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중동 및 아프리카의 활성 포장 및 지능형 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 전망(2025-2030년)

Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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중동 및 아프리카의 활성 포장 및 지능형 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 5.2%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 지능형 포장은 포장된 식품과 보관된 환경의 여러 변수를 감지하고 측정할 수 있습니다. 이 기능을 통해 이해관계자(제조업체, 소매업체, 소비자)에게 측정된 특성을 통해 식품의 상태를 알릴 수 있습니다.
  • 지능형 포장 시스템에는 작고 저렴한 라벨이나 태그인 스마트 장치가 포함되어 있어 포장에 포함된 식품의 매개 변수, 기능 및 특성에 대한 정보를 수집, 저장 및 전송할 수 있습니다.
  • 능동적 포장은 식품 또는 식품을 둘러싼 환경에서 유래한 식품 화학 물질을 포장에 흡수하거나 방부제, 항산화제, 향료와 같은 물질을 식품 또는 식품을 둘러싼 환경에 방출합니다.
  • 그러나 소비자가 봉지를 잘못 마시거나 봉지 내용물이 식품에 유출되거나 누출되는 등 식품에 봉지형 탈산소제를 사용하는 것과 관련된 안전 문제는 해롭습니다. 이는 시장에서 탈산제 사용 확대를 가로막는 주요 과제입니다.
  • 이집트인의 평균적인 음식에 대한 관심과 미지의 음식을 경험하고 싶은 호기심은 식품 판매점 증가로 이어졌습니다. 그러나 신선식품 가격 상승과 가처분 소득 감소로 인해 사람들은 냉동식품 소비로 전환하고 있습니다. 이러한 추세의 변화는 조사 대상 시장의 확장을 촉진할 수 있습니다.
  • 카타르의 1인당 소득이 증가하면서 구매력이 증가하고 있습니다. 라이프스타일의 변화로 인한 포장 제품에 대한 수요 증가와 유통기한 연장에 대한 제조업체의 요구가 이 시장의 성장을 견인하고 있습니다.
  • 또한, 식품 포장 및 안전 기준에 대한 정부의 엄격한 규제 또한 카타르 포장 시장의 성장을 가속하는 몇 안 되는 요인 중 하나입니다. 활성 포장 및 지능형 포장은 빠르게 포장 식품으로 전환하고 있는 패스트푸드 소비자의 요구에 부응하기 위해 변화하고 있습니다.

중동 및 아프리카의 활성 포장 및 지능형 포장 시장 동향

퍼스널케어가 시장을 주도하는 요소 중 하나

  • 자연주의 스킨케어 치료, 비침습적 미용법에 대한 관심 증가, 뷰티 및 라이프스타일 블로거의 영향력 증가는 중동의 퍼스널케어 부문의 꾸준한 성장에 기여하고 있습니다. 많은 전문가들은 UAE 퍼스널케어 부문의 성장은 라이프스타일이 주도하고 있다고 지적합니다. 특히 UAE의 혹독한 기후로 인해 의료 전문가들은 남녀 모두에게 적절한 스킨케어 및 퍼스널케어 제품을 권장하고 있습니다.
  • 또한 Zawaya에 따르면, 사우디 여성들은 미용 및 퍼스널케어 제품에 대한 지출이 전 세계에서 가장 많으며, 연간 909달러(3,350 아랍에미리트 디르함)를 지출하는 것으로 나타났습니다. 사우디아라비아의 가처분 소득이 증가함에 따라 퍼스널케어 제품의 보급이 증가하고 있으며, 미적 가치와 안전성에 대한 가치가 더욱 높아질 것으로 예상됩니다. 또한, 소셜 미디어와 전자상거래 사이트가 확산되면서 개인용품 제품에 대한 수요가 증가함에 따라 활성 포장 및 지능형 포장을 사용한 퍼스널케어 제품 포장의 채택이 촉진되고 있습니다.
  • 그러나 특수 오일, 비타민, 허브 화합물과 같은 정교한 화장품은 빛과 오염으로부터 높은 보호가 필요합니다. 또한 이러한 제품은 유통 기한을 연장해야합니다. 따라서 부드러운 다층 배리어 포장 필름이 사용되며 종종 알루미늄 포일을 통합하여 적극적인 포장 공정을 수반하는 경우가 많습니다.
  • 또한, 천연 재료와 유기농 제품에 대한 소비자 수요는 식료품점을 넘어 미용 제품으로 옮겨가고 있습니다. 오만에는 국내 최고급 원료를 사용하여 최고의 제품을 만드는 데 전념하는 Sacra 브랜드가 있습니다. 천연 재료만 사용한다는 원칙은 포장에도 적용되며, 소비자들은 허브, 점토, 뿌리, 꽃 등 아름다운 장식품을 볼 수 있습니다.
  • 따라서 소비자들은 포장 유형과 제품 이동 이력, 특히 코로나19의 영향에 대한 이해에 점점 더 집착하고 있으며, 이러한 요구는 제품이 안전하게 소비되는지 확인하기 위해 능동적이고 지능적인 포장에 대한 필요성을 높이고 있습니다.

