자동차 엔진 오일 세계 시장 규모는 2024년 172억 8,000만 리터로 추정되며, 2026년에는 183억 2,000만 리터에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2026년) 동안 2.97%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
- 차량 유형별 최대 부문-승용차: 전 세계적으로 승용차 보유 대수가 많기 때문에 이 부문의 엔진오일 소비량은 다양한 차종 중 가장 많은 것으로 나타났습니다.
- 자동차 유형별 가장 빠른 부문 - 이륜차: 코로나19 사태에도 불구하고 일부 국가에서 이륜차 판매량이 증가함에 따라 이 분야의 엔진오일 소비량은 앞으로도 증가할 가능성이 높습니다.
- 가장 규모가 큰 지역 시장 - 아시아태평양: 아시아태평양에는 중국, 인도, 인도네시아 등 대규모 자동차 보유국이 있습니다. 그 결과, 아시아태평양의 엔진오일 소비량이 가장 많습니다.
- 급성장하는 아시아태평양 시장 : 합성유 보급률이 낮고 인도와 같은 국가에서는 자동차 인구의 높은 성장률이 예상되기 때문에 아시아태평양의 윤활유 소비가 증가할 가능성이 높습니다.
자동차 엔진오일 시장 동향
차종별 최대 부문: 승용차
- 엔진 오일은 모든 제품 유형 중 가장 많이 사용되는 자동차 윤활유이며, 2015년부터 2019년까지 전 세계 자동차 엔진 오일 소비량은 연평균 2.5% 증가했으며, 2020년에는 엔진 오일이 전 세계 자동차 윤활유 소비량의 약 78%를 차지할 것으로 예상됩니다. 를 차지할 것입니다.
- 2020년, 코로나19의 발생으로 인해 사업 활동이 축소되면서 전 세계 기존 차량의 사용량이 크게 감소했습니다. 그 결과, 승용차와 이륜차 부문은 2019년 대비 2020년 엔진오일 소비량이 가장 큰 폭으로 감소했습니다.
- 자동차 판매 및 생산의 회복이 예상되며, 전기 자동차의 보급 증가는 엔진 오일 소비에 약간의 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 따라서 이러한 요인으로 인해 엔진오일 소비량은 2021-2026년 동안 3.72%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측됩니다.
최대 지역: 아시아태평양
- 2015년부터 2019년까지 전 세계 자동차 엔진오일 소비량은 연평균 2% 이상 증가했습니다. 이 기간 동안 아시아태평양은 자동차 엔진 오일의 주요 소비 지역으로 전 세계 소비량의 약 43%를 차지했으며 북미와 유럽이 그 뒤를 이었습니다.
- 코로나19 발생 후 여행 제한 조치로 인해 2020년엔진 오일 소비가 제한되었습니다. 북미는 2019-2020년 소비량이 17.5% 감소하여 가장 큰 영향을 받은 지역으로, 유럽(15.8% 감소)이 그 뒤를 이었습니다.
- 아시아태평양은 2021-2026년 동안 연평균 4.73%의 소비 증가가 예상되며, 아프리카와 남미(연평균 4.07%, 2.97%)에 이어 엔진오일 시장이 가장 빠르게 성장할 것으로 예상되며, 2022년 이후 자동차 판매와 생산이 회복될 것으로 예상됩니다. 회복될 것으로 예상되는 것이 이 성장의 원동력이 될 것으로 보입니다.
자동차 엔진오일 산업 개요
자동차 엔진오일 산업 개요
자동차 엔진 오일 세계 시장은 적당히 통합되어 있으며, 상위 5개 기업이 40.16%를 차지하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업은 BP PLC(Castrol), China National Petroleum Corporation, ExxonMobil Corporation, Royal Dutch Shell PLC 및 TotalEnergies(알파벳순)입니다.
기타 혜택 :
기타 혜택
- 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
- 3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 서론
- 조사의 전제조건과 시장 정의
- 조사 범위
- 조사 방법
제3장 주요 산업 동향
- 자동차 업계 동향
- 규제 프레임워크
- 밸류체인과 유통 채널 분석
제4장 시장 세분화
- 자동차 유형별
- 제품 등급별
- 지역별
- 아프리카
- 이집트
- 모로코
- 나이지리아
- 남아프리카공화국
- 기타 아프리카
- 아시아태평양
- 중국
- 인도
- 인도네시아
- 일본
- 말레이시아
- 필리핀
- 싱가포르
- 한국
- 태국
- 베트남
- 기타 아시아태평양
- 유럽
- 불가리아
- 프랑스
- 독일
- 이탈리아
- 노르웨이
- 폴란드
- 러시아
- 스페인
- 영국
- 기타 유럽
- 중동
- 이란
- 카타르
- 사우디아라비아
- 터키
- 아랍에미리트
- 기타 중동
- 북미
- 남미
제5장 경쟁 구도
- 주요 전략적 동향
- 시장 점유율 분석
- 기업 개요
- BP PLC(Castrol)
- Chevron Corporation
- China National Petroleum Corporation
- China Petroleum & Chemical Corporation
- ENEOS Corporation
- ExxonMobil Corporation
- Idemitsu Kosan Co. Ltd
- Royal Dutch Shell PLC
- TotalEnergies
- Valvoline Inc.
제6장 부록
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
LSH 24.02.29
The Global Automotive Engine Oils Market size is estimated at 17.28 Billion Liters in 2024, and is expected to reach 18.32 Billion Liters by 2026, growing at a CAGR of 2.97% during the forecast period (2024-2026).
