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세계의 플라스틱 포장 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Global Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 플라스틱 포장 시장 규모는 2025년 1억 706만 톤으로 추정되며 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 3.31%를 나타낼 전망이며, 2030년에는 1억 2,599만 톤에 달할 것으로 예측됩니다.

Global Plastic Packaging-Market-IMG1

주요 하이라이트

  • 플라스틱 포장은 내구성, 유연성 및 비용 효과로 소비자들 사이에서 인기있는 선택이 되었습니다. 이 포장 형태는 플라스틱 필름, 용기 및 기타 폴리머 기반 재료를 활용하여 외부 요소에 대한 장벽을 만들고 다양한 제품을 포장하기 위한 다용도의 경량 솔루션을 제공합니다. 플라스틱 용기는 식품 및 음료, 화장품 및 제약 업계에서 필수적입니다.
  • 새로운 충전 기술과 내열성 포장 재료의 출현은 시장에 새로운 가능성과 선택을 가져왔습니다. PET 병은 여러 분야에서 표준으로 사용되지만, 화장품, 위생 용품 및 세제는 주로 폴리에틸렌(PE) 병에서 판매됩니다.
  • OECD 보고서에 따르면 120여 개국이 일회용 플라스틱에 대한 금지 및 과세를 실시하고 있지만, 이러한 조치는 전반적인 오염을 효과적으로 줄이지 못하는 경우가 많습니다. 많은 규제는 플라스틱 폐기물의 작은 부분을 차지하는 가방과 같은 품목을 주요 대상으로 하고 있으며, 플라스틱 소비라는 광범위한 문제를 다루는 것보다 무단 투기를 줄이는 데 성공했습니다. 게다가 재활용의 인센티브가 되는 매립세와 소각세를 도입하고 있는 국가는 소수이며, 플라스틱 오염에 대처하기 위한 보다 종합적인 전략의 필요성이 세계적으로 부각되고 있습니다.
  • 일부 세계 기업들은 PET를 음료 용기와 같은 식품 제품으로 재활용하는 긴급성을 점점 인식하고 있으며, 이는 현재 수요의 주요 부분을 형성하고 있습니다. 이 추세는 세계 PET 수요를 견인할 수 있습니다. 예를 들어, Coca-Cola Company는 2030년까지 용기에 50% 재생 PET를 사용할 예정입니다. 또한 Unilever는 2025년까지 플라스틱 포장 100%를 재사용하거나 재활용할 수 있도록 최선을 다하고 있습니다.
  • 전자상거래 산업의 급속한 확대는 시장 확대의 새로운 기회를 창출할 것으로 예상됩니다. 운송 비용을 줄이기 위해 전자상거래 회사는 가볍고 연포장 옵션을 선호합니다. 신선 식품, FMCG 제품, 전기 장비, 의류 등을 매일 온라인으로 구매하는 사람들이 늘고 있기 때문에 업계의 번영이 예상됩니다.
  • 게다가 활성 포장, 개질 환경 패키징, 식용 패키징, 바이오플라스틱 패키징 등 혁신적인 패키징 솔루션의 도입이 진행되고 있기 때문에 플라스틱 패키징은 향후 몇 년동안 더 큰 비즈니스 기회가 될 것으로 예상됩니다. 그러나 지속가능성에 대한 의식이 높아지고 플라스틱 오염을 줄이기 위한 일회용 플라스틱의 엄격한 금지는 업계의 존속이 과제가 될 것으로 예상됩니다.

