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중동 및 아프리카의 냉동식품 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Middle East and Africa Frozen Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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중동 및 아프리카의 냉동식품 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 4.21%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 포장식품의 주요 카테고리는 베이커리 제품과 냉동 가공식품입니다. 이 분야의 신흥 카테고리에는 냉동 조리 식품이 있습니다. 식품 품질에 대한 소비자의 기대치가 높아짐에 따라, 특히 저장 온도를 낮추어 저장 기간을 연장할 수 있습니다.
  • 제품 품질에 대한 소비자의 인식이 높아짐에 따라 냉동 식품 포장 시장이 확대되고 있습니다. 경제 성장과 라이프스타일의 변화로 인해 중동 및 아프리카에서 경질 식품 포장에 대한 수요가 증가하고 있으며, 예측 기간 동안 시장이 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 냉동 식품은 특히 예산이 제한적이거나 신선 식품에 대한 접근이 제한된 사람들에게 훌륭한 영양 공급원입니다. 라이닝이 식품과 캔의 금속과의 상호 작용을 방지 할 수 있는가? 비스페놀 A를 함유한 폴리머로 만든 에폭시 수지는 금속의 부식을 방지하고 살균의 극한의 열을 견딜 수 있기 때문에 캔의 코팅에 선호되고 있습니다.
  • 남아프리카는 사하라 이남 아프리카에서 가장 큰 외식 시장이며, 대규모의 경쟁이 치열한 접객업 산업을 보유하고 있습니다. 남아공의 일부 경제 지표는 부정적인 영향을 미치지만, 외식 산업은 예측 기간 동안 상당한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 또한, 국내 및 국제적인 레스토랑 체인이 다수 존재하며, 이는 연질 포장의 성장에 박차를 가하고 있습니다.
  • 그러나 냉동식품은 소금 함량이 높아 혈압을 상승시킬 수 있습니다. 또한 과도한 소금 섭취는 심장병과 뇌졸중의 위험을 증가시킵니다. 더 많은 사람들이 냉동 식품의 영향을 인식하고 냉동 식품보다 신선 식품을 선호하게 되면서 냉동 반찬 시장의 성장을 저해하고 있습니다.
  • 일부 연구에서는 골판지나 플라스틱을 통해 바이러스가 전염될 수 있다는 연구 결과가 나왔고, 그 결과 국내 슈퍼마켓에서 과일과 채소용 클린 필름과 같은 일회용 재료로 상품을 포장하는 경우가 증가하고 있습니다. 또한, 이 지역의 제지 및 포장재 제조업체는 COVID-19 확산이 심화됨에 따라 수요 변동에 직면하여 생산 및 수익에 혼란을 겪을 수 있습니다. 러시아와 우크라이나의 전쟁도 전체 포장 생태계에 영향을 미치고 있습니다.

중동 및 아프리카의 냉동식품 포장 시장 동향

플라스틱 포장이 시장을 독식

  • 음료 및 식품 산업의 확대, 유제품 및 냉동 유제품 소비 확대, 음료 및 식품 부문의 기술 혁신에 대한 관심 증가, 중동 및 아프리카 국가의 가공 및 냉동 포장 식품에 대한 수요 급증으로 플라스틱 포장의 성장이 증가하고 있습니다. 연포장재는 가장 널리 사용되는 포장재입니다. 식품을 휴대하기 쉽고 편리한 형태로 포장하려는 수요가 증가하면서 연질 플라스틱 포장의 사용이 증가하고 있습니다.
  • 포장된 우유, 냉동 반조리 식품 및 휴대용 스낵에 대한 수요 증가는 이집트와 같은 국가에서 눈에 띄게 증가하고 있습니다. 또한, COVID-19 사태로 인해 선호도가 바뀌고 건강에 대한 우려로 인한 구매 행동이 이 지역의 식품 판매에 박차를 가하고 있으며, 이는 연포장이 필요한 식품 판매에 박차를 가하고 있습니다.
  • 편리한 냉동식품 포장에 대한 고객의 수요를 충족시키는 품질과 특성은 업계의 빠른 성장을 촉진하고 있습니다. 수많은 플라스틱 폴리머가 지속적으로 개선되고 있습니다. 폴리머는 고객과 지역 주민의 요구를 충족시키고, 식품을 보존하고, 오염으로부터 보호하고, 삶의 질을 개선하고, 식품을 보존하기 위해 채택되었습니다.
  • 열악한 환경 조건과 현지에서 생산되는 과일과 채소가 거의 없기 때문에 이 지역, 특히 중동 지역은 포장 및 냉동 식품에 의존할 수밖에 없습니다. 또한 증가하는 인구의 식량 수요를 충족시키기 위해 이 지역은 포장 식품에 의존하고 있으며, 이는 플라스틱 포장 냉동 식품의 수요에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

