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세계 소형 스포츠 항공기 시장 : 점유율 분석, 업계 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Light-Sport Aircraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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소형 스포츠 항공기 시장 규모는 2024년 11억 7,000만 달러로 추정되고, 2029년까지 14억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR) 5.21%로 성장할 전망입니다.

소형 스포츠 항공기 - 시장

2020년에는 신형 코로나 바이러스 감염(COVID-19)의 유행에 따라 LSA와 관련된 스포츠 활동에 대한 민간 수요가 혼란스러워졌습니다. 바이러스의 확산을 억제하기 위해 부과된 잠금으로 인해 관광객 유입이 감소했습니다. COVID-19 감염의 유행은 세계 여러 LSA 운영 시설을 일시적으로 폐쇄해야 하며, 많은 새로운 개발 프로젝트가 경제 침체와 신중한 투자자들에 의해 타격을 받고 있습니다. 그럼에도 불구하고 세계 여행 및 관광산업이 점차 회복되고 있으며 LSA 활동 수요가 증가할 것으로 예상되고 있기 때문에 수요 침체는 단기간에 머무를 것으로 예상됩니다.

스포츠 및 레크리에이션 활동에서 LSA의 사용은 여행 및 관광 부문의 성장과 애호가의 수가 증가함에 따라 증가하고 있습니다. 세계에서 조종사를 훈련할 필요성이 높아지면서 LSA 훈련도 중요성을 늘리고 있습니다. 한편, 주요 항공 규제 기관은 업계의 성장을 지원하고 새로운 LSA 조달을 촉진하기 위해 새로운 규제 요구 사항을 도입하고 기존 규제 요구 사항을 수정하기 위해 노력하고 있습니다. 이것은 또한 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

소형 스포츠 항공기 시장 동향

2020년 최대 시장 점유율을 차지한 항공기 부문

현재 조사 대상이 되는 시장에서는 항공기 부문이 가장 높은 점유율을 차지하고 있습니다. LSA의 비행기 카테고리는 시장에서 가장 흔하고 비교적 저렴하기 때문에 레크리에이션 활동, 열정적 인 비행, 새로운 조종사 훈련에 적합합니다. 북미, 유럽, 중동의 일부와 같은 지역에서 어드벤처 스포츠의 성장이 항공기 부문의 성장의 주된 이유입니다. 한편 항공사, 훈련기관, 항공 당국은 조종사 훈련 및 자격 취득 비용을 줄이려고 노력하고 있습니다. 이 점에서 LSA는 기존에 사용된 피스톤 또는 터보프롭 엔진을 동력으로 하는 일반 항공 항공기보다 조달 및 유지 보수 비용이 낮고 연료 소비도 적기 때문에 LSA 채용이 증가하고 있습니다.

공장에서 제조된 항공기 수요가 키트에서 제조된 항공기보다 더 큰 것으로 관찰되었습니다. 그러나 키트에서 항공기를 조립하는 것이 쉬워지고 정보를 얻을 수 있게 되면서 이러한 추세는 빠르게 변화하고 있습니다. 2020년에는 공장에서 제조된 제품에 비해 키트에서 제조된 제품의 등록 수가 증가했습니다. 경비행기 수요가 증가함에 따라, 몇몇 제조업체들이 차세대 항공기를 도입하고 있습니다. 예를 들어(2021년) 초, Terrafugia는 FAA가 라이트 스포츠 카테고리(S-LSA)에서 이동할 수 있는 항공기를 인증하기 위한 특수 내공성 인증서를 부여하고 항공기가 비행 가능할 때 발표했습니다. Terrafugia는 초기 비행 전용 버전을 제조 및 판매할 예정이며, 2022년까지 항공기를 상용화하기 위해 설계를 추가로 개발할 예정입니다. 이러한 개발은 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

유럽은 예측기간 동안 최대 시장이 될 것으로 예상

현재 유럽은 시장 점유율이 가장 높은 수익을 갖고 있으며 예측 기간 동안에도 우위가 지속될 것으로 예상됩니다. 이 지역은 여러 관광 명소와 경 스포츠기 활동에 적합한 지리적 특징을 갖추고 있습니다. 이러한 항공기의 채용이 증가함에 따라, 이 지역의 항공 규제 기관은 업계의 성장을 지원하고 새로운 LSA의 조달과 운영을 촉진하기 위해 새로운 규제를 도입하고 있습니다. 2020년 EASA(유럽 안전청)는 미국 LSA에 해당하는 600kg의 초경량 제품을 유럽에서 허가하기 시작했습니다.

