시장보고서
상품코드
1434492

알코올 에톡실레이트 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Alcohol Ethoxylates - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

알코올 에톡실레이트 시장 규모는 2024년 341만 톤으로 추정되며, 2029년까지 407만 톤에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 3.60%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

알코올 에톡실레이트 - 시장

COVID-19로 인해 시장은 부정적인 영향을 받았습니다. 팬데믹 시나리오로 인해 전 세계 여러 국가가 바이러스 확산을 억제하기 위해 봉쇄 조치를 취했습니다. 많은 기업과 공장의 폐쇄로 인해 전 세계 공급망에 혼란이 발생하여 세계 생산, 배송 일정 및 제품 판매에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 현재 시장은 COVID-19 전염병의 대유행에서 회복되어 크게 성장하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 단기적으로 아시아태평양의 퍼스널케어 산업의 성장과 산업용 클리너에 대한 수요 증가는 예측 기간 동안 시장을 주도할 것입니다.
  • 그러나 환경에 대한 관심 증가와 원자재 비용 변동으로 인해 예측 기간 동안 알코올 에톡실레이트 시장의 성장률에 큰 제한이 있을 것으로 예상됩니다.
  • 그럼에도 불구하고, 바이오 기반 계면활성제의 응용 기반이 확대되고 석유 및 가스, 페인트 및 코팅 산업에서 수요가 증가함에 따라 가까운 장래에 세계 시장에서 유리한 성장 기회를 창출할 수 있습니다.
  • 아시아태평양이 세계 시장을 독점하고 있으며, 가장 큰 소비국은 중국, 인도 등이며, 이는 앞으로도 변하지 않을 것으로 예상됩니다.

알코올 에톡실레이트 시장 동향

퍼스널케어 업계의 수요 증가

  • 지방족 알코올 에톡실레이트는 샴푸, 목욕 젤 등 퍼스널케어 제품에 널리 사용되는 비이온성 계면 활성제입니다. 천연 지방 알코올의 예는 라 우릴 알코올 에톡실 레이트입니다. 전통적으로 라 우릴 알코올 에톡실 레이트(LAE)는 퍼스널케어 제품의 발포제 역할을합니다.
  • 이 계면활성제는 고성능, 저색소, 고순도를 나타내며 샴푸, 바디워시, 고체 비누, 고체 비누, 손 비누, 로션, 헤어 컨디셔너, 치과, 반려동물 관리, 스킨케어 분야에서 고급스러운 거품, 부드러움, 우수한 세정 특성을 제공합니다.
  • 최근 몇 년 동안 삶의 질 향상, 미용 및 퍼스널케어가 자존감과 사회적 교류에 긍정적인 영향을 미치고 개인 위생 유지에 대한 소비자의 인식이 점차 높아짐에 따라 퍼스널케어 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이는 예측 기간 동안 퍼스널케어 제품에서 알코올 에톡실레이트 시장을 견인할 수 있습니다.
  • 로레알의 보고서에 따르면 세계 뷰티 및 퍼스널케어 시장 매출은 2025년 7,846억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022년 세계 뷰티 및 퍼스널케어 시장에서 가장 많은 수익을 올린 국가는 미국으로 871억 3 천만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 미국이었습니다. 이어 중국이 553억 달러, 일본이 385억 달러의 매출을 올릴 것으로 예상됩니다. 또한 독일은 유럽 국가 중 1위를 차지하며 170억 달러를 넘어섰습니다.
  • 브라질은 세계 4위의 퍼스널케어 및 뷰티 제품 시장이며, 제품 출시 수에서 세계 3위 국가입니다. 브라질 소비자들은 자연스럽고 피부에 유익하며 노화 방지, 미백, 보습 등 고가의 프리미엄 제품의 다양한 복합 효과를 프리미엄 가격보다 낮은 가격에 제공하는 가성비 높은 제품을 점점 더 많이 찾고 있습니다. 국내 퍼스널케어 분야의 주요 제품으로는 헤어케어 제품, 페이셜 케어 제품, 샤워젤, 구강 관리, 남성용 그루밍 제품, 데오도란트 및 발한 억제제, 화장품 등이 있습니다.
  • 개인 관리 협회인 코스메틱 유럽에 따르면 유럽의 5억 명의 소비자는 매일 화장품과 퍼스널케어 제품을 사용하여 건강을 지키고, 행복감을 높이고, 자존감을 높인다고 합니다. 발한 억제제, 향수, 메이크업, 샴푸, 비누, 자외선 차단제, 치약, 화장품에 이르기까지 다양합니다.
  • 유럽의 화장품 산업은 개발도상국의 천연 성분 수출업체들에게 큰 기회를 제공하고 있습니다. 유럽 화장품 부문에서 천연 성분에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 성장의 주요 원동력은 천연 화장품에 대한 소비자의 인식이 높아지고 합성 성분을 천연 성분으로 대체하고자 하는 화장품 회사의 열망입니다.
  • Cosmetica Italia에 따르면 2022년 약국에서의 샴푸 소비량은 약 1억 유로에 해당하며, 향수 매장에서는 이 수치가 1,000만 유로에 육박합니다.
  • 위의 모든 요인은 향후 몇 년 동안 퍼스널케어 부문에서 알코올 에톡실 레이트에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 시장을 독점

