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유럽의 식이보충제 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Dietary Supplement Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 식이보충제 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 6.7%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 포장 산업에서 경량 포장의 수요가 증가하고 있는 주요 요인은 소비자의 라이프 스타일 변화, 여행에 적합한 포장에 대한 기호, 비용 절감 대책입니다.
  • 당뇨병, 심혈관 질환 및 기타 만성 질환과 같은 유병률이 높기 때문에 사람들은 영양이 풍부한 식품을 포함하여보다 건강한 라이프 스타일을 채택하고 식이보충제를 사용하고 면역력을 높입니다. COVID-19는 이 식이보충제 포장 수요를 급증시켰습니다. 이전에 비해 매출은 지수적으로 높은 수준에 도달했으며, 이는 주요 시장 성장 촉진요인이었습니다.
  • 또한 브랜드 아이덴티티를 구축하고 큰 시장 점유율을 얻기 위해 혁신적인 포장 솔루션에 대한 지출을 늘리기 위해 식이보충제를 판매하는 기업은 점점 더 새로운 포장 기술을 채택하고 있습니다. 예를 들어 2022년 2월 Britvic은 Xampla와 제휴했습니다. 완두 단백질 포장을 개발한 Zampra는 투명 플라스틱 병에 들어간 강화 음료의 비타민을 보호하기 위해 미세 캡슐을 사용하는 것을 목표로 한 혁신을 수행했습니다.
  • 그러나 주요 단점은 활성 성분의 보존 가능 기간이 짧고 제조 비용이 높기 때문에 캡슐 제형 부문의 성장을 억제할 것으로 예상됩니다.
  • 최근 COVID-19의 발생으로 세계의 많은 시설에서 제조가 감소하고 포장 업계공급망에 혼란이 발생했습니다. 또한 의료 및 헬스케어 용품 수요 증가에 따라 포장 시장의 확대를 기대할 수 있습니다.

유럽의 식이보충제 포장 시장 동향

유리 포장이 시장 성장을 견인

  • GDP 성장, 높은 가처분 소득, 입수 용이성, 생활 수준의 향상, 다양성, 시장의 국내외 기업 등의 요인이 이 지역의 유리 포장에 박차를 가하고 있습니다.
  • 플라스틱 포장의 폐기와 지속가능성에 대한 요구 증가는 재활용을 위한 인프라 정비와 함께 이 지역 전체에서 생겨났습니다. 또한 유리 제조업체는 독일 재사용 재활용 시스템에서 중요한 역할을 담당해 왔습니다. 예를 들어 게레스하이머는 독일 태타우 공장에서 재생 유리의 비율을 높인 유리 생산을 시작했습니다. Gerresheimer처럼 많은 대기업들이 매일 순환형 사회와 자원 절약을 추진하고 있습니다.
  • 독일 유리 산업 연방 협회에 따르면 독일의 주요 유리 제조 업체 10개 회사는 전체 유리 산업의 약 20%의 수익을 올리고 있습니다. 현재 시장을 독점하고 있는 국제적인 대형 유리 제조업체는 거의 없고, 특정한 유형의 병만을 생산하는 것에 관심을 갖고 있습니다. 또한, 이 지역에서는 특주품의 경향이 강해지고, 주문제작 유리병에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 또한 유럽 국가의 비타민 보충제 수입 증가도 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, UN Comtrade에 따르면 독일, 네덜란드, 벨기에, 프랑스, 스페인 등 유럽 국가들은 2021년에 과반수 점유율을 차지하고 있습니다.

