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하드우드 바닥재 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Hardwood Flooring - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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2024년 하드우드 바닥재 시장 규모는 530억 4,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 702억 4,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2024-2029년) CAGR은 5.78%로 성장할 전망입니다.

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하드우드 바닥재 시장은 지난 몇 년동안 안정적으로 성장해 왔으며 앞으로도 계속될 것으로 예상됩니다. 하드우드 바닥재 수요를 견인하고 있는 것은 주택과 상업시설의 건설활동 증가, 환경친화적이고 지속가능한 옵션에 대한 수요 증가, 미관이 뛰어난 바닥재 솔루션에 대한 선호도 증가입니다.

아시아태평양은 하드우드 바닥재의 최대 시장으로 중국과 인도가 성장에 크게 기여하고 있습니다. 이 지역은 급속한 도시화, 가처분소득 증가, 중산계급 인구 증가를 배경으로 앞으로도 시장을 계속 독점할 것으로 예상됩니다. 북미와 유럽도 하드우드 바닥재의 중요한 시장이며 미국은 북미 최대 시장입니다. 유럽에서는 독일, 영국, 프랑스가 하드우드 바닥재의 주요 시장입니다.

COVID-19는 2020년 하드우드 바닥재 제조 시장의 대규모 억제요인이 되었습니다. 무역제한으로 공급망이 파괴되었고 세계 각국 정부의 봉쇄조치로 소비가 감소하였습니다. 봉쇄는 주택과 건축 프로젝트의 건설을 제한하고 하드우드 바닥재의 신규 구매를 제한했습니다. 상황 변화와 고객의 팬데믹에 대한 접근에 따라 시장이 예측 기간 동안 회복될 것으로 예상했습니다.

하드우드 바닥재 시장 동향

가장 큰 인공 목재 부문

인공 목재는 콘크리트나 하드우드의 대체품으로 적합하기 때문에 예측기간 동안에도 수요는 고수준으로 추이할 것으로 예상됩니다. 건축가, 건설업자, 법률 관계자, 설계자는 인공 목재 제품을 널리 사용합니다. 그들은 또한 에너지를 절약하고, 건설을 가속화하고, 인건비를 줄이고, 폐기물을 줄이는 에너지 효율적인 농법에 대해 알고 있습니다.

북미와 유럽에서는 가처분 소득이 높고, 국민들 사이에 인공 목재의 장점이 널리 인식되고 있기 때문에 이 분야는 높은 페이스로 추이할 것으로 예상됩니다. 인공 목재 바닥 부문은 올해 총 소득 중 큰 점유율을 차지합니다. 인공 목재 제품의 장점 중 하나는 최종 사용자 수요와 맞춤 사양에 맞게 설계할 수 있다는 것입니다. 유지 보수의 용이성과 다채로운 디자인의 독자성 등도이 분야의 성장을 뒷받침하고 있습니다.

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아시아태평양이 가장 높은 성장률 예측

아시아태평양은 급성장하는 시장으로, 예측 기간 동안에도 상당한 성장이 예상됩니다. 이 성장을 견인하고 있는 것은 급속한 도시화와 거기에 따른 주택 및 부동산 개발, 풍부하고 아름답고 호화로운 디자인의 열대 목재 바닥재에 대한 기호, 적당한 인공 목재 바닥재 솔루션의 발매, 중간층의 확대와 바닥 장식에 대한 의식의 변화 등입니다. 이 지역은 마호가니, 티크, 흑단, 로즈우드 등 열대 우림과 습한 활엽수림에서 자라는 열대 목재로 유명합니다.