소비자의 편의성 요구 증가로 혁신과 시장 성장 촉진

  • 라이프스타일의 변화, 가처분 소득의 증가, 개발도상국의 급속한 도시화, 특히 중산층의 증가 등 다양한 요인으로 인해 냉동 식품용 봉지에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 인구 밀도는 포장 식품에 대한 수요를 증가시켰고, 밀레니얼 세대가 그 성장에 기여하고 있습니다.
  • 포장된 식품이 전 세계 소비자에게 도달하는 데는 시간이 걸립니다. 포장된 식품은 신선하지 않을 수 있으며, 소비자에게 도달하기 전에 향과 맛이 손상될 수 있습니다. 식품이 소비자에게 도달하기 전에 부패하면 포장에 투자한 자본이 손실될 수 있기 때문에 그 위협은 점점 더 커지고 있습니다.
  • 이를 극복하기 위해 식품 가공 업계는 지능형 포장, 엔지니어링 과학 등 제품의 유통기한을 연장하는 데 도움이 되는 기술과 다양한 새로운 포장 기술에 투자하고 있습니다. 이것이 냉동 식품에 대한 업계의 수요가 증가하는 이유입니다. 조직은 수익과는 별개로 시장에서의 이미지와 가치에 영향을 미치는 소비자 만족도를 중요하게 생각합니다.
  • 소비자들의 소비 패턴도 빠르게 변화하는 바쁜 라이프스타일로 인해 생식에서 간편식으로 전환되고 있습니다. 또한, 도시화의 확대와 인구의 라이프스타일 변화로 인해 냉동조리식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 냉동 조리 식품은 조리가 쉽고, 널리 보급되어 있으며, 저렴하고 경제적이기 때문에 고객의 일상적인 영양 요구를 충족시키는 현명한 선택입니다.
  • 냉동식품의 증가는 이 지역의 소매점 편의성 향상에 기인합니다. 지난 몇 년 동안 소매점의 수요가 크게 증가했습니다.

중동 및 아프리카의 냉동식품 포장 산업 개요

중동 및 아프리카의 냉동식품 포장 시장은 상당히 세분화되어 있으며, Pactiv Evergreen, Amcor Ltd, GenPack LLC, Graham Packaging Company와 같이 시장 점유율이 높은 주요 기업들이 해외 전역으로 고객 기반을 확대하기 위해 노력하고 있습니다.

2022년 10월, 나이지리아 표준화기구(SON)와 식품업계 이해관계자들은 플라스틱 재활용에 대한 기준을 도입하여 플라스틱 생산 공정을 더욱 개선하기로 했습니다. 이러한 노력은 E-Commerce 사업자들이 포장용 플라스틱의 지속가능한 사용을 증가시킬 것으로 보입니다.

2022년 3월, SABIC, Nueva Pescanova, Polivougaand 3사는 해양 유래 플라스틱으로 만든 인증된 재활용 폴리에틸렌(PE)을 사용한 해산물 포장 솔루션을 공동 개발했습니다. SABIC의 해양 유래 플라스틱을 원료로 한 SABIC의 인증된 재활용 폴리에틸렌을 사용한 세계 최초의 냉동 식품 포장 솔루션은 신선, 냉장 및 냉동 해산물 제품의 어업, 양식, 가공 및 판매를 전문으로 하는 스페인의 대형 브랜드 소유주인 Nueva Pescanova 그룹과의 공동 개발로 이루어졌습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 밸류체인/공급망 분석
  • 업계의 매력 - Porter’s Five Forces
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • COVID-19의 시장에 대한 영향
  • 기술 개요
    • 기술 현황
    • 냉동식품 포장 제품 유형
    • 냉동식품 포장에 사용되는 주요 재료
    • 진행중인 개발
  • 중동 및 아프리카의 냉동식품 포장 시장 세계 개요

