시장보고서
상품코드
1627113

아시아태평양의 위탁 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계 및 성장 예측(2025-2030년)

Asia Pacific Contract Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

아시아태평양의 위탁 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 12%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

Asia Pacific Contract Packaging-Market-IMG1

주요 하이라이트

  • 아시아태평양의 위탁 포장 시장의 성장은 일반적으로 포장 작업을 제 3 자 회사에 위탁하는 제조 기업의 선호도 변화에 주로 영향을받습니다. 이는 제조업체가 비용 최적화와 핵심 비즈니스에 점점 더 많은 초점을 맞추고 있기 때문입니다.
  • 위탁 포장에는 몇 가지 장점이 있습니다. 첫째, 제조업체의 운영 비용을 줄일 수 있습니다. 포장 업무를 위탁 포장업체에 맡기면 기계 비용이 절감되고 인건비도 낮아지기 때문에 운영 비용을 7%에서 9%까지 줄일 수 있습니다.
  • 시장 고객들은 중국에서 공동 포장을 위해 보세구역을 찾고 있습니다. 보세구에는 광동성, 절강성, 상하이시, 푸톈시 등 연안 지역이 있습니다. 이들 보세구는 탄탄한 무역 및 항만 네트워크를 갖추고 있으며, 중국산 제품에 관세가 부과되지 않고, 수출 허가 문제가 없으며, 공급업체 및 고객 추적도 없습니다. 보세창고를 운영하는 주요 업체로는 GPA Global, Asiapack, Presence Asia Group 등이 있습니다.
  • 인도에서는 현재 다양한 제약업계의 의약품 소비 급증과 백신 생산 증가로 인해 위탁 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 가장 큰 백신 제조업체 중 하나인 Serum Institute of India(SII)는 AstraZeneca의 Covishield와 미국의 라이벌 Novavax Inc.가 개발한 또 다른 제형을 생산하고 있습니다. 코로나19 2차 파동으로 인한 백신 생산량 증가에 대응하기 위해 시장 공급업체들이 충진 서비스를 도입할 수 있는 기회가 늘어날 것입니다. 러시아와 우크라이나의 전쟁이 전체 포장 생태계에 미치는 영향도 있습니다.
  • 호주에서도 세계 여러 제약업계의 대대적인 개발과 투자로 인해 코패키징 서비스의 강력한 성장을 볼 수 있습니다. 예를 들어, PCI Pharma Services(PCI)는 호주에 본사를 둔 Pharmaceutical Packaging Professionals(PPP)를 인수했습니다. PPP는 이 지역의 상업적 공동 포장 서비스 수요에 대응하고 있습니다.
  • 현재 시나리오에서 제조업체는 수량에 따른 변동비 구조를 필요로 합니다. 이 수량은 100리터의 소량에서 대량까지 다양합니다. 그러나 최소 주문 포장은 총 비용으로 인해 위탁 포장 업체에게 손실이 될 수 있으며 제조업체가 프로젝트를 아웃소싱하는 데 많은 시간이 필요할 수 있습니다.

아시아태평양의 위탁 포장 시장 동향

제약 부문이 괄목할 만한 성장세를 기록합니다.