활성 포장이 크게 증가

  • 활성 포장의 개념은 포장 된 내용물의 품질과 완전히 관련이 있습니다. 활성 포장은 포장 된 제품과 직접 접촉하고 포장 된 제품과 화학적 또는 생물학적으로 상호 작용합니다.
  • 제품의 유통기한을 늘리기 위해 특정 성분을 포장에 통합하여 포장된 물질로부터 또는 포장된 물질에 흡수되어 유통기한을 연장하고 제품의 품질을 유지합니다. 이 과정을 활성 포장이라고 합니다. 이를 위해 탈산제, 전자 레인지 수용체, 냄새 흡수제/방출제, 흡습제/습기 흡수제, 항균 포장 등 다양한 기술이 사용됩니다.
  • 이 소독 과정에서는 N95 마스크와 ActivShield의 작은 조각을 1갤런 비닐 봉지에 넣습니다. 스트립은 밀봉 된 가방에서 제어 된 양의 이산화 염소를 방출하여 N95 마스크를 오염 제거합니다. 이 과정은 마스크가 다시 착용 할 수있을 때까지 3 시간 밖에 걸리지 않습니다. 마스크가 사용되는 지역 병원에서 현장에서 수행 할 수 있습니다.
  • 포장 식품에 대한 수요 증가는 활성 포장 시장을 견인하고 있습니다. 포장되고 바로 먹을 수 있는 식품에 대한 고객의 선호도가 높아지면서 활성 포장 시장이 성장하고 있으며, 이러한 추세는 예측 기간 동안 지속될 것으로 예상됩니다. 다져서 포장된 과일 및 채소는 포장 내에서 가스를 방출하기 때문에 활성 포장을 많이 채택하고 있습니다.
  • 또한, 중동에서는 능동적 인 포장 공정이 필요한 제품 포장에 평판 알루미늄을 채택하는 경향이 점점 더 커지고 있습니다.

중동 및 아프리카의 활성 포장 및 지능형 포장 산업 개요

중동 및 아프리카의 활성 포장 및 지능형 포장 시장은 BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc, Landec Corporation, Bemis Company Inc, Crown Holdings Inc, Ball Corporation, Timestrip UK Ltd. 등 여러 대기업이 진출하여 적당히 통합되어 있습니다. 각 업체들은 더 많은 시장 점유율을 확보하기 위해 전략적 제휴와 제품 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다. 최근 시장 동향은 다음과 같습니다.

  • 2021년5월- Sealed Air는 새로운 열 성형 포장 솔루션을 개발했습니다. Sealed Air는 일반적으로 사용되는 라미네이트와 비교할 때 새로운 CRYOVAC 브랜드 LID830R은 얇고 내마모성이 뛰어나며 김서림 방지 상단 뚜껑 필름으로 포장 중량을 최대 50%까지 줄일 수 있다고 밝혔습니다.
  • 2021년 8월 - 다양하고 신뢰할 수 있는 포장 솔루션 개발 및 제조 분야의 세계 선구자 중 하나인 Amcor는 오늘 두 가지 이상의 규제 성분(기기, 의약품, 생물학적 제제)이 포함된 복합 제품에 사용되는 독자적인 의료용 뚜껑 소재 기술을 선보였습니다고 발표했습니다. 최근 발명품은 특허받은 불활성 필름 개발 및 라미네이트 설계를 기반으로 합니다. 이는 가열 멸균에 견딜 수 있는 뚜껑 솔루션을 제공하여 포장에 약물이 유입되는 것을 방지하면서 제품을 보존하고 멸균하는 기능을 제공합니다. 이러한 개발은 적극적인 포장 공정에 대한 요구 사항을 강화합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업 매력 - Porter의 Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제

