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반려동물용 헬스케어 : 시장 점유율 분석, 업계 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)Companion Animal Healthcare - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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반려동물용 헬스케어 시장 규모는 2024년에 179억 달러로 추정되며, 2029년까지 275억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있으며, 예측 기간(2024-2029년) 중 9.03%의 CAGR로 성장합니다.

COVID-19의 유행은 동물 실험과 수의학 비용을 증가시켜 동물 헬스케어 시장에 영향을 미쳤습니다. 주로 제조 현장의 일시적인 폐쇄, 수출 제한 및 COVID-19 치료제에 대한 수요 증가로 인해 여러 국가에서 공급망 혼란과 동물용 의약품 부족이 관찰되었습니다. 예를 들어 2020년 7월 CDC는 COVID-19 팬데믹 기간 중 반려동물 치료에 대한 구체적인 가이드라인을 수의사들에게 권고했습니다. 그러나 동물 헬스케어 시장에서 새롭고 혁신적인 제품을 출시하기 위한 연구개발 활동에 대한 투자 증가가 시장을 주도하고 있습니다. 예를 들어 2021년 7월 머크 동물 건강(Merck Animal Health)는 캔자스주 제조 시설의 동물 백신 생산 능력을 미화 1억 달러로 두 배로 늘렸습니다. 이는 예측 기간 중 반려동물용 헬스케어 시장의 성장에 도움이 될 것으로 예상됩니다.
시장 성장에 기여하는 특정 요인으로는 반려동물 입양 증가, 정부 및 동물 복지 관련 노력 증가, 동물 헬스케어 분야의 첨단 기술 등이 있습니다.
COVID-19 팬데믹과 재택근무 시나리오가 증가함에 따라 사회적 거리두기 규범으로 인해 반려동물 입양이 증가하고 있으며, 일부는 우울증과 불안증 진단을 받고 있습니다. 예를 들어 '유럽 반려동물사료 산업: 사실과 수치 2022' 보고서에 따르면 2021년 독일에서 1,030만 마리의 개와 1,670만 마리의 고양이가 입양된 것으로 보고되었습니다. 같은 정보원에 따르면 2021년 독일에서 고양이를 한 마리 이상 기르는 가정의 비율은 개는 21%, 고양이는 19%였다고 합니다. 이는 개에 비해 고양이의 입양률이 인구 중 고양이의 입양률이 더 높다는 것을 보여줍니다.
특히 반려견의 암 발생률 증가는 시장 성장의 기반이 될 것으로 예상됩니다. 동물 암 재단에 따르면 2022년 기준 미국에서는 6,500만 마리의 개와 3,200만 마리의 고양이가 암으로 고통받고 있습니다. 미국 수의사협회에 따르면 개는 악성 신생물(종양)과 림프종에 걸리기 쉽습니다. 이 시장은 특히 암 치료와 관련된 정부 및 민간 단체의 수많은 건강 관련 구상에 의해 지원되고 있습니다.
또한 반려동물 소유자 증가로 반려동물의 활동을 모니터링하고 동물의 건강을 관리하는 여러 반려동물 모니터링 및 반려동물 추적 제품이 개발되어 조사 대상 시장의 성장을 가속했습니다. 예를 들어 2022년 1월 GPS 기반 추적 장비 회사인 트랙티브(Tractive)는 고양이용 LTE GPS 추적기를 출시했습니다. 또한 2022년 6월, Petlibro는 Granary 시리즈에서 새로운 5L 카메라 모니터링 자동 반려동물 피더를 출시했습니다. 이러한 발전은 반려동물 모니터링 장비에 대한 수요를 더욱 창출하고 조사 대상 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
그러나 위조 의약품의 사용과 동물 실험 및 수의학 비용 증가는 예측 기간 중 반려동물용 헬스케어 시장의 성장을 저해할 것으로 예상됩니다.
백신 부문은 예측 기간 중 반려동물용 헬스케어 시장에서 상당한 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 인수공통전염병 및 만성질환 증가, 제품 출시 증가, 동물 건강에 대한 인식 증가, 정부 기관 및 단체의 투자 증가, 반려동물에 대한 의료비 지출 증가 등의 요인에 기인합니다.
백신은 바이러스, 박테리아 또는 기타 질병을 유발하는 미생물을 죽이거나 변형시켜 질병을 일으키지 않고 면역력을 강화하는 것으로 구성됩니다. 이러한 병원체에서 유래한 유전자 변형 성분을 포함하는 새로운 첨단 백신이 생산되고 있습니다.
