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미국의 냉동식품 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 성장 예측(2025-2030년)

United States Frozen Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 냉동식품 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 6.4%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 대부분의 냉동식품 소비자는 대형 소매점, 슈퍼마켓, 대형 마트에서 구매하는 것을 선호합니다. 조직 소매점은 대규모 소매 체인의 중요한 부분이며 시장에서 큰 존재감을 보이고 있습니다. 조직화된 소매 체인의 성장은 냉동 식품 산업에서 식품 포장 솔루션에 대한 수요와 직결됩니다.
  • 또한 육류, 가금류, 해산물 등 냉동식품의 포장은 냉동식품 응용 분야에서 가장 빠르게 성장하는 제품 중 하나입니다. 국내 여러 대형 식품 포장 회사들은 창의적인 포장에 많은 투자를 하고 있습니다.
  • 또한, 도시화의 급속한 발전과 라이프스타일의 변화로 인해 소비자의 선호도가 조리 시간이 짧은 냉동식품으로 크게 이동하고 있습니다. 또한 여성 노동 인구 증가와 가족 구성의 변화도 냉동 식품의 소비를 증가시켜 시장 성장을 가속하고 있습니다.
  • 또한 제품 보존, 보호 및 홍보를 위한 개선된 디자인을 포함한 기술 혁신은 식품 냉동 포장에 대한 수요를 증가시키는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 지퍼, 노치, 그래픽 사용과 같은 다양한 부가 가치 기능은 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 예를 들어, 2020년 3월 Sonoco Products Company는 미국 포장 회사 Tellus와 공동으로 사탕수수 기반 섬유 그릇을 출시했습니다. 이 그릇은 회사가 출시한 첫 번째 제품으로 냉장, 반찬, 냉동 식품에 사용할 수 있는 100% 사탕수수 기반 섬유질 그릇입니다. Natrellis라는 브랜드로 출시된 이 섬유 보울은 이중 통기성, PFAS 프리, 기존 경질 플라스틱 포장을 대체할 수 있는 제품으로 출시되었습니다.

미국의 냉동식품 포장 시장 동향

가방이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

  • 라이프스타일의 변화와 편의성 등 여러 요인으로 인해 냉동식품 포장용 가방에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 미국에서는 냉동식품 포장용 가방의 채택이 증가하면서 냉동식품 포장 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어, 미국 인구조사 데이터와 Simmons National Consumer Survey(NHCS)에 따르면 2020년에는 약 1억 7,790만 명의 미국인이 플라스틱 기반 냉동고 백을 사용할 것으로 예상됩니다.
  • 플라스틱 백은 다양한 크기와 형태로 제공되며 내열성 및 기술적 우위 등 여러 가지 장점이 있기 때문에 냉동 식품 포장 시장에서 플라스틱 소재 백에 대한 수요가 더욱 증가하고 있습니다.
  • 코로나19 팬데믹이 확대되고 그 인도적 영향이 커짐에 따라 고객에게 다른 중요한 일용품 중 식품을 안전하게 제공하는 등 필요한 편의를 제공하는 데 도움을 준 기업들은 점점 더 많은 영향을 받고 있습니다. 전자상거래 배송에 대한 사용 증가로 인해 가방과 같은 특정 유형의 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 미국 소비자들은 인터넷으로도 식품을 구매하고 있으며, 이러한 추세는 예측 기간 동안 지속될 것으로 예상되므로 복잡한 유통 채널을 통해 식품을 안전하게 운송할 수 있는 봉지 포장 솔루션에 대한 수요가 크게 증가할 것으로 예상됩니다.

