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태국의 접이식 상자 및 골판지 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Thailand Folding Cartons and Corrugated Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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태국의 접이식 상자 및 골판지 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 8.42%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 시장의 성장은 주로 포장 식품과 식음료의 지속적인 수요 때문입니다. 마찬가지로, ThaiBev는 재생지의 비율을 늘리고 골판지 상자 제조에 손상된 상자를 사용하는 것을 목표로 합니다.
  • 접이식 상자가 주로 사용되는 산업에는 음식 및 음료 산업, 개인 관리 산업, 건강 관리 산업, 가정용품 산업 등이 있습니다. 일본에서는 플라스틱에서 종이 기반 포장으로의 대폭적인 전환이 진행되고 있으며, 접이식 상자 시장의 제조 업체에 새로운 비즈니스 기회를 가져올 것으로 기대되고 있습니다. 소비자는 플라스틱이 환경에 미치는 부정적인 영향을 점점 더 인식하고 있기 때문에 제조업체는 이 기회를 활용하여 친환경 솔루션을 혁신하고 있습니다.
  • 전자상거래 수요가 증가함에 따라 포장 과제도 증가하고 있습니다. 지속 가능한 포장은 브랜드와 소비자 모두에게 전례없는 우선 순위가 되었습니다. 브랜드 운영에 에코 포장을 도입하는 것은 더 이상 옵션이 아니라 필수적인 것입니다.
  • 태국의 경제 개발은 접이식 상자와 골판지 제품의 생산과 소비 증가를 가져왔습니다. 태국의 접이식 상자 포장 산업은 성장을 목격하고 국가 경제에 가치있는 공헌을 하고 있습니다. 이는 몇몇 최종 사용자의 수직 방향으로 무엇이든 포장하기 위해 사용될 수 있는 적절한 포장 재료에 대한 수요가 증가하고 있기 때문입니다.
  • 태국에서는 온라인 쇼핑이 점차 주류가 되고 있으며, 그 편의성으로 온라인 쇼핑을 선호하는 소비자가 늘고 있습니다. 이 변화는 COVID-19의 대유행 중 엄격한 감금과 사회적 거리를 두는 규칙이 시행된 것으로 더욱 퍼졌습니다. 국내 전자상거래의 대두로 인해 유행 이후에도 시장은 확대되고 있습니다.

태국 접이식 상자 및 골판지 포장 시장 동향

전자상거래 증가로 인한 포장 능력 증가로 시장성장 견인

  • COVID-19 팬데믹의 결과, 온라인 판매용 포장용 보드, 티슈 페이퍼, 특수 종이에 대한 수요가 증가하여 국내 판지 포장 산업의 성장을 가속했습니다.
  • 유행이 시작된 이래 전자상거래 매출은 2년 이상 성장하고 있습니다. 반면에 골판지 사업이 계속 성장할 수 있도록 지원이 필요합니다. 제지 공장은 전체 생산 능력으로 운영하고 있으며 일부 생산자는 주문을 제한하고 소규모 기업에 위탁하고 있습니다. 소비자는 실제 매장보다 전자상거래를 선택하게 되었습니다. 따라서 수요는 앞으로도 계속 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 전자상거래 산업은 최근 몇 년 동안 중요한 산업으로 부상하고 있으며, Amazon은 주요 포장에 골판지 상자를 사용하고 개별 제품은 플라스틱 포장에 의존하고 있습니다. 포장 폐기물에 대한 태국 국민의 우려가 높아지고 있기 때문에 정부는 포장의 실행 가능한 선택으로서 접이식 상자나 골판지 상자와 같은 환경 친화적인 선택을 도입하도록 국민에게 촉구하는 규제를 울릴 필요가 임박한 가능성이 높습니다.
  • 스마트폰의 보급은 전자상거래의 가치에 직접 연결되어 있습니다. Tech Asia에 따르면 태국의 전자상거래 시장 규모는 향후 2년간 240억 달러에 이를 것으로 추정됩니다.
  • 태국국가통계국이 지난해 실시한 조사에 따르면 15-24세 응답자의 약 99.9%가 스마트폰을 이용하고 있다고 답했습니다. 이러한 수치는 전자상거래 쇼핑 수요를 촉진하고 간접적으로 국내 접이식 상자 포장의 성장에 영향을 미칩니다.