또한 전 세계에서 광견병 환자 수가 증가하는 것은 예측 기간 중 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 예를 들어 2021년 5월 WHO가 발표한 자료에 따르면 개는 인간 광견병 사망의 주요 원인으로 전체 인간 광견병 감염의 최대 99.0%를 차지합니다. 백신 접종은 반려동물을 전염병으로부터 보호할 뿐만 아니라 동물에게 물렸을 때 주인을 보호할 수 있으므로 반려동물에게 매우 중요합니다.
또한 시장 기업은 시장에서의 입지를 강화하기 위해 전 세계에서 새로운 백신을 개발 및 출시하고 있으며, 이는 이 분야의 성장에 기여하고 있습니다. 예를 들어 2021년 3월 러시아에서 세계 최초의 신종 코로나바이러스에 대한 동물용 백신이 등록되었으며, 이 백신은 Rosselkhoznadzor(연방 수의식물검역감시국)의 일부 부서에서 개발한 Carnivac-Cov라는 이름으로 등록되었습니다. Carnivac-Cov의 임상시험에는 개, 고양이 및 기타 동물이 참여했습니다.
또한 2022년 6월, 인도에서는 연합 농업 및 농민 복지부 장관 Shri Narendra Singh Tomar가 ICAR 국립 연구센터가 개발한 동물 백신 및 기타 진단 키트를 출시했습니다. 말용 Ancovax 백신은 동물용 비활성화 SARS-CoV-2 델타(COVID-19) 백신입니다. Ancovax에 의해 유도된 면역은 SARS-CoV-2의 델타 변종과 오미크론 변종을 모두 중화시킵니다. 이 백신에는 비활성화된 SARS-CoV-2(델타) 항원이 포함되어 있으며 보조제로 알 하이드로 겔이 포함되어 있습니다.
또한 2022년 9월 세계 광견병의 날을 맞아 머크 동물 건강(Merck Animal Health)는개 매개 광견병 퇴치를 지원하기 위해 자사의 광견병 백신 '노비백(NOBIVAC)' 약 500만 회 분량을 기부했다고 발표했습니다. 머크는 아피아 프로그램을 통해 광견병 미션, 광견병 없는 아프리카 등 주요 파트너에게 백신을 기부하고, 이들 단체는 전 세계에서 집단 예방접종 캠페인을 통해 개에게 백신을 접종하고 있습니다. 이러한 발전은 결국 시장 성장으로 이어집니다.
따라서 위의 요인으로 인해 반려동물용 헬스케어 시장의 조사 대상 부문은 예측 기간 중 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
북미는 반려동물 수용 증가, 반려동물 건강관리 및 이용 가능한 서비스에 대한 반려동물 소유자의 인식 증가, 주요 시장 기업의 존재 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 반려동물 건강관리 시장을 장악할 것으로 예상됩니다.
반려동물 인구 증가와 반려동물 돌봄에 대한 지출 증가가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어 미국 반려동물제품협회(APPA)가 실시한 2021-2022년 전국 반려동물 소유자 조사에 따르면 미국내 70%의 가구가 반려동물을 키우고 있으며, 이는 9,050만 가구에 해당합니다. 또한 APPA에 따르면 2019-2020년까지 미국의 약 6,900만 가구가 개를 키우고, 4,530만 가구가 고양이를 키웠다고 합니다.
또한 2022년 5월 Pet Keen이 발표한 데이터에 따르면 2021년 캐나다 가구의 약 38%가 고양이를 키우고 있으며, 35%는 개를 키우고 있습니다. 같은 정보원에 따르면 캐나다의 반려동물 소유주들은 이전보다 반려동물에 더 많은 돈을 쓰고 있다고 합니다. 또한 반려동물 주인의 17%는 매년 반려동물 건강관리를 위해 500달러 이상을 기꺼이 지출할 의향이 있는 것으로 나타났습니다. 반려동물 보호자들의 반려동물 건강관리에 대한 인식이 높아짐에 따라 동물별 건강관리에 사용할 수 있는 제품 및 서비스에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
또한 반려동물의 만성질환이 증가함에 따라 반려동물 건강관리 제품 및 질병을 감지하고 치료하기 위한 진단에 대한 수요가 더욱 증가하고 있습니다. 예를 들어 2021년 9월에 발표된 기사에 따르면 치주질환은 수의사 진료 현장에서 자주 발생하는 문제인 것으로 나타났습니다. 반려견의 평균 유병률은 9.3-18.2%였지만, 마취된 반려견에 대한 정밀 검사에서 이 질환의 유병률이 44-100%로 훨씬 더 높은 것으로 보고되었습니다. 이는 이 지역의 반려동물에게 효과적인 치료제를 개발할 수 있는 기회를 창출하고 시장 성장을 가속할 것으로 기대됩니다.
