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세계 위치 기반 서비스 시장 : 점유율 분석, 업계 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Location-based Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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위치 기반 서비스 시장 규모는 2024년 508억 5,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 1,497억 3,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측기간(2024-2029년) 동안 24.11%의 연평균 복합 성장률(CAGR)에서 자랍니다.

위치 기반 서비스 - 시장

스마트폰 사용의 보급이 위치 기반 서비스 시장을 견인하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 위치 기반서비스(LBS)는 지난 몇 년동안 크게 등장했습니다. 지역 내 친구를 찾고, 가장 가까운 레스토랑을 찾고, 인근 쇼핑객에게 판매를 홍보하는 데 사용되는 경우가 많습니다. LBS를 사용하면 사용자가 주변에 대한 최신 관련 정보에 액세스할 수 있게 되며 기업은 주문에 대한 고객의 최신 정보를 얻을 수 있습니다. 이러한 모든 LBS 애플리케이션은 동적 사용자 경험을 제공하고 기업과 고객 상호 작용에 편리한 방법을 제공합니다.
  • 가장 빠르게 개발되는 포지셔닝 방법은 모바일 포지셔닝과 위성 기반 GPS를 기반으로 합니다. 세계 셀 아이덴티티(CGICTA) 및 확장 관측 시간차(E-OTD)와 같은 보다 보급된 방법에서는 실제 정확도가 50-1000m 범위에 들어갑니다. 이러한 기술은 특정 용도의 위치를 식별하는 데 필요한 정확도에 따라 최종 사용자에게 기회를 제공합니다.
  • 위치는 E-OTD, 관측 도달 시간차(OTDOA), 무선 지원 GNSS(A-GNSS) 및 A-GNSS와 다른 표준 기술을 결합한 하이브리드 기술을 사용하여 식별할 수 있습니다. 차량의 움직임을 추적하는 위치 기반 서비스를 사용하면 통근자 및 서비스 희망자에게 보다 적절한 위치 기반와 정확한 예상 도착 시간을 실시간으로 제공할 수 있습니다. 이는 스마트시티 프로젝트의 일환으로 원활한 교통목표를 달성하고자 하는 세계 각국의 엄청난 노력과 함께 중요한 시장 기반을 획득할 것으로 예상됩니다. 이러한 발전은 예측 기간 동안 특히 라틴아메리카 및 아시아태평양 시장에서 기회가 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 게다가 3D 매핑 용도을 스마트폰에 통합하기 위한 지속적인 엄청난 투자로 Nokia, Samsung 및 기타 OEM과 같은 시장 기업이 이 시장에 진출하고 있습니다. Amazon Inc. 및 Microsoft Corp.와 같은 온라인 웹 서비스 제공업체도 자체 플랫폼에서 3D 맵을 제공하기 시작했습니다. 예를 들어, 휴대전화용 무선 장치를 제공하는 유명 기업인 Parrot은 소비자 드론을 3D 모델링, 매핑 및 농업 용도에 배치합니다. 이러한 사례는 예측 기간 동안 신흥국 전체 시장 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 위치 기반 서비스는 현재 소비자의 프라이버시에 관한 정부 정책과 규제로 인한 엄청난 위험에 직면하고 있습니다. 대부분의 소프트웨어 개발자들은 국제 프라이버시 법과 그 사용을 관리하는 업계의 자율 규제 규정이 증가하고 있음을 인식하기 시작했습니다. 올해 11월 Google은 회사가 사용자 정보를 통해 사람들을 추적하고 있다는 주장을 둘러싼 40개 주와의 화해로 약 3억 9,200만 달러를 지불하는 데 동의했습니다. 위치 추적이 꺼진 후 장치.
  • 또한, 위치 기반 서비스 시장에 대한 COVID-19증의 영향은 모두 동일하지 않았습니다. 이는 주로 유통이 서비스를 이용하는 업계에 다양한 영향을 미쳤기 때문입니다. 전반적으로 시장은 부정적인 영향을 받았지만 예측 기간 동안 견고한 회복은 위치 기반 서비스에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.

