램, 제작자 네트워크를 시작했습니다. Pixlee Creator Network는 이미 Pixlee TurnTo for Creators를 활용하고 있는 브랜드에 대해 엄선된 크리에이터를 제공해, 인플루언서의 발굴부터 캠페인 운영까지의 간극을 좁힐 것입니다.
  • COVID-19는 사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 시장 수요와 성장을 가속화했습니다. 봉쇄 조치과 사회적 거리를 두는 조치로 사람들이 집에서 보내는 시간이 길어지면서 다양한 플랫폼에서 사용자 생성 컨텐츠의 수가 크게 증가했습니다. 그 결과 페이스북, 인스타그램, 트위터 등의 소셜미디어 플랫폼에 관련된 사람의 수가 증가하여 이들 플랫폼에 의존하여 시청자에게 도달해 온 기업과 컨텐츠 제작자에게 도움이 되었습니다.

사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 시장 동향

AI와 머신러닝의(ML) 발전

  • AI와 ML 기술을 활용하면 사용자가 생성한 컨텐츠 플랫폼의 분석을 개선하고, 사용자 경험을 개선하고, 사용자에게 더 적합한 컨텐츠를 제공하는 데 도움이 될 수 있습니다. 또한 이러한 기술은 헤이트 스피치나 가짜 뉴스에서 발생할 수 있는 문제를 파악하는 데 도움이 되므로 이 플랫폼의 컨텐츠 품질을 향출시킬 수 있습니다.
  • 여러 파트너십 형성, 프로젝트 투자, 신제품 시장 출시로 기업은 시장 점유율을 확대하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 11월, 급성장하는 기술 기업에 신뢰와 안전, 디지털 고객 경험의 아웃소싱 서비스를 제공하는 TaskUs Inc.는 독성 방지 AI 기업인 AntiToxin, Inc.(L1ght)에 대한 전략적 투자를 발표했습니다. L1ght사의 기술은 AI를 활용하여 유해한 온라인 컨텐츠를 인식·분석합니다. 이 투자는 세이프티 오퍼레이션 센터의 출시를 지원합니다. 이 통합 솔루션은 L1ght의 AI 및 TaskUs 중재 전문가를 활용하여 소셜 네트워크, 데이트 앱, 온라인 마켓플레이스 사용자를 보호합니다.
  • 2022년 6월, 마켓플레이스의 사용자 생성 이미지 개선을 지원하는 AI 기업인 Claid.ai는 엔드 투 엔드 이미지 처리 플랫폼인 Claid API 2.0을 발표했습니다. Claid의 기술은 사진을 자동으로 강조하고 배경을 제거하고 제품을 캔버스에 정렬하고 조명을 수정합니다. Claid는 이미 미국의 대기업을 위해 1억 장 이상의 사용자 생성 사진을 최적화했습니다.
  • 사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 시장은 끊임없이 진화하고 있으며, 새로운 동향과 사용자 행동의 변화가 업계를 형성하고 있습니다. 또한 AI와 머신러닝은 사용자가 생성한 컨텐츠 플랫폼에서 사용자 경험을 개인화하는 데 도움이 됩니다.
  • 사용자의 행동과 선호도를 분석함으로써 이러한 기술은 관련성이 높은 컨텐츠, 제품 및 서비스를 사용자에게 추천할 수 있습니다. 사용자는 개인화된 추천을 제공하는 플랫폼을 지속적으로 이용할 가능성이 높아지므로 플랫폼에 대한 참여와 유지력을 높일 수 있습니다. 따라서 AI와 머신러닝 기술의 발전은 사용자가 생성한 컨텐츠 플랫폼이 향후 성공할 수 있는 중요한 요소가 될 것으로 보입니다.
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아시아 태평양이 가장 빠른 성장을 달성