  • 공동포장을 통해 공급업체는 의약품과 같은 역동적인 시장별 변수에 적응할 수 있습니다. 생산 라인의 유연성을 통해 기업은 재포장 작업을 방지하고 운전 자본을 줄이며 완제품 재고를 줄일 수 있습니다.
  • 아시아태평양에서 더 많은 사람들이 중국 전통 의학(TCM)과 서양 의학에 접근 할 수 있고 방대한 양의 의약품이 생산됨에 따라 중국 의약품 시장은 큰 기회를 가져 왔습니다. 같은 이유로 중국은 고속 블리스 터 포장의 가장 중요한 시장이되었습니다.
  • 중국에서는 원료의약품 생산이 일반적이지만, 대부분의 CMO는 액체 또는 고체 제제 생산에 국한되어 있습니다. 중국의 대형 제약사들은 블리스 터 포장, 플라스틱 용기, 라벨링 등 1, 2, 3 차 수준의 공동 포장 서비스에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 인도에서는 현재 다양한 제약업계의 의약품 소비 급증과 백신 생산 증가로 인해 위탁 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 인도는 아유르베다, 동종요법, 동종요법 의약품 및 스킨케어의 최대 생산국 중 하나로 알려져 있습니다.
  • 인도는 세계 12위 의약품 수출국입니다. 전 세계 200여 개국이 인도의 의약품을 수출하고 있으며, 미국은 주요 시장입니다. 인도는 세계 최고의 제네릭 의약품 공급국이며, 제네릭 의약품은 세계 수출의 20%를 차지하고 있으며, '22년과 '21년 인도의 의약품 수출 총액은 각각 246억 달러와 244억 4,000만 달러에 달했습니다. 지난해 6월 인도의 의약품 및 의약품 수출 총액은 21억 1,908만 달러였습니다.

2차 패키징이 시장을 주도하는 요인 중 하나

  • 물리적 보호, 장벽 보호, 2차 봉쇄, 규제 준수 및 안전에 대한 요구가 증가함에 따라 2차 포장의 채택이 증가했습니다. 표준 2차 포장에는 골판지 상자, 골판지 상자, 골판지/플라스틱 상자, 소형 팽창식 공기 베개, 버블 랩, 루스필, 라벨 등이 있습니다.
  • 2차 포장에는 포장 수준이 포함되어 있기 때문에 소비자가 가장 먼저 보는 것은 2차 포장이며, 그 중요성이 매우 높습니다. 따라서 업계 기업들은 포장을 아웃소싱하여 제품의 매력을 높이고 고객을 유치할 수 있습니다. 따라서 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것입니다.
  • 전 세계적으로 2차 위탁 포장은 의약품 개발에만 집중하고자 하는 제약회사에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 이러한 경우, 기업은 계약에 따라 포장업체를 고용합니다. 제품 연구개발에 전념하게 하는 한편, 운송을 위한 제품 포장 업무는 외부에 위탁하는 것입니다.
  • 세컨더리 팩은 온라인, 매장 또는 그 중간에서 소비자가 브랜드를 가장 먼저 접하는 경우가 많습니다. 제품 유형은 통로에서 제품을 식별할 수 있도록 전형적인 포장 유형과 연관되어 있습니다.
  • 현재 포장 시장 시나리오에서 전자상거래 및 소매업의 부상으로 인해 보조 포장 아웃소싱이 점점 더 널리 보급되고 있습니다. 따라서 추가 인력이나 기계가 필요하지 않고 대규모 프로젝트를 수행 할 수 있습니다.

아시아태평양의 위탁 포장 산업 개요

아시아태평양의 위탁 포장 시장은 더욱 응집력을 강화할 필요가 있습니다. 지역 시장의 발전과 해외 직접 투자에서 현지 기업의 점유율 증가는 시장 단편화를 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이 시장에서 활동하는 기업으로는 Central Glass, MJS Packaging, Stamar Packaging, TricorBraun, Premier Packaging, Sharp Packaging Services 등이 있습니다.

  • 2022년 7월 - 세계 위탁 포장 및 임상 공급 서비스 제공업체인 샤프는 중국에서 사업을 전개하는 ClinsChain과 파트너십을 체결하여 중국 내 입지와 역량을 강화하기로 했습니다. 샤프는 ClinsChain과 협력하여 샤프의 제약 및 바이오 제약 고객이 중국 시장에 접근할 수 있도록 돕고, 중국 혁신가들이 전 세계로 진출할 수 있도록 지원할 예정입니다. ClinsChain은 지역 및 국제 임상시험에 임상 공급 서비스를 제공합니다.

