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컨텐츠 마케팅 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Content Marketing Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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컨텐츠 마케팅 시장 규모는 올해 2,630억 9,000만 달러로 추정됩니다.

향후 5년간 5,234억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 14.75%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 컨텐츠 마케팅 수요의 성장을 이끄는 중요한 트렌드 중 하나는 디지털 트랜스포메이션입니다. 컨텐츠 마케팅은 기업이 전통적인 채널에서 마케팅 전략 및 고객 참여 노력과 같은 디지털 플랫폼으로 비지니스의 초점을 이동함에 따라 인터넷 사용자와 효율적으로 연결하고 참여하기 위한 필수적인 도구가 되고 있습니다.
  • 고객과의 관계를 강화하고 변화하는 소비자 행동에 맞춰 마케팅 전략을 조정하기 위해 인터넷에서 기업의 존재감이 필요하다는 점이 조사 대상 시장의 수요를 주도하고 있습니다. 컨텐츠 마케팅은 디지털 채널에 대한 의존도가 높아짐에 따라 기업이 잠재고객과 소통하고 참여하며 잠재고객으로 전환하는 데 필수적인 요소가 되고 있습니다.
  • 그러나 소스에서 데이터를 분석할 수 있는 컨텐츠 마케팅 시스템에 대한 기술 부족이 시장의 걸림돌로 작용하고 있습니다. 소비자의 수요를 충족시키기 위해 적절한 컨텐츠 광고 전략을 선택하는 것은 어려운 작업이며, 효과를 내기 위해서는 충분한 창의력과 기술력이 필요합니다.
  • AI를 활용한 자동화는 마케팅 담당자에게 경쟁 우위를 제공하고, 반복적이고 중복적인 작업보다 마케팅 전략에 더 많은 시간을 할애할 수 있게 해줍니다. 따라서 AI 기반 컨텐츠 마케팅 솔루션의 시장 개척은 향후 몇 년 동안 컨텐츠 마케팅 벤더들에게 진화하는 기업의 요구에 대응할 수 있는 기회를 제공할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2023년 7월, 혁신적인 제너레이티브 AI 플랫폼인 SpeedyBrand는 Y Combinator와 GV(Google Ventures)가 주도하는 펀딩을 통해 250만 달러의 투자를 유치했습니다. 이 자금은 중소기업 시장에 초점을 맞추고 중소기업(SME)을 위해 설계된 AI 기반 SEO 컨텐츠 마케팅 플랫폼의 추가 개발 및 확장에 사용될 예정입니다.
  • COVID-19의 대유행은 컨텐츠 마케팅에 큰 영향을 미쳐 전 세계 기업의 전략과 우선순위를 재구성하고 있습니다. 전염병의 봉쇄와 사회적 거리두기 조치로 인해 사람들은 온라인에서 더 많은 시간을 보내야 했습니다. 이로 인해 더 많은 사람들이 디지털 소비로 전환하고 브랜드가 다양한 컨텐츠 형식을 통해 청중과 소통할 수 있는 새로운 기회가 열리면서 컨텐츠 마케팅 소프트웨어와 서비스에 대한 필요성이 높아졌습니다.
  • 기업들은 진화하는 소비자 시장에서 효과적인 디지털 커뮤니케이션, 온라인 참여, 마케팅 전략의 적응이 얼마나 중요한지 잘 알고 있습니다. 팬데믹은 디지털 채널로의 전환을 더욱 빠르게 진행함과 동시에 중요한 시기에 브랜드 관련성을 확보하는 데 필수적인 도구로서 컨텐츠 마케팅의 가치를 강화했습니다.

컨텐츠 마케팅 시장 동향

디지털 채널의 부상으로 시장 성장 견인

  • 소비자들이 온라인에서 보내는 시간이 늘어남에 따라, 기업들은 타깃 고객에게 효과적으로 다가갈 수 있는 탄탄한 온라인 입지를 구축하는 것이 필수적입니다. 이에 따라 다양한 디지털 플랫폼에서 필요한 컨텐츠를 제작하고 배포하는 컨텐츠 마케팅 솔루션과 서비스 도입이 증가하고 있습니다.
  • 디지털 채널은 블로그, 인포그래픽, 인포그래픽, 사례 연구, 동영상 등 다양한 컨텐츠 형식을 지원하며, 기업은 다양한 컨텐츠 소비 선호도에 대응할 수 있습니다. 또한, 인구통계, 관심사, 행동에 기반한 타겟팅에도 도움이 됩니다. 다양한 디지털 채널에서 다양한 타깃 오디언스에게 도달하기 위해서는 컨텐츠 마케팅 솔루션의 활용이 필수적입니다. 컨텐츠 마케팅 솔루션은 향후 몇 년 동안 더욱 성장할 가능성이 높습니다.
  • 디지털 채널의 부상은 기업이 인터넷에서 타겟 고객과 연결해야 하는 환경을 조성합니다. 이러한 수요는 고품질의 매력적인 컨텐츠를 제공하고 인터넷에서의 존재감, 브랜드 인지도 및 고객 참여를 높이는 컨텐츠 마케팅을 통해 충족될 수 있습니다. 이처럼 기업의 디지털 전략에서 컨텐츠 마케팅의 통합에 대한 의존도가 높아짐에 따라 컨텐츠 마케팅에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
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북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지

