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아시아태평양의 활성 및 지능형 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Asia Pacific Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 활성 및 지능형 포장 시장은 예측 기간 동안 6.2%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 노령 인구의 증가, 만성질환의 증가, 일반 의약품에 대한 수요 증가는 헬스케어 분야의 성장에 기여하고 있습니다. 의약품 포장 규정이 엄격해짐에 따라 활성 포장 솔루션의 인기가 높아지고 있습니다. 제품의 무결성을 유지하면서 원격지로의 보관 및 운송이 필요한 제품의 복잡성이 증가함에 따라 활성 포장 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 시장이 성숙함에 따라 부식 방지 포장, 건조제 및 전자 레인지 서셉터에 대한 수요 증가는 더 완만해질 것으로 예상됩니다. 그러나 이러한 표준 기능을 보다 효율적으로 수행하는 신제품이 출시되면 건전한 증가세가 지속될 것으로 보입니다. 예를 들어, 생태계 친화적인 부식 방지제가 새로 개발되었고, 건조제는 의약품 병과 뚜껑에 내장되어 습도 관리를 수행하기 위해 개발되었습니다.
  • 시간 온도 표시기 및 스마트 라벨 태그도 널리 보급되고 있습니다. 이전에는 불필요하거나 너무 비싸다고 여겨졌던 많은 장치들이 저비용의 인쇄 전자제품 제조를 가능하게 하는 기술 발전과 전문 전자 판독기를 스마트폰으로 대체하는 기술 발전으로 인해 주류가 될 것으로 예상됩니다. 최근 제약 및 식품 산업의 규제는 제조업체들이 제품을 보다 안전하고 쉽게 회수할 수 있도록 요구하고 있으며, 이는 추적 및 양방향 포장 부품의 급속한 보급을 촉진할 것으로 보입니다.
  • 지능형 패키징은 활성 포장과 분명히 다르지만, 지능형 패키징의 기능을 통해 사용자는 활성 포장 시스템의 유효성과 무결성을 확인하는 데 사용할 수 있으며 추가 기능을 제공합니다. 서로를 보완할 수 있는 추가 기능을 제공합니다. 지능형 패키징은 최종사용자 산업에서 사용할 수있는 다른 패키징 기능의 원동력으로 간주 될 수 있으며, 그 과정에서 고객이 고품질 제품을 제공하는 데 도움이 될 수 있습니다.

아시아태평양의 활성 및 지능형 포장 시장 동향

RFID가 시장을 주도하는 요소 중 하나

  • 식품 공급망 관리에서 지능형 포장을 사용하면 도난 및 위조 방지에 도움이 될 뿐만 아니라 브랜딩 및 마케팅 측면에서 식품 기업의 이미지를 향상시킬 수 있으며, E-Commerce 및 공급망에 RFID를 도입할 수 있습니다. 스마트 지능형 포장을 채택하면 사용자는 상품의 위치를 포함하여 모든 단계에서 상품을 추적할 수 있습니다. 소비자는 RFID 라벨과 태그에서 일반 라벨보다 더 많은 정보를 얻을 수 있습니다.
  • 높은 가격, 제한된 가용성, 유연한 플라스틱 소재에 대한 소비자의 지식 부족은 모두 RFID 지능형 패키징 시장의 성장을 제한하는 문제입니다. RFID 지능형 포장 시장의 기회 중 일부는 인쇄 기술의 발전과 관련이 있으며, 이는 시장 성장을 촉진할 수 있는 인쇄 기술의 발전과 관련되어 있습니다.
  • 제조업체는 RFID 기술을 공장 자산 관리에 활용함으로써 이 목표를 달성할 수 있습니다. 제조 공정의 품질과 생산량을 감독하고 유지하기 위해 RFID 태그와 센서 기술의 조합은 컨베이어, 카메라, 보일러, 탱크, 파이프 등 생산 시설의 많은 장소에 적합한 솔루션이며, RFID 태그는 공구, 생산 장비, 최종 제품의 일부인 공정 부품(문, 엔진, 휠, 거울 및 기타 차량 부품 등)과 같은 제조 산업에서 이동식 자산을 추적하는 데 사용됩니다.
  • 또한, 특히 신흥국의 제약 및 퍼스널케어 산업에서 위조품이 증가함에 따라 기업들은 포장에 RFID와 같은 기술을 사용하도록 강요했습니다. 이러한 모든 요인들은 액티브 및 지능형 포장에 대한 수요가 크게 증가하고 있음을 보여줍니다. 그러나 높은 설치 및 도입 비용으로 인해 초기 자본이 필요하다는 점과 이러한 시스템과 관련된 보안 문제는 시장 성장에 어려움을 겪고 있습니다.

