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라틴아메리카의 냉동식품 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

LA Frozen Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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라틴아메리카의 냉동식품 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 5%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 식품 품질에 대한 소비자의 기대치가 높아지고 있습니다. 제품 품질에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 냉동식품 포장 시장이 확대되고 있습니다. 경제 성장과 라이프스타일 변화에 따라 유럽에서 냉동 식품 포장에 대한 수요가 증가하고 있으며, 예측 기간 동안 시장은 높은 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
  • 활성 포장, 지능형 패키징, 엔지니어링 과학과 같은 새로운 패키징 기술은 해마다 발전하고 있으며, 식품의 연포장을 가능하게 하고 있습니다. 기업들은 재활용, 재생, 재사용이 가능한 생분해성 포장재를 사용하여 환경 친화적인 포장을 채택하고 있습니다.
  • 브라질은 라틴아메리카에서 경제성장률과 외국인 직접투자 규모가 가장 높은 국가 중 하나입니다. 브라질은 식품 및 공산품에 대한 엄청난 수요가 있으며, 이를 수입으로 충당하고 있습니다. 냉동 식품 포장은 제품을 파손으로부터 보호하기 위해 이 지역에 중요한 역할을 합니다. 중산층의 비율이 증가함에 따라 포장 식품에 대한 수요가 증가하여 냉동 식품 포장 시장의 성장이 가능할 것으로 예상됩니다.
  • 최근 COVID-19 사태로 인해 냉동식품 포장 제조업체들은 단기적인 문제로 인해 어려움을 겪고 있습니다. 봉쇄의 영향에는 공급망 중단, 제조 공정에 사용되는 원자재 부족, 노동력 부족, 최종 제품 생산이 부풀려져 예산을 초과할 수 있는 가격 변동, 배송 문제 등이 포함됩니다.

라틴아메리카의 냉동식품 포장 시장 동향

가처분소득의 증가와 소비자 행동의 변화

  • 라이프스타일의 변화, 가처분 소득의 증가, 신흥국의 급속한 도시화, 특히 중산층의 증가 등 다양한 요인으로 인해 냉동 식품용 봉지에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 인구 밀도의 증가는 포장 식품 전반에 대한 수요를 증가시키고 있으며, 밀레니얼 세대가 그 성장에 기여하고 있습니다.
  • 포장된 식품이 전 세계 소비자에게 도달하는 데는 시간이 걸립니다. 포장된 식품은 신선도가 떨어지고 소비자에게 도달하기 전에 향과 맛이 손상될 수 있습니다. 식품이 소비자에게 도달하기 전에 부패하면 포장에 투자한 자본이 손실될 수 있기 때문에 이러한 위협은 점점 더 커지고 있습니다.
  • 이를 극복하기 위해 식품 가공 업계는 지능형 포장, 엔지니어링 과학 등 제품의 유통기한을 연장하는 데 도움이 되는 기술 및 다양한 새로운 포장 기술에 투자하고 있습니다. 이것이 업계에서 냉동 식품에 대한 수요가 증가하는 이유입니다. 기업들은 수익과는 별개로 시장에서의 이미지와 가치에 영향을 미치는 소비자 만족도에 주목하고 있습니다.
  • 밀레니얼 세대는 일반적으로 냉동 식품 포장 제품에 대한 수요를 주도하고 있으며, 밀레니얼 세대는 라틴아메리카 전체 인구의 30%를 차지합니다. 밀레니얼 세대는 1인분씩 휴대할 수 있는 스타일의 식음료를 열렬히 선호합니다. 이러한 제품은 일반적으로 내구성이 뛰어나고 휴대가 간편하며 가볍도록 설계되었기 때문에 소프트 패키징은 이러한 제품을 포장하는 데 유명한 선택입니다.
  • 냉동식품의 증가는 이 지역의 소매점 편의성 향상에 기인합니다. 지난 몇 년 동안 소매점의 수요가 크게 증가했습니다.
  • 이러한 제품은 일반적으로 휴대가 간편하고 내구성이 뛰어나며 가볍도록 설계되었습니다. 냉동 식품 포장은 이러한 제품을 포장하는 유명한 옵션으로 자리 매김하고 있습니다. 가공식품과 신선식품 모두에서 스낵류에 대한 수요 증가가 수요를 지배할 것으로 예상됩니다.