  • 컨텐츠 마케팅 전략의 조기 도입과 잘 구축된 시장 생태계가 결합되어 이 지역이 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 북미 기업들은 디지털 혁신의 최전선에 서서 온라인 참여와 브랜드 인지도에 대한 중요성을 인식하고 있습니다. 컨텐츠 마케팅이 기업의 디지털 전략에 필수적인 매개변수로 자리 잡으면서 이 지역의 채택률이 높아지고 있습니다.
  • 또한, 이 지역에는 기업에 컨텐츠 마케팅 서비스를 제공하는 많은 마케팅 대행사가 있습니다. 또한 전문 지식을 활용할 수 있다는 점도 북미 지역의 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다. 미국 인구 조사국에 따르면 미국 광고 대행사의 2021년 총 수입은 약 570억 달러로 COVID-19 사태로 인해 수입이 감소한 2020년보다 62억 4,000만 달러 증가했습니다.
  • 이 지역에서 컨텐츠 마케팅에 대한 수요가 증가함에 따라 각 업체들은 새로운 기술 기반의 컨텐츠 마케팅 플랫폼 및 서비스 출시를 계획하고 시장에 진입하고 있습니다. 예를 들어, 델라웨어에 본사를 둔 Pepper Content Inc.는 2022년 9월, 컨텐츠 마케팅의 다음 단계를 선도하기 위해 ChatGPT를 기반으로 한 마케터를 위한 혁신적인 AI 컨텐츠 제작 및 아이디어 발상 도구를 발표했습니다.

컨텐츠 마케팅 산업 개요

컨텐츠 마케팅 시장은 세분화되어 있으며, Adobe Inc, HubSpot Inc, Contently Inc와 같은 많은 주요 기업들이 시장에 진입했습니다. 시장에서 경쟁력을 유지하고 큰 시장 점유율을 차지하기 위해 시장에서 사업을 전개하는 기업들은 합병, 인수, 제휴, 제품 출시와 같은 전략적 노력을 기울이고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자·소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • COVID-19의 시장에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 디지털 채널의 대두
    • 수요 창출과 개별화 마케팅 전략 요구 상승
  • 시장 성장 억제요인
    • 컨텐츠 마케팅 활동을 관리하는 스킬을 보유한 주요 인재의 부족

제6장 시장 세분화

  • 컴포넌트별
    • 소프트웨어
    • 서비스
  • 플랫폼별
    • 블로그
    • 비디오
    • 인포그래픽
    • 사례 연구
    • 기타
  • 최종 이용 산업별
    • 소매
    • BFSI
    • 미디어·엔터테인먼트
    • 통신
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 상황

  • 기업 개요
    • Adobe Inc.
    • Contently Inc.
    • HubSpot Inc.
    • Brafton Inc.
    • Contentoo B.V.
    • Hootsuite Inc.
    • Seismic Software Inc.
    • Upland Software, Inc.
    • Influence and Co.
    • Curata, Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장 향후 전망

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The content marketing market size is estimated at USD 263.09 billion in the current year. It is expected to reach USD 523.45 billion in the next five years, registering a CAGR of 14.75% during the forecast period.

Key Highlights

  • One key trend that is propelling the growth in content marketing demand is digital transformation. Content marketing has become a vital tool to efficiently connect with and engage internet users as enterprises shift their business focus from traditional channels into digital platforms, such as marketing strategies and client involvement efforts.
  • Demand for the market studied is driven by the necessity of a business' presence on the Internet to enhance customer involvement and align marketing strategies with changing consumer behavior. Content marketing has become essential for businesses to connect, engage, and convert their audiences into potential customers as they increasingly rely on digital channels.
  • The market is being hampered by a lack of skills regarding content marketing systems that enable the analysis of data from sources. It is a difficult task to choose the right content advertising strategy for meeting consumer demand, which requires creativity and technical skills that are sufficient in order to bring about an impact; this will also impede the growth of the market.
  • AI-powered automation gives marketers a competitive advantage, allowing them to spend more time on marketing strategy rather than repetitive and redundant tasks. Thus, the development of AI-based content marketing solutions is expected to present opportunities for content marketing vendors in the coming years to cater to businesses' evolving needs. For instance, in July 2023, SpeedyBrand, an innovative Generative AI platform, raised USD 2.5 million in funding led by Y Combinator and GV (Google Ventures). The funds will be used to further develop and expand an AI-powered SEO content marketing platform designed for small and medium-sized enterprises (SMEs), focusing on the SME market.
  • The COVID-19 pandemic has significantly impacted content marketing, reshaping strategies and priorities for businesses globally. People have had to spend more time online due to the pandemic lockdown and social distancing measures. Thus, more people switched to digital consumption, opening up new opportunities for brands to interact with their audiences through different content formats, which increased the need for content marketing software and services.
  • The importance of effective digital communications, online engagement, and adaptation of marketing strategies in an evolving consumer market has also been recognized by businesses. The pandemic made the shift to digital channels more rapid while reinforcing the value of content marketing as an essential tool for ensuring brand relevance during a critical time.