기타 혜택 :

기타 혜택
  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업 매력-Porter의 Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 업계내 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 산업 정책

제5장 시장 역학

  • 서론
  • 성장 촉진요인
    • 급속한 기술 진보
    • 소매 체인 개발
  • 성장 억제요인
    • 사내 포장
  • 기회
    • 제약 업계

제6장 시장 세분화

  • 서비스별
    • 1차 포장
    • 2차 포장
    • 3차 포장
  • 업계별
    • 음료
    • 식품
    • 의약품
    • 홈&패브릭 케어
    • 미용
    • 기타
  • 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 기타

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Berkeley Contract Packaging
    • Central Glass
    • Unicep
    • MJS Packaging
    • Stamar Packaging
    • TricorBraun
    • Premier Packaging
    • DHL
    • Sharp Packaging Services
    • Multipack

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

LSH 25.01.15

The Asia Pacific Contract Packaging Market is expected to register a CAGR of 12% during the forecast period.

Asia Pacific Contract Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Asia-Pacific contract packaging market growth is mainly influenced by the changing manufacturing firms' preferences, who usually outsource packaging activities to third-party players. It is because manufacturers are increasingly focusing on cost optimization and their core business.
  • Contract packaging provides several advantages. Firstly, it reduces the operational costs of the manufacturers. The operating costs can be reduced by 7% to 9% by outsourcing packaging activities to contract packagers due to the reduced costs of machines and lowered labor costs.
  • The customers in the market look for bonded zones for co-packaging in China. Some bonded zones include coastal zones such as Guandong, Zhejiang, Shanghai, and Futian. They have robust trade and port networks, no Customs Duty for products made out of China, No Export Licensing Issues, and No Supplier-Client Tracking. Some significant vendors operating in bonded sones are GPA Global, Asiapack, and Presence Asia Group.
  • India is currently witnessing an increase in demand for contract packaging due to the sudden surge in medication consumption and increased vaccine production from various pharmaceutical industries. The Serum Institute of India (SII), one of the largest vaccine producers, manufactures AstraZeneca's Covishield and another formulation developed by US rival Novavax Inc. It increases opportunities for vendors in the market to introduce filling services to cater to the increased vaccine production during the second COVID-19 wave. There is also an impact of the Russia-Ukraine war on the overall packaging ecosystem.
  • Australia is also witnessing robust growth for co-packaging services, with significant developments and investments made by various pharmaceutical industries worldwide. For instance, PCI Pharma Services (PCI) acquired Australia-based Pharmaceutical Packaging Professionals (PPP), one of the leading packaging, storage, distribution, and trial manufacturing providers. It caters to the need for commercial co-packing services in the region.
  • In the current scenario, manufacturers require a variable cost structure based on volume. This volume might differ from a small quantity ranging from 100 l to a large one. However, packaging a minimum order might result in a loss for contract packagers, owing to its total costs, which could lead to manufacturers needing more time to outsource their projects.

APAC Contract Packaging Market Trends

Pharmaceutical Sector is Observing Significant Growth

  • Co-packaging allows vendors to adapt to variations specific to a dynamic market, like Pharmaceuticals. Production line flexibilities help companies prevent repackaging work, reduce working capital, and lower finished goods inventories.
  • In the Asia-Pacific region, the Chinese Pharmaceutical market offers enormous opportunities as more and more people gain access to Traditional Chinese Medicine (TCM) and Western medicine, produced in huge volumes. For the same reason, China became the most significant market for high-speed blister packaging.
  • While API manufacturing is typical in China, most of the country's CMOs are limited to manufacturing liquid or solid dosage formulations. It is expected to increase the demand for co-packaging services on primary, secondary, and tertiary levels, such as blister packaging, plastic containers, and labeling, among others, for major pharmaceutical companies in the country.
  • India is currently witnessing an increase in demand for contract packaging due to the sudden surge in medication consumption and increased vaccine production from various pharmaceutical industries. In addition, the country is also known for being one of the largest producers of Ayurvedic and Homeopathic medicine and skincare.
  • India is the world's No. 12 exporter of medical supplies. More than 200 nations worldwide receive Indian medications for export, with the US serving as the primary market. The country is the world's leading supplier of generic medicines, with 20% of global exports made up of generic drugs. In FY22 and FY21, Indian medication and pharmaceutical exports totaled USD 24.60 billion and USD 24.44 billion, respectively. In June last year, Indian pharmaceutical and medicine exports totaled USD 2,119.08 million.

