|
시장보고서
상품코드
1432977
일본의 전기 자동차 충전소 장비 시장 : 점유율 분석, 산업 동향,통계, 성장 예측(2024년-2029년)Japan Electric Vehicle Charging Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
||||||
일본 전기자동차 충전소 장비 시장 규모는 2024년 5억 2,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 12억7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측기간 중(2024-2029년) 복합 연간 성장률(CAGR) 19.78%로 성장할 것으로 예상됩니다.

COVID-19의 발생은 시장에 악영향을 미칩니다. 이 나라에서 전기 자동차의 판매가 방해되고 전기 자동차 시장 점유율은 매우 낮습니다. 올해의 판매 침체의 주요 원인은 경제 활동이 장기간 중단되었기 때문에 엄격한 봉쇄 조치가 취해진 것입니다. 2020년 3월에는 국내 충전소 수가 약 1,087곳 감소하여 29,233곳이 된 것으로 기록되어 있습니다. 충전소가 감소한 이유는 일본에서 판매되는 신차에서 차지하는 전기차의 비율이 불과 1%이기 때문에 충전소가 그다지 이용되지 않기 때문입니다. 오래된 스탠드도 있고, 철거된 스탠드도 있습니다.
일본에서는 플러그인 하이브리드 자동차의 수가 많아 배터리 전기 자동차와 그 사용에 대한 수요가 높아지고 있기 때문에 전기 자동차용 충전소 수요가 대폭 증가하고 업계 시장 기회가 확대되고 있습니다. 또한 일본에서는 2010년도 이후 스테이션 수가 꾸준히 증가하고 있습니다. 2010년의 충전소 수는 약 310개소였지만(2021년)에는 30,000개소 이상으로 증가합니다.
2050년까지 탄소 중립을 목표로 하는 일본 정부는 전기 자동차의 보급을 촉진하기 위해 충전소에 보조금을 지급하고 있습니다. 일본 정부는 그린 연료차의 판매를 뒷받침하고 있으며, 2035년까지 판매되는 신차는 모두 전기 자동차와 하이브리드 전기 자동차 모두에서 전기를 동력원으로 한다는 야심적인 계획을 가지고 있습니다. 이것은 예측 기간 동안 전기자동차 충전소 장비 수요를 증가시킬 것으로 보입니다.
일본 정부는 전기자동차(HEV, PHEV, BEV)의 보급을 장려함으로써 환경문제에 대한 관심을 높이고 있습니다. 이에 따라 도로를 달리는 전기 자동차의 수는 끊임없이 증가하고 있으며 관련 충전 인프라 수요를 촉진할 가능성이 높습니다.
5대승차 시장에는 중국, 미국, 독일, 인도, 일본이 포함됩니다. 2020년 12월 일본 정부는 전기 자동차, 연료전지 전기 자동차, 플러그인 하이브리드 자동차, 하이브리드 자동차를 추진하여 2050년까지 일본을 탄소 중립으로 만드는 녹색 성장 전략을 도입했습니다.
이를 통해 일본은 파리 협정 하에서 GHG(온실가스) 감축 목표를 달성하기 위해 운송 부문의 배출 영향을 줄이려고 합니다. 일본 충전소의 집중도는 다른 선진국들에 비해 상당히 낮아 향후 몇 년간의 큰 성장 가능성을 보여줍니다. 예를 들어 2021년에는 일본은 도로 100km당 불과 1.7곳의 충전소밖에 없었던 반면 한국은 약 75.2곳이었습니다. 2020년에는 일본에는 총 29,855기의 충전소(21,916기의 보통 충전기와 7,939기의 급속 충전기)이 있습니다. 그러나 충전기술에 관한 특허출원건수는 1,310건을 넘어 일본은 세계 2위입니다.
일본은 기후 변화를 극복하고 탄소 배출을 최소화하기 위한 자동차 산업의 장기 목표와 전략을 가지고 있습니다. 향후 반세기 동안 정부는 전기 자동차를 추진하기 위해 혁신, 정책, 인프라 투자 등 세 가지 주요 행동을 세웠습니다. 혁신 추진, 리튬 이온 배터리 개발, 경제적 조달 경로 구축, 차세대 기술 개발.
정책은 세계 공급망의 강화, 국제적인 전동화 정책의 도입, 연료 기준의 극대화에 주력하고 있습니다. 인프라 정비에서는 전지 부품 조달의 안정화에 의한 전지 네트워크의 구축, 사용한 전지의 재사용,재활용 지침의 확립, 무선 충전 인프라의 연구개발에 대한 투자가 1차 조사가 됩니다. 2021년 11월 일본 정부는 전기차에 대한 우대조치를 1대당 80만엔으로 두배로 한다고 발표하고, 북미와 유럽 등의 성숙한 경제권을 따라잡기 위해 충전 인프라에 대한 보조금을 지급합니다.