위치 기반 서비스(LBS) 시장 동향

일용소비재와 전자상거래 부문은 크게 성장할 것으로 예상

  • 지난 10년간 전자상거래 시설은 증가하는 경향이 있습니다. 모바일 앱은 개인화 기능에 큰 성공을 거두었습니다. 이들은 사용하기 쉽고 브랜드와 고객 간의 직접적인 연결을 형성하므로 높은 수준의 소비자 참여가 가능합니다.
  • 모바일 앱은 전자상거래 상점이 현재 시장과 소비자 행동을 분석하고 더 나은 마케팅 전략을 실현하는 데 도움이 됩니다. 사용자의 위치 기반를 기반으로 하는 전자상거래 서비스는 현대 정보 서비스의 특히 중요한 부문으로 부상하고 있습니다. 이러한 사용자 집약적 애플리케이션에서는 서비스 품질이 중요하며 품질을 달성하기 위해 설계 기술이 점점 더 소프트웨어 표준에 의존하고 있습니다.
  • 전자상거래 용도는 특정 위치에 거주하는 고객에게 맞는 쿠폰을 제공합니다. 이러한 쿠폰은 개인화된 알림 형식으로 고객에게 전달되며 일반 푸시 알림보다 효과적입니다.
  • 즉, 마켓플레이스는 인공지능에 의존하여 인기 있는 장소와 상품을 식별합니다. 데이터가 설정되면 판매자는 재고를 최종 위치로 발송하기 위해 한 번만 비용을 지불할 수 있습니다.
  • RTLS는 블루투스 비콘과 패시브 무선 주파수 식별(RFID)에서 자산과 백엔드 프로세스의 지속적인 통신을 유지하는 대규모 시스템에 이르기까지 다양한 위치 기반 기술을 포함하고 있습니다. 많은 창고 소유자는 위치 기반 기술을 결합하여 사용하기로 선택합니다. 가장 비용 효율적인 방법으로 요구에 부응합니다.

전자상거래 산업의 성장과 세계 효율적인 위치 기반 서비스의 요구가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어 상무부 인구조사국에 따르면 올해 2분기 미국 소매 전자상거래 매출은 2,573억 달러로 올해 1분기에서 2.7% 증가했습니다. 또한 IBEF에 따르면 인도의 전자상거래 시장은 2017년 385억 달러에서 2026년까지 2,000억 달러로 성장할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 큰 점유율을 차지할 것으로 예상

  • 중국은 지역 공간에서 LBS의 주요 시장일 뿐만 아니라 세계적으로 보아도 인터넷과 모바일의 보급과 함께 인프라와 기술력 구축을 위한 투자가 크게 증가하고 있으며, 이 지역에서 동국을 탁월한 지위에 두고 있습니다. 세계 시장에서도 마찬가지입니다.
  • 제50회 중국인터넷발전통계보고에 따르면 지난해 6월 시점에서 인터넷 이용자 수는 10억 5,100만명, 국내 인터넷 보급률은 74.4%에 달했으며 인구를 고려하면 방대합니다. 많은 사람들이 인터넷에 액세스할 수 있고 더 많은 사람들이 스마트폰을 소유하고 있기 때문에 이 나라에서는 위치 서비스가 많은 기회를 누릴 수 있습니다.
  • 또한 일본은 주요 자동차 산업의 본거지이자 유명한 수출국이기도 합니다. 자동차 수출액은 127억 1,000만 달러에 이르고, 일본의 자동차 관련 고용자수는 합계 552만명(일본 자동차 공업회 조사)에 이르고, 자동차 산업은 일본 경제의 기간산업부문의 하나입니다.
  • 이처럼 자동차산업이 성장하는 가운데 일본은 네비게이션 인프라가 충실하고 있어 자율주행차 기술과 인프라 구축에 주력하고 있습니다. 동국은 자율주행차에 의한 3D지도의 도입과, AI기반의 어시스턴트를 탑재한 카 네비게이션 시스템에 의한 재해 정보의 제공을 진행하고 있습니다.
  • 인도의 소셜 미디어의 보급은 현저하게 진행되고 있습니다. WhatsApp는 인도에서 가장 많이 사용되는 앱으로 보급률은 81.2%로 Instagram, Facebook, Telegram, Twitter가 뒤따릅니다. 게다가 다양한 주요 소셜미디어 기업들이 능동적인 사용자를 늘리기 위해 이 나라에 점점 더 주력하고 있습니다.
  • 이러한 추세는 이 나라에서의 LBS 시장의 성장에 대한 큰 잠재력을 보여주며, 다양한 벤더들이 이 서비스를 자체 포트폴리오에 통합할 것을 장려합니다. 예를 들어 지난해 8월 IT서비스 대기업인 Wipro Ltd는 에너지 및 유틸리티, 제조, 운송 및 물류, 전기통신, 자동차 업계 고객에게 위치 기반 서비스를 제공하기 위해 HERE Technologies와의 제휴를 발표했습니다.
  • 마찬가지로 작년 10월 대형 택시 어그리게이터 겸 전기자동차 제조업체인 Ola는 보다 정확한 매핑 개발, 멀티모달 교통 옵션의 통합, 실시간 배포를 지원하기 위해 지리공간 서비스 제공업체인 GeoSpoc을 인수했다고 발표했습니다. 위성 이미지를 이용하여 도로의 질에 접근하여 안전성을 높입니다.

