시장보고서
상품코드
1438409

FMCG 물류 : 시장 점유율 분석, 업계 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)

FMCG Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

FMCG 물류 시장 규모는 2024년에 1조 3,000억 달러로 추정되며, 2029년까지 1조 6,700억 달러에 달할 것으로 예측되고 있으며, 예측 기간(2024-2029년) 중 5.09%를 넘는 CAGR로 성장합니다.

FMCG물류- 시장

주요 하이라이트

  • FMCG는 제조, 브랜딩, 광고, 물류에서 경쟁 우위를 필요로 하는 독특한 비즈니스 모델로 간주됩니다. 소비재 산업의 주요 성장 동력은 라이프스타일의 변화, 접근의 용이성, 소비자 습관의 급속한 변화입니다. 소비자들은 지역 상점이나 온라인에서 언제든지 다양한 제품을 이용할 수 있기를 기대합니다. 이를 달성하기 위해 소비재 기업은 효율적이고 민첩하며 지속가능한 세계 공급망과 협력하고 있으며, FMCG 제조업체들은 공동 물류 솔루션을 채택하여 더 빠르고 비용 효율적으로 제품을 매장에 공급하고 있습니다. 최근 E-Commerce 붐도 FMCG 업계에 큰 도움이 되고 있습니다.
  • 전통적인 보관, 구매, 자재 관리, 통합 자재 관리에서 업계는 공급망 관리의 새로운 시대로 접어들고 있으며, FMCG 사업의 물류 업무는 일반적으로 주요 도시와 도시에 물류 허브를 두고 도매업체와 소매업체 모두에게 서비스를 제공하는 허브 앤 스포크 모델 유형으로 운영되고 있습니다. 운영되고 있습니다. 소비자는 여러 채널을 통해 신속한 주문 처리를 기대합니다. 이를 위해 소비재 기업은 물류 업무를 아웃소싱하여 판매 계획과 업무 프로세스 간의 격차를 해소하고, 예측을 개선하고, 재고를 간소화하고, 배송 시간을 단축합니다.
  • FMCG 업체들은 새로운 소비 패턴에 따른 수요를 충족시키기 위해 물류 서비스 프로바이더(LSP)에 대한 의존도가 높아질 것으로 예상됩니다. 공급망 자동화에 대한 투자, 기존 제조 시설의 확장, 창고 허브의 출현은 현재 시장 조사에서 중요한 초점이 되고 있는 분야입니다. 강력한 공급망 전략과 더불어 물류 시설과 위치는 곧 FMCG 사업자의 성공에 중요한 역할을 하게 될 것입니다. 더 나은 경쟁력을 유지하고 주요 수요층에 접근하기 위해 기업은 증가하는 수요에 대응하기 위해 전략적으로 입지를 고려해야 합니다.

FMCG 물류 시장 동향

E-Commerce의 보급 확대에 따라 효율적인 물류 운영이 요구되고 있습니다.

E-Commerce는 전 세계 소매 시장을 재편하고 있습니다. 지금까지 E-Commerce 붐은 여행 산업뿐만 아니라 의류 및 가전제품 판매점에도 혜택을 주었으며, E-Commerce는 현재 세계 일용소비재(FMCG) 시장에서 차지하는 비중이 7% 미만에 불과합니다. 온라인 FMCG의 보급이 늦어지는 주요 이유 중 하나는 신선식품을 최상의 상태로 소비자에게 전달하기 위한 물류 문제입니다. 또한 첨단 시장, 특히 독일과 같이 인구 밀도가 높은 시장에서는 많은 FMCG 제품이 오프라인 매장에서 소비자와 가까운 곳에서 쉽게 구할 수 있습니다.

그러나 편의성에 대한 소비자 수요 증가, 기술 및 기타 실현 가능한 조건의 향상으로 인해 온라인 FMCG의 성장은 전 세계에서 가속화되고 있으며, FMCG의 온라인 성장률은 오프라인 성장률을 계속 능가하고 있으며, 대부분의 소매업체와 제조업체는 미래의 성공을 위해 옴니채널 전략을 필요로 하고 있습니다. 옴니채널 전략을 필요로 하고 있습니다. FMCG 온라인 판매는 향후 수년간 전 세계에서 두 배로 증가할 것으로 예상되며, 신흥 시장 개발도상국 시장은 선진국 시장보다 두 배 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 아시아 지역은 향후 5년간 온라인 FMCG에서 가장 큰 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

현재 온라인 마켓플레이스는 재고 상태 및 배송 예정 시각화, 무료 추적 옵션, 간편한 반품 등 다양한 배송 옵션을 제공합니다. 무료 배송을 제공하려면 소매업체는 물류 프로바이더로부터 저비용 솔루션을 제공받아야 합니다. 마찬가지로 소비자에게 당일 배송 옵션 등을 신속하게 제안하기 위해 소매업체는 우선순위가 높고 신뢰할 수 있는 물류 서비스를 필요로 합니다.

인구 증가가 FMCG 산업 확대를 견인

인구 증가는 세계 FMCG 산업의 확장을 촉진하는 주요 원인 중 하나입니다. 실제로 인구의 급속한 증가는 소비재 소비 증가와 반비례합니다. 유사한 요인으로는 정기적 인 제품 출시, 다양한 FMCG 제품에 대한 소비자의 인식 증가, 중산층의 가처분 소득 증가, 소비재에 대한 접근 용이성, 선진국과 개발 도상국 소비자의 라이프스타일 변화, 강력한 브랜드 광고, 매력적인 가격대 등이 있습니다. 이러한 기업의 강력한 물류 및 유통 채널, 온라인 상거래의 확대, 시장 기존 기업과 신규 진출기업 모두에 의한 연구개발 지출 증가 등을 들 수 있습니다.

또한 소셜미디어와 인터넷 사용 증가는 지금까지 풍부한 발전 잠재력을 창출해 왔으며 앞으로도 그럴 것이 확실합니다. 시장의 상당 부분을 차지하는 주요 방법 중 하나로 업계 최고의 국제 기업 중 일부는 소비자에게 개인화된 솔루션을 제공하는 데 전념하고 있습니다. 이러한 전술 중 일부에는 제품 도입 및 인수가 포함됩니다.

오늘날의 소비자들은 점점 더 편리함, 더 건강한 대안, 현지산 유기농 제품을 원하고 있습니다. 이러한 편리함에 대한 수요는 E-Commerce를 탄생시키고 번창하게 만들었습니다. 기업은 디지털 분석에 많은 투자를 하고 있으며, 많은 사람들은 소비자 산업 중 소매 부문이 가장 큰 변화의 기회를 맞이하고 있다고 생각합니다.

FMCG 물류산업 개요

FMCG 물류 시장은 상당히 세분화되어 있으며, 대기업과 중소규모의 현지 기업이 존재하며 상당수의 기업이 시장 점유율을 차지하고 있습니다. DHL Group, CH Robinson, Kuehne Nagel, Ceva Logistics, DB Schenker, DSV 및 XPO Logistics는 세계 주요 경쟁사 중 하나입니다. 대부분의 세계 물류 기업은 시장의 요구와 수요를 충족시키기 위해 소매 및 소비재 물류 부문을 보유하고 있습니다. 또한 현지 기업은 재고 처리, 서비스 내용, 취급 제품 및 기술 측면에서 점점 더 많은 역량을 강화하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 성과
  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

  • 분석 조사 방법
  • 조사 단계

제3장 주요 요약

제4장 시장 개요

  • 현재의 시장 시나리오
  • 시장 역학
    • 촉진요인
      • 신속하고 효율적인 배송에 대한 소비자의 수요 증가
      • 공급망 운영의 합리화의 필요성
    • 억제요인
      • 높은 운송 비용
      • 신선품 관리의 복잡성
    • 기회
      • 첨단 기술의 도입
      • E-Commerce 플랫폼의 확대
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁의 강도
  • 업계의 밸류체인 분석
  • 정부의 규제와 구상
  • 세계 물류 부문(개요, LPI 스코어, 주요 화물 통계 등)
  • 세계의 FMCG 산업에 초점(개요, 유통 채널, 주요 제품 카테고리 등)
  • 스포트라이트 - 기존 FMCG 물류 공급망에 대한 E-Commerce의 영향
  • FMCG 소매 부문의 빠른 보충 사이클이 물류 시장에 미치는 영향
  • 계약 물류·통합 물류*의 수요에 주목

제5장 시장 세분화

  • 서비스별
    • 운송기관
    • 창고 보관, 배송, 재고 관리
    • 기타 부가가치 서비스
  • 제품 카테고리별
    • 식품 및 음료
    • 퍼스널케어
    • 가사 케어
    • 기타 소모품
  • 지역별
    • 아시아태평양
    • 북미
    • 유럽
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • DHL Group
    • CH Robinson
    • Kuehne+Nagel
    • Ceva Logistics
    • XPO Logistics
    • DB Schenker
    • Hellmann Worlwide Logistics
    • DSV
    • Bollore Logistics
    • Rhenus Logistics
    • FM Logistic
    • Kenco Logistics
    • Penske Logistics*
  • 기타 기업

제7장 시장의 미래

제8장 부록

  • 활동 주요 국가별 GDP 분포
  • FMCG 소매 통계
  • 경제 통계 운송·보관 부문, 경제에 대한 기여(주요 국가)
  • 세계의 소비재 유동 통계
KSA 24.03.13

The FMCG Logistics Market size is estimated at USD 1.30 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.67 trillion by 2029, growing at a CAGR of greater than 5.09% during the forecast period (2024-2029).

FMCG Logistics - Market

Key Highlights

  • FMCG is considered a unique business model that requires competitive advantages in manufacturing, branding, advertising, and logistics. The key growth drivers for the consumer goods industry are changing lifestyles, ease of access, and rapidly changing consumer habits. Consumers expect a wide array of products to be always available in local stores and online. to achieve this, consumer goods companies tie up with global supply chains that are highly efficient, agile, and sustainable. FMCG manufacturers are adopting collaborative logistics solutions that deliver products to stores faster and more cost-effectively. The recent e-commerce boom has also been a blessing for the FMCG industry.
  • From traditional storekeeping, purchasing, materials management, and integrated materials management, the industry is entering a new era of supply chain management. The logistics operations in FMCG businesses are typically operated on a hub-and-spoke model type with distribution hubs in major towns and cities serving both the wholesalers and retailers. Consumers are expecting fast order fulfilment through multiple channels. To make this possible, consumer goods companies outsource their logistics operations to bridge the gap between sales planning and operational processes, improve forecasting, streamline inventory, and speed up delivery times.
  • FMCG players are expected to rely more on logistics service providers (LSPs) to meet demand from new consumption patterns. Investment in supply chain automation, expansion of existing manufacturing facilities, and the emergence of warehouse hubs are essential areas of focus in the current market study. Distribution facilities and locations, along with a strong supply chain strategy, will play a critical role in the success of FMCG operators soon. To maintain a better competitive position and access key demand demographics, businesses will need to consider the location strategically to meet the growing demand.

FMCG Logistics Market Trends

Growing Penetration of E-commerce Demands Efficient Logistics Operations

E-commerce is reshaping the global retail market. Till date, the e-commerce boom has favored the travel sector, as well as apparel and electronics retailers. E-commerce currently contributes less than 7% of the global fast-moving consumer goods (FMCG) market. One of the key reasons for the slower uptake of online FMCG has been the logistical challenges associated with ensuring fresh and perishable products arrive at the consumer in top condition. Additionally, in advanced markets, especially those with dense populations such as Germany, many FMCG products are readily available in close proximity to consumers at brick-and-mortar stores.

However, with increasing consumer demand for convenience, and better technology and other enabling conditions, online FMCG growth is accelerating across the globe. FMCG online growth will continue to outpace offline growth, and most retailers and manufacturers need Omnichannel strategies to ensure future success. Online FMCG sales are set to double globally over the next few years and will grow twice as fast in developing markets than in developed markets. The Asia region is expected to provide some of the biggest growth opportunities for online FMCG over the next five years.

The current online marketplace offers visibility of inventory status and expected delivery time and a variety of shipping options including free tracking options and easy returns. To provide free shipping, retailers need to get low-cost solutions from their logistics providers. Equally, to propose fast, including same-day delivery options to their consumers, retailers need high-priority and entirely reliable logistics services.

The rising population driving the expansion of the FMCG Industry

The growing population is one of the key reasons driving the expansion of the global FMCG industry. In actuality, the quick expansion in population is inversely correlated with the rise in consumer goods consumption. Similar factors include regular product launches, increased consumer awareness of various FMCG products, rising middle-class disposable incomes, easier access to consumer goods, a noticeable shift in consumers' lifestyles in developed and developing nations, strong brand advertising, and attractive price points, strong logistics and distribution channels of such companies, expansion of online commerce, and increased R&D spending by both established players and newcomers in the market.

Also, the increasing use of social media and the internet has created a wealth of development prospects in the past and is certain to do so in the future. As one of their primary methods to capture a sizeable portion of the market, several top international businesses in the industry are dedicated to offering consumers personalized solutions. A few of these tactics involve product introductions and acquisitions.

Consumers nowadays are increasingly looking for convenience, healthier alternatives, and locally produced organic products. This demand for ease was what gave rise to eCommerce, which has flourished. Companies are making significant investments in digital analytics, and many think that among all consumer industries, the retail sector is perhaps the ripest for transformation.

FMCG Logistics Industry Overview

The FMCG logistics market is fairly fragmented with the presence of large players and small and medium-sized local players with quite a few players who occupy the market share. DHL Group, C.H. Robinson, Kuehne + Nagel, Ceva Logistics, DB Schenker, DSV, and XPO Logistics are among Global's top competitors. Most of the global logistics players have a retail and consumer goods logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Rising consumer demand for fast and efficient delivery
      • 4.2.1.2 The need for streamlined supply chain operations
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 High trasnportation costs
      • 4.2.2.2 Complexity of managing perishable goods
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 The adoption of advanced technologies
      • 4.2.3.2 Expansion of e-commerce platforms
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Government Regulations and Initiatives
  • 4.6 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
  • 4.7 Focus on Global FMCG Industry (Overview, Distribution Channels, Major Product Categories, etc.)
  • 4.8 Spotlight - Effect of E-commerce on Traditonal FMCG Logistics Supply Chain
  • 4.9 Effect of FMCG Retail Sector's Fast Replenishment Cycles on the Logistics Market
  • 4.10 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics*

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Transportation
    • 5.1.2 Warehousing, Distribution, and Inventory Management
    • 5.1.3 Other Value-added Services
  • 5.2 By Product Category
    • 5.2.1 Food and Beverage
    • 5.2.2 Personal Care
    • 5.2.3 Household Care
    • 5.2.4 Other Consumables
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 DHL Group
    • 6.2.2 C.H. Robinson
    • 6.2.3 Kuehne + Nagel
    • 6.2.4 Ceva Logistics
    • 6.2.5 XPO Logistics
    • 6.2.6 DB Schenker
    • 6.2.7 Hellmann Worlwide Logistics
    • 6.2.8 DSV
    • 6.2.9 Bollore Logistics
    • 6.2.10 Rhenus Logistics
    • 6.2.11 FM Logistic
    • 6.2.12 Kenco Logistics
    • 6.2.13 Penske Logistics*
  • 6.3 Other Companies

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

  • 8.1 GDP Distribution, by Activity-Key Countries
  • 8.2 FMCG Retail Statistics
  • 8.3 Economic Statistics Transport and Storage Sector, Contribution to Economy (Key Countries)
  • 8.4 Global Consumer Goods Flow Statistics
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제