EV 충전소의 설치 비용은 상당히 높으며 설치하는 충전기의 유형에 따라 다릅니다. EV 충전 인프라를 설치하려면 최소한의 인프라 요구 사항을 충족해야 하며 적절한 공급업체와 위치를 찾는 것이 중요합니다. 충전 인프라 비용에는 고정비(설치, 유틸리티 서비스, 변압기, 장비) 및 변동비(전기 요금)가 포함됩니다.
상용 전력 요금 충전기의 경우 수요 요금이 운전 비용의 대부분을 차지할 수 있습니다. 결과적으로, 급속 충전소의 총 전력 비용은 전자가 충분히 높은 가동률을 달성하지 않는 한 저속 주택 충전기보다 높습니다.
현재의 이용률 수준에서는 상용 충전기는 경제적으로 채산이 맞지 않는 것이 대부분입니다. 상업용 충전 인프라가 경제적 이익을 높이고 IC 엔진과 경쟁하기 위해서는 상당하고 지속적인 수요가 증가해야합니다.
피크시에 EV의 가정 충전이 집중되면 지역 변압기에 과부하가 걸릴 수 있습니다. 전력 회사는 수요를 오프 피크 시간대로 이동할 수 없는 한 피크 시간의 용량을 추가로 조달해야 할 수 있습니다.
EV용 충전기에는 세 가지 유형이 있습니다. 가정용 가전제품에 자주 사용되는 표준 120V 플러그는 충전 속도가 느리지만 약 8-12시간에 배터리를 완전히 충전할 수 있습니다. 240V 레벨 2 충전기는 일반적으로 1시간 내에 20-25마일의 충전이 가능하며 충전 시간은 8시간 이내로 단축됩니다. 일반 가정에서 레벨 2 충전기는 의류 건조기와 전기 오븐에 필요한 것과 동일한 유형의 콘센트를 사용할 수 있습니다. 레벨 3 직류(DC) 급속 충전기는 30분 내에 배터리를 80%까지 충전할 수 있습니다.
자동차 제조업체는 3가지 유형의 DC 급속 충전기를 사용합니다. 대부분의 제조업체는 SAE 컴바인드 충전 시스템(CCS)을 사용하고, CHAdeMO는 닛산과 미쓰비시가 사용하고, 테슬라 슈퍼 충전기는 테슬라 차량만 사용하고 있습니다. 이러한 차량의 호환성 부족은 충전소에 대한 보편적인 차량의 접근을 제한하고 시장 성장을 방해할 수 있습니다.
고출력 에너지 충전기의 배치는 스테이션의 이용률이 높아지도록 신중하게 실시해야 합니다. 현재 시나리오에서는 충전소의 수익성이 상당히 낮습니다. 수익성이 높아지는 것은 전기 자동차가 충분히 보급되고 인프라가 고가동률을 유지할 수 있게 된 이후일지도 모릅니다. 예를 들어, 2020년 BEV의 판매량은 1만 4,604대인 반면 하이브리드 자동차는 동기간에 132만 4,800대의 판매량을 넘어섰습니다.
전기 자동차 충전소 시장은 비교적 통합되어 있으며 주요 시장 점유율은 여러 회사에서 다룹니다. 주요 진출기업은 ABB, 델타 전자, 도요타 등입니다. 국내 주요 기업은 최신 기술을 개발하기 위해 다른 기업와 조인트 벤처를 맺고 있습니다. 또한 다양한 자동차 제조업체들이 전기 자동차와 함께 가정용 충전 솔루션을 고객에게 제공합니다. 예를 들어,
The Japan Electric Vehicle Charging Equipment Market size is estimated at USD 0.52 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.27 billion by 2029, growing at a CAGR of 19.78% during the forecast period (2024-2029).

The outbreak of COVID-19 has negatively impacted the market. The sales of electric vehicles in the country were hampered, and the market share of electric vehicles is very low. The major reason for the low sales during the year was the strict lockdown measures as economic activities were stopped for a long time. In March 2020, it was recorded that the number of charging stations in the country reduced by around 1,087 to 29,233 charging stations. The reason for the reduction in charging stations is that electric vehicles account for only one percent of the new cars sold in Japan because the charging stands are not being used very much. Some of them are outdated, and others have been removed.
The high number of plug-in hybrids and the growing demand for battery electric vehicles and their usage in the country significantly boosted the demand for electric vehicle charging stations and increased market opportunities for the industry. Further, number of stations has been growing steadily in Japan since fiscal 2010. In 2010, there were around 310 charging stations in the country, which increased to more than 30,000 stations in 2021.