위치 기반 서비스(LBS) 산업 개요

위치 기반 서비스 시장은 보다 일체성을 높여야 합니다. 진행중인 조사와 기술의 진보가 시장의 주요 동향이 될 것으로 예상됩니다. 기업은 고객 기반을 확장하고 시장에서의 존재를 보여주기 위해 다양한 전략을 채택하고 있습니다. 주요 전략에는 장기적인 파트너십 또는 합병 및 인수가 포함됩니다.

2022년 11월, VeriDaaS Corporation은 캐나다에 본사를 둔 지오인텔리전스 기업 4DM 인수를 발표했습니다. 4DM은 컨설팅 프로젝트 및 서비스 기반 작업을 통해 지능형 교통 솔루션, 환경 위생, 위치 기반 서비스 및 위험 평가 용도 분야에서 정부, NGO, 민간 부문 조직과 협력합니다.

2022년 3월 Aruba Networks는 기업이 에지 및 IoT 기회를 추구할 수 있도록 새로운 관리 기능과 위치 기반 서비스 개발을 갖춘 에지 서비스 플랫폼(ESP)의 진화를 발표했습니다. 이 회사는 또한 GPS 수신기를 내장한 자체 위치 지정 실내 액세스 포인트(AP)와 액세스 포인트에서 장치로 위치 기반를 공유하기 위한 Open Locate를 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체 제품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 격렬
  • 업계의 밸류체인 분석
  • COVID-19증이 업계에 미치는 영향의 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 지역 기반 마케팅에 대한 수요 증가
    • 실내 서비스용 BLE 및 UWB의 출현에 의한 기술의 진보
    • 소셜 미디어 및 위치 기반 기반 앱의 보급이 증가함에 따라 LBS의 새로운 이용 사례
  • 시장의 과제
    • 프라이버시/보안과 규제 제약사이의 트레이드오프

제6장 시장 세분화

  • 장소별
    • 실내
    • 옥외
  • 서비스 유형별
    • 프로
    • 관리
  • 최종 사용자 산업별
    • 일용소비재와 전자상거래
    • 소매
    • 헬스케어
    • IT 및 텔레콤
    • 교통기관
    • 석유 및 가스
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 기타 아시아태평양
    • 세계 기타 지역

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • ALE International
    • IBM Corporation
    • Cisco Systems Inc.
    • Ericsson Inc.
    • DigitalGlobe Inc.(Maxar Technologies)
    • Creativity Software Ltd.
    • IndoorAtlas Ltd
    • Esri Technologies Ltd
    • GL Communications Inc.
    • Google LLC
    • HERE Global BV
    • HPE Aruba Inc.
    • Teldio Corporation
    • HID Global(Assa Abloy AB)
    • Sewio Networks
    • Ubiquicom
    • Zebra Technologies Corporation

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

JHS 24.03.20

The Location-based Services Market size is estimated at USD 50.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 149.73 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.11% during the forecast period (2024-2029).