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하드우드 바닥재 산업 개요

이 보고서는 하드 우드 바닥 시장에서 사업을 전개하는 주요 국제 기업을 다룹니다. 시장 점유율 측면에서 현재 소수의 대기업이 시장을 독점하고 있습니다. 그러나 기술의 진보와 제품의 혁신에 따라 중견에서 중소 기업이 신규 계약의 획득과 신시장의 개척에 의해 시장에서의 존재감을 높이고 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 성과 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 밸류체인 및 공급망 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 업계의 기술 진보에 관한 인사이트
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형별
    • 단단한 재료
      • 레드 오크
      • 화이트 오크
      • 메이플
      • 기타 무구재
    • 엔지니어드 우드
  • 최종 사용자별
    • 주택용
    • 상업용
  • 유통 채널별
    • 오프라인 점포
    • 온라인 스토어
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 남미
    • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도 개요
  • 기업 프로파일
    • Mohawk Industries
    • The Armstrong Flooring, Inc.
    • Mannington Mills, Inc.
    • Home Legend, LLC
    • Somerset Hardwood Flooring
    • Provenza Floors, Inc.
    • Beaulieu International Group
    • BerryAlloc
    • Classen
    • Egger
    • Formica*

제7장 시장 기회 및 앞으로의 동향

제8장 면책사항

AJY 24.02.28

The Hardwood Flooring Market size is estimated at USD 53.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 70.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.78% during the forecast period (2024-2029).

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The hardwood flooring market is growing steadily for the past few years and is expected to continue in the coming years. The demand for hardwood flooring is driven by increasing residential and commercial construction activities, rising demand for eco-friendly and sustainable options, and a growing preference for aesthetically pleasing flooring solutions.

The Asia-Pacific region is the largest market for hardwood flooring, with China and India being the major contributors to growth. The region is expected to continue to dominate the market, driven by rapid urbanization, increasing disposable incomes, and a growing middle-class population. North America and Europe are also significant markets for hardwood flooring, with the United States being the largest market in North America. Europe, Germany, the UK, and France are the major markets for hardwood flooring.

The Coronavirus disease (COVID-19) was a massive restraint on the hardwood flooring manufacturing market in 2020. Supply chains were disrupted due to trade restrictions, and consumption declined due to lockdowns imposed by governments globally. The lockdown restricted the construction of housing and building projects and limited the new purchase of hardwood flooring. Due to the changed situations and customers ' approach towards the pandemic, the market is anticipated to bounce back during the forecast period.

Hardwood Flooring Market Trends

Largest Engineered Wood Segment

Demand for engineered wood is expected to remain high during the forecast period, as it is an apt alternative to concrete and hardwood. Architects, builders, code officials, and designers widely use engineered wood products. They also know about energy-efficient farming practices that conserve energy, speed up construction, cut labor costs, and reduce waste.

The segment is expected to move at a higher pace in North America and Europe, owing to high disposable income and widespread awareness of the benefits of engineered wood among the populace. The engineered wood floor segment contributed a large share of the total revenue in the current year. One of the advantages of engineered wood products is that they can be designed per the end-user's demand and custom specifications. Easy maintenance and the uniqueness of colorful design are among other features pushing the segment's growth.

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Asia-Pacific is Anticipated to Grow at the Highest Rate

Asia-Pacific ranks as the fastest-growing market, with a significant growth rate likely to be witnessed over the forecast period. This growth is led by rapid urbanization and resulting housing and real estate development, preference for tropical wood flooring in rich, beautiful, and luxurious designs, the launch of affordable engineered wood flooring solutions, and expanding middle class and their changing attitude toward flooring decors. The region is famous for tropical wood growing in rainforests and moist broadleaf forests such as mahogany, teak, ebony, and rosewood.

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Hardwood Flooring Industry Overview

The report covers major international players operating in the hardwood flooring market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Technological Advancements in the Industry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Solid Wood
      • 5.1.1.1 Red Oak
      • 5.1.1.2 White Oak
      • 5.1.1.3 Maple
      • 5.1.1.4 Other Solid Woods
    • 5.1.2 Engineered Wood
  • 5.2 End-User Type
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Stores
    • 5.3.2 Online Stores
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Mohawk Industries
    • 6.2.2 The Armstrong Flooring, Inc.
    • 6.2.3 Mannington Mills, Inc.
    • 6.2.4 Home Legend, LLC
    • 6.2.5 Somerset Hardwood Flooring
    • 6.2.6 Provenza Floors, Inc.
    • 6.2.7 Beaulieu International Group
    • 6.2.8 BerryAlloc
    • 6.2.9 Classen
    • 6.2.10 Egger
    • 6.2.11 Formica*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

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