또한 국내 치료제 연구개발 증가와 반려동물용 헬스케어 분야의 지속적인 기술 발전도 시장 성장을 이끄는 주요 요인으로 꼽힙니다. 예를 들어 2022년 5월 재규어 헬스(Jaguar Health, Inc.)는 수의사 커뮤니티와 수의사 커뮤니티를 위한 최초의 전국적인개 암 등록 및개 암 치료 지수인 '개 암: Take CHARGE(Canine Cancer: Take CHARGE(Canine Health And ReGistry Exchange)'를 출범했습니다. 반려견 보호자는개 암 진단 및 치료 결정에 도움이 되는 중요한 발생률 및 유병률 데이터를 얻을 수 있습니다. 또한 2021년 11월 바이엘 캐나다가 반려견 외이염에 대한 유일한 1회 투여 수의사 처방 1차 치료제인 클라로(Claro)를 출시했습니다. 클라로는 효모균(말라세티아 파키델마티스) 및 세균(황색포도상구균)의 감수성 균주와 관련된 반려견 외이염 치료에 특별히 사용됩니다.
따라서 앞서 언급한 요인으로 인해 시장은 예측 기간 중 성장할 것으로 예상됩니다.
반려동물용 헬스케어 시장은 통합되어 있습니다. 시장의 가장 큰 점유율은 이들 세계 기업이 차지하고 있습니다. 그러나 현재 이 시장에 진입한 기업은 거의 없으며, 가까운 시일 내에 상당한 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
The Companion Animal Healthcare Market size is estimated at USD 17.90 billion in 2024, and is expected to reach USD 27.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.03% during the forecast period (2024-2029).

The outbreak of the COVID-19 pandemic impacted the animal healthcare market by increasing the costs of animal testing and veterinary care. Supply chain disruptions and shortages of veterinary medicines were observed in several countries, primarily due to the temporary lockdowns of manufacturing sites, export restrictions, and increased demand for medicine for the treatment of COVID-19. For instance, in July 2020, CDC recommended certain guidelines to veterinary professionals for the treatment of companion animals during the COVID-19 pandemic. However, the increasing investment in research and development activities for launching new and innovative products in the animal healthcare market is driving the market. For instance, in July 2021, Merck Animal Health doubled its animal vaccine production capacity in its Kansas manufacturing facility by USD 100 million. This is expected to help the companion animal healthcare market growth over the forecast period.
Certain factors that are contributing to the market growth are the increase in pet adoption, the rise in the number of initiatives by government and animal welfare, as well as advanced technology in animal healthcare.
With the COVID-19 pandemic and the increasing number of work-from-home scenarios, several people have been diagnosed with depression and anxiety because of the social distancing norms, which have increased the adoption of pet animals. For instance, according to the data published by the European Pet Food Industry: Facts and Figures 2022 report, 10,300,000 dogs and 16,700,000 cats were reportedly adopted in Germany in 2021. As per the same source, the percentage of German households owning at least one cat was 21% and one dog was 19% in 2021. This shows that the adoption of cats was higher among the population as compared to dogs.
The rising incidence of cancer, especially in dogs, is anticipated to provide a growth platform for the market. As per the Animal Cancer Foundation, 65 million dogs and 32 million cats are suffering from cancer in the United States as of 2022. Dogs are more prone to suffer from malignant neoplasia (tumor) and lymphoma, as per the American Veterinary Medical Association. The market is supported by numerous health initiatives, especially for cancer treatment, by both government and private organizations.
Furthermore, the growing pet ownership led to the development of some pet monitoring and pet tracking products, that monitor pet activities and take care of animals' health, thereby driving the growth of the studied market. For instance, in January 2022, Tractive, a GPS-based tracking device company launched an LTE GPS tracker for cats. Also, in June 2022, Petlibro launched a new 5L Camera Monitoring Automatic Pet Feeder in its Granary Series. Such developments are expected to further create demand for pet monitoring devices, driving the studied market growth.
However, the use of counterfeit medicines and increasing costs of animal testing and veterinary care are expected to hinder the growth of the companion animal healthcare market over the forecast period.
The vaccines segment is expected to witness significant growth in the companion animal healthcare market over the forecast period owing to factors such as the rising prevalence of zoonotic and chronic diseases, increasing product launches, growing awareness of animal health, rising investments by government bodies and associations, and increasing healthcare expenditure for companion animals.
Vaccines are comprised of viruses, bacteria, or other disease-causing organisms that have been killed or altered so that they cannot cause any disease but can boost immunity. New advanced vaccines have been manufactured containing genetically engineered components derived from those disease agents.