식음료 부문이 주요 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

  • 국내 중산층 인구 증가로 인한 소득 증가와 식품 지출 증가로 식음료 산업의 성장이 이어지고 있습니다. 방콕의 넓은 교외에 사는 인구의 비율이 증가함에 따라 편리한 포장 식품 수요가 증가하고 있습니다.
  • 또한 급속한 도시화로 인해 이 나라에서는 가공식품과 조리된 식품에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 조리된 식품은 2차 포장으로서 접이식 상자를 사용하는 제품 중 하나이며, 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. Global Organic Trade Guide에 따르면, 태국의 유기농 포장 식품 및 식음료 소비량은 올해 약 3,020만 달러로 추정됩니다.
  • 또한 유제품 포장 부문에서 접이식 상자 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 액체용 접이식 상자는 유제품에 사용되는 가장 일반적인 판지 포장 유형입니다. 소비자가 청량 음료수에서 건강한 대체 유제품으로 적극적으로 전환하기 때문에 국내 우유 소비량이 증가할 것으로 보입니다.
  • 최근 식품 가공 및 포장 솔루션 기업인 Tetra Pak과 mMilk사는 태국에서 처음으로 테트라탑 접이식 병을 출시했습니다. A2나 그린 밀크 등의 mMilk 제품은 태국에서 테트라탑 접이식 병으로 판매되었습니다.
  • 식품 가공 및 포장 서비스 회사인 TETRA PAK Thailand는 삼림관리협의회(FSC) 및 WWF 타일랜드와 협력하여 태국 소비자들에게 음료용 상자에 Tetra Pak 로고를 찾도록 촉구합니다. 이 회사는 소비자가 환경 친화적인 소재, 즉 책임을 지고 관리된 산림에서 조달된 종이로 만든 상자 제품을 얻을 수 있으며 지역 농업을 지원할 것입니다.

태국 접이식 상자 및 골판지 포장 산업 개요

태국 접이식 상자 및 골판지 포장 시장은 매우 단편화되어 있으며 Siam Toppan Packaging, Thai Containers Group(SCG Packaging), Thung Hua Sinn Group, Continental Packaging(Thailand), Oji Holdings Corporation 등 대기업이 진입해 있습니다. 시장 기업들은 제품 제공을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 제휴 및 인수와 같은 전략을 채택합니다.

  • 2022년 5월, Thai Containers Group은 경기 회복에 따른 수요 증가에 대응하기 위해 태국에서 파이버 포장의 생산 능력을 연간 7만 5,000톤 확대하고, 2023년 중반에 상업 생산을 개시한다고 발표했습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 산업 밸류체인 분석

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 전자상거래 증가로 인한 포장 능력 증가
    • 미국과 중국의 무역전쟁에 따른 주요 생산의 태국으로의 이동
    • 지속 가능한 포장 환경의 촉진에 관한 정부의 대처
    • 경량 소재의 도입 확대와 최종 사용자 분야에서의 인쇄 기술 혁신의 여지
  • 시장의 과제
    • 각 용도에 있어서 골판지 제품의 재료 입수성과 내구성에 관한 우려
  • 시장 기회
    • 지속가능성을 위한 최종 사용자 부문 참여
    • 정부의 대처
  • COVID-19가 업계에 미치는 영향

제6장 시장 세분화

  • 최종 사용자별
    • 음식
    • 헬스케어 및 의약품
    • 가정용 및 퍼스널케어
    • 기타 최종 사용자 산업(제조, 자동차 등)

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Siam Toppan Packaging Co. Ltd
    • Thai Containers Group(SCG Packaging)
    • Thung Hua Sinn Group
    • Continental Packaging(Thailand) Co. Ltd
    • Oji Holdings Corporation
    • ASA Group Company Limited
    • Sarnti Packaging Co. Ltd
    • Balance Packing Co. Ltd
    • BG Packaging Company Limited
    • Tri-Wall Ltd
    • C&H Paperbox(Thailand) Co. Ltd
    • Hong Thai Packaging Company Limited

제8장 시장의 미래

KTH 25.02.05

The Thailand Folding Cartons and Corrugated Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.42% during the forecast period.

Thailand Folding Cartons and Corrugated Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Growth in the market studied is mainly due to the continued demand for packaged food and beverages. Likewise, ThaiBev aimed to increase the recycled paper proportion and use damaged cartons to produce corrugated cartons.
  • The industries where folding cartons are mainly used include the food and beverage industry, personal care industry, healthcare industry, household care industry, and others. The country is experiencing a significant shift from plastic to paper-based packaging adoption, expected to generate incremental opportunities for manufacturers in the folding carton packaging market. Since consumers are becoming increasingly aware of plastic adverse effects on the environment, manufacturers are capitalizing on this opportunity to innovate in eco-friendly solutions.
  • As the e-commerce demand grows, so does the packaging challenge. Sustainable packaging is an unprecedented priority for both brands and consumers. Implementing eco-packages in brand operations is no longer an option but a necessity.
  • The economic development in Thailand resulted in the increased production and consumption of folding cartons and corrugated packaging products. The Thai folding carton packaging industry is witnessing growth and contributing noteworthily to the country'scountry's economy. It is because of the increasing demand for suitable packaging materials that can be used to pack anything across several end-user verticals.
  • Online shopping is gradually becoming a significant mainstream in Thailand, with more consumers preferring it due to its convenience. This shift became even more prevalent during the COVID-19 pandemic, with the strict lockdown and social distancing rules being in place. With the Rising E-commerce in the country, the market is increasing after the pandemic.