낮은 MTOW 제한으로 비행하는 울트라라이트는 재인증된 경우에만 무게 등급을 업그레이드할 수 있습니다. 그러나 2021년 중반 시점에서 일부 유럽 국가 규제 당국은 이 재인증을 허용하지 않았지만 다른 규제 당국은 이 변경을 환영했습니다. 한편, EASA는 PPL SEP(및 LAPL 라이선스) 갱신을 위해 초경량(및 세일 플레인)의 사용을 허용하는 양보도 실시했습니다. 이것은 주로 초경량 항공기를 조종하는 조종사를 도울 것으로 예상됩니다. 지난 10년 동안 몇몇 새로운 항공기 제조업체들이 이 지역에서 운영을 시작했습니다. 따라서 수요 증가에 부응하기 위해 최근 많은 새로운 LSA 모델이 출시되었습니다. 이를 바탕으로 Flight Design General Aviation GmbH는 2020년 4월에 CTLS 2020 Sport Edition을 출시했습니다. CTLS 2020은 향상된 외장과 인테리어를 제공하면서 기술적 및 공기역학적 업그레이드를 특징으로 합니다. 이러한 발전은 예측 기간 동안 이 지역 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

소형 스포츠 항공기 업계 개요

소형 스포츠 항공기 시장은 세분화되어 있으며 레저 및 비행 훈련 시장에 소형 스포츠 항공기 모델을 제공하는 많은 지역 및 지역 항공기 제조업체가 있습니다. 소형 스포츠 항공기 시장에서 유명한 선수로는 Costruzioni Aeronautiche Tecnam SpA(Tecnam), Cub Crafters Inc., Jabiru Aircraft Pty Ltd, Zenith Aircraft Company, Van's Aircraft Inc. 등이 있습니다. 시장 선수는 새로운 항공기 모델을 투입하고 있습니다. 이들은 지리적 존재와 판매를 확대하기 위해 연방 항공국과 유럽 연합 항공 안전국으로부터 인증을 받았습니다. 예를 들어, Tecnam은 2020년 2월과 2020년 11월에 각각 P2002 Sierra MkII와 P92 Echo MkII 경비행기에 대해 독일의 새로운 600kg 규칙에 따라 인증을 받았습니다. 독일의 형식 승인은 다른 유럽 국가에서도 인정됩니다. 한편, 기업은 하이브리드 전기 추진 시스템 등의 최신 추진 기술을 탑재한 새로운 항공기 개발에도 투자하여 시장에서의 존재감을 더욱 높이고 있습니다. 이러한 발전은 앞으로 수년간 시장의 경쟁력이 더욱 높아질 것으로 예상됩니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장의 정의
  • 조사 범위
  • USD 환율 환율

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

  • 시장 규모와 예측, 세계(2018년-2027년)
  • 유형별 시장 점유율(2021년)
  • 지역별 시장 점유율(2021년)
  • 시장의 구조와 주요 진출기업

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체 제품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 격렬

제5장 시장 세분화(금액별 시장 규모와 예측(2018년-2027년))

  • 유형
    • 비행기
    • 수상 비행기
  • 지역
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 세계 기타 지역

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • Costruzioni Aeronautiche TECNAM SpA
    • Pipistrel doo
    • ICON Aircraft
    • Cub Crafters Inc.
    • Czech Aircraft Group SRO
    • Paradise Aero Industry
    • Van's Aircraft Inc.
    • Flight Design General Aviation GmbH
    • JMB Aircraft sro
    • Jabiru Aircraft Pty Ltd
    • TL-ULTRALIGHT sro
    • American Legend Aircraft Company
    • Stemme Production GmbH
    • Aeropro sro
    • Zenith Aircraft Company

제7장 시장 기회와 미래 동향

BJH 24.03.11

The Light-Sport Aircraft Market size is estimated at USD 1.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.49 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.21% during the forecast period (2024-2029).

Light-Sport Aircraft - Market

The COVID-19 pandemic disrupted the civilian demand for sporting activities related to LSA in 2020. The lockdowns imposed to curb the virus' spread reduced the tourist inflow. Due to the COVID-19 pandemic, several LSA operating facilities around the world have been forced to close temporarily, and many new development projects have been hammered by tanking economies and cautious investors. Nevertheless, the demand slump is expected to remain short-lived, as the global travel and tourism industry is slowly rebounding, which is anticipated to increase the demand for LSA activities.

The usage of LSA for sporting and recreational activities has witnessed growth due to the growth in the travel and tourism sector and the increase in the number of enthusiasts. LSA training is also gaining significance, with the growing need for training pilots globally. On the other hand, major aviation regulatory bodies are working on introducing new regulatory requirements and modifying the existing ones to support the industry's growth and encourage new LSA procurements. This is also expected to drive market growth.

