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계면활성제 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Surfactants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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계면활성제 시장 규모는 2025년에 1,885만 톤으로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 3.3%로 성장할 전망이며, 2030년에는 2,218만 톤에 달할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 단기적으로는 퍼스널케어 및 화장품 산업의 발흥 및 세제와 클리너의 제조에 있어서 사용량 증가가 계면활성제 시장의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 그러나, 계면활성제의 사용에 대한 환경의식의 고조는 시장의 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
  • 계면활성제의 부문에서 새로운 발명이나 바이오 베이스의 계면활성제의 도입은 새로운 기회를 낳을 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양이 시장을 독점하고 예측 기간 중에 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

계면활성제 시장 동향

음이온 계면활성제가 시장을 독점할 전망

  • 음이온 계면활성제는 계면활성제 고분자의 머리가 음으로 대전한 채의 표면 활성 시약의 일종에 속합니다. 이것에 의해 액체 중에 부유하는 불순물이나 입자와 결합할 수 있습니다.
  • 음이온 계면활성제는 계면활성제 시장 전체의 점유율의 약 절반을 차지하고 있습니다. 환경규제에 대한 관심이 높아지면서 음이온 계면활성제 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 음이온 계면활성제는 산업 및 가정용 세정제, 살충제 제제에 널리 사용됩니다. 음이온 계면활성제 중에서 생분해성 선형 알킬벤젠술폰산염(LAS)이 가장 흔하며 폐수 시스템과 하천수에 포함되어 있습니다.
  • 음이온 계면활성제는 먼지, 점토 및 일부 유성 얼룩을 제거하는 데 최적의 역할을 합니다. 음이온 계면활성제는 이온화에 의해 작용합니다. 물에 첨가하면, 음이온 계면활성제는 이온화되어 음의 전하를 띱니다. 마이너스로 대전된 계면활성제는 점토와 같은 플러스로 대전된 입자와 결합합니다. 음이온 계면활성제는 미립자 얼룩을 제거하는데 효과적입니다.
  • 가장 많이 사용되는 음이온 계면활성제는 술폰산염, 알코올 황산염, 인산 에스테르, 알킬벤젠 술폰산염, 카르복실산염 등을 포함합니다.
  • 음이온 계면활성제는 기포성, 세정성, 증점성, 가용화성, 유화성, 항균 효과, 침투 촉진, 기타 특수 효과 등의 뛰어난 특성에 의해 퍼스널케어 용도의 스킨 케어 제품이나 헤어 케어 제품 등의 화장품에 대한 수요가 증가하고 있어 수요를 밀어올릴 것으로 예상되고 있습니다.
  • 현재 친환경 대체품에 대한 시장 수요는 바이오 음이온 계면활성제 수요를 끌어올리고 있습니다.

아시아태평양이 시장을 독점할 전망

  • 아시아태평양에서는 중국이 시장을 독점할 것으로 보입니다. 중국에서는 화장품과 개인 관리가 가장 빠르게 성장하는 부문 중 하나입니다. 인구의 지속적인 증가는 또한 이 나라에서 개인 관리, 비누, 세제 수요를 부추기는 요인으로 계면활성제 시장을 확대하고 있습니다.
  • 중국의 화학산업에서 생산되는 제품은 비누, 세제, 화장품 등 다양한 제품에 필수적입니다. 세탁, 케어 및 세정제 제조업체는 국내에 60개 이상 있습니다. 그러나 이 시장은 바스프스나 에보닉 산업과 같은 세계적 기업들이 독점하고 있습니다. 또, 중국은 비누 및 세제 제품의 최대 수출국의 하나입니다.
  • 게다가 인도는 세계 최대의 비누 생산국 중 하나입니다. 이 나라의 1인당 화장실 및 목욕용 비누 소비량은 약 800그램입니다. 인도 인구의 약 65%는 농촌에 살고 있으며, 가처분 소득의 증가와 농촌 시장의 성장으로 소비자는 고급품으로 전환하고 있습니다. 이 시프트가 인도의 계면활성제 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • India Brand Equity Foundation에 따르면, 미용, 화장품 및 그루밍 시장은 2025년까지 200억 달러에 이를 것으로 예상되고 있습니다.
  • 일본의 경제산업성에 따르면 2022년 양이온 계면활성제의 국내총생산량은 4만 6,090톤으로 전년대비 3% 이상 증가를 기록했습니다.
  • 한국의 페인트 및 코팅 시장은 아시아태평양에서 4번째로 큽니다. KCC, 삼화파인트, Kangnam Jevisco(구 Kunsul Chemical Industrial Company, 통칭 KCI), Noroo Paints, Chokwang Paints가 주요 도료 및 코팅 업체입니다. 그들은 한국의 페인트 시장을 독점하고 있습니다.
  • 전체적으로 이 지역의 계면활성제 시장은 예측기간 중에 안정된 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.