플라스틱 포장 시장 동향

식품 부문이 조사된 시장의 주요 점유율을 차지

  • 식품 포장 산업은 플라스틱의 최대 사용자 중 하나입니다. 식품업계용 경질 플라스틱 포장 수요가 늘어나고 있는 이유는 경량이며 비용 절감이 가능하다는 유익한 특성으로 판지, 금속, 유리 등 기존 소재로부터의 대체가 진행되고 있기 때문입니다.
  • 베이커리 제품의 소비 증가는 보존성을 높이고 빵의 텁텁한 상태를 피하기 위해 연질 플라스틱 패키징 솔루션의 채택을 더욱 촉진하고 있습니다. 구운 과자의 약 80%가 연질 패키지로 판매되고, 베이커리에서는 현재, 특수품이나 글루텐 프리를 포함해, 지금까지 이상으로 폭넓은 유형의 빵, 롤 빵이 생산되고 있기 때문에 시장 각사는 수요에 대응한 선진적인 솔루션을 개발하고 있는 것이 업계 연구에서 나타내고 있습니다.
  • 공급업체는 이 부문을 위한 연포장을 강화하기 위해 전략적으로 제휴하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 10월, 퇴비화 가능한 패키징 솔루션을 전문으로 하는 제조업체인 Pakka Limited(구사명 Yash Pakka Limited)는 대추를 기반으로 한 건강식으로 유명한 영양회사 Brawny Bear와의 제휴로 인도 최초의 퇴비화 가능한 연포장을 발표했습니다.
  • 경질 플라스틱 포장은 플라스틱 병과 용기에 통합되어 있으며 식품 포장 용도의 업계에서 인기가 있습니다. HDPE 및 LDPE 소재 용기는 소스 및 기타 소비재 포장에 사용됩니다. 게다가 플라스틱 병과 용기는 포장된 식품에 보존 기간을 연장할 수 있는 능력이 있기 때문에 식품 산업에서 중요성을 증가시키고 있습니다.
  • 현재 시장 전망은 과자류를 위한 유연한 패키징 솔루션에 대한 세계 수요를 보여줍니다. 파우치, 가방, 래퍼 등의 연포장 형식은 범용성, 비용 효과, 유통 기한의 연장 능력으로 과자류 산업에서 널리 사용됩니다. 이러한 패키징 솔루션은 편의성, 휴대성 및 매력적인 브랜딩 기회를 제공하여 제품의 매력과 소비자 경험을 향상시킵니다. 게다가, 연포장은 재포장 기능을 통합할 수 있어 제품의 신선도를 향상시키고 폐기물을 줄일 수 있습니다.
  • 경제협력개발기구(OECD)에 따르면 최근 시장 통계에서 강조된 바와 같이 LLDPE와 LDPE는 패키징 제품의 30% 이상의 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. HDPE와 LDPE는 우수한 장벽, 내구성 및 안전성으로 식품 산업에서 일반적으로 포장에 사용됩니다. HDPE와 LDPE는 병, 가방, 용기에 자주 사용됩니다. 또한 PE 필름은 신선도를 유지하고 보존 기간을 늘리고 제품의 시각적 매력을 높이는 유연한 보호 장벽을 제공하기 때문에 식품 용도로의 사용도 증가하고 있습니다.

아시아태평양이 세계 최대 시장 점유율을 차지

  • 아시아태평양의 포장업계 동향은 1인당 소득 증가, 사회적 분위기 변화, 인구동태에 큰 영향을 받고 있습니다. 이동의 결과, 새로운 포장 재료, 공정, 형태가 요구되고 있습니다.
  • 중국은 플라스틱 포장의 사용량에 기여하는 가장 큰 국가입니다. 도시락 증가 추세, 레스토랑과 슈퍼마켓 증가, 병 식수와 음료 소비량 증가가 시장 성장을 가속하는 큰 요인이 되고 있습니다.
  • 중국 국가 통계국의 산업 통계에 따르면 2023년 중국은 약 7,489만 톤의 플라스틱 제품을 생산했습니다. 이러한 중국에서 플라스틱 제품 사용의 높은 생산량은 시장 가치와 다양한 경질 플라스틱 포장 제품 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 시장 공급업체는 지속가능성에 대한 헌신에 중점을 둔 제품을 제공합니다. 예를 들어 인도에 본사를 둔 라미네이트 플라스틱 튜브 제조업체인 Essel Propack은 지속가능성에 대한 헌신의 일환으로 재활용 가능한 HDPE 배리어 튜브를 제조했습니다. Platina 250과 Green Maple Leaf(GML) 300 라미 튜브는 재활용 가능하고 환경 친화적 인 장벽 포장 형식으로 전환을 고려하는 브랜드 용으로 제작되었습니다.
  • 2023년 7월, PepsiCo India는 탄산음료 카테고리에 새로운 100% 재생 폴리에틸렌 테레프탈레이트(rPET) 병을 출시할 계획을 발표했습니다. 이 회사는 인도에서 순환 경제 시스템에 기여하는 "PepsiCo positive"(pep+) 밸류체인을 구축하기위한 노력의 일환으로 이러한 병을 도입합니다.
  • 게다가 2023년 12월, 머스 중국은 다크 초콜릿 시리얼을 사용한 스니커즈 바를 모노 머티리얼의 플렉서블 패키지로 출시했습니다. 이 신제품은 저당질·저글리세믹 지수(GI) 옵션과 모노 PP 소재의 개별 포장을 제공하고 지정된 루트로 쉽게 재활용할 수 있는 '재활용을 위한 디자인' 컨셉을 견지하고 있습니다.