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 소비자에 의한 편리성에 대한 요구 상승
    • 가처분 소득 증가와 소비자 행동 변화
  • 시장 성장 억제요인
    • 정부 규제와 개입

제6장 시장 세분화

  • 재료별
    • 유리
    • 종이
    • 금속
    • 플라스틱
    • 기타
  • 포장별
    • 박스
    • 터브와 컵
    • 트레이
    • 래퍼
    • 파우치
    • 기타 포장
  • 제품 유형별
    • 즉석 조리 식품
    • 과일·야채
    • 육류
    • 해산물
    • 제빵 제품
    • 기타
  • 국가별
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국
    • 이스라엘
    • 기타 중동 및 아프리카

제7장 벤더 시장 점유율 분석

제8장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Pactiv Evergreen
    • Amcor Ltd
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company, Inc.
    • Ball Corporation Inc
    • Crown Holdings
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • WestRock Company
    • Nuconic Packaging
    • The Scoular Company
    • Owens-Illinois
    • Rexam Company
    • Alcoa Corporation

제9장 투자 분석

제10장 투자 분석 시장 전망

ksm 25.01.20

The Middle East and Africa Frozen Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.21% during the forecast period.

Middle East and Africa Frozen Food Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The major categories of packaged food are bakery products and frozen processed food. Some of the emerging categories in this sector are frozen, ready-to-eat foods. As consumer expectations of food quality rise, storage life can be extended notably by making storage temperatures colder.
  • There is an increase in the frozen food packaging market with the consumer appreciation of product quality. With the growth in the economy and changing lifestyles, there is an increased demand for rigid food packaging in the Middle East and Africa, and the market is expected to grow lucratively during the forecast period.
  • Frozen food is a good source of nutrients, especially for people on tight budgets or with limited access to fresh foods. Can linings prevent the interaction of food with a can's metal? Epoxy resin, made from polymers containing Bisphenol A, has been favored for can coatings because it protects against metal corrosion and holds up to the heat extremes of sterilization.
  • South Africa is the largest foodservice market in sub-Saharan Africa, with a large and highly competitive hospitality industry. Despite negative impacts on several economic parameters of the country, the food service industry is expected to experience considerable growth during the forecast period. Similarly, the country has a large number of domestic as well as international restaurant chains, thereby fueling the growth of flexible packaging.
  • However, frozen meals have a high salt content, which could cause blood pressure to rise. Additionally, excessive salt consumption increases the risk of heart disease and stroke. The market growth of frozen ready meals is being hampered as more individuals become aware of the impacts of frozen food and prefer fresh food over frozen food.
  • Some studies suggested that the virus can be passed on through cardboard and plastic, resulting in increased usage of single-use materials across supermarkets to wrap products, such as cling film for fruit and vegetables in the country. In addition, paper and packaging manufacturers in the region faced fluctuations in demand as the COVID-19 pandemic intensified, with potentially disruptive effects on production and revenues. There has also been an impact of the Russia-Ukraine war on the overall packaging ecosystem.

MEA Frozen Food Packaging Market Trends

Plastic Packaging to Dominate the Market

  • The expanding food & beverage industry, mounting consumption of dairy & frozen dairy products, surging focus on innovation in the food & beverage sector, and soaring demand for processed & frozen packaged food in the countries of the Middle East and Africa augmenting the plastic packaging growth. Flexible packaging is the most widely used packaging material. The rising demand for packaging foods in portable and convenient formats has driven the usage of flexible plastic packaging.
  • The rising demand for packaged milk, frozen semi-prepared products, and on-the-go snacks has significantly risen in the countries like Egypt. Further, the COVID-19 pandemic has changed preferences, and purchasing behavior based on health concerns fueled food sales in the region that requires flexible packaging.
  • The qualities and properties that have met customers' demand for convenient frozen food packaging propel the industry's rapid growth. Numerous plastic polymers are getting better all the time. Polymers have been employed to meet the needs of customers and the region's population, preserve food, guard against contamination, improve quality of life, and store food.
  • Due to the harsh environmental conditions and few locally grown fruits and vegetables, the region, particularly the Middle East region, has to depend on packages and frozen food. Also, to meet the food requirement of the growing population, the region is dependent on packaged food, which positively affects the demand for plastic-packaged frozen food.