계면활성제 산업 개요

계면활성제 시장은 매우 세분화되어 있으며 상위 5개사의 점유율은 매우 작습니다. 시장의 주요 기업으로는 Nouryon, Evonik Industries AG, Kao Corporation, BASFSE, Stepan Company 등이 있습니다.(순부동)

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 세계의 퍼스널케어 및 화장품 산업으로부터 수요 증가
    • 세제나 클리너의 제조에 있어서 사용 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 환경에 대한 우려와 규제
    • 기타 억제요인
  • 산업 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁도
  • 가격 분석

제5장 시장 세분화

  • 유형별
    • 음이온 계면활성제
      • 선형 알킬벤젠술폰산염(LAS 또는 LABS)
      • 알코올에톡시황산염(AES)
      • 알파올레핀술폰산염(AOS)
      • 2차 알칸술폰산염(SAS)
      • 메틸에스테르술포네이트(MES)
      • 설포숙신산염
      • 기타 음이온 계면활성제
    • 양이온 계면활성제
      • 제4급 암모늄 화합물
      • 기타 양이온 계면활성제 유형
    • 비이온 계면활성제
      • 알코올에톡실레이트
      • 에톡실화알킬페놀
      • 지방산 에스테르
      • 기타 비이온 계면활성제
    • 양성 계면활성제
    • 실리콘계 계면활성제
  • 용도별
    • 가정용 비누 및 세제
    • 퍼스널케어
    • 윤활유 및 연료 첨가제
    • 산업 및 시설용 세정
    • 식품가공
    • 유전용 화학제품
    • 농업용 화학제품
    • 섬유가공
    • 에멀젼 중합
    • 기타
  • 지역별
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴 및 협정
  • 시장 랭킹 분석
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • 3M
    • Arkema
    • Ashland
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Cepsa
    • Clariant
    • Croda International PLC
    • Dow Inc.
    • Emery Oleochemicals
    • Evonik Industries AG
    • Galaxy Surfactants
    • Geo Speciality Chemicals
    • Godrej Industries Limited
    • Huntsman International LLC
    • Innospec
    • Kao Corporation
    • KLK Oleo
    • Lankem
    • Lonza
    • Nouryon
    • Oxiteno
    • P& G Chemicals
    • Reliance Industries Ltd
    • Sanyo Chemical Industries Ltd
    • Sasol
    • Sinopec(China Petrochemical Corporation)
    • Solvay
    • Stepan Company
    • Sulfatrade SA
    • Sumitomo Chemical Co. Ltd
    • Taiwan NJC Corporation Ltd
    • TENSAC
    • YPF SA

제7장 시장 기회 및 향후 동향

  • 바이오 기반 계면활성제의 용도 기반 확대
  • 특수 계면활성제 용도에서 혁신 가능성
AJY 25.05.02

The Surfactants Market size is estimated at 18.85 million tons in 2025, and is expected to reach 22.18 million tons by 2030, at a CAGR of greater than 3.3% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Over the short term, the rising personal care and cosmetic industry and the growing usage in the manufacturing of detergents and cleaners are expected to drive the growth of the surfactant market.
  • However, the increasing environmental awareness against the use of surfactants is expected to hinder the growth of the market.
  • New inventions in the field of surfactants and the introduction of bio-based surfactants are likely to create more opportunities.
  • Asia-Pacific is expected to dominate the market, and it is likely to witness the highest CAGR during the forecast period.

Surfactants Market Trends

Anionic Surfactants are Expected to Dominate the Market

  • Anionic surfactants belong to the class of surface-active reagents, in which the head of the surfactant macromolecule remains negatively charged. This allows it to bind to impurities and particles suspended in the liquid.
  • Anionic surfactants account for approximately half of the total share of the surfactants market. A growing focus on environmental regulations is expected to increase the demand for anionic surfactants.
  • Anionic surfactants are widely used for industrial and household cleaning and for pesticide formulations. Of the anionic surfactants, biodegradable linear alkylbenzene sulfonates (LAS) are the most common and can be found in wastewater systems and river water.
  • Anionic surfactants work best to remove dirt, clay, and some oily stains. They work through ionization. When added to water, the anionic surfactants ionize and take a negative charge. The negatively charged surfactants bind to positively charged particles like clay. Anionic surfactants are effective in removing particulate soils.
  • Some of the most used anionic surfactants are sulfonic acid salts, alcohol sulfates, phosphoric acid esters, alkylbenzene sulfonates, and carboxylic acid salts.
  • The increasing demand for anionic surfactants in cosmetic products, such as skincare and hair care products in personal care applications, owing to their superior characteristics, such as foaming, cleansing, thickening, solubilizing, emulsifying, antimicrobial effects, penetration enhancement, and other special effects, is expected to boost the demand.
  • The current market demand for environment-friendly alternatives has led to a boost in demand for bio-based anionic surfactants.