플라스틱 포장 산업 개요

세계의 플라스틱 포장 산업의 전망은 업계 분석에서 돋보이는 것처럼 국가와 국제 경계에서 사업을 전개하는 많은 기업의 존재로 인해 매우 경쟁적입니다. 시장은 Alpla Group, Amcor PLC, Berry Global Inc., Mondi PLC와 같은 대기업의 존재로 단편화되고 있습니다.

  • 2023년 11월, Amcor PLC는 차세대 의료용 라미네이트 솔루션을 발표했습니다. Amcor의 최신 혁신은 폴리에틸렌 흐름에서 재활용 가능한 모든 필름 포장의 개발을 가능하게했습니다. 이 새로운 패키징 솔루션은 광범위한 패키징 형식에 사용할 수 있는 단일 소재 폴리에틸렌(PE) 라미네이트로 구성되어 있습니다. 이 라미네이트는 드레이프, 카테터, 보호 재료, 주사 및 튜브 시스템에 사용되는 3D 열 성형 패키지의 비 재활용 뚜껑을 재활용 가능한 뚜껑으로 대체 할 수 있습니다. 라미네이트는 장갑과 상처 관리 재료와 같은 제품의 2D 파우치에도 적용됩니다.
  • 2023년 7월 인디애나에 본사를 둔 Berry Global는 윤리적이고 환경보호를 중시하는 클리닝 회사인 Bio-D Co.를 위해 소비자재생플라스틱(PCR)을 사용한 재사용 가능한 병 제품 시리즈를 출시했습니다. 새로운 PCR 병은 전국 300개 이상의 리필 상점에서 여러 번 리필할 수 있습니다. 100% PCR 병을 사용하면 버진 플라스틱에 비해 절약할 수 있는 CO2 배출량이 연간 14.3톤에 이릅니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 산업 밸류체인 분석
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인
      • 고령자 인구 증가와 질병의 만연
      • 비교적 저비용 소형화 등의 제품 혁신
    • 시장의 과제
      • 규제의 동적 성질과 중량물에 대한 대응 능력 부족

제5장 시장 세분화

  • 경질 플라스틱 포장
    • 재료
      • 폴리에틸렌(PE)
      • 폴리에틸렌테레프탈레이트(PET)
      • 폴리프로필렌(PP)
      • 폴리스티렌(PS) 및 발포 폴리스티렌(EPS)
      • 폴리염화비닐(PVC)
    • 제품
      • 병 및 항아리
      • 트레이 및 용기
    • 최종 사용자 산업
      • 식품
      • 음료
      • 헬스케어
      • 화장품 및 퍼스널케어
    • 지역
      • 북미
      • 소재
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 미국
      • 캐나다
      • 유럽
      • 소재
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 아시아
      • 소재
      • 최종 사용자
      • 국가별
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 호주
      • 한국
      • 인도네시아
      • 호주 및 뉴질랜드
      • 라틴아메리카
      • 소재
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 멕시코
      • 중동 및 아프리카
      • 소재
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 이집트
  • 연질 플라스틱 포장
    • 재료 유형
      • 폴리에틸렌(PE)
      • 2축 연신 폴리프로필렌(BOPP)
      • 캐스트 폴리프로필렌(CPP)
      • 폴리염화비닐(PVC)
      • 에틸렌비닐알코올(EVOH)
    • 제품 유형
      • 파우치
      • 가방
      • 필름 및 랩
    • 최종 사용자 산업
      • 식품
      • 소성 식품
      • 스낵
      • 고기, 닭고기, 해산물
      • 캔디/과자
      • 반려동물 식품
      • 음료
      • 화장품 및 퍼스널케어
      • 헬스케어
    • 지역
      • 북미
      • 재료 유형
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 미국
      • 캐나다
      • 유럽
      • 재료 유형
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 아시아
      • 재료 유형
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 호주 및 뉴질랜드
      • 라틴아메리카
      • 재료 유형
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 멕시코
      • 중동 및 아프리카
      • 재료 유형
      • 최종 사용자 산업
      • 국가별
      • 아랍에미리트(UAE)(UAE)
      • 남아프리카
      • 사우디아라비아
      • 이집트