Increasing Demand for Convenience by Consumers to Drive Innovation and Market Growth

  • Various factors, such as changing lifestyles, increasing disposable income, and rapid urbanization in developing countries, especially the growing middle-income population, are increasing the demand for bags for frozen food. Population density has increased demand for packaged food, with Millenials contributing to the growth.
  • After packaging, it takes time for packaged food to reach consumers across various parts of the world. The packaged food may not be fresh and might lose its aroma and taste before reaching the consumer. The threat of food being spoilt before reaching the consumer is increasing, as it would result in a loss of the capital invested in the packaging.
  • To overcome this, food processing industries are investing in technologies and various new packaging techniques, such as intelligent packaging and engineering science, which help increase the product's shelf life. This is the reason for the industry's increased demand for frozen food. Organizations are focusing on consumer satisfaction, apart from revenues, as it impacts the image and value in the market.
  • The consumption pattern of consumers has also been switching from raw food to convenience foods as a result of a fast-paced and hectic lifestyle. Additionally, the demand for frozen prepared meals is rising as a result of expanding urbanization and a changing population lifestyle. Frozen-ready meals are a sensible choice to meet customers' daily nutritional needs because they are simple to prepare, widely accessible, inexpensive, and economical.
  • The increase in frozen food is also due to the increased convenience of retail stores in the region. The demand from retailers has risen significantly in the past few years.

MEA Frozen Food Packaging Industry Overview

The Middle East and Africa Frozen Food packaging market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players, such as Pactiv Evergreen, Amcor Ltd, GenPack LLC, and Graham Packaging Company, with a prominent share in the market, are focusing on expanding their customer base across foreign countries.

In October 2022, the Standards Organization of Nigeria (SON) and stakeholders in the food industry introduced a standard regarding plastic recycling, which would further improve the production processes of plastics. Such initiatives would increase the use of sustainable plastic for packaging by e-commerce players.

In March 2022, SABIC, Nueva Pescanova, and Polivougaand collaborated on a seafood packaging solution using certified circular PE from ocean-bound plastic. The world's first frozen food packaging solution using SABIC's certified circular polyethylene from feedstock sourced from ocean-bound plastic has been developed through collaboration with the Nueva Pescanova Group, a leading Spanish brand owner specializing in the fishing, farming, processing, and marketing of fresh, chilled, and frozen seafood products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the market
  • 4.5 Technology Overview
    • 4.5.1 Technology Snapshot
    • 4.5.2 Type of Frozen Food Packaging Products
    • 4.5.3 Primary Materials used for Frozen Food Packaging
    • 4.5.4 Ongoing Developments
  • 4.6 Global Overview of the Middle East and Africa Frozen Food Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Convenience by Consumers
    • 5.1.2 Increase in Disposable Income and Changing Consumer Behavior
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Government Regulations and Interventions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Primary Material
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Plastic
    • 6.1.5 Others
  • 6.2 By Type of Packaging Product
    • 6.2.1 Bags
    • 6.2.2 Boxes
    • 6.2.3 Tubs and Cups
    • 6.2.4 Trays
    • 6.2.5 Wrappers
    • 6.2.6 Pouches
    • 6.2.7 Other Types of Packaging
  • 6.3 By Type of Food Product
    • 6.3.1 Readymade Meals
    • 6.3.2 Fruits and Vegetables
    • 6.3.3 Meat
    • 6.3.4 Sea Food
    • 6.3.5 Baked Goods
    • 6.3.6 Others
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Saudi Arabia
    • 6.4.2 United Arab Emirates
    • 6.4.3 South Africa
    • 6.4.4 Israel
    • 6.4.5 Rest of Middle East and Africa

7 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Pactiv Evergreen
    • 8.1.2 Amcor Ltd
    • 8.1.3 Genpak LLC
    • 8.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
    • 8.1.5 Ball Corporation Inc
    • 8.1.6 Crown Holdings
    • 8.1.7 Tetra Pak International
    • 8.1.8 Placon Corporation
    • 8.1.9 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • 8.1.10 WestRock Company
    • 8.1.11 Nuconic Packaging
    • 8.1.12 The Scoular Company
    • 8.1.13 Owens-Illinois
    • 8.1.14 Rexam Company
    • 8.1.15 Alcoa Corporation

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

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