냉동식품에 대한 수요 증가가 시장을 견인할 전망

  • 냉동 포장 식품의 주요 카테고리는 육류, 가금류, 냉동 가공식품입니다. 이 부문의 새로운 카테고리에는 냉동 조리 식품이 포함됩니다. 식품의 유통기한은 저온으로 보관함으로써 크게 연장될 수 있습니다. 식품의 품질에 대한 소비자의 기대치도 높아지고 있습니다.
  • 소비자들이 제품의 품질을 높이 평가함에 따라 냉동 식품 포장 카테고리가 증가하고 있습니다. 경제 성장과 라이프스타일의 변화로 인해 미국에서는 냉동식품 포장에 대한 수요가 증가하고 있으며, 예측 기간 동안 시장은 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 미국 냉동 식품 협회는 고객의 영양 요구 사항을 충족시키는 냉동 식품 제조업체를 포함한 여러 가지 중요한 변수를 기반으로 냉동 식품이 계속 성장할 것으로 예상하고 있습니다. 식물성 식단에서 면역력 강화 식품, 맞춤형 영양에 이르기까지 냉동 식품 제품의 혁신은 오늘날의 다양한 삶에 대응하는 냉동 케이스에 모두가 즐길 수 있는 것이 있음을 보여줍니다.
  • 또한, 냉동 식품 포장 제품에 대한 수요는 일반적으로 국내 밀레니얼 세대 고객에 의해 주도되고 있습니다. 밀레니얼 세대는 1회분씩 먹을 수 있는 식품 및 음료에 대한 열렬한 선호를 보이기 때문입니다.

미국의 냉동식품 포장 산업 개요

미국의 냉동식품 포장 시장은 국내외에 여러 기업이 진출해 경쟁이 치열합니다. 시장은 적당히 집중되어 있으며, 주요 기업들은 제품 혁신, 합병, 인수 등의 전략을 채택하여 시장 진입을 확대하고 더 나은 제품을 시장에 출시하고 있습니다. 시장에 진입한 주요 기업으로는 Amcor plc, Genpak LLC, Pactiv Evergreen, Graham Packaging Company, Inc. 등이 있습니다.

  • 2021년 1월 - 펜실베니아에 본사를 둔 금속 포장 기술 기업 Crown Holdings Inc.는 미국 헨리 카운티(미국)에 1억 4,500만 달러 규모의 알루미늄 캔 제조 시설을 건설할 계획을 발표했습니다.Commonwealth Crossing Business Center에 35만 5,000평방피트 규모의 알루미늄 캔 제조 공장을 건설할 예정입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 소비자에 의한 편리성에의 요구 증가
    • 냉동식품 수요 급증
  • 시장 성장 억제요인
    • 정부 규제와 개입
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업 매력 - Porter의 Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 바이어의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • COVID-19산업에 대한 영향 평가

제5장 시장 세분화

  • 재료별
    • 유리
    • 종이
    • 금속
    • 플라스틱
  • 제품 유형별
    • 레이디 메이드 미르
    • 과일 및 채소
    • 육류
    • 해산물
    • 구워 제과
  • 포장 제품 유형별
    • 트레이
    • 래퍼
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Pactiv Evergreen
    • Amcor Plc
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company, Inc.
    • Ball Corporation Inc
    • Crown Holdings
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • WestRock Company

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 향후 동향

LSH 25.01.21

The United States Frozen Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.4% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The majority of the consumers of frozen food products have preferred large retail stores, supermarkets, and hypermarkets for their purchases. Organized retail stores have been are a significant part of larger retail chains, having a huge presence in the market. The growth in the organized retail chain is translating directly into the demand for food packaging solutions in the frozen food industry.
  • Moreover, packaging for frozen food products such as meat, poultry, and seafood are among the fastest-growing products among frozen food applications. Multiple large food packaging companies in the country are investing hugely in creative packaging.
  • Further, the rapid growth in urbanization and changing lifestyle has significantly shifted consumer preference towards frozen products requiring lesser time for cooking. Also, the increase in the female working population and changes in family dynamics has increased the consumption of frozen food, thereby driving the growth of the market.
  • Additionally, technological innovations, including improved designs to store, protect, and promote the product, have been playing a vital role in boosting the demand for frozen packaging for food. Various value-added features such as zippers, notches, and the use of graphics are further anticipated to drive the market's growth.
  • For instance, in Mar 2020, Sonoco Products Company collaborated with Tellus, which is a packaging company in the United States, launched a sugarcane-based fiber bowl. The bowl was the first product launched by the company, which was a 100% sugarcane-based fiber bowl that can be used for refrigerated, prepared, and frozen foods. The fiber bowl was branded as Natrellis and was dual-ovenable, PFAS-free, and introduced as an alternative to the traditional rigid plastic packaging.