  • 아시아 태평양은 2022년 세계 사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 인도나 중국과 같은 신흥 경제국에서는 스마트폰 사용률 증가와 소셜 네트워킹 사이트의 인기 증가가 이 성장의 원동력이 되고 있습니다.
  • 또한, 이 지역에서 사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 시장의 급성장은 기술 개척 증가나 IT 및 통신 분야에서 폭넓은 도입에 의한 것입니다. 사용자 기반의 플러스 성장은 IoT 및 관련 디바이스 수요 증가와 광대역 네트워크 플랫폼의 배포 증가로 이어집니다.
  • 또, 이 지역에서는 인터넷의 보급이 급속히 진행되고 있어 모바일 기기나 접속성의 향상을 통해 인터넷에 액세스하는 사람이 늘고 있습니다. 그 결과 UGC 플랫폼의 사용자 기반이 확대되었습니다. 중국 인터넷 네트워크 정보 센터(China Internet Network Information Center)에 따르면 2022년 12월 농촌 지역의 인터넷 보급률은 61.90%였습니다. 이는 2022년 6월의 58.80% 대비 상승했습니다.
  • 2022년 5월, 세계적인 종합 마케팅 커뮤니케이션 대행사인 Pink Lemonade Communications는 사용자 생성 컨텐츠 플랫폼의 출시를 발표했습니다. Pink Lemonade UGC Studio는 시청자에게 정보를 제공하고, 교육하고, 즐겁게 하는 컨텐츠를 만드는 데 열성적인 진정한 민간 팀에 의해 설계되었습니다.
  • 한편, 같은 2022년 5월 메타버스 사용자 생성 플랫폼인 BUD는 Sequoia Capital India가 주도하고 ClearVue Partners, NetEase, Northern Light Venture Capital이 참여하는 3,680만 달러의 시리즈 B 라운드를 발표했습니다. 또한 이 라운드에는 기존 투자자인 GGV Capital, Qiming Venture Partners, Source Code Capital도 참여했습니다.

사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 업계 개요

2023년 1월, PepsiCo Inc.의 에너지 드링크 브랜드인 Sting은 인도의 쇼트 동영상 앱 Moj와 제휴해, 동사의 캠페인을 중심으로 사용자 생성 컨텐츠를 작성해, 브랜드의 프로모션을 실시합니다. 특히 이 혁신은 사용자 컨텐츠를 늘리고 캠페인을 홍보하는 것입니다.

2022년 11월 인도의 다국적 기술 기업인 Jio Platforms는 크리에이티브 서비스 기업인 Creativeland Asia와 제휴하여 Rolling Stone의 인도 버전은 'Platform'이라는 새로운 앱을 출시했습니다. Platform 앱은 크리에이터가 순위와 평판을 통해 승진할 수 있도록 설계된 생태계로 유명 연예인을 대상으로 했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제 조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진 요인
    • 인플루언서 마케팅 이용 증가
    • AI와 머신러닝(ML)의 발전
  • 시장 성장 억제 요인
    • 신뢰성과 안전성 문제

제6장 시장 세분화

  • 제품 유형별
    • 블로그
    • 웹사이트
    • 광고 및 프로모션
    • 소셜 미디어
    • 오디오 및 비디오
    • 기타 제품 유형
  • 최종 사용자별
    • 개인
    • 기업
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아 태평양
    • 남미
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Bazaarvoice
    • CrowdRiff
    • Monotype Imaging Inc.
    • Yotpo Ltd
    • Grin Technologies Inc.
    • Pancake Laboratories, Inc.
    • Pixlee TurnTo
    • Taggbox.com
    • Curalate, Inc.
    • Upfluence

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회 및 향후 동향

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The User-Generated Content Platform Market size is valued at USD 5.90 billion in the current year and is expected to register a CAGR of 29.2% during the forecast period to become USD 21.26 billion by the next five years.

Key Highlights

  • User-generated content platforms have witnessed substantial growth over the years due to the rising adoption of various social media platforms. Users can use these platforms to produce and share content as well as engage in its interaction, which will contribute to a vibrant online community. Social media platforms such as Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, and others are also among the most frequently used UGC Platforms.
  • In addition, the User-Generated Content Platform also enables brands to collect company references and visual product references, including short videos from social media as well as other sources for repurposing them in order to increase sales, advertising, or marketing efforts.
  • In recent years, the use of User-Generated Content for Brand Advertising and Marketing purposes has increased dramatically; new online shopping trends have emerged, as well as increasing consumer aversion towards invasive marketing techniques. A lot of advertisers and firms are turning to user-generated content in order to interact with their customers.
  • For instance, in May 2022, Pixlee TurnTo launched its Creator Network, a program aimed at highlighting top content creators seeking partnerships with brands and ultimately solving the problem of Influencers' discovery for brands. The Pixlee Creator Network will provide a curated selection of creators to brands that have already made use of Pixlee TurnTo for Creators, bridging the gap from influencer discovery to campaign management.
  • COVID-19 sped up the demand & growth of the user-generated content platform market. A significant increase in the number of user-generated content took place on different platforms as people started spending more time at their homes due to lockdowns and social distancing measures. It led to a rise in the number of people who engage on social media platforms such as Facebook, Instagram, and Twitter, which is beneficial for businesses and content creators that have relied on these platforms to reach their audiences.