Secondary Packaging is One of the Factor Driving the Market

  • The increasing need for physical and barrier protection, secondary containment, adherence to regulations, and safety increased secondary packaging adoption. Standard secondary packaging includes cardboard cartons, cardboard boxes and cardboard/plastic crates, small inflatable air pillows, bubble wrap, loose-fill, and labels.
  • As secondary packaging involves a packaging level within it, it is the secondary packaging that the consumer gets to see first, making it of prime importance. It is propelling the players in the industry to outsource the packaging that enables them to increase the product's attractiveness and henceforth attract customers. Thus, it boosts market growth over the forecast period.
  • Globally, secondary contract packaging plays a vital role for pharmaceutical companies that want to focus solely on developing the drug. In such cases, the company employs packaging companies on a contract basis. It is likely to let them focus on the R&D of the product while the packaging duties of the product for transportation are outsourced.
  • Secondary packs are often the first interaction with the brand consumers have, whether online, in-store, or at any point in between. Brands have associated themselves with a typical packaging type so that their products are identified on aisles.
  • In the current packaging market scenario, outsourcing secondary packaging is becoming increasingly popular, owing to the rise of e-commerce and retailing. Thus, it aids manufacturers in undertaking large projects without needing extra workforce or machinery while also enabling the company to strengthen its distribution channels.

APAC Contract Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Contract Packaging market needs to be more cohesive. Regional market development and increasing local players' shares in foreign direct investments are the major factors promoting the fragmented nature of the market. Some of the players operating in the market Central Glass, MJS Packaging, Stamar Packaging, TricorBraun, Premier Packaging, and Sharp Packaging Services are some of the players.

  • July 2022 - Sharp, a global provider of contract packaging and clinical supply services, partnered with ClinsChain, a company with operations in China, to increase its presence and capabilities. To help Sharp's pharma and biopharma clients gain access to the Chinese market while also assisting Chinese innovators in expanding their global footprint, Sharp will work with ClinsChain. This company provides clinical supply services for regional and international clinical trials.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industrial Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat from new entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Competitive rivalry within the industry
  • 4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Drivers
    • 5.2.1 Rapid Technology Advancements
    • 5.2.2 Development in the Retail Chain
  • 5.3 Restraints
    • 5.3.1 In-house packaging
  • 5.4 Opportunities
    • 5.4.1 Pharmaceutical Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Service
    • 6.1.1 Primary Packaging
    • 6.1.2 Secondary Packaging
    • 6.1.3 Tertiary Packaging
  • 6.2 By Vertical
    • 6.2.1 Beverages
    • 6.2.2 Food
    • 6.2.3 Pharmaceuticals
    • 6.2.4 Home and Fabric Care
    • 6.2.5 Beauty Care
    • 6.2.6 Others
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 India
    • 6.3.3 Japan
    • 6.3.4 Australia
    • 6.3.5 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Berkeley Contract Packaging
    • 7.1.2 Central Glass
    • 7.1.3 Unicep
    • 7.1.4 MJS Packaging
    • 7.1.5 Stamar Packaging
    • 7.1.6 TricorBraun
    • 7.1.7 Premier Packaging
    • 7.1.8 DHL
    • 7.1.9 Sharp Packaging Services
    • 7.1.10 Multipack

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제