Thailand Folding Cartons & Corrugated Packaging Market Trends

Increasing Packaging Capacity Due to Rising E-commerce Drives the Market Growth

  • Increased demand for packing boards for online sales, tissue papers, and specialty papers, as a result of the COVID-19 pandemic, promoted the paperboard packaging industry growth in the country.
  • Since the pandemic began, e-commerce sales have grown by more than two years. Meanwhile, the corrugated business needs help to keep up. Paper mills operate at total capacity; some producers limit orders and outsource to smaller firms. Consumers are increasingly choosing e-commerce over brick-and-mortar establishments. Thus, the demand is expected to continue to rise.
  • The e-commerce industry emerged as a significant player in recent years, with Amazon using corrugated board boxes for the principal packaging and relying on plastic packaging for individual items. The increasing concerns of Thai people associated with packaging waste are likely to compel the government to ring regulations that prompt the citizens to adopt environment-friendly options, such as folding cartons or corrugated boxes, as a viable choice for packaging.
  • The growing smartphone adoption in the country directly correlates with the e-commerce value since most citizens prefer online shopping through mobile phones rather than laptops or PCs. According to Tech Asia, the e-commerce market's estimated size in Thailand would amount to USD 24 billion in the next two years.
  • According to a survey conducted by the National Statistical Office (Thailand) in the previous year, around 99.9% of respondents aged between 15 to 24 stated that they are using smartphones. Such figures drive the demand for e-commerce shopping, indirectly influencing the folding carton packaging growth in the country.

Food and Beverage Segment is Expected to Hold Major Market Share

  • The increase in incomes and increased spending on food by the growing middle-class population in the country is driving the food and beverage industry growth. As a more significant share of the population lives in Bangkok's sprawling suburbs, the demand for convenient packaged food options is growing.
  • Moreover, rapid urbanization increased the demand for processed foods and ready-to-eat meals in the country. Ready-to-eat meal products are among the top adopters of cartons as the secondary form of packaging, fueling the market's growth. According to Global Organic Trade Guide, the consumption value of organic packaged food and beverages in Thailand is estimated to be approximately USD 30.2 million in the current year.
  • Additionally, there is an increasing demand for folding carton packaging from the dairy packaging sector. Liquid cartons are the most common type of paperboard packaging used for dairy products. Milk consumption in the country is likely to increase as consumers actively switch from soft drinks to healthy dairy alternatives.
  • In recent years, Tetra Pak, a food processing and packaging solutions company, and mMilk, launched a tetra top carton bottle for the first time in Thailand. mMilk is well known in the country for its lactose-free milk. The mMilk products, such as A2+ and Green Milk, were to be sold in Thailand in tetra-top carton bottles.
  • TETRA PAK Thailand, a food processing and packaging services company, in collaboration with the Forest Stewardship Council (FSC) and WWF Thailand, is encouraging Thai consumers to look for the Tetra Pak logo on beverage cartons. The company stated that the consumers would get carton products made from environmentally sound materials - paper sourced from responsibly managed forests that would also support local farming.

Thailand Folding Cartons & Corrugated Packaging Industry Overview

The Thailand Folding Cartons and Corrugated Packaging Market is highly fragmented, with significant players like Siam Toppan Packaging Co. Ltd, Thai Containers Group (SCG Packaging), Thung Hua Sinn Group, Continental Packaging (Thailand) Co. Ltd, and Oji Holdings Corporation among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • In May 2022, the Thai Containers Group announced that it would be expanding its fiber packaging capacity by 75,000 metric tons per year in Thailand to fulfill the growing demand as the economy recovered with a commercial start-up in mid-2023.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Packaging Capacity due to Rising E-commerce
    • 5.1.2 Shift of Major Production to Thailand in lieu of US-China Trade War
    • 5.1.3 Government Initiatives on Promoting Sustainable Packaging environment
    • 5.1.4 Growing adoption of light weighing materials and scope for printing innovations across end user segments
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns over Material Availability and Durability of Corrugated Board-based Products Across Applications
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 End User Segment Participation toward Sustainability
    • 5.3.2 Governmental Initiatives
  • 5.4 Impact of COVID-19 on the Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End User
    • 6.1.1 Food and Beverage
    • 6.1.2 Healthcare and Pharmaceutical
    • 6.1.3 Household and Personal Care
    • 6.1.4 Other End-user Industries (Manufacturing, Automotive, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 COMPANY PROFILES
    • 7.1.1 Siam Toppan Packaging Co. Ltd
    • 7.1.2 Thai Containers Group (SCG Packaging)
    • 7.1.3 Thung Hua Sinn Group
    • 7.1.4 Continental Packaging (Thailand) Co. Ltd
    • 7.1.5 Oji Holdings Corporation
    • 7.1.6 ASA Group Company Limited
    • 7.1.7 Sarnti Packaging Co. Ltd
    • 7.1.8 Balance Packing Co. Ltd
    • 7.1.9 BG Packaging Company Limited
    • 7.1.10 Tri-Wall Ltd
    • 7.1.11 C&H Paperbox (Thailand) Co. Ltd
    • 7.1.12 Hong Thai Packaging Company Limited

8 FUTURE OF THE MARKET

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