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • DS Smith PLC
    • ES-Plastic GmbH
    • Pact Group
    • Liquibox(Olympus Partners)
    • UFlex Limited
    • Anchor Packaging LLC
    • Plastipak Holdings Inc.
    • Dart Container Corporation
    • ALPLA Group
    • Amcor PLC
    • American Packaging Corporation
    • Berry Global Inc.
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Mondi PLC
    • Novolex
    • Printpack Inc.
    • Reynolds Consumer Products Inc.
    • Quadpack Industries SA
    • Sealed Air Corporation
    • Sigma Plastics Group
    • Sonoco Products Company
    • Tetra Pak International SA(Tetra Laval Group)
    • Toppan Inc.
    • Transcontinental Inc.
    • Winpak Ltd
    • Huhtamaki Oyj

제7장 투자 분석

제8장 시장의 미래

JHS 25.04.01

The Global Plastic Packaging Market size is estimated at 107.06 million tonnes in 2025, and is expected to reach 125.99 million tonnes by 2030, at a CAGR of 3.31% during the forecast period (2025-2030).

Global Plastic Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Plastic packaging has become a popular choice among consumers due to its durability, flexibility, and cost-effectiveness. This packaging form utilizes plastic films, containers, or other polymer-based materials to create a barrier against external elements, providing a versatile and lightweight solution for packaging a wide range of goods. Plastic containers are becoming essential in the beverage, food, cosmetics, and pharmaceutical industries.
  • New filling technologies and the emergence of heat-resistant packaging material opened new possibilities and options in the market. While PET bottles are standard in multiple segments, cosmetics, sanitary products, and detergents are predominantly sold in polyethylene (PE) bottles.
  • As per the OECD report, while over 120 countries have implemented bans and taxes on single-use plastics, these measures often fall short of effectively reducing overall pollution. Many regulations primarily target items like plastic bags, which constitute a small fraction of plastic waste, proving more successful in lowering littering than addressing the broader issue of plastic consumption. Furthermore, only a minority of countries have implemented landfill and incineration taxes that provide incentives for recycling, highlighting a global need for more comprehensive strategies to tackle plastic pollution.
  • Several global companies increasingly recognize the urgency of recycling PET into food-grade products, such as beverage containers, which forms a major part of the current demand . This trend can drive the demand for PET across the world. For instance, the Coca-Cola Company intends to use 50% recycled PET in its containers by 2030. Also, Unilever is committed to making 100% of its plastic packaging reusable or recyclable by 2025.
  • The e-commerce industry's rapid expansion is expected to create new opportunities for market expansion. To cut the cost of transportation, e-commerce enterprises favor lightweight and flexible packaging options. The industry is anticipated to flourish as more people shop online for fresh foods, FMCG products, electrical devices, and clothing every day.
  • Additionally, more significant opportunities for plastic packaging are anticipated in the coming years due to the growing introduction of innovative packaging solutions, including active packaging, modified environment packaging, edible packaging, and bioplastic packaging. However, the industry's existence is expected to be challenged by growing sustainability awareness and a strict prohibition on single-use plastic to reduce plastic pollution.