시장을 주도하는 유리포장

  • 유리는 건강과 환경을 생각하는 소비자들이 선호하는 포장재입니다. 유리는 천연의 지속가능한 원료로 만들어집니다. 유리 포장은 제품의 맛과 풍미를 보존하고 냉동 식품의 무결성과 건강성을 유지합니다.
  • 유리는 냉동식품 포장에 가장 선호되는 재료 중 하나입니다. 우수한 차단성, 무균성, 재사용성 등의 특성으로 인해 우수한 포장재입니다. 유리 포장의 또 다른 큰 장점은 다양한 모양과 크기로 성형할 수 있어 다양한 산업 분야에서 쉽게 사용할 수 있다는 점입니다.
  • 유리가 다양한 제품에 선호되는 포장재라는 사실은 변함이 없지만, 유리의 대체재로 플라스틱의 사용이 증가하고 있는 것은 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다. 다양한 용도에 안전하게 사용할 수 있는 플라스틱의 고급 포장은 포장 재료로서 유리를 제한할 것으로 보입니다.
  • COVID-19로 인해. 봉쇄의 영향에는 공급망 중단, 제조 공정에 사용되는 원자재 부족, 노동력 부족, 최종 제품 생산이 부풀어 오르고 예산을 초과할 수 있는 가격 변동, 배송 문제 등이 포함됩니다.

라틴아메리카의 냉동식품 포장 산업 개요

라틴아메리카의 냉동식품 포장 시장은 비교적 세분화되어 있으며, 여러 대기업으로 구성되어 있습니다. 이 시장에서 높은 점유율을 차지하고 있는 주요 기업들은 해외로 고객 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다.

  • 2021년 6월 - Coveris Holdings SA는 새로운 시리얼 라이너 솔루션인 시리얼 라이너(Cereal Liner)를 개발하여 포장 성능, 보존성 및 소비자 기능성을 향상시키기 위해 새로운 배합을 통해 개발되었습니다. 커버리스의 시리얼 라이너는 완전히 재활용 가능한 폴리에틸렌으로 만들어졌으며, 백인박스 필름으로 포장된 시리얼 및 건조식품에 제품 보호, 신선도 유지 및 유통기한을 연장해줍니다.
  • 2021년 4월 - Amcor Ltd.는 연포장용 고품질 소량 디지털 인쇄 분야의 선두주자인 ePac Flexible Packaging에 대한 전략적 투자를 발표했습니다. 투자 금액은 약 1,000만-1,500만 달러로, ePac Holdings LLC의 소액주주 지분과 한 개 이상의 ePac 프랜차이즈 사업장에 대한 자금 지원을 포함합니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 소비자에 의한 편리성에 대한 요구 상승
    • 가처분 소득 증가와 소비자 행동 변화
  • 시장 성장 억제요인
    • 정부 규제와 개입
  • 밸류체인/공급망 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향
  • 기술 개요
    • 기술 현황
    • 냉동식품 포장 제품 유형
    • 냉동식품 포장에 사용되는 주요 재료
    • 진행중인 개발

제5장 시장 세분화

  • 재료별
    • 유리
    • 종이
    • 금속
    • 플라스틱
    • 기타
  • 포장 유형별
    • 박스
    • 터브와 컵
    • 트레이
    • 래퍼
    • 파우치
    • 기타 포장
  • 제품 유형별
    • 즉석 조리 식품
    • 과일·야채
    • 육류
    • 해산물
    • 제빵 제품
    • 기타
  • 국가별
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카

제6장 벤더 시장 점유율

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Pactiv
    • Amcor Ltd
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company, Inc.
    • Ball Corporation Inc
    • Crown Holdings Inc.
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • WestRock Company
    • Nuconic Packaging
    • The Scoular Company
    • Owens-Illinois
    • Rexam Company
    • Alcoa Corporation

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

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The LA Frozen Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Consumer expectations of food quality are rising. There is an increase in the frozen food packaging market with the consumer appreciation of the product quality. With the growth in the economy and changing lifestyles, there is an increased demand for frozen food packaging in Europe, and the market is expected to grow lucratively during the forecast period.
  • New packaging technologies, such as active packaging, intelligent packaging, and engineering science, have evolved over the years, which enables the flexible packaging of food products. Companies are adopting eco-friendly packaging by using biodegradable packaging material which can be recycled, renewed, and reused.
  • Brazil is one of the leading countries in Latin America for economic growth and in terms of getting maximum FDI. They have a huge demand for food and industrial goods, which are catered by imports. Frozen food packaging will be important for this area to store the products from getting damaged. With the middle-income class percentage increasing, there will be more demand for packed food, and this will enable the frozen food packaging market to grow.
  • With the recent outbreak of COVID 19, frozen food packaging manufacturers have been flooded with a pool of issues that are expected to be only for the short -term. Some of the effects of lockdown include supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices that could cause the production of the final product to inflate and go beyond budget, shipping problems etc.

