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시장보고서
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가정용 식품 보관 용기 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)Home Food Storage Containers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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가정용 식품 보관 용기 시장 규모는 2024년 265억 5,000만 달러로 추정 및 예측되며, 2029년에는 335억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 4.79%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

식품 보관 용기 시장은 지속가능성 문제와 환경 문제에 대한 인식이 높아짐에 따라 전 세계적으로 성장하고 있습니다. 제조업체들은 고객에게 다양한 혁신적인 식품 포장을 제공하기 위해 식품 용기의 미적 감각과 혁신성에 초점을 맞추고 있으며, 이는 시장 성장을 촉진하고 있습니다.
세계가 기후 변화의 영향과 계속 싸우고 있기 때문에 소비자들은 환경 친화적이고 지속가능한 포장 제품을 선호하도록 선호도가 변화하고 있습니다. 시장의 주요 업체들은 고객의 요구를 충족시키기 위해 포장재를 바꾸고 있습니다. 예를 들어, 환경에 대한 인식이 높은 Z세대는 식품 보관 용기와 같은 친환경 포장 제품을 홍보하고 있으며, 이는 시장에서 기회를 창출하고 있습니다.
제조업체들은 조리된 식품을 보관할 수 있는 식품 용기에 대한 수요가 증가함에 따라 생산량을 늘리고 있습니다. 도시화, 라이프스타일의 변화, 포장 식품에 대한 수요 증가는 향후 식품 보관 용기의 성장을 뒷받침할 것입니다.
가정용 식품 용기에 대한 수요가 증가한 이유는 휴대와 포장의 편리함 때문입니다. 제조업체들은 소비자의 라이프스타일 변화에 적응해 왔습니다. 가정용 식품 용기에 대한 수요를 증가시키는 요인 중 하나는 포장 및 가공 식품의 소비가 증가하고 있다는 점입니다. 봉지나 파우치는 시각적 매력, 신선도 유지, 편의성, 휴대성을 제공하기 때문에 소비자들 사이에서 인기를 끌고 있습니다. 이러한 특성으로 인해 가정용 식품 보관 용기에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
북미는 가정용 식품 보관 용기에 대한 수요 증가와 E-Commerce 부문의 시장 개척 증가로 인해 시장을 주도하고 있습니다. 또한, 소매 부문에서 재사용 가능한 가정용 식품 보관 용기에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장이 가속화되고 있습니다. 북미 소비자들은 일회용 플라스틱 용기와 재사용 가능한 대체품이 환경에 미치는 영향에 대한 인식이 높아지면서 지속가능하고 친환경적인 제품으로 만든 가정용 식품 보관 용기에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 북미 제조업체들은 BPA가 없고 식품에 안전한 가정용 식품 보관 용기를 생산하고 있습니다. 따라서 제조업체들의 이러한 제품 혁신은 북미의 가정용 식품 용기에 대한 수요를 증가시켰습니다.
가정용 식품 보관 용기 시장은 세분화되어 있습니다. 시장의 주요 기업들은 제품 라인을 확장하기 위해 연구 개발에 투자하고 있습니다. 시장 기업은 또한 막대한 투자, 신제품 출시, 합병 및 인수를 통해 세계 발자국을 확장하기 위해 다양한 전략을 취하고 있습니다. 주요 업체로는 The Clorox Company, Tupperware, Newell Brands, Amcor PLC, LocknLock Co. 등이 있습니다.
The Home Food Storage Containers Market size is estimated at USD 26.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 33.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.79% during the forecast period (2024-2029).

The food storage containers market is growing globally due to the increased awareness regarding sustainability issues and environmental challenges. Manufacturers focus on the aesthetics and innovation of food containers to provide customers with different innovative food packaging, expanding the market's growth.
Consumers are changing their preferences to promote environmentally friendly and sustainable packaging products because the world continues to fight against the effects of weather change. Significant players in the market are changing the packaging materials to meet customers' requirements. For instance, the environmentally conscious Z generation promotes eco-friendly packaging products, such as food storage containers, which creates opportunities for the market.
Manufacturers are increasing production levels with the rise in demand for food containers to store ready-to-eat meals. Rising urbanization, changing lifestyles, and increased demand for packaged food support the growth of food storage containers in the future.
The demand for home food containers increased because of the convenience of carrying and packaging. Manufacturers have adapted to the changing lifestyles of consumers. One of the factors that is increasing the demand for home food containers is that consumption of packaged and processed food is increasing. Bags and pouches became popular among consumers because they provide visual appeal, preservation of freshness, convenience, and portability. These qualities increase the demand for home food storage containers.
North America dominates the market due to the region's rising demand for home food storage containers and increased development in the e-commerce sector. Moreover, increasing demand for reusable home food storage containers in the retail sector increased the market growth. Consumers in North America are conscious of the environmental impact of disposable plastic containers and reusable alternatives; therefore, the demand for home food storage containers made of sustainable and eco-friendly products has increased in the region. Manufacturers in North America make home food storage containers made of BPA-free and food-safe. Thus, these product innovations made by the manufacturers increased the demand for home food containers in North America.
The home food storage container market is fragmented. Major players in the market are investing in research and development to expand the product line. Market players are also taking various strategies to expand their global footprint through huge investments, new product launches, mergers, and acquisitions. The major players are The Clorox Company, Tupperware, Newell Brands, Amcor PLC, and LocknLock Co.