Plastic Packaging Market Trends

The Food Segment to Occupy Major Share in the Market Studied

  • The food packaging industry is one of the largest users of plastics. The demand for rigid plastic packaging for the food industry is witnessing growth, as it is increasingly replacing traditional materials such as paperboard, metals, and glass owing to its beneficial properties, such as being lightweight and having reduced cost.
  • The increasing consumption of bakery products is further driving the adoption of flexible plastic packaging solutions to increase shelf life and avoid chalky bread conditions. With roughly 80% of baked goods being sold in flexible packaging and bakeries now producing a more comprehensive range of bread, buns, and rolls than ever before, including specialty and gluten-free, industry research indicates that market players are developing advanced solutions catering to the demand.
  • Vendors are strategically partnering to enhance flexible packaging for the segment. For instance, in October 2023, Pakka Limited, formerly known as Yash Pakka Limited, a manufacturer specializing in compostable packaging solutions, introduced India's first-ever compostable flexible packaging through a collaboration with Brawny Bear, a nutrition company renowned for its date-based healthy food products.
  • Rigid plastic packaging is incorporated in plastic bottles and containers, and it is popular in industries for food packaging applications. Containers made of HDPE and LDPE materials are used to pack sauces and other consumer goods. Moreover, plastic bottles and containers have gained importance in the food industry due to their ability to provide extended shelf life to packaged food items.
  • The current market outlook indicates a global demand for flexible packaging solutions for sweets and confectionery products. Flexible packaging formats, such as pouches, bags, and wrappers, are widely used in the confectionery industry due to their versatility, cost-effectiveness, and the ability to extend the shelf life. These packaging solutions offer convenience, portability, and attractive branding opportunities, enhancing product appeal and consumer experience. In addition, flexible packaging can incorporate resealable features, improving product freshness and reducing waste.
  • According to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), LLDPE and LDPE are anticipated to account for more than a 30% share of the packaging products, as highlighted by recent market statistics. HDPE and LDPE are commonly used in the food industry for packaging due to their excellent barrier properties, durability, and safety. HDPE and LDPE are often used for bottles, bags, and containers. Moreover, PE films are also increasingly used in food applications to provide a flexible, protective barrier that maintains freshness, extends shelf life, and enhances the visual appeal of products.

Asia-Pacific to Hold the Largest Market Share in the Global Industry

  • The Asia-Pacific packaging industry trends are heavily influenced by the rising per capita income, changing social atmosphere, and demographics. As a result of the shift, new packaging materials, processes, and forms are required.
  • China is the largest country contributing to plastic packaging usage. The growing trend of packed meals, the increasing number of restaurants and supermarkets, and increasing bottled water and beverage consumption are significant factors driving the market growth.
  • According to industry statistics from the National Bureau of Statistics of China, in 2023, China produced about 74.89 million metric tons of plastic products. Such high production of plastic product use in China is expected to drive the market value and demand for various rigid plastic packaging products.
  • Moreover, market vendors are offering products that focus on sustainability commitments. For instance, as part of its commitment to sustainability, Essel Propack, a manufacturer of laminated plastic tubes based in India, produced recyclable HDPE barrier tubes. Platina 250 and Green Maple Leaf (GML) 300 Lamitubes were created for brands looking to switch to recyclable, environmentally friendly barrier packaging formats.
  • In July 2023, PepsiCo India announced its plans to launch new 100% recycled polyethylene terephthalate (rPET) bottles for its Carbonated Beverage category. The company is introducing these bottles as part of its efforts to build a 'PepsiCo positive' (pep+) value chain that contributes to a circular economy system in the country.
  • Furthermore, in December 2023, Mars China launched a Snickers bar featuring dark chocolate cereal in mono-material flexible packaging. This new product offers low-sugar and low-glycemic index (GI) options and individual packaging made from mono PP material, adhering to the concept of 'Designed for Recycling' that can be easily recycled in designated channels.

Plastic Packaging Industry Overview

The global plastic packaging industry outlook is highly competitive because of the presence of many players running their businesses within national and international boundaries, as highlighted in the industry analysis. The market is fragmented with the presence of the largest companies like Alpla Group, Amcor PLC, Berry Global Inc., and Mondi PLC.

