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시장보고서
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농업기계 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)Agricultural Machinery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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농업기계 시장 규모는 2024년 1,515억 5,000만 달러로 추정되며, 2029년에는 1,971억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 5.40%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
식량 안보 확보는 경제 발전 정도가 다른 국가들에게 중요한 과제가 되고 있으며, 농업 부문은 식량 가용성을 향상시키는 데 있어 전략적인 역할을 담당하고 있습니다. 또한, 경작지 면적의 감소, 대규모 농업의 급증, 노동 인구의 감소, 농업 부문 전반의 기계화 증가는 전 세계적으로 농업기계에 대한 수요를 증가시키는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 북미와 아시아태평양의 고소득 국가들은 농업과 낙농업이 발달한 것으로 알려져 있어 농업기계의 주요 시장으로 꼽힙니다. 또한, 각국 정부는 기계 구매 지원 및 대출을 통해 농업의 기계화를 적극적으로 장려하고 있습니다. 또한, 기계 운영자 교육 프로그램도 중요시하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 3월 캐나다 정부는 혁신적인 솔루션 캐나다(ISC) 프로그램에 따라 6개 기업에 86만 달러 이상을 투자했습니다. 이 이니셔티브는 혁신가들에게 농업 부문의 과제를 해결하기 위해 새로운 솔루션, 제품 및 기술을 개발할 수있는 기회를 제공하여 농업 부문의 번영과 경쟁력 강화에 도움이 될 것입니다.
농업기계 시장 동향
숙련공의 부족
헥타르당 경작지 면적의 감소, 숙련된 노동력 부족, 세계 식량 수요의 증가는 효율적인 농작업을 위한 농업기계 채택을 증가시키는 주요 요인 중 일부입니다. 또한 급속한 도시화로 인해 도시 지역에는 많은 고용 기회가 있어 농촌 가구의 이주를 유도하고 있습니다. 이러한 변화는 여러 지역에서 농업 노동력 부족을 초래하고 있습니다. 예를 들어, 인도 경제 모니터링 센터(CMIE)의 조사에 따르면 인도의 농업 부문 고용자 수는 2022년 1억 5,820만 명에서 2023년 1억 4,790만 명으로 감소할 것으로 나타났습니다. 인도식량농업위원회는 2050년까지 인도의 농업 종사자 비율이 25.7% 감소할 것으로 예측했습니다. 북미와 유럽에서는 국내 노동력이 감소함에 따라 계절별 이주 노동자에 대한 의존도가 높아지고 있습니다. 이러한 의존도로 인해 농업 노동 비용이 상승하고 농부들은 점점 더 비용 효율적인 농업기계로 눈을 돌리고 있습니다.
아시아태평양이 시장을 독점
중국은 세계 최대 농업기계 생산국이자 세계 최대 농업기계 시장입니다. 중국 국가통계국 데이터에 따르면 중국은 2022년 중대형 트랙터 525만 3,595대를 생산했습니다. 또한 인력 감소, 농업 인건비 상승, 농업기계화에 대한 정부의 노력은 장기적인 시장 확대의 원동력이 될 것으로 예측됩니다. 최근 일본도 휴경지 증가라는 문제에 직면해 있습니다. 따라서 농업기계화는 농업 노동력 부족을 극복하기 위해 일본에게 농업기계화가 필수적입니다. 이 외에도 인도는 대량의 트랙터를 생산하여 전 세계에 수출하고 있습니다. 또한 인도 시장에서 주요 기업의 생산 및 판매량이 증가하고 있으며, 이는 인도 트랙터 시장이 활기를 띠고 있음을 단적으로 보여줍니다. 예를 들어, 인도에서 마힌드라의 농업기계 부문은 2022년 2월에 1만 8,910대를 판매했으며, 2022년 2월 트랙터 판매량(내수+수출)은 2만 437대, 전년 동월은 2만 8,146대였습니다.
농업기계 산업 개요
농업기계 시장은 통합되어 있으며, 주요 기업이 시장 점유율의 대부분을 차지하고 있습니다. Deere and Co., CNH Industrial, AGCO Corporation, Kubota, Claas Group 등이 시장을 주도하고 있습니다. 이들 기업은 제품 혁신, 사업 확장, 제휴 등 다양한 전략적 활동을 하고 있으며, M&A 역시 다른 회사의 자산, 기술, 소비자 기반을 인수하여 지리적 범위를 확장하는 데 사용되는 대표적인 전략입니다.
The Agricultural Machinery Market size is estimated at USD 151.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 197.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2024-2029).
Ensuring food security has become an issue of significant importance to countries with different degrees of economic development, while the agriculture sector plays a strategic role in improving food availability. Furthermore, declining areas of arable land, the surge in large-scale farming, a shrinking labor force, and an uptick in mechanization across the agriculture sector are the primary drivers bolstering the demand for agricultural machinery across the globe. High-income nations across North America and Asia-Pacific regions are known for their agricultural and dairy prowess and therefore serve as key markets for farm machinery. Moreover, governments of different countries actively promote agricultural mechanization through support and financing for machinery purchases. They also emphasize training programs for machinery operators. For instance, in March 2022, the Government of Canada made an investment of over USD 860,000 in six businesses under the Innovative Solutions Canada (ISC) program. The initiative provides innovators with the opportunity to develop their novel solutions, products, and technologies to address challenges in the agriculture sector, leading to a more prosperous and competitive sector.
Agricultural Machinery Market Trends
Low Availability of Skilled Labor
Declining per hectare area of arable land, low availability of skilled labor, and increasing food demand globally are some of the key factors increasing the adoption of agricultural machinery for efficient farming operations. Moreover, with rapid urbanization, urban areas offer a plethora of job opportunities, enticing rural households to migrate. This shift has resulted in a shortage of farm labor in various regions. In India, for instance, the number of people employed in the agriculture sector dropped from 158.2 million in 2022 to 147.9 million in 2023, as highlighted by a survey of the Centre for Monitoring Indian Economy (CMIE). Looking ahead, the Indian Council of Food and Agriculture projects a 25.7% decline in the percentage of agriculture workers in India by 2050. In North America and Europe, a significant reliance on seasonal immigrant workers has emerged, owing to dwindling domestic labor. This reliance has, in turn, driven up the cost of farm labor, prompting farmers to increasingly turn to cost-effective agricultural machinery.
Asia-Pacific Dominates the Market
China is one of the top producers of farming equipment and the largest market for agricultural machinery globally. According to data from the National Bureau of Statistics of China, China produced 5,253,595 large and medium-sized tractors in 2022. Moreover, a decrease in human resources, rising agricultural labor costs, and government initiatives for farm mechanization are predicted to drive market expansion in the long run. In recent years, Japan also faced challenges related to the growing area of abandoned farmland. Therefore, mechanization of agriculture has become essential for Japan to overcome the shortage of farm labor. Besides this, India produces a massive volume of tractors and exports tractors globally. Also, the production and sales volume of significant players in the Indian market are growing, which directly indicates that the tractor market in India is rising. For instance, in India, in February 2022, Mahindra's Farm Equipment Sector sold 18,910 units. February 2022 saw 20,437 tractor sales (domestic + exports), compared to 28,146 units during the same month in the previous year.
Agricultural Machinery Industry Overview
The agricultural machinery market is consolidated, with key players accounting for the majority of the market share. The prominent players in the market are Deere and Co., CNH Industrial, AGCO Corporation, Kubota, and Claas Group. These companies are involved in various strategic activities such as product innovation, expansion, and partnership. Merger and Acquisition is another prominent strategy being used to expand geographical reach by acquiring assets, technologies, and consumer base of other companies.