Content Marketing Market Trends

Rise of Digital Channels to Drive Market Growth

  • As consumers are spending more time online, it becomes essential for businesses to establish a robust online presence to reach their target audience effectively. This leads to increasing adoption of content marketing solutions and services to create and distribute necessary content across various digital platforms by businesses.
  • Digital channels support various content formats such as blogging, infographics, case studies, videos, and others, enabling businesses to cater to diverse content consumption preferences. Further, it helps target audiences based on demographics, interests, and behavior. To cater to a broad range of target audiences on different digital channels, the need for businesses to use content marketing solutions becomes important. It is likely to grow in the coming years.
  • The rise of digital channels creates an environment where business needs to connect with their target audience on the Internet. This demand will be met through content marketing, which delivers high-quality and engaging content to enhance the presence on the Internet, brand recognition, and customer engagement. Thus, demand for content marketing is rising as companies become increasingly dependent on the integration of content marketing in their digital strategies.
  • According to a survey conducted by Semrush, the online visibility management and content marketing SaaS platform provider, in 2022, 58% of responding marketing professionals said they used social media posting tools to leverage their content marketing efforts, while 30% said they utilized a content management system (CMS) for the same purpose.
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North America Holds Largest Market Share

  • The early adoption of content marketing strategies combined with a well-established market ecosystem positions the region to hold the leading market share. North American businesses have been at the forefront of digital transformation, recognizing the importance of online engagement and brand visibility. As content marketing becomes an essential parameter of digital strategies for businesses, it has resulted in a higher regional adoption rate.
  • In addition, the region has a thriving number of marketing agency landscapes that offer businesses content marketing services. Also, the availability of professional expertise is further contributing to the growth of the market in the North American region. According to the U.S. Census Bureau, advertising agencies in the United States generated a total revenue of around USD 57 billion in 2021, an increase of USD 6.24 billion compared to 2020, when U.S. agencies recorded a decline in revenue amidst the COVID-19 pandemic.
  • In a November 2022 survey conducted by Parse.ly, one of the leading content analytics platforms for professionals working in Content Marketing, 18% said they were using social media posts as part of their marketing strategy; 13% claimed to have used videos, 7% cited infographics, and 6% relied on case studies. This shows the use of social media posts and video platforms for content marketing is increasingly being adopted.
  • With growing demand for content marketing in the region, the companies are entering the market with plans to launch content marketing platforms and services based on new technologies. For instance, in September 2022, Delaware-based Pepper Content Inc. launched a revolutionary AI content creation and ideation tool for marketers built on top of ChatGPT to lead in the next phase of content marketing.

Content Marketing Industry Overview

The content marketing market is fragmented, with a large number of key players operating in the market, including Adobe Inc., HubSpot Inc., Contently Inc., and several others. The players operating in the market are undergoing strategic initiatives such as mergers, acquisitions, partnerships, product launches, and others to remain competitive in the market and constitute significant market share.

  • November 2022 - UberStrategist, a North American public relations and full-service marketing agency that serves global video game, entertainment, and technology clients, acquired the Raleigh-based content marketing agency VirTasktic.
  • February 2022 - GroupM launched the Australian INCA, a purpose-built AI-powered, brand-safe, influencer and content marketing platform. Intuitive data-driven planning, a network of creators, workflow management, content amplification, analytics, and optimization capabilities are the core of INCA's platform. INCA is part of GroupM's portfolio of tech-driven specialty media products that includes addressable TV and addressable content, programmatic, social, and search expertise.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Driver
    • 5.1.1 Rise of Digital Channels
    • 5.1.2 Growing Need for Demand Generation and Personalized Marketing Strategy
  • 5.2 Market Restraint
    • 5.2.1 Lack of Key Personnel with Skills to Manage Content Marketing Activities

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By Platform
    • 6.2.1 Blogging
    • 6.2.2 Videos
    • 6.2.3 Infographics
    • 6.2.4 Case Studies
    • 6.2.5 Others
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Media and Entertainment
    • 6.3.4 Telecom
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe Inc.
    • 7.1.2 Contently Inc.
    • 7.1.3 HubSpot Inc.
    • 7.1.4 Brafton Inc.
    • 7.1.5 Contentoo B.V.
    • 7.1.6 Hootsuite Inc.
    • 7.1.7 Seismic Software Inc.
    • 7.1.8 Upland Software, Inc.
    • 7.1.9 Influence and Co.
    • 7.1.10 Curata, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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