  • 아시아태평양은 알코올 에톡실레이트의 가장 큰 시장이며, 비누 및 세제, 퍼스널케어, 산업 및 시설 청소와 같은 시장 부문은 향후 몇 년 동안 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양은 또한 중국, 인도, 아세안 국가에서 퍼스널케어 등의 분야에서 수요가 증가함에 따라 예측 기간 동안 가장 빠르게 성장하는 시장이 될 것으로 예상됩니다.
  • 중국과 인도는 전 세계에서 가장 큰 비누와 세제 소비국입니다. 세계에서 가장 인구가 많은 두 나라는 계속 성장하고 있기 때문에 예측 기간 동안 비누와 세제 소비가 증가할 것으로 예상됩니다. 이러한 소비는 향후 몇 년 동안 알코올 에톡실레이트에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
  • 중국의 홈&세탁 관리 산업 전체 매출은 2026년까지 229억 달러로 증가할 것으로 예상됩니다. 세탁 관리 부문은 144억 달러로 시장에서 가장 큰 부문으로 남을 것으로 예상됩니다. 중국에서도 퍼스널케어 시장의 매출은 2023년 452억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
  • 일본에는 시세이도, 가오, 고세, 폴라리스 등 세계적인 브랜드를 포함한 3,000개 이상의 뷰티케어 기업이 있습니다. 또한 일본 뷰티 산업에는 다양한 화장품이 있으며, 스킨케어와 메이크업에 대한 수요가 높습니다.
  • 인도의 퍼스널케어 제품 보급률은 선진국과 다른 신흥 경제국에 비해 상대적으로 낮습니다. 또한, 모든 인구 계층에서 위생에 대한 인식이 높아짐에 따라 주요 스킨케어, 헤어케어 및 기타 화장품에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 이러한 요인으로 인해 퍼스널케어 및 미용 산업에서 특수 계면활성제에 대한 수요가 증가하여 예측 기간 동안 국내 알코올 에톡실레이트에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 따라서 다양한 산업의 수요 증가는 예측 기간 동안 이 지역의 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

알코올 에톡실레이트 산업 개요

알코올 에톡실레이트 시장은 본질적으로 세분화되어 있습니다. 주요 업체로는 BASF SE, CLARIANT, Sasol, Nouryon, Shell Plc 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 가정
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 아시아태평양 퍼스널케어 산업의 성장
    • 산업용 클리너 수요 증가
    • 기타 촉진요인
  • 성장 억제요인
    • 환경 문제에 대한 관심 상승
    • 원재료 비용 변동
  • 업계 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 정도

제5장 시장 세분화(시장 규모(수량 기준))

  • 유래 유형
    • 유지화학제품
    • 석유화학제품
  • 용도
    • 농업용 화학제품
    • 산업·시설 세정
    • 페인트·코팅
    • 퍼스널케어
    • 비누·세제
    • 섬유 가공
    • 기타 용도
  • 지역
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • ASEAN 국가
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 멕시코
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 상황