제5장 COVID-19가 시장에 미치는 영향

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 활성 포장
      • 가스 포착제/이미터
      • 수분 포착제
      • Microwave Susceptors
      • 기타 활성 포장 기술
    • 지능형 포장
      • 코딩 및 마킹
      • 안테나(RFID 및 NFC)
      • 센서 및 출력 디바이스
      • 기타 지능형 포장 기술
  • 최종사용자 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 의료
    • 퍼스널케어
    • 기타 산업별
  • 국가별
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이집트
    • 기타 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • BASF SE
    • Amcor Ltd
    • Honeywell International Inc.
    • Landec Corporation
    • Bemis Company Inc.
    • Crown Holdings Inc.
    • Ball Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Graphic Packaging International LLC
    • Timestrip UK Ltd
    • Coveris Holdings SA
    • Sealed Air Corporation
    • Dessicare Inc.
    • WestRock Company

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

LSH 25.01.21

The Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Intelligent packaging is enabled to sense and measure some variables of the food that it encloses or the environment in which it is kept. This feature enables it to inform the stakeholders (manufacturer, retailer, and consumer) of the state of the food through measured properties.
  • An intelligent packaging system contains smart devices that are small, inexpensive labels or tags, capable of acquiring, storing, and transferring information about the parameters, functions, and properties of the food contained inside the package.
  • Active packaging absorbs food chemicals derived from the food or the environment within the packaging that surrounds the food or releases substances, such as preservatives, antioxidants, and flavoring, into the food or the food's surrounding environment.
  • However, safety concerns related to the adoption of sachet-type oxygen scavenging in food, such as accidental ingestion of the sachet by consumers and spill/leak of the sachet contents into food, can be harmful. They are the major factors challenging the growing use of oxygen scavengers in the market.
  • The average Egyptian's interest in food and the curiosity to experience unfamiliar cuisines has led to an increase in the number of food outlets. However, due to increasing fresh food prices and decreasing disposable income, people are shifting toward consuming frozen foods. This shift in trend may boost the expansion of the market studied.
  • The per capita income in Qatar is increasing, thus raising the purchasing power, which is driving the expansion of the packaging sector. The increasing demand for packaged products, as an outcome of changing lifestyles, and the demand from manufacturers for longer shelf life are driving the growth of the market studied.
  • Moreover, the governments' strict regulations with regard to food packaging and safety standards are one of the few other factors aiding the growth of the packaging market in Qatar. Active and intelligent packaging is also being altered to cater to the needs of fast-food consumers, who are rapidly moving toward packaged food.

MEA Active & Intelligent Packaging Market Trends

Personal Care is One of the Factor Driving the Market

  • An increased focus on natural skincare treatments, non-invasive beauty procedures, and the growing influence of beauty and lifestyle bloggers has contributed to steady growth in the Middle Eastern personal care sector. Many experts opine the upswing in the UAE's personal care segment is fueled by the lifestyle that it is associated with. Medical specialists recommend proper skincare and personal care products to both genders, especially in the harsh climate of the UAE.
  • Moreover, according to Zawaya, Saudi women are the biggest spenders for beauty and personal care products globally, who rack up USD 909 (3,350 UAE dirhams) in yearly bills. The increasing adoption of personal care products due to the increase in disposable income in the country is further expected to stimulate the value of the aesthetic value and safety of these products. Also, the increasing penetration of social media and e-commerce websites in the country is proliferating the demand for personal goods products, hence, stimulating the adoption of personal care product packaging using the active and intelligent packaging.
  • However, sophisticated cosmetics, such as special oils, vitamins, and herbal compounds, need high protection from light and contamination. These products also require to have an extended shelf life. Thus, flexible and multi-layer barrier packaging films are used, often incorporating aluminum foil that involves active packaging processes.
  • Moreover, consumers' demand for natural and organic products has now been shifted past the grocery store and has found its way toward beauty products, as the all-natural, better-for-you movement is becoming a demand in the personal care department. In Oman, the Sacra brand, which is dedicated to making the best of products using the country's finest ingredients. The company's natural-products-only principle extends to its packaging also, where consumers can see tons of beautiful adornments, herbs, clay, roots, and flowers, that are adding a hint of vibrancy while maintaining the earthy palette that the brand is known for.
  • Therefore, such demands drive the need for active and intelligent packaging as consumers are increasingly particular on understanding the type of packaging, the travel history of products especially post COVID-19 impact, to make sure the products are safe to consume.