이탈리아가 가장 높은 시장 점유율을 차지

  • 이탈리아의 포장 산업은 시장에 확산되는 다양한 동향에 의해 견인되고 있습니다. 생활수준과 개인의 가처분소득이 상승하여 폭넓은 제품의 소비에 박차가 걸려, 그에 따라 식이보충제 수요가 증가하고 있습니다. 식이보충제는 건강문화 증가로 혜택을 받으며 장기적인 건강을 위해 치료보다 예방에 중점을 두어 성장을 가속하고 있습니다.
  • 또한 이탈리아 전국건강식품제조업체협회(Feder Salus)의 보고서에 따르면 이탈리아 성인의 65%가 매년 2.5유형의 식이보충제을 소비하고 있으며, 그 유형은 에너지와 심혈관 보충제에서 뼈 관련 보조 식품 등 다양합니다.
  • 포장 프로세스의 기술 혁신 증가와 재활용하기 쉬운 소재에 대한 주목이 이 지역 전체의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이탈리아에서는 포장업계 전체에서 폐기물의 대부분을 재활용하고자 하는 소비자의 소망이 높아지고 있어 포장분야 전체의 추가 발전에 산업이 도움이 되고 있습니다. 유럽유리용기연맹에 따르면 유리병과 병의 78%가 회수되어 이탈리아의 식품용 소재로 재활용되어 시장 성장을 더욱 높이고 있습니다.
  • 또한 New Line Ricerche di mercato에 따르면 식단에 영양소를 추가하거나 건강 문제의 위험을 줄이는 물질의 사용이 증가하고 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 이러한 식이보충제는 정신 건강, 수면 보조, 장 건강 제품, 여성 건강에 사용됩니다.

유럽 식이보충제 포장 산업 개요

유럽의 식이보충제 포장 시장은 적당히 단편화됩니다. 기업은 전 세계 수준의 존재를 확대하기 위해 전략적 제휴, 합병 및 인수와 함께 지역 전체의 R&D 활동에 투자합니다.

  • 2022년 8월 - Amcor는 체코 공화국에 있는 세계적 수준의 연포장 공장을 인수했다고 발표했습니다. 이 공장의 전략적 위치에 따라 Amcor는 유럽의 유연한 포장 네트워크에서 왕성한 수요와 고객의 성장을 충족시키는 능력을 강화합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 증가하는 당뇨병, 심혈관 질환, 기타 만성 질환 등의 유병률
    • 경량 포장의 도입 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 유효성분의 짧은 유통기한과 상승하는 제조비용
  • 업계 공급망 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 재료별
    • 플라스틱
      • 폴리프로필렌(PP)
      • 폴리에틸렌테레프탈레이트(PET)
      • 폴리에틸렌(PE)
      • 기타 재료
    • 유리
    • 금속
    • 종이 및 판지
  • 제품 유형별
    • 플라스틱 병
    • 유리병
    • 파우치
    • 물집
    • 종이상자
    • 기타 제품 유형
  • 제형별
    • 정제
    • 캡슐제
    • 분말
    • 액체
    • 기타
  • 국가별
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Alpha Packaging
    • Gerresheimer AG
    • Law Print & Packaging Management Ltd.
    • Moulded Packaging Solutions Limited
    • OPM(labels and packaging) Group Ltd
    • Novio Packaging BV
    • Graham Packaging Company

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 앞으로의 동향

KTH 25.02.05

The Europe Dietary Supplement Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.7% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The main drivers of the packaging industry's adoption of lightweight packaging and the growth of demand are the changing consumer lifestyle, preference for travel-friendly packaging, and cost-saving measures.
  • People are being urged to adopt a healthier lifestyle, including nutrient-rich foods, use nutritional supplements, and boost their immunity due to the high prevalence of diseases like diabetes, cardiovascular disease, and other chronic diseases. COVID-19 has caused a sudden increase in this dietary supplement packaging demand. Compared to previous years, the sales reached exponentially high levels, which was a major market driver.
  • Also, to establish their brand identity and increase spending on innovative packaging solutions for a significant market share, companies that sell dietary supplements are increasingly adopting newer packaging technologies. For instance, in February 2022, Britvic collaborated with Xampla. The company that developed pea protein packaging, on an innovation aimed at using microscopic capsules to protect vitamins in fortified drinks in clear plastic bottles.
  • However, the major drawbacks are the lower shelf life of active ingredients and the higher manufacturing cost is projected to restrain the growth of the capsule formulation segment.
  • The recent COVID-19 outbreak has resulted in decreased manufacturing at many sites worldwide and disruptions to the supply chain for the packaging industry. In addition, the packaging market can anticipate expansion due to the rising demand for medical and healthcare supplies.