Key Highlights
- Largest Segment by Vehicle Type - Passenger Vehicles : The large fleet size of passenger vehicles across the globe has resulted in this sector accounting for the highest engine oil consumption among the various vehicle types.
- Fastest Segment by Vehicle Type - Motorcycles : The sales boost for motorcycles in several countries despite the COVID-19 pandemic is likely to continue and boost engine oil consumption by this sector in the future.
- Largest Regional Market - Asia-Pacific : Asia-Pacific is home to countries with large vehicle fleets like China, India & Indonesia. As a result, the engine oil consumption by this sector was highest in Asia-Pacific.
- Fastest Growing Regional Market - Asia-Pacific : The low penetration of synthetic oils and expected high growth rates of vehicle population in countries like India are likely to drive the lubricant consumption in APAC.
Automotive Engine Oils Market Trends
Largest Segment By Vehicle Type : Passenger Vehicles
- Engine oils are the most used automotive lubricants among all the product types. During 2015-2019, global automotive engine oil consumption increased at a CAGR of 2.5%. In 2020, engine oils accounted for around 78% of the total automotive lubricant consumption volume globally.
- In 2020, the COVID-19 outbreak resulted in a huge decline in the usage of the existing global vehicle fleet due to a reduction in business activities. As a result, the passenger vehicles and motorcycles segments witnessed the largest drop in engine oil consumption in 2020 compared to 2019.
- Along with the expected recovery in sales and production of motor vehicles, an increase in the penetration of electric vehicles is expected to impact engine oil consumption slightly. Therefore, due to such factors, engine oil consumption is expected to register a CAGR of 3.72% during 2021-2026.
Largest Region : Asia-Pacific
- During 2015-2019, the global automotive engine oil consumption increased at a CAGR of over 2%. During this period, Asia-Pacific was the leading consumer of automotive engine oils and accounted for around 43% of the global volume, followed by North America and Europe.
- The travel restrictions imposed after the COVID-19 outbreak restricted engine oil consumption in 2020. North America was the most affected region as it witnessed a 17.5% drop in consumption during 2019-2020, followed by Europe (a 15.8% drop).
- Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing engine oil market as the consumption is anticipated to increase at a CAGR of 4.73%, followed by Africa and South America (with an expected CAGR of 4.07% and 2.97%, respectively), during 2021-2026. The expected recovery in automotive sales and production from 2022 will likely drive this growth.
Automotive Engine Oils Industry Overview
The Global Automotive Engine Oils Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 40.16%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), China National Petroleum Corporation, ExxonMobil Corporation, Royal Dutch Shell PLC and TotalEnergies (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 Executive Summary & Key Findings
2 Introduction
- 2.1 Study Assumptions & Market Definition
- 2.2 Scope of the Study
- 2.3 Research Methodology
3 Key Industry Trends
- 3.1 Automotive Industry Trends
- 3.2 Regulatory Framework
- 3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis
4 Market Segmentation
- 4.1 By Vehicle Type
- 4.1.1 Commercial Vehicles
- 4.1.2 Motorcycles
- 4.1.3 Passenger Vehicles
- 4.2 By Product Grade
- 4.3 By Region
- 4.3.1 Africa
- 4.3.1.1 Egypt
- 4.3.1.2 Morocco
- 4.3.1.3 Nigeria
- 4.3.1.4 South Africa
- 4.3.1.5 Rest of Africa
- 4.3.2 Asia-Pacific
- 4.3.2.1 China
- 4.3.2.2 India
- 4.3.2.3 Indonesia
- 4.3.2.4 Japan
- 4.3.2.5 Malaysia
- 4.3.2.6 Philippines
- 4.3.2.7 Singapore
- 4.3.2.8 South Korea
- 4.3.2.9 Thailand
- 4.3.2.10 Vietnam
- 4.3.2.11 Rest of Asia-Pacific
- 4.3.3 Europe
- 4.3.3.1 Bulgaria
- 4.3.3.2 France
- 4.3.3.3 Germany
- 4.3.3.4 Italy
- 4.3.3.5 Norway
- 4.3.3.6 Poland
- 4.3.3.7 Russia
- 4.3.3.8 Spain
- 4.3.3.9 United Kingdom
- 4.3.3.10 Rest of Europe
- 4.3.4 Middle East
- 4.3.4.1 Iran
- 4.3.4.2 Qatar
- 4.3.4.3 Saudi Arabia
- 4.3.4.4 Turkey
- 4.3.4.5 UAE
- 4.3.4.6 Rest of Middle East
- 4.3.5 North America
- 4.3.5.1 Canada
- 4.3.5.2 Mexico
- 4.3.5.3 United States
- 4.3.5.4 Rest of North America
- 4.3.6 South America
- 4.3.6.1 Argentina
- 4.3.6.2 Brazil
- 4.3.6.3 Colombia
- 4.3.6.4 Rest of South America
5 Competitive Landscape
- 5.1 Key Strategic Moves
- 5.2 Market Share Analysis
- 5.3 Company Profiles
- 5.3.1 BP PLC (Castrol)
- 5.3.2 Chevron Corporation
- 5.3.3 China National Petroleum Corporation
- 5.3.4 China Petroleum & Chemical Corporation
- 5.3.5 ENEOS Corporation
- 5.3.6 ExxonMobil Corporation
- 5.3.7 Idemitsu Kosan Co. Ltd
- 5.3.8 Royal Dutch Shell PLC
- 5.3.9 TotalEnergies
- 5.3.10 Valvoline Inc.
6 Appendix
- 6.1 Appendix-1 References
- 6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures
7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs