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시장보고서
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FMCG 물류 : 시장 점유율 분석, 업계 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)FMCG Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
FMCG 물류 시장 규모는 2024년에 1조 3,000억 달러로 추정되며, 2029년까지 1조 6,700억 달러에 달할 것으로 예측되고 있으며, 예측 기간(2024-2029년) 중 5.09%를 넘는 CAGR로 성장합니다.
E-Commerce는 전 세계 소매 시장을 재편하고 있습니다. 지금까지 E-Commerce 붐은 여행 산업뿐만 아니라 의류 및 가전제품 판매점에도 혜택을 주었으며, E-Commerce는 현재 세계 일용소비재(FMCG) 시장에서 차지하는 비중이 7% 미만에 불과합니다. 온라인 FMCG의 보급이 늦어지는 주요 이유 중 하나는 신선식품을 최상의 상태로 소비자에게 전달하기 위한 물류 문제입니다. 또한 첨단 시장, 특히 독일과 같이 인구 밀도가 높은 시장에서는 많은 FMCG 제품이 오프라인 매장에서 소비자와 가까운 곳에서 쉽게 구할 수 있습니다.
그러나 편의성에 대한 소비자 수요 증가, 기술 및 기타 실현 가능한 조건의 향상으로 인해 온라인 FMCG의 성장은 전 세계에서 가속화되고 있으며, FMCG의 온라인 성장률은 오프라인 성장률을 계속 능가하고 있으며, 대부분의 소매업체와 제조업체는 미래의 성공을 위해 옴니채널 전략을 필요로 하고 있습니다. 옴니채널 전략을 필요로 하고 있습니다. FMCG 온라인 판매는 향후 수년간 전 세계에서 두 배로 증가할 것으로 예상되며, 신흥 시장 개발도상국 시장은 선진국 시장보다 두 배 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 아시아 지역은 향후 5년간 온라인 FMCG에서 가장 큰 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.
현재 온라인 마켓플레이스는 재고 상태 및 배송 예정 시각화, 무료 추적 옵션, 간편한 반품 등 다양한 배송 옵션을 제공합니다. 무료 배송을 제공하려면 소매업체는 물류 프로바이더로부터 저비용 솔루션을 제공받아야 합니다. 마찬가지로 소비자에게 당일 배송 옵션 등을 신속하게 제안하기 위해 소매업체는 우선순위가 높고 신뢰할 수 있는 물류 서비스를 필요로 합니다.
인구 증가는 세계 FMCG 산업의 확장을 촉진하는 주요 원인 중 하나입니다. 실제로 인구의 급속한 증가는 소비재 소비 증가와 반비례합니다. 유사한 요인으로는 정기적 인 제품 출시, 다양한 FMCG 제품에 대한 소비자의 인식 증가, 중산층의 가처분 소득 증가, 소비재에 대한 접근 용이성, 선진국과 개발 도상국 소비자의 라이프스타일 변화, 강력한 브랜드 광고, 매력적인 가격대 등이 있습니다. 이러한 기업의 강력한 물류 및 유통 채널, 온라인 상거래의 확대, 시장 기존 기업과 신규 진출기업 모두에 의한 연구개발 지출 증가 등을 들 수 있습니다.
또한 소셜미디어와 인터넷 사용 증가는 지금까지 풍부한 발전 잠재력을 창출해 왔으며 앞으로도 그럴 것이 확실합니다. 시장의 상당 부분을 차지하는 주요 방법 중 하나로 업계 최고의 국제 기업 중 일부는 소비자에게 개인화된 솔루션을 제공하는 데 전념하고 있습니다. 이러한 전술 중 일부에는 제품 도입 및 인수가 포함됩니다.
오늘날의 소비자들은 점점 더 편리함, 더 건강한 대안, 현지산 유기농 제품을 원하고 있습니다. 이러한 편리함에 대한 수요는 E-Commerce를 탄생시키고 번창하게 만들었습니다. 기업은 디지털 분석에 많은 투자를 하고 있으며, 많은 사람들은 소비자 산업 중 소매 부문이 가장 큰 변화의 기회를 맞이하고 있다고 생각합니다.
FMCG 물류 시장은 상당히 세분화되어 있으며, 대기업과 중소규모의 현지 기업이 존재하며 상당수의 기업이 시장 점유율을 차지하고 있습니다. DHL Group, CH Robinson, Kuehne Nagel, Ceva Logistics, DB Schenker, DSV 및 XPO Logistics는 세계 주요 경쟁사 중 하나입니다. 대부분의 세계 물류 기업은 시장의 요구와 수요를 충족시키기 위해 소매 및 소비재 물류 부문을 보유하고 있습니다. 또한 현지 기업은 재고 처리, 서비스 내용, 취급 제품 및 기술 측면에서 점점 더 많은 역량을 강화하고 있습니다.
The FMCG Logistics Market size is estimated at USD 1.30 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.67 trillion by 2029, growing at a CAGR of greater than 5.09% during the forecast period (2024-2029).
E-commerce is reshaping the global retail market. Till date, the e-commerce boom has favored the travel sector, as well as apparel and electronics retailers. E-commerce currently contributes less than 7% of the global fast-moving consumer goods (FMCG) market. One of the key reasons for the slower uptake of online FMCG has been the logistical challenges associated with ensuring fresh and perishable products arrive at the consumer in top condition. Additionally, in advanced markets, especially those with dense populations such as Germany, many FMCG products are readily available in close proximity to consumers at brick-and-mortar stores.
However, with increasing consumer demand for convenience, and better technology and other enabling conditions, online FMCG growth is accelerating across the globe. FMCG online growth will continue to outpace offline growth, and most retailers and manufacturers need Omnichannel strategies to ensure future success. Online FMCG sales are set to double globally over the next few years and will grow twice as fast in developing markets than in developed markets. The Asia region is expected to provide some of the biggest growth opportunities for online FMCG over the next five years.
The current online marketplace offers visibility of inventory status and expected delivery time and a variety of shipping options including free tracking options and easy returns. To provide free shipping, retailers need to get low-cost solutions from their logistics providers. Equally, to propose fast, including same-day delivery options to their consumers, retailers need high-priority and entirely reliable logistics services.
The growing population is one of the key reasons driving the expansion of the global FMCG industry. In actuality, the quick expansion in population is inversely correlated with the rise in consumer goods consumption. Similar factors include regular product launches, increased consumer awareness of various FMCG products, rising middle-class disposable incomes, easier access to consumer goods, a noticeable shift in consumers' lifestyles in developed and developing nations, strong brand advertising, and attractive price points, strong logistics and distribution channels of such companies, expansion of online commerce, and increased R&D spending by both established players and newcomers in the market.
Also, the increasing use of social media and the internet has created a wealth of development prospects in the past and is certain to do so in the future. As one of their primary methods to capture a sizeable portion of the market, several top international businesses in the industry are dedicated to offering consumers personalized solutions. A few of these tactics involve product introductions and acquisitions.
Consumers nowadays are increasingly looking for convenience, healthier alternatives, and locally produced organic products. This demand for ease was what gave rise to eCommerce, which has flourished. Companies are making significant investments in digital analytics, and many think that among all consumer industries, the retail sector is perhaps the ripest for transformation.
The FMCG logistics market is fairly fragmented with the presence of large players and small and medium-sized local players with quite a few players who occupy the market share. DHL Group, C.H. Robinson, Kuehne + Nagel, Ceva Logistics, DB Schenker, DSV, and XPO Logistics are among Global's top competitors. Most of the global logistics players have a retail and consumer goods logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.