  • M&A, 합작투자, 제휴, 협정
  • 시장 점유율(%)**/순위 분석
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 개요
    • BASF SE
    • CLARIANT
    • Dow
    • Evonik Industries AG
    • Huntsman International LLC
    • India Glycols Limited
    • Kemipex
    • Mitsui Chemicals, Inc.
    • Nouryon
    • Oxiteno
    • Procter & Gamble
    • SABIC
    • Sasol
    • Shell Plc
    • Solvay
    • Stepan Company
    • Thai Ethoxylate Co.,Ltd.(TEX)

제7장 시장 기회와 향후 동향

  • 바이오 기반 계면활성제의 용도 기반 확대
  • 석유·가스, 페인트·코팅 업계로부터의 수요 증가
ksm 24.03.06

The Alcohol Ethoxylates Market size is estimated at 3.41 Million tons in 2024, and is expected to reach 4.07 Million tons by 2029, growing at a CAGR of 3.60% during the forecast period (2024-2029).

Alcohol Ethoxylates - Market

The market was negatively impacted due to COVID-19. Owing to the pandemic scenario, several countries around the world went into lockdown to curb the spread of the virus. The shutdown of numerous companies and factories has disrupted worldwide supply networks and harmed global production, delivery schedules, and product sales. Currently, the market has recovered from the COVID-19 pandemic and increasing at a significant rate.

Key Highlights

  • Over the short term, the growing personal care industry in the Asia-Pacific region, and increasing demand for industrial cleaners are driving the market over the forecasted period.
  • However, increasing environmental concerns and volatility in raw materials costs are expected to have major limitations on the growth rate of the alcohol ethoxylates market during the projected period.
  • Nevertheless, expansion of application base for bio-based surfactants and rising demand from the oil & gas, and paints and coatings industry are likely to create lucrative growth opportunities for the global market soon.
  • The Asia-Pacific region dominated the market globally, with the largest consumption coming from countries such as China and India, and this is expected to remain the same in the future.