Europe Dietary Supplement Packaging Market Trends

Glass Material to Drive the Market Growth

  • Factors such as GDP growth, high disposable income, ease of availability, improvement in living standards, wide variety, and domestic and international players in the market are fueling the glass packaging in the region.
  • The demonization of plastic packaging and the increasing push for sustainability, along with the long-established infrastructure for recycling, have created a renewed push for glass bottles across the region. Moreover, glass manufacturers have been key players in the reuse and recycling system of Germany. Gerresheimer, for instance, began producing glass with a higher proportion of recycled glass at the Tettau site in Germany. Many leading players, like Gerresheimer, are driving circularity and resource savings every day.
  • According to The Federal Association of the German Glass Industry, ten big glass producers in Germany generate around 20% of the total glass industry revenue. Few big international glassmakers are presently dominating the market and are more interested in producing only one specific type of bottle. Also, the trend of customization is growing in the region, with demand for bespoke glass bottles increasing.
  • Additionally, the increasing import of Vitamin supplements by the countries in the Europe region is anticipated to promote growth. For instance, according to UN Comtrade, the European countries, such as Germany, Netherlands, Belgium, France, and Spain, combined held a majority share in 2021.

Italy to Hold Highest Market Share

  • The Packaging industry in Italy is driven by various trends prevailing in the market. There is an increase in the living standard and personal disposable income, fueling consumption across a broad range of products and subsequent growth in demand for dietary supplements. Dietary supplements benefit from the growing health culture and focus on prevention, rather than cure, for long-term health, hence driving growth.
  • Additionally, a report from Feder Salus, the Italian National Association of Health Products Manufacturers, reveals that 65% of Italian adults consume 2.5 kinds of dietary supplements every year, ranging from energy and cardiovascular supplements to bone and many others, which is fuelling the growth of the market.
  • Increasing innovation in the packaging process and focus on easily recyclable materials across the region have propelled growth. The consumer's growing desire to recycle most of the waste materials across the packaging industry in Italy is thereby helping the industries in further development across the packaging sector. According to the European Glass Container Federation, 78% of the glass bottles and jars are collected and recycled into Italy's food-grade material, further increasing the market's growth.
  • Moreover, according to New Line Ricerche di mercato, increasing the use of substances that add nutrients to the diet or lower the risk of health problems is anticipated to propel growth. These supplements are used for mental well-being, sleep aid, bowel wellness products, and women's wellness.

Europe Dietary Supplement Packaging Industry Overview

The European dietary supplement packaging market is moderately fragmented. Players invest in R&D activities across the region, along with strategic collaborations, mergers, and acquisitions to expand their presence on the global level. Some of the developments in the market are :

  • August 2022- Amcor announced that it had acquired a world-class flexible packaging plant in the Czech Republic. The site's strategic location will enhance Amcor's ability to satisfy strong demand and customer growth across its flexible packaging network in Europe.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Prevalence of Diseases like Diabetes, Cardiovascular disease, and other Chronic diseases
    • 4.2.2 Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lower Shelf Life of Active Ingredients and the Higher Manufacturing Cost
  • 4.4 Industry Supply Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
      • 5.1.1.1 Polypropylene (PP)
      • 5.1.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
      • 5.1.1.3 Polyethylene (PE)
      • 5.1.1.4 Other Types of Materials
    • 5.1.2 Glass
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Paper & Paperboard
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Plastic Bottles
    • 5.2.2 Glass Bottles
    • 5.2.3 Pouches
    • 5.2.4 Blisters
    • 5.2.5 Paperboard Boxes
    • 5.2.6 Other Product Types
  • 5.3 By Formulation
    • 5.3.1 Tablets
    • 5.3.2 Capsules
    • 5.3.3 Powder
    • 5.3.4 Liquids
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Spain
    • 5.4.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Alpha Packaging
    • 6.1.2 Gerresheimer AG
    • 6.1.3 Law Print & Packaging Management Ltd.
    • 6.1.4 Moulded Packaging Solutions Limited
    • 6.1.5 OPM (labels and packaging) Group Ltd
    • 6.1.6 Novio Packaging B.V.
    • 6.1.7 Graham Packaging Company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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