Latin America Frozen Food Packaging Market Trends

Increase in disposable income and changing consumer behavior

  • Various factors, such as changing lifestyle, increasing disposable income, and rapid urbanization in developing countries, especially the growing middle-income population, are increasing the demand for bags for frozen food. The increase in population density has increased demand for packaged food in general, with Millenials contributing to the growth.
  • After packaging, it takes time for packaged food to reach consumers across various parts of the world. The packaged food may not be fresh and might lose its aroma and taste before reaching the consumer. The threat of food being spoilt before reaching the consumer is increasing, as it would result in a loss of the capital invested in the packaging.
  • To overcome this, food processing industries are investing in technologies and various new packaging techniques, such as intelligent packaging and engineering science, which help in increasing the shelf life of the product. This is the reason for the increased demand for frozen food in the industry. Organizations are focusing on consumer satisfaction, apart from revenues, as it impacts the image and value in the market.
  • Millennial customers generally drive the demand for frozen food packaging products, and millennials account for 30% of the total Latin American population. These people have an ardent preference for single-serving and on-the-go style food and beverage foodstuffs. As these products are usually designed to be durable, portable, and lightweight, flexible packaging is a famous option for packing such products
  • The increase in frozen food is also due to the increased convenience of retail stores in the region. The demand from retailers has increased significantly in the past few years.
  • These products are generally designed to be portable, durable, and lightweight; frozen food packaging stands to be a famous option to pack such products. The increasing demand for snack foods, both in terms of processed foods and fresh items, is expected to govern the demand.

Glass Packaging to Drive the Market

  • Glass is the preferred packaging material for consumers who are concerned about their health and the environment. It is made from all-natural sustainable raw materials. Glass packaging preserves the product's taste or flavor and maintains the integrity or healthiness of frozen food.
  • Glass is one of the most preferred materials for packaging frozen food. Properties like excellent barrier properties, sterility, and reusability make it a superior packaging material. The other major advantage of glass packaging is that it can be molded into various shapes and sizes, facilitating its use across different industry verticals.
  • Even though glass remains the preferred packaging material for a variety of products, the growing usage of plastics as a replacement for glass will hamper the market growth. Advancements in plastics for safe usage in different applications will restrict glass as a material for packaging.
  • Due to Covid-19. Some of the effects of lockdown include supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices that could cause the production of the final product to inflate and go beyond budget, shipping problems etc.

Latin America Frozen Food Packaging Industry Overview

The Latin America Frozen Food packaging market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries.

  • June 2021 - Coveris Holdings SA developed a new cereal liner solution. The Cereal+ liner has been created to deliver packer performance, shelf life, and consumer functionality using a newly developed formulation. Coveris' Cereal+ liner is made from fully recyclable polyethylene and provides product protection, freshness, and shelf life for cereals and dry foods packed in bag-in-box films.
  • April 2021 - Amcor Ltd announced is pleased a strategic investment in ePac Flexible Packaging, a leader in the high quality, short-run length digital printing segment for flexible packaging. The investment will range between approximately $10 to $15 million, including a minority ownership interest in ePac Holdings LLC and funding for one or more ePac franchise sites.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing demand for convenience by consumers
    • 4.2.2 Increase in disposable income and changing consumer behavior
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Government Regulations and Interventions
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of Covid-19 in the market
  • 4.7 Technology Overview
    • 4.7.1 Technology Snapshot
    • 4.7.2 Type of frozen food packaging products
    • 4.7.3 Primary materials used for frozen food packaging
    • 4.7.4 Ongoing developments

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Primary Material
    • 5.1.1 Glass
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Plastic
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Type of Packaging Product
    • 5.2.1 Bags
    • 5.2.2 Boxes
    • 5.2.3 Tubs and Cups
    • 5.2.4 Trays
    • 5.2.5 Wrappers
    • 5.2.6 Pouches
    • 5.2.7 Other Types of Packaging
  • 5.3 By Type of Food Product
    • 5.3.1 Readymade Meals
    • 5.3.2 Fruits and Vegetables
    • 5.3.3 Meat
    • 5.3.4 Sea Food
    • 5.3.5 Baked Goods
    • 5.3.6 Others
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Argentina
    • 5.4.3 Mexico
    • 5.4.4 Rest of Latin America

6 VENDOR MARKET SHARE

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Pactiv
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Genpak LLC
    • 7.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
    • 7.1.5 Ball Corporation Inc
    • 7.1.6 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.7 Tetra Pak International
    • 7.1.8 Placon Corporation
    • 7.1.9 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • 7.1.10 WestRock Company
    • 7.1.11 Nuconic Packaging
    • 7.1.12 The Scoular Company
    • 7.1.13 Owens-Illinois
    • 7.1.14 Rexam Company
    • 7.1.15 Alcoa Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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