User-Generated Content Platform Market Trends

Development of AI and machine learning

  • The use of AI and ML technologies could help user-generated content platforms improve their analysis, enhance the user experience, and offer more relevant content for users. Moreover, these technologies might help to identify problems that may arise from hate speech or fake news and thus improve the quality of content on this platform.
  • With the formation of multiple partnerships, investment in projects, and launching new products on the market, companies are increasing their market share. For instance, in November 2022, strategic investment in AntiToxin, Inc., dba, L1ght, an anti-toxicity AI company, was announced by TaskUs Inc., a provider of outsourced trust and safety and digital customer experience services to fast-growing technology companies. L1ght's technology leverages AI to recognize and analyze harmful online content. The investment will assist the launch of the Safety Operations Center. This integrated solution utilizes L1ght's AI and TaskUs' moderation professionals to safeguard the users of social networks, dating apps, and online marketplaces.
  • In June 2022, Claid.ai, an AI company that helps marketplaces improve user-generated images, launched an end-to-end image processing platform, Claid API 2.0. Claid's technology automatically enhances photos, removes backgrounds, aligns products on the canvas, and fixes lighting. Claid has already optimized over 100M user-generated photos for some of the major US players.
  • The user-generated content platform market is constantly evolving, with new trends and changes in user behavior shaping the industry. Furthermore, AI and machine learning can help to personalize the user experience on user-generated content platforms.
  • By analyzing user behavior and preferences, these technologies can recommend relevant content, products, or services to users. This can increase engagement and retention on the platform, as users are more likely to continue using a platform that provides them with personalized recommendations. Therefore, the development of AI and machine learning technologies will be a key factor in the future success of user-generated content platforms.
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Asia-Pacific Witness the Fastest Growth

  • Asia-Pacific region was expected to have a substantial share of the global user-generated content platforms market in 2022. In emerging economies like India and China, this growth is driven by an increase in the usage of smartphones and the increasing popularity of social networking sites.
  • The rapid growth of the User-Generated Content Platform Market in this region is also due to increased technology developments, as well as broad adoption within IT & telecommunications. The positive growth of the user base is driven by an increase in demand for IoT and associated devices, together with increased deployment of broadband network platforms.
  • Also, the region has witnessed a rapid increase in internet penetration, with more people gaining access to the internet through mobile devices and improved connectivity. This led to a larger user base for UGC platforms. As per the China Internet Network Information Center, the Internet Penetration Rate of Rural data was reported at 61.90 % in December 2022. This recorded an increase from the previous number of 58.80 % for June 2022.
  • In May 2022, the launch of the User Generated Content Platform was announced by Pink Lemonade Communications, a global full-service, integrated marketing and communication agency. The Pink Lemonade UGC Studio is designed by a team of authentic and common people who are enthusiastic about creating content that will inform, educate, or entertain the audience.
  • Meanwhile, during the same month of May 2022, BUD, a metaverse user-generated platform, introduced its USD 36.8M Series B round led by Sequoia Capital India with participation from ClearVue Partners, NetEase, and Northern Light Venture Capital. In addition, the round was attended by existing investors GGV Capital, Qiming Venture Partners, and Source Code Capital.

User-Generated Content Platform Industry Overview

In January 2023, PepsiCo Inc.'s energy drink brand, Sting, has teamed up with Moj, an Indian short video app, to create user-generated content around the company's campaign to promote the brand. This innovation, in particular, is to increase user content and promotion of the campaign.

In November 2022, Jio Platforms, an Indian Multinational Technology company, partnered with Creativeland Asia, a creative services company, and Rolling Stone's Indian edition launched a new app called Platform. Platform app aimed to target celebrity entertainers with an ecosystem designed to empower creators to advance through ranks and reputation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Use of Influencer Marketing
    • 5.1.2 Development of AI and Machine Learning
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Trust and Safety Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Blogs
    • 6.1.2 Websites
    • 6.1.3 Advertising and Promotions
    • 6.1.4 Social Media
    • 6.1.5 Audio and Video
    • 6.1.6 Other Product Types
  • 6.2 By End-user
    • 6.2.1 Individual
    • 6.2.2 Enterprises
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Bazaarvoice
    • 7.1.2 CrowdRiff
    • 7.1.3 Monotype Imaging Inc.
    • 7.1.4 Yotpo Ltd
    • 7.1.5 Grin Technologies Inc.
    • 7.1.6 Pancake Laboratories, Inc.
    • 7.1.7 Pixlee TurnTo
    • 7.1.8 Taggbox.com
    • 7.1.9 Curalate, Inc.
    • 7.1.10 Upfluence

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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