Location-based Services - Market

The proliferation of smartphone usage is driving the location-based services market.

Key Highlights

  • Location-based services (LBS) have emerged significantly during the past few years. It is increasingly being used to locate friends in an area, locate the nearest restaurant, or advertise deals to shoppers nearby. LBS gives users access to relevant and up-to-date information about their surroundings and allows businesses to update their customers regarding their orders. All these LBS applications offer a dynamic user experience, providing a convenient method for the interaction of business enterprises with customers.
  • The fastest-developing positioning methods are based on mobile positioning and satellite-based GPS. With more widespread methods, like global cell identity (CGICTA) and enhanced observed time difference (E-OTD), the practical precision falls in the range of 50-1000 m. These technologies provide end-users with opportunities based on the accuracy required for specific application location identification.
  • Location can be determined by using E-OTD, observed timed difference of arrival (OTDOA), wireless-assisted GNSS (A-GNSS), and hybrid technologies, which combine A-GNSS with other standard technologies. Better location and accurate, speculated arrival times in real-time can be offered to commuters and service seekers using location-based services that track vehicular movement. This is expected to gain a significant market base, coupled with the countries' significant efforts worldwide in trying to achieve smooth transportation goals as a part of their smart city projects. These developments are expected to create increased opportunities, particularly in the Latin American and Asia-Pacific markets, over the forecast period.
  • Furthermore, with the significant ongoing investments for the integration of 3D mapping applications with smartphones, market players, such as Nokia, Samsung, and other OEMs, are entering this market. Online web service providers, such as Amazon Inc. and Microsoft Corp., have also started offering 3D maps on their platforms. For instance, Parrot, a prominent player providing wireless devices for mobile phones, has positioned its consumer drones for 3D modeling, mapping, and agricultural uses. These instances are expected to drive market demand across emerging economies during the forecast period.
  • Location-based services currently face tremendous risks from government policies and regulations on consumer privacy. Most software developers are becoming aware of the growing international privacy laws and industry self-regulation codes that govern its use.In November this year, Google agreed to pay around $392 million in a settlement with 40 states over allegations that the company tracked people through their devices after location tracking had been turned off.
  • Also, the effects of COVID-19 on the location-based services market were not all the same. This was mostly because the pandemic had different effects on the industries that used the services. Overall, the market was impacted negatively, although a solid recovery is set to drive the demand for location-based services over the forecast period.

Location Based Services (LBS) Market Trends

FMCG and E-Commerce Sector Expected to Witness Significant Growth

  • There has been an increasing trend in e-commerce establishments in the past decade. Mobile apps have enjoyed greater success due to their personalization features. They are easier to use and form a direct link between the brands and customers, thus enabling high levels of consumer engagement.
  • Mobile apps help e-commerce stores analyze the current market and consumer behavior, resulting in better marketing strategies. E-commerce services based on user location have emerged as an especially important segment of modern information services.In these user-intensive applications, quality of service is important, and design methods are increasingly relying on software standards to achieve quality.
  • E-commerce applications provide tailored offers to customers that reside in specific locations. These offers are delivered to customers in the form of personalized notifications, which are more effective than general-purpose push notifications.
  • In other words, marketplaces rely on artificial intelligence to identify locations and products that are popular there. Once the data is set up, sellers can pay a one-time cost to have their stock shipped to the final location.
  • RTLS includes a wide range of location technologies, from Bluetooth beacons and passive radio frequency identification (RFID) to large-scale systems that keep assets and back-end processes in constant communication.Many warehouse owners choose to use a mix of location-based technologies to meet their needs in the most cost-effective way.

The growth in the e-commerce industry and the need for efficient location-based services worldwide are driving market growth. For instance, U.S. retail e-commerce sales for the second quarter of this year were USD 257.3 billion, up 2.7% from the first quarter of this year, according to the Census Bureau of the Department of Commerce. Moreover, according to IBEF, the Indian e-commerce market is expected to flourish from USD 38.5 billion in 2017 to USD 200 billion by 2026.