Active Packaging is Observing a Significant Increase

  • The concept of active packaging is completely associated with the quality of the packaged content. Active packaging interacts directly with the packaged product, as it is in direct contact with the product and can interact chemically or biologically with the packaged product.
  • In order to improve the shelf life of the product, certain components are incorporated into packaging that releases or absorb from or into the packed substance to prolong its shelf life and sustain the quality of the product. This process is termed active packaging. For this purpose, various technologies are used, which include oxygen scavengers, microwave susceptors, odor absorbers/emitters, moisture/ humidity absorbers, and anti-microbial packaging.
  • In this disinfecting process, the N95 mask and the small strip of ActivShield are placed inside a one-gallon plastic bag. The strip releases a controlled amount of chlorine dioxide inside the sealed bag to decontaminate the N95 mask. The process takes only three hours until the mask is ready to wear again. It can be performed on-site at the local hospital where the mask is being.
  • The rising demand for packaged food is boosting the active packaging market. The growing inclination of customers toward packaged and ready-to-eat foodstuffs is propelling the active packaging market, and this trend is expected to continue within the forecast period. Chopped and packaged fruits and vegetables employ active packaging to a large extent, as they release gases within the packaging used.
  • Moreover, the Middle Eastern region is growing towards adopting flat-rolled aluminum for product packaging that demands an active packaging process.

MEA Active & Intelligent Packaging Industry Overview

The Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging market are moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc.Ball Corporation, Timestrip UK Ltd are some players. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • May 2021 - A new thermoforming packaging solution has been developed by Sealed Air. When compared to commonly used laminates, Sealed Air claims that the new CRYOVAC brand LID830R is a thin, high abuse resistance, anti-fog top lid film that can reduce packing weight by up to 50%.
  • August 2021 - Amcor, one of the global pioneers in developing and producing a diverse range of reliable packaging solutions, today announced the debut of a proprietary healthcare lidding technology that will be used for combination products containing two or more regulated components (device, drug, or biologic). Amcor's most recent invention is based on patented inert film development and laminate design. It offers a lidding solution that can endure heat sterilization, which conserves and sterilizes products while preventing drug uptake into the package. Such developments enhance the requirement of an active packaging process

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
    • 4.4.2 Growing Demand for Fresh and Quality Food Products
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Issues with the Effects of Packaging Materials on the Human Body
    • 4.5.2 Security and Privacy Issues in the Case of Intelligent Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Active Packaging
      • 6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
      • 6.1.1.2 Moisture Scavenger
      • 6.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 6.1.2 Intelligent Packaging
      • 6.1.2.1 Coding and Markings
      • 6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)
      • 6.1.2.3 Sensors and Output Devices
      • 6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Saudi Arabia
    • 6.3.2 United Arab Emirates
    • 6.3.3 Egypt
    • 6.3.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 BASF SE
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Honeywell International Inc.
    • 7.1.4 Landec Corporation
    • 7.1.5 Bemis Company Inc.
    • 7.1.6 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.7 Ball Corporation
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.10 Timestrip UK Ltd
    • 7.1.11 Coveris Holdings SA
    • 7.1.12 Sealed Air Corporation
    • 7.1.13 Dessicare Inc.
    • 7.1.14 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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