Alcohol Ethoxylates Market Trends

Increasing Demand from Personal Care Industry

  • The fatty alcohol ethoxylates are non-ionic surfactants that are widely used in, personal care products, such as shampoos, bath gels, and others. Examples of natural fatty alcohols are lauryl alcohol ethoxylates. Traditionally, Lauryl Alcohol Ethoxylates (LAE) function as a foaming agent in personal care products.
  • These surfactants exhibit high performance, low color, and high purity which provide luxurious foam, mildness, and superior cleansing characteristics in shampoo, body wash, bar soap, hand soap, lotions, hair conditioner, dental, pet care, and skin care applications.
  • In recent years, the demand for personal care products has increased due to the improving quality of life, the positive effects of beauty and personal care on self-esteem and social interaction, and the gradual growing awareness amongst the consumer for maintaining personal hygiene which is likely to propel the market for alcohol ethoxylates from the personal care products during the forecast period.
  • According to the reports by L'Oreal, the global beauty & personal care market revenue is anticipated to ascend to USD 784.6 billion in 2025. The United States generated the most revenue from the global beauty and personal care market in 2022, with USD 87.13 billion followed by China generating a revenue of USD 55.3 billion, further followed by Japan with a revenue of USD 38.5 billion. Further, Germany ranked first among European nations, with over USD 17 billion.
  • Brazil is the world's 4th largest market for personal care and beauty products and the 3rd country in terms of the number of product launches. Brazilian consumers are increasingly looking for value-for-money products that are natural and beneficial for the skin and provide a range of combined benefits of high-priced premium products like anti-aging, whitening, moisturizing, etc. at a lower than premium cost. Major products in the personal care segment in the country include hair care products, facial care products, shower gels, oral care, men's grooming products, deodorants and antiperspirants, cosmetics, and others
  • According to Cosmetic Europe the personal care association, Europe's 500 million consumers use cosmetic and personal care products every day to protect their health, enhance their well-being and boost their self-esteem. Ranging from antiperspirants, fragrances, make-up, and shampoos, to soaps, sunscreens, and toothpaste, cosmetics.
  • The European cosmetics industry provides great opportunities for developing-country exporters of natural ingredients. Demand for natural ingredients from the European cosmetics sector is increasing. The main drivers of this expansion are rising consumer awareness of natural cosmetics and cosmetics companies' desire to replace synthetic ingredients with natural alternatives.
  • According to Cosmetica Italia, in 2022, the consumption of shampoos in pharmacies was worth roughly EUR 100 million, whereas this figure amounted to nearly EUR 10 million in perfume shops.
  • All the abovementioned factors, in turn, are projected to drive the demand for alcohol ethoxylates in the personal care segment in the coming years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia Pacific region is the largest market for alcohol ethoxylates, with market segments, like soaps and detergents, personal care, and industrial and institutional cleaning, expected to grow in the coming years.
  • Asia-Pacific is also expected to be the fastest-growing market during the forecast period, with increasing demand from segments like personal care, in China, India, and the ASEAN countries.
  • China and India are the largest consumers of soaps and detergents across the world. Being the two largest populated countries in the world and growing, the consumption of soaps and detergents in these countries is expected to see a rise in the forecasted period. This consumption is expected to propel the demand for alcohol ethoxylates in the coming years.
  • The overall Home & Laundry Care industry in China is anticipated to increase to a revenue of USD 22.9 billion by 2026. With USD 14.4 billion, the Laundry Care segment is expected to remain the biggest segment in the market. In China, revenue in the personal care market is also expected to reach USD 45.22 billion in 2023.
  • Japan is home to more than 3,000 beauty care companies, including global brands of Shiseido, Kao, Kose, and Pola Orbis. Further, the Japanese beauty industry is carried by a wide range of cosmetic products, with skincare and makeup being in high demand.
  • The penetration of personal care products in India is comparatively low compared to developed or other developing economies. Additionally, the rising awareness of hygiene across all population classes is boosting the demand for primary skin care, hair care, and other cosmetics.
  • Such factors are expected to drive the demand for specialty surfactants from the personal care and beauty industry, thereby propelling the demand for alcohol ethoxylates in the country in the forecast period.
  • Thus, the rising demand from various industries is expected to drive the market in the region, during the forecast period.

Alcohol Ethoxylates Industry Overview

The alcohol ethoxylates market is fragmented in nature. The major players include BASF SE, CLARIANT, Sasol, Nouryon, and Shell Plc, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Personal Care Industry in Asia-Pacific
    • 4.1.2 Increasing Demand for Industrial Cleaners
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Environmental Concerns
    • 4.2.2 Volatility in Raw Materials Costs
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Origin Type
    • 5.1.1 Oleochemical
    • 5.1.2 Petrochemical
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Agricultural Chemicals
    • 5.2.2 Industrial and Institutional Cleaning
    • 5.2.3 Paints and Coatings
    • 5.2.4 Personal Care
    • 5.2.5 Soaps and Detergents
    • 5.2.6 Textile Processing
    • 5.2.7 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 ASEAN Countries
      • 5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Mexico
      • 5.3.2.3 Canada
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) **/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BASF SE
    • 6.4.2 CLARIANT
    • 6.4.3 Dow
    • 6.4.4 Evonik Industries AG
    • 6.4.5 Huntsman International LLC
    • 6.4.6 India Glycols Limited
    • 6.4.7 Kemipex
    • 6.4.8 Mitsui Chemicals, Inc.
    • 6.4.9 Nouryon
    • 6.4.10 Oxiteno
    • 6.4.11 Procter & Gamble
    • 6.4.12 SABIC
    • 6.4.13 Sasol
    • 6.4.14 Shell Plc
    • 6.4.15 Solvay
    • 6.4.16 Stepan Company
    • 6.4.17 Thai Ethoxylate Co.,Ltd. ( TEX )

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Expansion of Application Base for Bio-based Surfactants
  • 7.2 Rising Demand from the Oil & Gas, and Paints and Coatings Industry
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제