의약품이 시장 성장에 중요한 역할을 함

  • 제약 업계에서 현대적 패키징의 중요성이 커지면서 각 브랜드는 다른 경쟁사와 차별화하고 수익성을 높이기 위해 특징적인 활성 포장의 잠재력을 활용하고 있습니다.
  • Amcor와 같이 의약품 포장의 3분의 2 이상을 재활용 또는 재사용할 수 있도록 설계한 기업(Formpack Blister PTF 포트폴리오)의 노력은 이 지역의 의약품 포장 제공업체들 사이에서 재활용 가능성을 촉진하고 지속가능성을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 의료기기, 장치, 이식형 장치, 바이알, 주사기 및 기타 소모품에 사용되는 유연한 무균 포장의 경우, 시리얼라이제이션은 계속해서 성장 동력이 되고 있습니다. 경구용 의약품, 처방약, 일반의약품(OTC)의 투여 수요 증가로 인해 제약 부문에서 플렉서블 알루미늄 포일 사용이 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 제약 브랜드는 시장에서 계속 진화하고 있으며, 뷰티 및 퍼스널케어 카테고리의 대부분을 차지하고 있습니다. 제약 브랜드는 연중 내내 필수적인 약국 및 약국, 약국 및 약국, 온라인 소매점에서 할인 및 제공과 같은 판촉 캠페인에 참여하여 구매를 계속 자극하고 있습니다.

아시아태평양의 활성 및 지능형 포장 산업 개요

아시아태평양의 활성 및 지능형 포장 시장은 BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc, Landec Corporation, Bemis Company Inc. Ball Corporation, Timestrip UK Ltd. 등의 주요 기업들이 진출해 있습니다. 각 업체들은 더 많은 시장 점유율을 확보하기 위해 전략적 제휴 및 제품 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다. 최근 시장 개척 동향은 다음과 같습니다:

  • 2021년 8월 - Zai Urban Winery의 유기농 와인이 음료수 캔으로 출시되었으며, Crown Bevcan Europe &Middle East(Crown)는 고품질 그래픽과 고급스러운 외관을 특징으로 하는 6가지 독특한 캔을 제작 및 디자인했습니다. 의 파트너로서 이 시각적으로 매력적인 스토리를 실현하는 임무를 맡았습니다.
  • 2021년 8월 - 신뢰할 수 있는 다양한 포장 솔루션 개발 및 제조 분야의 세계 선구자 중 하나인 Amcor는 오늘 두 개 이상의 규제 대상 성분(의료기기, 의약품, 생물학적 제제)이 포함된 복합제제에 사용되는 독자적인 헬스케어용 뚜껑 기술을 발표했습니다. 암코의 이번 발명은 특허 받은 불활성 필름 개발 및 라미네이트 설계를 기반으로 합니다. 가열 멸균에 견딜 수 있는 뚜껑 솔루션을 제공하여 약물이 패키지에 유입되는 것을 방지하면서 제품을 보존하고 멸균할 수 있도록 합니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
  • 시장 성장 촉진요인
    • 유통기한 장기화와 소비자 라이프스타일 변화
  • 시장 과제
    • 지능형 포장의 보안과 프라이버시 문제

제5장 COVID-19가 시장에 미치는 영향

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 활성 포장
      • 가스 포착제/이미터
      • 수분 포착제
      • 마이크로파 서셉터
      • 기타 활성 포장 기술
    • 지능형 포장
      • 코딩과 마킹
      • 안테나(RFID와 NFC)
      • 센서와 출력 디바이스
      • 기타 지능형 포장 기술
  • 최종 이용 업계별
    • 식품
    • 음료
    • 헬스케어
    • 퍼스널케어
    • 기타 업계별
  • 국가별
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아태평양

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • BASF SE
    • Amcor Ltd
    • Honeywell International Inc.
    • Landec Corporation
    • Bemis Company Inc.
    • Crown Holdings Inc.
    • Ball Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Graphic Packaging International LLC
    • Timestrip UK Ltd
    • Coveris Holdings SA
    • Sealed Air Corporation
    • Dessicare Inc.
    • WestRock Company

제8장 투자 분석

제9장 시장 향후 전망

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The Asia Pacific Active and Intelligent Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The growing geriatric population, rising number of chronic ailments, and increased demand for over-the-counter pharmaceuticals contribute to the Healthcare segment's growth. Active packaging solutions are becoming more popular as pharmaceutical packaging rules become more stringent. The market for active packages is expected to grow throughout the projected period, owing to the increasing complexity of products that must be stored or transferred to remote locations while keeping their integrity.
  • Due to market maturity, growth in demand for corrosion control packaging, desiccants, and microwave susceptors will be more moderate. However, when new products are introduced to execute these standard functions more efficiently, healthy increases will continue to be seen. New ecologically friendly corrosion control scavengers, for example, have been created, and desiccants are now integrated into pharmaceutical bottles or caps to provide moisture management.
  • Time-temperature indicators, as well as smart labels and tags, are becoming more widespread. Although many of these devices were previously thought to be unneeded or prohibitively expensive, technological advancements that allow for low-cost printed electronics manufacture and the replacement of specialist electronic readers with smartphones will allow them to enter the mainstream. Recent legislation in the pharmaceutical and food industries, which forces manufacturers to make products safer and easier to recall, will push the rapid adoption of tracking-enabled or interactive packaging components.
  • Although intelligent packaging is distinctly different from active packaging, the features of intelligent packaging enable the user to use it to check the effectiveness and integrity of active packaging systems, bringing added features and complementing each other. Intelligent packaging can be considered the enabler of the other packaging features that end-user industries can utilize, and in the process, help their customers offer quality products.

