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시장보고서
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세계의 항공기 엔진 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)Aircraft Engines - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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항공기 엔진 시장 규모는 2024년 1,043억 8,000만 달러로 추정됩니다. 2029년까지 1,295억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 4.41%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.

항공 산업의 침체로 인해 항공기 엔진 시장은 코로나19 팬데믹의 영향을 크게 받았으며, 그 결과 2020년과 2021년에는 항공기 엔진 납품이 감소했습니다. 그러나 상업용 항공기 OEM의 대규모 수주 잔고가 남아 있어 군용 및 일반 항공 부문이 예측 기간 동안 시장을 주도할 것으로 예상됩니다.
항공사, 항공기 운영사, 군, 전세 사업자 등이 계획하고 있는 항공기 현대화 및 확장 계획은 예측 기간 동안 항공기 엔진 시장의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
시장 성장은 항공기 연료 효율을 향상시키는 저배출, 저중량 차세대 엔진에 대한 수요에 의해 촉진되고 있습니다. 이러한 추세에 따라 기업들은 적층 가공 및 복합 기술과 같은 최신 기술을 활용한 새로운 엔진 모델의 연구 개발에 투자하고 있습니다.
그러나 운항 중 항공기 엔진 고장과 납기 지연에 대한 우려가 커지면서 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용하고 있습니다.
현재 민간 항공기 부문은 시장을 독점하고 있으며, 전 세계적으로 수많은 민간 항공기가 인도되어 항공기 엔진에 대한 수요를 창출하고 있기 때문에 예측 기간 동안 그 우위는 지속될 것으로 예상됩니다. 2021년 말까지 에어버스는 7,082대, 보잉은 5,136대의 수주 잔고를 보고했습니다. 항공기 OEM의 수주 잔고는 예측 기간 동안 상업용 엔진 부문의 건전한 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 국내 수요가 국제선 여객 수요보다 빠르게 팬데믹 이전 수준으로 회복될 것으로 예상됨에 따라, 협동체 항공기 수요는 와이드바디 항공기보다 빠르게 회복될 것으로 예상됩니다. 또한, 보잉 737 MAX가 2021년에 운항을 재개함에 따라 협동체 항공기에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 차세대 여객기의 기술 발전으로 더 먼 거리를 비행할 수 있게 되었습니다. 항공사들은 자사 항공기용 여객기 조달을 고려하고 있으며, 기업들은 항속거리를 늘리면서 여객기의 연료 효율을 향상시키는 데 중점을 두고 있습니다. 에어버스는 2035년까지 무공해 항공기 도입을 목표로 2022년 2월 CFM 인터내셔널과 수소연료 항공기 엔진 개발을 위한 파트너십을 체결한 바 있습니다. 이러한 계획은 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 신흥 경제국의 국내 항공 여행에 대한 강한 수요로 인해 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 전염병으로 인해 2020 년에는 여객 수송량이 감소했지만 중국, 인도, 한국, 호주 및 기타 국가의 국내 여객 수송량은 2020년하반기부터 점차 회복되고 있습니다. 이 지역의 저가 항공사는 노선 확장 계획을 지원하기 위해 차세대 항공기를 도입하여 장비를 강화하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 11월 인도의 신흥 항공사인 아카사 항공은 현재 주문 중인 신형 보잉 737 MAX 항공기에 CFM LEAP-1B 엔진을 선택했습니다. 이 항공사는 보잉 737 MAX 항공기 72대를 주문했으며, 여기에는 737-8 및 고 수송 능력의 737-8-200 모델도 포함됩니다. 이 지역 항공사들의 항공기 현대화 계획의 일환인 이러한 견조한 항공기 주문은 향후 몇 년동안 항공기 엔진에 대한 수요를 가속화할 것으로 예상됩니다. 또한, 이 지역의 지정학적 긴장으로 인해 각국은 첨단 항공기 조달 및 노후 항공기 교체를 통해 항공 역량을 강화하기 위한 투자를 늘리고 있습니다. 인도 공군은 기존 편대 수와 필요한 편대 수 사이의 격차를 해소하기 위한 계획의 일환으로 2035년까지 450대의 전투기를 획득하여 인도 북부와 서부 국경에 배치할 계획을 세우고 있습니다. 이러한 전투기 현대화 계획은 향후 몇 년동안 가볍고 연료 효율이 높은 첨단 엔진에 대한 수요를 창출할 수 있습니다.
항공기 엔진 시장은 고도로 통합되어 있으며, 민간 및 군용 항공기 부문에서는 소수의 기업이 시장을 독점하고 있습니다. 항공기 엔진 시장의 저명한 기업으로는 General Electric Company(GE Aviation을 통해), Raytheon Technologies Corporation(Pratt & Whitney를 통해), Rolls-Royce Holding PLC, Safran SA, MTU Aero Engines AG 등이 있습니다. 앞서 언급한 기업들과 CFM International(GE Aviation 및 Safran), International Aero Engines(Pratt &Whitney, Japanese Aero Engine Corporation 및 MTU Aero Engines), 엔진 얼라이언스(General Electric 및 Pratt &Whitney) 등 주요 민항기 및 군용 항공기 프로그램에 엔진을 공급하고 있습니다. 2020년과 2021년 민간 항공기 엔진 납품이 연속적으로 감소했음에도 불구하고, 항공기 OEM의 항공기 주문 잔량 증가로 인해 항공기 엔진 제조업체의 잔여 이행 의무(RPO)가 증가하고 있습니다. 또한 엔진 제조업체는 항공기 제조업체와 협력하여 경량화 및 엔진 배기가스 배출을 줄이는 지속 가능한 항공기 엔진 솔루션을 개발하고 있습니다. 이와 더불어, 현지 제조업에 대한 수요가 증가함에 따라 지역 기업들은 국제 기업들과 파트너십을 맺고 있습니다. 예를 들어, 2022년 3월 현재 인도 국방연구개발기구(DRDO)는 사프란과 국산 5세대 첨단 중형 전투기(AMCA)용 125KN 엔진의 공동 개발을 논의하고 있다(현재 첫 비행을 위해 개발 중). 이러한 발전은 향후 몇 년동안 회사의 지리적 입지를 강화하는 데 도움이 될 것으로 예상됩니다.