Additionally, the increasing number of cases of rabies across the globe is one of the major factors driving the market's growth over the forecast period. For instance, according to the data published by WHO in May 2021, dogs are the leading cause of human rabies mortality and account for up to 99.0% of all human rabies transmissions. Vaccination is important for companion animals as it not only safeguards them from epidemics but also protects owners in case of any animal bites.
Furthermore, market players are developing and launching new vaccines globally to enhance their market presence, which is also contributing to the segment's growth. For instance, in March 2021, the world's first animal vaccine against the novel coronavirus was registered in Russia, named Carnivac-Cov, which is developed by a unit of Rosselkhoznadzor (Federal Service for Veterinary and Phytosanitary Surveillance). The clinical trials of Carnivac-Cov involved dogs, cats, and other animals.
Also, in June 2022, in India, the Union Minister of Agriculture and farmers' welfare, Shri Narendra Singh Tomar launched animal vaccines and other diagnostic kits developed by the ICAR-National Research Centre on Equines. The Ancovax Vaccine on Equines is an inactivated SARS-CoV-2 Delta (COVID-19) Vaccine for Animals. The immunity induced by Ancovax neutralizes both Delta and Omicron Variants of SARS-CoV-2. The vaccine contains inactivated SARS-CoV-2 (Delta) antigen with Alhydrogel as an adjuvant.
Moreover, in September 2022, Merck Animal Health announced on World Rabies Day that it has donated around five million doses of its NOBIVAC rabies vaccine to help eliminate canine-mediated rabies. Through its Afya Program, Merck donated the vaccines to key partners such as Mission Rabies and Rabies Free Africa, who administer the vaccine to dogs via mass vaccination campaigns across the world. Development such as these ultimately lead to market growth.
Thus, owing to the above-mentioned factors, the studied segment of the companion animal healthcare market is expected to grow significantly over the forecast period.
North America is expected to dominate the companion animal healthcare market over the forecast period owing to factors such as the rising adoption of companion animals, growing awareness among pet owners about pet healthcare and available services, as well as the presence of key market players in the region.
The growing pet population and an increase in spending on pet care are fueling market growth. For instance, according to the National Pet Owners Survey 2021-2022 conducted by the American Pet Products Association (APPA), 70% of households own a pet in the United States, which equates to 90.5 million homes. In addition, as per APPA, during the 2019-20 period, around 69 million US households owned a dog, and 45.3 million families owned a Cat.
Additionally, the data published by Pet Keen in May 2022 showed that nearly 38% of Canadian households owned a cat while 35% owned a dog in 2021. As per the same source, pet owners in Canada are spending more money on their pets than before, and 17% of owners are willing to spend more than USD 500 every year for their pet's healthcare. This awareness about pet healthcare among pet owners is expected to create demand for products and services available for per-animal healthcare.
Furthermore, the rising number of chronic diseases among pet animals are further creating demand for companion animal healthcare products and diagnostics for disease detection and treatment. For instance, from an article published in September 2021, it has been observed that periodontal disease is a frequent problem seen in veterinary practices; an average prevalence of 9.3 to 18.2% was noticed within the dog population, while the detailed examinations of anesthetized dogs reported a much higher prevalence of the disease, between 44 and 100%. This is expected to create an opportunity for the development of effective therapeutics for pets in the region, thereby propelling the market growth.
Moreover, the increasing research and development for therapeutic products and continuous advancements in technology in companion animal healthcare in the country are other major factors driving the market growth. For instance, in May 2022, Jaguar Health, Inc. launched the Canine Cancer: Take C.H.A.R.G.E. (Canine Health And ReGistry Exchange), a first-of-its-kind national Canine Cancer Registry and Canine Cancer Care Index to provide the veterinary community and dog owners with important incidence and prevalence data to help guide canine cancer diagnosis and treatment decisions. Also, in November 2021, Bayer Canada launched Claro, the only single-dose, veterinarian-administered first-line treatment for canine otitis externa. Claro is used specifically for the treatment of otitis externa in dogs associated with susceptible strains of yeast (Malassezia pachydermatis) and bacteria (Staphylococcus pseudintermedius).
Therefore, owing to the aforesaid factors, the market is expected to witness growth over the forecast period.
The market for companion animal healthcare is consolidated. It is majorly dominated by a few players, such as Elanco, Zoetis Animal Healthcare, Ceva Sante Animale, Merck, Virbac, and Boehringer Ingelheim Animal Health, among others. The largest share of the market is captured by these global players. However, few companies are penetrating the market currently and are expected to hold a substantial share of the market in the near future.