Asia-Pacific is Expected to Dominate the Market

  • In Asia-Pacific, China is likely to dominate the market studied. In China, cosmetics and personal care are among the fastest-growing sectors. Continuous growth in population is another factor fuelling the demand for personal care, soaps, and detergents in the country, which augments the surfactants market.
  • The output from the Chinese chemical industry is essential in various products, including soaps, detergents, cosmetics, etc. There are more than 60 manufacturers of washing, care, and cleaning agents in the country. However, the market studied is dominated by global players like BASF SE and Evonik Industries AG. China is also one of the largest exporters of soaps and detergent products.
  • Moreover, India is one of the largest producers of soaps in the world. The per capita consumption of toilet/bathing soaps in the country is around 800 grams. Around 65% of the Indian population resides in rural areas, and the increasing disposable incomes and growth in rural markets make consumers shift to premium products. This shift is expected to drive the Indian surfactants market.
  • According to the India Brand Equity Foundation, the beauty, cosmetic, and grooming market is expected to reach USD 20 billion by 2025.
  • According to the Ministry of Economy, Trade and Industry (METI), Japan, in 2022, the total production of cationic surfactants in the country stood at 46.09 thousand metric tons, registering an increase of more than 3% compared to the previous year.
  • The South Korean paint and coating market is the fourth-largest Asia-Pacific region. KCC, Samhwa Paints, Kangnam Jevisco (formerly Kunsul Chemical Industrial Company, popularly called KCI), Noroo Paints, and Chokwang Paints are the major paint and coating producers. They dominate the South Korean paint and coating market.
  • Overall, the market for surfactants in the region is expected to witness steady growth during the forecast period.

Surfactants Industry Overview

The surfactants market is highly fragmented, with the top five companies accounting for a minimal share of the market. Some major players in the market (in no particular order) include Nouryon, Evonik Industries AG, Kao Corporation, BASF SE, and Stepan Company, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand from the Personal Care and Cosmetics Industry Globally
    • 4.1.2 Increasing Usage in Manufacturing of Detergents and cleaners
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Environmental Concerns and Regulations
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Price Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Anionic Surfactants
      • 5.1.1.1 Linear Alkylbenzene Sulfonate (LAS or LABS)
      • 5.1.1.2 Alcohol Ethoxy Sulfates (AES)
      • 5.1.1.3 Alpha Olefin Sulfonates (AOS)
      • 5.1.1.4 Secondary Alkane Sulfonate (SAS)
      • 5.1.1.5 Methyl Ester Sulfonates (MES)
      • 5.1.1.6 Sulfosuccinates
      • 5.1.1.7 Other Types of Anionic Surfactants
    • 5.1.2 Cationic Surfactants
      • 5.1.2.1 Quaternary Ammonium Compounds
      • 5.1.2.2 Other Types of Cationic Surfactants
    • 5.1.3 Non-ionic Surfactants
      • 5.1.3.1 Alcohol Ethoxylates
      • 5.1.3.2 Ethoxylated Alkyl-phenols
      • 5.1.3.3 Fatty Acid Esters
      • 5.1.3.4 Other Non-ionic Surfactants
    • 5.1.4 Amphoteric Surfactants
    • 5.1.5 Silicone Surfactants
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Household Soaps and Detergents
    • 5.2.2 Personal Care
    • 5.2.3 Lubricants and Fuel Additives
    • 5.2.4 Industry and Institutional Cleaning
    • 5.2.5 Food Processing
    • 5.2.6 Oilfield Chemicals
    • 5.2.7 Agricultural Chemicals
    • 5.2.8 Textile Processing
    • 5.2.9 Emulsion Polymerization
    • 5.2.10 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema
    • 6.4.3 Ashland
    • 6.4.4 BASF SE
    • 6.4.5 Bayer AG
    • 6.4.6 Cepsa
    • 6.4.7 Clariant
    • 6.4.8 Croda International PLC
    • 6.4.9 Dow Inc.
    • 6.4.10 Emery Oleochemicals
    • 6.4.11 Evonik Industries AG
    • 6.4.12 Galaxy Surfactants
    • 6.4.13 Geo Speciality Chemicals
    • 6.4.14 Godrej Industries Limited
    • 6.4.15 Huntsman International LLC
    • 6.4.16 Innospec
    • 6.4.17 Kao Corporation
    • 6.4.18 KLK Oleo
    • 6.4.19 Lankem
    • 6.4.20 Lonza
    • 6.4.21 Nouryon
    • 6.4.22 Oxiteno
    • 6.4.23 P&G Chemicals
    • 6.4.24 Reliance Industries Ltd
    • 6.4.25 Sanyo Chemical Industries Ltd
    • 6.4.26 Sasol
    • 6.4.27 Sinopec (China Petrochemical Corporation)
    • 6.4.28 Solvay
    • 6.4.29 Stepan Company
    • 6.4.30 Sulfatrade SA
    • 6.4.31 Sumitomo Chemical Co. Ltd
    • 6.4.32 Taiwan NJC Corporation Ltd
    • 6.4.33 TENSAC
    • 6.4.34 YPF SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Expansion of Application Base For Bio-based Surfactants
  • 7.2 Possible Innovations in the Application of Specialty Surfactants
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