The Aircraft Engines Market size is estimated at USD 104.38 billion in 2024, and is expected to reach USD 129.51 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.41% during the forecast period (2024-2029).

The market of aircraft engines was highly affected by the COVID-19 pandemic due to a downturn in the aviation industry, which resulted in reduced deliveries of aircraft engines in 2020 and 2021. However, the large-scale backlog of aircraft OEMs in the commercial, military, and general aviation sectors is expected to drive the market during the forecast period.
The planned fleet modernization and expansion plans of airlines, aircraft operators, armed forces, and charter operators are expected to propel the growth of the aircraft engines market during the forecast period.
The market's growth is also driven by the demand for new generation engines with low emissions and lower weight, which will enhance aircraft fuel efficiency. Due to this trend, companies are investing in research and development of new engine models utilizing the latest technologies, like additive manufacturing and composite technologies.
However, growing concerns over the failure of aircraft engines during operation and delays in deliveries are some of the factors hampering the market's growth.
The commercial aircraft segment currently dominates the market and is expected to continue its dominance during the forecast period, owing to a large number of commercial aircraft deliveries across the world, which are generating demand for aircraft engines. By the end of 2021, Airbus reported a backlog of 7,082 jets, and Boeing's backlog was 5,136 aircraft. The backlog of the aircraft OEMs is expected to support the commercial engines segment to grow at a healthy rate during the forecast period. The demand for narrow-body aircraft is expected to recover faster than for wide-body aircraft as domestic demand is expected to return to pre-pandemic levels earlier than the international passenger demand. Also, the return of the Boeing 737 MAX into service in 2021 has been boosting the demand for narrow-body aircraft. Technological advancements in newer generation passenger aircraft make it possible for them to fly longer distances. Players are emphasizing increasing the fuel efficiency of passenger aircraft while increasing their range, as airlines are looking to procure such aircraft for their fleets. Airbus entered into a partnership with CFM International in February 2022 to develop a hydrogen-fuelled aircraft engine with the aim of introducing zero-emission aircraft by 2035. Such plans are anticipated to propel the growth of the market.
The Asia-Pacific region is expected to witness the highest growth during the forecast period due to the strong demand for domestic air travel in developing economies. The pandemic led to a decline in passenger traffic in 2020, but domestic passenger traffic in countries like China, India, South Korea, and Australia has been gradually recovering from the second half of 2020. Due to the faster growth of domestic passenger traffic, low-cost airlines in the region are strengthening their aircraft fleet with new generation aircraft to support their route expansion plans. For instance, in November 2021, Akasa Air, a new airline in India, selected CFM LEAP-1B engines for its new Boeing 737 MAX aircraft currently on order. The airline placed an order for 72 Boeing 737 MAX aircraft, including 737-8 and the high-capacity 737-8-200 models. Such robust aircraft orders as part of fleet modernization plans of the airlines in the region are expected to accelerate the demand for aircraft engines over the coming years. Furthermore, due to geopolitical tensions in the region, countries are increasing their investments to strengthen their aerial capabilities with the procurement of advanced aircraft and replace their aging aircraft. The Indian Air Force is planning to acquire 450 fighter aircraft for deployment on the northern and western frontiers of the country by 2035 as part of its plan to bridge the gap between the existing number of squadrons and the required number of squadrons. Such fleet modernization plans will likely generate demand for advanced lightweight and fuel-efficient engines over the coming years.
The aircraft engine market is highly consolidated, with a few players dominating the market in the commercial and military aircraft segments. Some of the prominent aircraft engine market players are General Electric Company (through GE Aviation), Raytheon Technologies Corporation (through Pratt & Whitney), Rolls-Royce Holding PLC, Safran SA, and MTU Aero Engines AG. The aforementioned players, along with their joint ventures such as CFM International (GE Aviation and Safran), International Aero Engines (Pratt & Whitney, Japanese Aero Engine Corporation, and MTU Aero Engines), and Engine Alliance (General Electric and Pratt & Whitney), provide engines for major commercial and military aircraft programs. Despite the decrease in commercial aircraft engine deliveries in 2020 and 2021 consecutively, the remaining performance obligation (RPO) of aircraft engine manufacturers is witnessing an increase due to the increasing aircraft backlog of aircraft OEMs. Also, engine manufacturers are partnering with aircraft manufacturers to develop sustainable aircraft engine solutions that have low weight and reduced engine emissions. In addition to this, due to increasing demand for local manufacturing, regional players are partnering with international players. For instance, as of March 2022, India's Defence Research and Development Organisation (DRDO) was in talks with Safran for joint development of a 125KN engine for the indigenous fifth-generation Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA) (currently under development with the first flight planned for 2024). Such developments are anticipated to help the companies increase their geographical presence over the coming years.