  • In November 2023, Amcor PLC launched the next generation of its medical laminate solutions. Amcor's latest innovation enables the development of all-film packaging that is recyclable in the polyethylene stream. The new packaging solution consists of a mono-material polyethylene (PE) laminate that can be employed for a wide range of packaging formats. It can replace non-recyclable with recycle-ready lidding for 3D thermoformed packages that are used for drapes, catheters, protective materials, and injection and tubing systems. Laminates also find application in 2D pouches for products such as gloves and wound care materials.
  • In July 2023, Indiana-based Berry Global launched a range of reusable bottles made from post-consumer recycled plastic (PCR) for The Bio-D Co., a cleaning company with an ethical and environmental focus. The new PCR bottles can be refilled multiple times at more than 300 refill stores across the country. The CO2 emissions saved by using 100% PCR bottles compared with virgin plastic amount to 14.3 tons annually.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Market Dynamics
    • 4.4.1 Market Drivers
      • 4.4.1.1 Growing Geriatric Population and Prevalence of Diseases
      • 4.4.1.2 Product Innovations such as Downsizing Coupled with Relatively Low Costs
    • 4.4.2 Market Challenges
      • 4.4.2.1 Dynamic Nature of Regulations and Inability to Support Heavy Goods

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 RIGID PLASTIC PACKAGING
    • 5.1.1 Material
      • 5.1.1.1 Polyethylene (PE)
      • 5.1.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
      • 5.1.1.3 Polypropylene (PP)
      • 5.1.1.4 Polystyrene (PS) and Expanded Polystyrene (EPS)
      • 5.1.1.5 Polyvinyl Chloride (PVC)
    • 5.1.2 Product
      • 5.1.2.1 Bottles and Jars
      • 5.1.2.2 Trays and containers
    • 5.1.3 End-user Industry
      • 5.1.3.1 Food
      • 5.1.3.2 Beverage
      • 5.1.3.3 Healthcare
      • 5.1.3.4 Cosmetics and Personal Care
    • 5.1.4 Geography
      • 5.1.4.1 North America
      • 5.1.4.1.1 Material
      • 5.1.4.1.2 End-user Industry
      • 5.1.4.1.3 Country
      • 5.1.4.1.3.1 United States
      • 5.1.4.1.3.2 Canada
      • 5.1.4.2 Europe
      • 5.1.4.2.1 Material
      • 5.1.4.2.2 End-user Industry
      • 5.1.4.2.3 Country
      • 5.1.4.2.3.1 United Kingdom
      • 5.1.4.2.3.2 Germany
      • 5.1.4.2.3.3 France
      • 5.1.4.2.3.4 Italy
      • 5.1.4.2.3.5 Spain
      • 5.1.4.3 Asia
      • 5.1.4.3.1 Material
      • 5.1.4.3.2 End-user Industry
      • 5.1.4.3.3 Country
      • 5.1.4.3.3.1 China
      • 5.1.4.3.3.2 India
      • 5.1.4.3.3.3 Japan
      • 5.1.4.3.3.4 Australia
      • 5.1.4.3.3.5 South Korea
      • 5.1.4.3.3.6 Indonesia
      • 5.1.4.3.3.7 Australia and New Zealand
      • 5.1.4.4 Latin America
      • 5.1.4.4.1 Material
      • 5.1.4.4.2 End-user Industry
      • 5.1.4.4.3 Country
      • 5.1.4.4.3.1 Brazil
      • 5.1.4.4.3.2 Argentina
      • 5.1.4.4.3.3 Mexico
      • 5.1.4.5 Middle East and Africa
      • 5.1.4.5.1 Material
      • 5.1.4.5.2 End-user Industry