Asia Pacific Active and Intelligent Packaging Market Trends

RFID is One of the Factor Driving the Market

  • The use of intelligent packaging in the supply chain management of food goods helps prevent theft and counterfeiting while also improving the image of food firms in terms of branding and marketing. By employing RFID smart and intelligent packaging in the eCommerce and supply chain, users can track products at every stage of their journey, including their location. A consumer can get more information via RFID labels and tags than from a regular label.
  • High prices, limited availability, and a lack of consumer knowledge of flexible plastic materials are all limiting issues in the RFID Intelligent Packaging market's growth. The shortage of integrators and complete product designers is another factor. Some of the opportunities in the RFID intelligent packaging market are related to advances in printing technology, which can boost the market.
  • Manufacturers can achieve this goal by utilizing RFID technology for plant asset management. To oversee and maintain the quality and output of a manufacturing process, a combination of RFID tags and sensor technologies is a suitable solution for many locations in a production facility, such as conveyors, cameras, boilers, tanks, pipes, and so on. RFID tags are used to track movable assets in the manufacturing industry, such as tools, production equipment, and process components (e.g., doors, engine, wheels, mirrors, and other vehicle pieces) that are part of the end product.
  • The increase in counterfeit products, especially in the pharmaceutical and personal care industries in emerging economies, also compelled companies to use technologies, such as RFID during packaging. All these factors account for a substantial rise in the demand for active and intelligent packaging. However, the initial capital needed due to higher costs of installation and implementation and security issues regarding with these systems are challenging the growth of the market

Pharmaceutical Plays a Significant Role in Market Growth

  • The growing significance of modern packaging in the pharmaceutical industry has led the brands to utilize the potential of distinctive active packaging to stand out from the rest of their competition and increase profitability.
  • Initiatives by companies, such as Amcor and others, which design more than two-thirds of their pharma packaging to be recyclable or reusable (Formpack Blister + PTF portfolio), are expected to drive recyclability among the region's pharmaceutical packaging providers, driving sustainability.
  • Serialization continues to be a driving factor for flexible sterile packaging used for medical equipment, devices, implantable devices, and consumables, such as vials and syringes, among others. The increased demand for administering oral drugs, prescription dose medicines, and over-the-counter (OTC) medicines are expected to increase the use of flexible aluminum foil in the pharmaceutical sector.
  • The pharma brands continue to evolve in the market, covering most of the beauty and personal care categories. Pharma brands' participation in promotional campaigns, such as discounts and offers in essential chemists/pharmacies, drugstores/para pharmacies, and online retailers, throughout the year, continue to stimulate purchases.

Asia Pacific Active and Intelligent Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Active and Intelligent Packaging market are moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc.Ball Corporation, Timestrip UK Ltd are some players. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • August 2021 - Zai Urban Winery's organic wine was launched in beverage cans. Crown Bevcan Europe & Middle East (Crown) was tasked with bringing this visually engaging story to life as the brand's partner for the manufacture and design of the six unique cans, which feature high-quality graphics and a premium appearance.
  • August 2021 - Amcor, one of the global pioneers in developing and producing a diverse range of reliable packaging solutions, today announced the debut of a proprietary healthcare lidding technology that will be used for combination products containing two or more regulated components (device, drug, or biologic). Amcor's most recent invention is based on patented inert film development and laminate design. It offers a lidding solution that can endure heat sterilization, which conserves and sterilizes products while preventing drug uptake into the package.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Security and Privacy Issues in the Case of Intelligent Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Active Packaging
      • 6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
      • 6.1.1.2 Moisture Scavenger
      • 6.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 6.1.2 Intelligent Packaging
      • 6.1.2.1 Coding and Markings
      • 6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)
      • 6.1.2.3 Sensors and Output Devices
      • 6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 Japan
    • 6.3.3 India
    • 6.3.4 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 BASF SE
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Honeywell International Inc.
    • 7.1.4 Landec Corporation
    • 7.1.5 Bemis Company Inc.
    • 7.1.6 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.7 Ball Corporation
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.10 Timestrip UK Ltd
    • 7.1.11 Coveris Holdings SA
    • 7.1.12 Sealed Air Corporation
    • 7.1.13 Dessicare Inc.
    • 7.1.14 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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