Major subsidies offered by the country's government to promote the use of electric vehicles, as an effort to become carbon neutral by 2050, led to subsidizing the charging stations in the country. This is likely to drive the market's growth during the forecast period.The Japanese government is boosting the sales of green fuel vehicles and has an ambitious plan that all the new vehicles sold by 2035 will be powered by electricity, both electric and hybrid electric vehicles. This will enhance electric vehicle charging equipment demand during the forecast period.
Surging carbon emission by the transportation sector has propelled the environmental concern across Japan, which is scrutinized by Japan government by encouraging the adoption of electric vehicles, i.e., HEVs, PHEVs, and BEVs. With this, the number of electric vehicles on the road is constantly increasing, which is likely to drive the demand for associated charging infrastructure.
The five largest passenger car market includes China, the United States, Germany, India, and Japan. Along with several other countries across the world, Japan has committed to net zero-emission passenger car sales.In December 2020, Japan government introduced a green growth strategy to make Japan carbon neutral by 2050 by promoting electric vehicles, fuel cell electric vehicles, plug-in hybrid vehicles, and hybrid vehicles.
With these implementations, Japan seeks to reduce the emission impact from the transportation sector to achieve the GHG (Green House Gas) reduction goals under the Paris agreement.The concentration of charging stations in Japan is quite less compared to other developed countries, indicating massive growth potential in the coming years. For instance, in 2021, Japan had only 1.7 charging stations per 100 km of roadways, whereas South Korea had around 75.2. In 2020, Japan had a total of 29,855 charging stations (21,916 sallow chargers and 7,939 fast chargers). Although, Japan accounts for the second position in charging technology patents across the world, with more than 1,310 patent filings.
Japan has long-term goals and strategies for the automotive industry to beat climate change and minimize carbon emissions. For the next half-decade, the government has set three key actions to promote the electric vehicle, including innovations, Policies, and investment in infrastructure.Promotion for innovation, developing lithium-ion batteries, building economic procurement channels, and developing next-generation technologies.
Through policies, the country is focusing on robust the global supply chain, incorporating international electrification policies, and maximizing the fuel standards. In Infrastructural development, the primary focus would be building a battery network by stabilizing the battery components procurement, establishing a guideline for used batteries to reuse/recycle, and investing in research and development of wireless charging infrastructures. In November 2021, Japan government announced to double their incentives for electric vehicles to 800,000 Yen per vehicle and subsidizes charging infrastructure to catch up with matured economies, including North America and Europe.
The cost of setting up an EV charging station is quite high and varies according to the type of chargers being installed. In order to set up the EV charging infrastructure, minimum infrastructure requirements need to be fulfilled, and finding the right vendor and location is important. The charging infrastructure costs include fixed (installation, utility service, transformers, and equipment) and variable (electricity charges) components.
For chargers on commercial electricity tariffs, demand charges can dominate operating costs. As a result, the total cost of power from fast-charging stations is higher than slower residential chargers unless the former can achieve sufficiently high utilization rates.
At current levels of utilization, commercial chargers are almost universally not economically profitable. A significant, sustained increase in demand will be needed for commercial charging infrastructure to deliver financial returns and compete with IC engines.
The high concentration of EV home charging during peak periods can overload local transformers. Utilities may have to procure additional peak capacities unless they are able to shift demand to off-peak periods.
There are three types of chargers available for EVs. The standard 120V plug, often used for home appliances, charges slowly but can fill a battery to near-full capacity in about 8 to 12 hours. The 240V level-2 chargers generally provide 20 to 25 miles of charge in an hour, which shortens charging time to eight hours or less. In homes, level-2 chargers can use the same outlet type required for clothes dryers or electric ovens. Level-3 direct current (DC) fast chargers can charge a battery up to 80% in 30 minutes.
Different auto manufacturers use three different varieties of DC fast chargers. Most manufacturers use the SAE Combined Charging System (CCS), the CHAdeMO variant is used by Nissan and Mitsubishi, and the Tesla Supercharger is used by only Tesla cars. This lack of vehicle compatibility restricts universal vehicle access to charging stations and could hinder market growth.
Deploying high-powered energy chargers must be done carefully to ensure stations have high utilization. The profit potential of charging stations is quite low in the current scenario. The profitability may only increase when there are enough electric cars on the road, so the infrastructure could have a high utilization rate. Consumer preference is more leaned toward hybrid vehicles, which significantly restraints the sales of BEVs; for instance, the sales of BEVs in 2020 was 14,604 units, whereas hybrid vehicles have surpassed the sales volume of 1,324,800 units during the same tenure.
The Electric vehicle charging station market is relatively consolidated, with a major market share being covered by a few companies. Some major players in the market are ABB, Delta Electronics Inc., Toyota, and others. The major players in the country are entering into joint ventures with other players to develop the latest technology. Various automakers are also providing home charging solutions to their customers along with electric vehicles. For instance,