      • 5.1.4.5.3 Country
      • 5.1.4.5.3.1 United Arab Emirates (UAE)
      • 5.1.4.5.3.2 Saudi Arabia
      • 5.1.4.5.3.3 South Africa
      • 5.1.4.5.3.4 Egypt
  • 5.2 FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING
    • 5.2.1 Material Type
      • 5.2.1.1 Polyethene (PE)
      • 5.2.1.2 Bi-orientated Polypropylene (BOPP)
      • 5.2.1.3 Cast Polypropylene (CPP)
      • 5.2.1.4 Polyvinyl Chloride (PVC)
      • 5.2.1.5 Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH)
    • 5.2.2 Product Type
      • 5.2.2.1 Pouches
      • 5.2.2.2 Bags
      • 5.2.2.3 Films and Wraps
    • 5.2.3 End-user Industry
      • 5.2.3.1 Food
      • 5.2.3.1.1 Baked Food
      • 5.2.3.1.2 Snacked Food
      • 5.2.3.1.3 Meat, Poultry and Sea Food
      • 5.2.3.1.4 Candy/Confections
      • 5.2.3.1.5 Pet Food
      • 5.2.3.2 Beverage
      • 5.2.3.3 Cosmetics and Personal Care
      • 5.2.3.4 Healthcare
    • 5.2.4 Geography
      • 5.2.4.1 North America
      • 5.2.4.1.1 Material Type
      • 5.2.4.1.2 End-user Industry
      • 5.2.4.1.3 Country
      • 5.2.4.1.3.1 United States
      • 5.2.4.1.3.2 Canada
      • 5.2.4.2 Europe
      • 5.2.4.2.1 Material Type
      • 5.2.4.2.2 End-user Industry
      • 5.2.4.2.3 Country
      • 5.2.4.2.3.1 United Kingdom
      • 5.2.4.2.3.2 Germany
      • 5.2.4.2.3.3 France
      • 5.2.4.2.3.4 Italy
      • 5.2.4.2.3.5 Spain
      • 5.2.4.3 Asia
      • 5.2.4.3.1 Material Type
      • 5.2.4.3.2 End-user Industry
      • 5.2.4.3.3 Country
      • 5.2.4.3.3.1 China
      • 5.2.4.3.3.2 India
      • 5.2.4.3.3.3 Japan
      • 5.2.4.3.3.4 Australia and New Zealand
      • 5.2.4.4 Latin America
      • 5.2.4.4.1 Material Type
      • 5.2.4.4.2 End-user Industry
      • 5.2.4.4.3 Country
      • 5.2.4.4.3.1 Brazil
      • 5.2.4.4.3.2 Argentina
      • 5.2.4.4.3.3 Mexico
      • 5.2.4.5 Middle East and Africa
      • 5.2.4.5.1 Material Type
      • 5.2.4.5.2 End-user Industry
      • 5.2.4.5.3 Country
      • 5.2.4.5.3.1 United Arab Emirates (UAE)
      • 5.2.4.5.3.2 South Africa
      • 5.2.4.5.3.3 Saudi Arabia
      • 5.2.4.5.3.4 Egypt

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 DS Smith PLC
    • 6.1.2 ES-Plastic GmbH
    • 6.1.3 Pact Group
    • 6.1.4 Liquibox (Olympus Partners)
    • 6.1.5 UFlex Limited
    • 6.1.6 Anchor Packaging LLC
    • 6.1.7 Plastipak Holdings Inc.
    • 6.1.8 Dart Container Corporation
    • 6.1.9 ALPLA Group
    • 6.1.10 Amcor PLC
    • 6.1.11 American Packaging Corporation
    • 6.1.12 Berry Global Inc.
    • 6.1.13 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 6.1.14 Mondi PLC
    • 6.1.15 Novolex
    • 6.1.16 Printpack Inc.
    • 6.1.17 Reynolds Consumer Products Inc.
    • 6.1.18 Quadpack Industries SA
    • 6.1.19 Sealed Air Corporation
    • 6.1.20 Sigma Plastics Group
    • 6.1.21 Sonoco Products Company
    • 6.1.22 Tetra Pak International SA (Tetra Laval Group)
    • 6.1.23 Toppan Inc.
    • 6.1.24 Transcontinental Inc.
    • 6.1.25 Winpak Ltd
    • 6.1.26 Huhtamaki Oyj

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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