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시장보고서
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전기 LCV : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)Electric LCV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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전기 LCV 시장 규모는 2024년 321억 5,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 1,518억 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 36.40%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

도시 인구가 빠르게 증가함에 따라 세계 각국 정부는 디젤 차량과 밴을 금지할 계획을 세우고 있습니다. 예를 들어,
전기차 수요가 증가함에 따라 사업주들은 기존 차량을 전기차로 교체하기 시작했고, 시장 관계자들은 새로운 전기자동차 모델 출시 계획을 발표했습니다. 2019년 포드는 2021년까지 유럽 시장에 대량 판매용 상용 밴 'Transit EV'의 전기 버전을 출시할 계획을 발표했습니다. 밴은 유럽 소형 상용차 전체 판매량의 80%를 차지하고 있습니다.
밴은 건설, 우편 및 택배 서비스, 구급차 서비스, 경찰 및 구조 활동, 이동식 작업장, 여객 운송 등 다양한 상업 활동에 사용됩니다.
아시아태평양은 저렴한 원자재 가용성, 낮은 인건비, 많은 업계 종사자, 많은 인구, 정부 참여 등의 이유로 전기자동차 산업의 중심지가 되고 있습니다. 예를 들어, 중국 정부는 전기자동차 산업을 지원하기 위해 연구 개발 자금, 세금 면제, 배터리 충전소 융자 등 약 600억 달러를 투자했습니다.
중국 기업들은 자국 시장에서 좋은 성과를 거둔 후 다른 국가에서도 시장 입지를 확대하기 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어, 2019년 중국 최대 전기자동차 제조업체인 BYD 그룹은 인도에 T3 순수 전기 상업용 물류 미니밴과 T3 순수 전기 승용 MPV 등 2대의 순수 전기 상용차를 도입했습니다.
유럽에서는 전기 밴의 시장 견인력이 증가하고 있으며, 시장의 주요 기업들이 이 지역에서 새로운 전기 밴을 출시하고 있습니다. 예를 들어,
2019년 르노그룹은 MASTER ZE Hydrogen과 KANGOO ZE Hydrogen이라는 두 가지 수소전기상용차를 출시했습니다. 이 회사는 또한 차량의 주행 거리를 120km에서 최대 350km까지 연장했습니다.
전기 LCV 시장은 적당히 통합되어 있으며, 활동적인 플레이어의 수는 제한되어 있습니다. 시장에서는 신생 기업 및 기존 기업이 다양한 새로운 전기 모델을 출시하는 것을 볼 수 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 BYD 그룹, 닛산 자동차, 르노 그룹, 폭스바겐 AG 등이 있습니다. 이들은 시장의 다른 기업들과 전략적 제휴를 맺고 새로운 전기 소형 상용차를 출시하여 입지를 확대하고 있습니다. 예를 들어,
The Electric LCV Market size is estimated at USD 32.15 billion in 2024, and is expected to reach USD 151.80 billion by 2029, growing at a CAGR of 36.40% during the forecast period (2024-2029).

The population in urban areas is growing rapidly, owing to which, governments across the world are planning to ban diesel cars and vans. For instance,
With the growing demand for electric vehicles, business owners have started replacing their existing fleets to electric vehicles, and market players are announcing the expected launch of their new electric models. In 2019, Ford announced its plans to launch its mass-selling Transit commercial van in an electric variant, named as Transit EV, in the European market by 2021. Vans contribute 80% of the total light commercial vehicle sales in Europe.
Vans are used for a wide range of commercial activities, such as construction, postal and courier services, ambulance services, policing and rescue operations, mobile workshops, and passenger transportation.
Asia-Pacific is the hub of the electric vehicle industry, owing to the availability of cheap raw materials, low labor cost, presence of numerous industry players, large population, and government participation. For instance, the Chinese government spent around USD 60 billion to support the electric-vehicle industry, including R&D funding, tax exemptions, and financing for battery-charging stations.
Chinese players, after performing well in their local markets, are trying to expand their market presence in other countries. For instance, in 2019, BYD Group, China's largest electric vehicle manufacturer, introduced its two pure electric commercial vehicles in India, namely, T3 pure electric commercial logistics minivan and T3 pure electric passenger MPV.
Europe is gaining traction in the market with the help of electric vans, and major players in the market are launching new electric vans in the region. For instance,
In 2019, Renault Group launched two hydrogen-electric commercial vehicles, namely, MASTER Z.E. Hydrogen and KANGOO Z.E. Hydrogen. The company is also increasing its range of vehicles from 120 km to up to 350 km.
The electric LCV market is moderately consolidated, and it has a limited number of active players. The market is witnessing the launch of various new electric models by start-ups and established players. Some of the major players in the market are BYD Group, Nissan Motor Co., Renault Group, and Volkswagen AG, among others. The companies are expanding their presence by forming strategic alliances with other players in the market and launching new electric LCVs. For instance,