Asia Pacific Region is Expected to Occupy Significant Share

  • China is not only a major market for LBS in the regional space but also globally, owing to its significant growth in investments toward building infrastructure and technological capabilities, combined with internet and mobile penetration, which have placed the country in a prominent position in the region as well as in the global market.
  • According to the 50th China Statistical Report on Internet Development, the number of internet users totalled 1,051 million, and the internet penetration rate reached 74.4% in the country as of June last year, which is huge considering the population of the country. Location-based services should have a lot of opportunities in the country because so many people have access to the internet and more people are getting smartphones.
  • Moreover, Japan is home to one of the major automotive industries and a prominent exporter. With motor vehicle exports in value terms amounting to USD 12.71 billion and auto-related employment in Japan totalling 5.52 million people (as per the Japan Automobile Manufacturer Association), the automotive industry is one of the Japanese economy's core industrial sectors.
  • With such a growing automotive industry, Japan has a well-built navigation infrastructure and focuses on building technology and infrastructure for autonomous vehicles. The country is implementing 3D maps with self-driving vehicles and offering disaster information via car navigation systems, which have an AI-based assistant.
  • India's social media penetration is growing significantly. WhatsApp is the most used app in India, with 81.2% penetration, followed by Instagram, Facebook, Telegram, and Twitter. Besides, various major social media enterprises are increasingly focusing on the country to increase their active users.
  • Such trends show the excellent potential for the growth of the LBS market in the country and encourage various vendors to include the service in their portfolios. For example, in August of last year, IT services behemoth Wipro Ltd announced a collaboration with HERE Technologies to provide location-based services to customers in the energy and utilities, manufacturing, transportation and logistics, telecom, and automotive industries.
  • Similarly, in October last year, Ola, a leading cab aggregator and e-vehicle maker, announced that it had acquired GeoSpoc, a geospatial service provider, to help develop more accurate mapping, incorporate multi-modal transportation options, and deploy real-time satellite imagery to access road quality for increased safety.

Location Based Services (LBS) Industry Overview

The location-based services market needs to be more cohesive. Ongoing research and technological advancements are expected to be the key trends in the market. The companies are adopting various strategies to expand their customer base and mark their presence in the market. The primary strategies involve long-term partnerships or mergers and acquisitions.

In November 2022, VeriDaaS Corporation announced the acquisition of 4DM, a geo-intelligence company based in Canada. 4DM engages governments, NGOs, and private sector organizations in the areas of intelligent transportation solutions, environmental health, location-based services, and risk assessment applications through consulting projects and service-based work.

In March 2022, Aruba Networks announced the advancement of its Edge Services Platform (ESP) with new management capabilities and development in location-based services to help enterprises go after edge and IoT opportunities. The company also unveiled self-locating indoor access points (APs) with built-in GPS receivers and Open Locate for sharing location information from an access point to a device.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Geo-based Marketing
    • 5.1.2 Technological Advancements Aided by Emergence of BLE and UWB for Indoor Services
    • 5.1.3 Emerging Use-cases for LBS due to High Penetration of Social Media and Location-based App Adoption
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Trade-offs between privacy/security and regulatory constraints

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Service Type
    • 6.2.1 Professional
    • 6.2.2 Managed
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 FMCG and E-commerce
    • 6.3.2 Retail
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 IT and Telecom
    • 6.3.5 Transportation
    • 6.3.6 Oil and Gas
    • 6.3.7 Other End-user Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ALE International
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.4 Ericsson Inc.
    • 7.1.5 DigitalGlobe Inc.(Maxar Technologies )
    • 7.1.6 Creativity Software Ltd.
    • 7.1.7 IndoorAtlas Ltd
    • 7.1.8 Esri Technologies Ltd
    • 7.1.9 GL Communications Inc.
    • 7.1.10 Google LLC
    • 7.1.11 HERE Global BV
    • 7.1.12 HPE Aruba Inc.
    • 7.1.13 Teldio Corporation
    • 7.1.14 HID Global (Assa Abloy AB)
    • 7.1.15 Sewio Networks
    • 7.1.16 Ubiquicom
    • 7.1.17 Zebra Technologies Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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