Light-sport Aircraft Market Trends

The Airplane Segment Accounted for the Largest Market Share in 2020

Currently, the airplane segment of the market studied has the highest share. The airplane category of LSAs is the most common in the market and is comparatively cheap, thus making them more preferable for recreational activities, enthusiastic flyers, and training new pilots. The growth of adventure sports in regions like North America, Europe, and some parts of the Middle East, is the primary reason for the growth of the airplane segment. On the other hand, the airlines, training institutes, and aviation authorities have been trying to bring the pilot training and certification costs down. In this regard, the adoption of LSAs is increasing, as they offer a lower cost of procurement and maintenance and lower fuel burn than conventionally used piston or turboprop engine-powered general aviation aircraft.

It was observed that the demand for factory-built aircraft was greater than the kit-built ones. However, with the growing ease of building aircraft from kits and the information availability, this trend is fast-changing. In 2020, kit-built experienced higher registrations compared to factory-built ones. With the growing demand for light airplanes, several manufacturers are introducing newer generation aircraft. For instance, at the start of 2021, Terrafugia announced that FAA granted a special airworthiness certificate to certify its transition roadable airplane in the light-sport category (S-LSA), making the vehicle legal for flight. Terrafugia plans to produce and sell initial flight-only versions and will further develop the design to commercialize the aircraft by 2022. Such developments are expected to drive market growth during the forecast period.

Europe is Expected to be the Largest Market During the Forecast Period

Currently, Europe has the highest market share revenue, and it is expected to continue its domination during the forecast period. The region features several tourist spots and favorable geographies for light-sport aircraft activities. With the growing adoption of these aircraft, aviation regulatory bodies in the region are introducing new regulations to support the industry's growth and encourage new LSA procurements and operations. In 2020, EASA (the European Safety Agency) started allowing 600 kg ultralights, equivalent to US LSAs in Europe.

Ultralights flying at lower MTOW restrictions will only be able to upgrade their weight class if they are recertified. However, as of mid-2021, some national regulators in Europe were not allowing this recertification, while others welcomed the change. On the other hand, EASA has also made a concession to allow ultralight (and sailplane) to be used toward PPL SEP (and LAPL license) renewals. This is expected to help the pilots who predominantly fly ultralight aircraft. Several new aircraft manufacturers have initiated operations during the last decade in the region. Hence, many new LSA models have been released recently to cater to the increasing demand. On this note, Flight Design General Aviation GmbH launched the CTLS 2020 Sport Edition in April 2020. The CTLS 2020 features technical and aerodynamic upgrades while offering improved exteriors and interiors. Such developments are expected to drive market growth in the region during the forecast period.

Light-sport Aircraft Industry Overview

The light-sport aircraft market is fragmented, with the presence of many local and regional aircraft manufacturers that provide light-sport aircraft models for leisure and flight training markets. Some prominent players in the light sport aircraft market are Costruzioni Aeronautiche Tecnam SpA (Tecnam), Cub Crafters Inc., Jabiru Aircraft Pty Ltd, Zenith Aircraft Company, and Van's Aircraft Inc. The players in the market are introducing new aircraft models. They are being certified by the Federal Aviation Administration and the European Union Aviation Safety Agency to expand their geographic presence and sales. For instance, Tecnam received certification under the new German 600kg rules for its P2002 Sierra MkII and P92 Echo MkII light aircraft in February 2020 and November 2020, respectively. The German Type approval is also recognized in other European countries. On the other hand, companies are also investing in developing new aircraft with the latest propulsion technologies, like hybrid-electric propulsion systems, to enhance their presence in the market further. Such developments are expected to make the market more competitive in the years to come.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of Study
  • 1.3 Currency Conversion Rates for USD

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Size and Forecast, Global, 2018-2027
  • 3.2 Market Share by Type, 2021
  • 3.3 Market Share by Geography, 2021
  • 3.4 Structure of the Market and Key Participants

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecast by Value - USD million, 2018-2027)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Airplane
    • 5.1.2 Seaplane
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Costruzioni Aeronautiche TECNAM SpA
    • 6.2.2 Pipistrel d.o.o
    • 6.2.3 ICON Aircraft
    • 6.2.4 Cub Crafters Inc.
    • 6.2.5 Czech Aircraft Group SRO
    • 6.2.6 Paradise Aero Industry
    • 6.2.7 Van's Aircraft Inc.
    • 6.2.8 Flight Design General Aviation GmbH
    • 6.2.9 JMB Aircraft s.r.o.
    • 6.2.10 Jabiru Aircraft Pty Ltd
    • 6.2.11 TL-ULTRALIGHT s.r.o.
    • 6.2.12 American Legend Aircraft Company
    • 6.2.13 Stemme Production GmbH
    • 6.2.14 Aeropro s.r.o.
    • 6.2.15 Zenith Aircraft Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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