US Frozen Food Packaging Market Trends

Bags are Anticipated to Account for a Major Market Share

  • Multiple factors such as changing lifestyle, convenience, among others, have been instrumental in increasing the demand for bags for the packaging of frozen foods. In the United States, the growing adoption of freezer bags has increased the growth of the frozen food packaging market. For instance, according to the U.S. Census data and Simmons National Consumer Survey (NHCS), around 177.9 million Americans made use of plastic-based freezer bags in 2020.
  • Plastic bags are made available in different sizes and shapes and offer multiple benefits, such as the ability to tolerate temperatures, and technical advantages, which is further fuelling the demand for plastic material bags in the frozen food packaging market.
  • As the COVID-19 pandemic spreads and its humanitarian effect grows, companies that have been assisting in providing necessary amenities, such as providing food, among other vital commodities to the customers securely, have been increasingly impacted. The demand for certain types of packaging, such as bags, has been increasing, owing to their increasing usage in e-commerce shipments.
  • The consumers in the United States are increasingly purchasing food items on the Internet as well., and this trend is anticipated to continue over the forecast period, significantly increasing the demand for bags packaging solutions that can securely transport food items via complicated distribution routes.

Growing Demand for Frozen Food Products is Expected to Drive the Market

  • The major categories of frozen packaged food items have been meat, poultry, and frozen processed food. Some of the emerging categories in the sector include frozen ready-to-eat foods. The food's storage life can be extended significantly by making the storage temperatures colder. The consumer's expectations of food quality are also on the rise.
  • There has been an increase in the frozen food packaging category, with the consumer appreciating the product quality. With the growth in the economy and changing lifestyles, there has been an increased demand for frozen food packaging in the United States, and the market is anticipated to grow significantly over the forecast period.
  • Moreover, based on numerous significant variables, that includes the frozen food makers supplying the customers' nutritional demands, the American Frozen Food Institute projects that frozen food products will continue to grow further. Right from plant-based meals to immunity-boosting foods to customized nutrition, frozen food product innovations demonstrate that there is something for everyone in the freezer case that speaks to today's diverse lives.
  • Further, the demand for frozen food packaging products is generally driven by the millennial customers in the country, as they showcase an ardent preference for single-serving and on-the-go style foods and beverage foodstuffs.

US Frozen Food Packaging Industry Overview

The United States Frozen Food Packaging Market is significantly competitive owing to the presence of multiple domestic and international players. The market is moderately concentrated, with major players adopting strategies such as product innovation, mergers, and acquisition to expand their reach and launch better products in the market. Some of the major players operating in the market are Amcor plc, Genpak LLC, Pactiv Evergreen, Graham Packaging Company, Inc., among others.

  • January 2021 - Crown Holdings Inc., which is a Pennsylvania-based metal packaging technology business, announced that it plans to build a USD 145 million aluminum can manufacturing facility in Henry County (United States). In the Commonwealth Crossing Business Centre, the business will construct a 355,000-square-foot plant to manufacture aluminum cans.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Demand for Convenience by Consumers
    • 4.2.2 Rapid Growing Demand for Frozen Food Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Government Regulations and Interventions
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Glass
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Plastic
  • 5.2 By Type of Food Product
    • 5.2.1 Readymade Meals
    • 5.2.2 Fruits and Vegetables
    • 5.2.3 Meat
    • 5.2.4 Sea Food
    • 5.2.5 Baked Goods
  • 5.3 By Type of Packaging Product
    • 5.3.1 Bags
    • 5.3.2 Boxes
    • 5.3.3 Cans
    • 5.3.4 Trays
    • 5.3.5 Wrappers
    • 5.3.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Pactiv Evergreen
    • 6.1.2 Amcor Plc
    • 6.1.3 Genpak LLC
    • 6.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
    • 6.1.5 Ball Corporation Inc
    • 6.1.6 Crown Holdings
    • 6.1.7 Tetra Pak International
    • 6.1.8 Placon Corporation
    • 6.1.9 WestRock Company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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