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아세안 국가의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

ASEAN Unified Communication-as-a-Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아세안 국가의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장은 예측 기간 동안 12.27%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • IT 예산이 한정된 조직은 비용 효율적인 클라우드 기반 솔루션을 도입하고 있습니다. 소비자용 모바일 솔루션은 채팅, 음성, 영상 통화를 통해 고객의 모든 질문에 대응할 수 있도록 동일한 기기에서 채팅, 음성, 영상 통화로 소통할 수 있도록 지원합니다. 따라서 이러한 솔루션은 셀프서비스, 제품 문의 및 고객 지원 지원을 개선하는 것을 목표로 합니다. 가상 교육 및 제품 관리 시스템 사용은 직원들에게도 도움이 될 수 있습니다.
  • 이 지역에는 노후화된 컨택센터가 존재하기 때문에 많은 기업들 사이에서 효율적인 커뮤니케이션을 가능하게 하는 유지보수가 용이한 네트워크 시스템의 필요성이 증가하고 있음이 분명합니다.
  • 또한, 비효율적인 컨택센터가 존재하기 때문에 유지보수가 용이하고 의료, 소매, 제조 등 다양한 최종사용자 산업에서 효율적인 커뮤니케이션을 촉진할 수 있는 네트워크 시스템에 대한 수요가 증가하고 있음이 분명합니다. IMCCA(Interactive Multimedia &Collaborative Communications Alliance)에 따르면, 원격 근무자의 90%가 비디오가 동료들과 긴밀한 관계를 유지하는 데 도움이 된다고 답했습니다.
  • 소비자의 경우, 동일한 기기를 통해 채팅, 음성, 화상 통화로 소통할 수 있는 모바일 퍼스트 솔루션은 모든 고객의 문의에 대응할 수 있습니다. 따라서 이러한 솔루션은 고객 서비스 지원, 상품 문의 및 셀프서비스를 강화할 수 있습니다. 직원들에게도 가상 교육 및 상품 관리 도구의 도입은 직원들에게도 도움이 됩니다.
  • 사이버 위협의 복잡성으로 인해 조직의 보안 업무 중 하나 이상을 클라우드 기반 서비스에 아웃소싱하는 경향이 증가하고 있습니다.
  • COVID-19의 발생으로 아세안 국가의 기업들은 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service)에 대한 투자를 늘리고 있으며, Voxbone의 조사에 따르면 COVID-19로 인해 클라우드 통신에 대한 수요가 크게 증가했습니다. 기업들은 그룹 모임, 출퇴근 시간 등의 위협을 줄일 수 있는 방법을 모색하고 있습니다.

아세안 국가의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 동향

기업의 BYOD 도입이 시장을 주도할 전망

  • BYOD는 모바일 기기 관리(MDM), 비용 정산 절차, 보안 조치를 통합한 시스템입니다. 이를 통해 중요한 활동을 자동화할 수 있는 편리하고 중앙 집중화된 플랫폼을 제공하고, 기업 내에서 사용되는 기기에 대한 가시성을 높입니다.
  • BYOD 트렌드와 기타 모빌리티 솔루션의 이용이 확대됨에 따라 UCaaS 솔루션의 보급이 확대될 것으로 예상됩니다. 다양한 기업에서 근무하는 직원들이 유연하고 네트워크에 쉽게 접근할 수 있는 시대에 BYOD(Bring Your Own Device)는 직장 내 생산성을 향상시키는 중요한 트렌드로 부상하고 있습니다.
  • 또한 BYOD를 통해 기업은 '제로 터치'로 보안 문제를 관리할 수 있으며, BYOD 솔루션이 도입되면 모바일 기기 관리(MDM) 시스템을 BYOD와 통합하여 직원의 보안을 보장할 수 있어 기업의 데이터 요구 사항을 보호할 수 있습니다.
  • 모바일 UC 통합이 지원하는 BYOD 규칙을 구현하면 이러한 주요 애플리케이션이 모두 하나의 유동적인 사용자 경험으로 통합되어 이메일, 비즈니스 전화, 화상 회의, 인스턴트 메시징 등을 통해 모바일 워커를 완벽하게 지원할 수 있습니다. 통합 커뮤니케이션 솔루션은 모바일 근로자가 생산성을 높이고 커뮤니케이션을 개선하는 데 필요한 도구를 제공합니다. 그러나 BYOD는 직원들의 만족도뿐만 아니라 기업이 직면한 보안 문제를 증가시킬 수 있습니다. 모든 기기에서 통합 커뮤니케이션 애플리케이션에 액세스할 수 있기 때문에 원격 네트워크에 대한 액세스를 보호해야 할 필요성이 증가하고 있습니다.

인도네시아가 큰 점유율을 차지할 것으로 전망

  • 통신 규제는 국제 서비스 제공업체가 인도, 중국, 인도네시아, 베트남 등 아시아 국가로 진출하는 데 큰 걸림돌로 작용하고 있습니다. 이들 국가에서는 외국계 서비스 제공업체가 VoIP 및 클라우드 서비스 호스팅을 할 수 없습니다. 그 결과, 현지 통신 사업자들은 UCaaS 시장에서 어느 정도 독점적 우위를 누리고 있습니다.
  • 인터넷을 통한 음성, 음성회의, 화상 회의와 같은 통신 서비스에 대한 수요는 이 지역 중소기업의 인터넷 기반 통신 수요의 확대와 증가에 의해 주도될 것으로 예상됩니다.
  • 또한 지난해 TelkomMetrain을 통해 PT Telkom Indonesia(Persero)에 인수된 후, Telkomtelstra(PT Teltranet Teltranet Solusi)는 PT Telkom Indonesia(PT Digital Solusi)에 의해 Digiserve로 개명되었습니다. Digiserve는 이러한 전환을 통해 고객의 비즈니스를 강화하고 더 나은 성과를 달성할 수 있도록 돕는다는 생각으로 서비스 개발에 점점 더 많은 노력을 기울이고 있으며, DigiserveUC&C는 기업의 생산성을 향상시키기 위한 서비스입니다. C는 기업의 생산성을 향상시키는 몰입형 경험을 창출합니다. 사람들은 팀 전체가 보다 효과적으로 협업할 수 있고, 어디에 있든, 어떤 기기에서든 연결 상태를 유지할 수 있습니다.
  • 또한, 이 지역에서는 저렴한 가격의 초고속 인터넷이 활발하게 도입되고 있으며, 스마트폰의 급속한 보급으로 인해 기업들은 직원들의 원격 근무를 가능하게 하는 UCaaS 솔루션을 선택하고 있습니다. 이러한 요인들은 이 지역 전체에서 UCaaS 솔루션과 플랫폼의 보급을 촉진하고 있으며, 예측 기간 동안 전체 수요에 기여할 것으로 예상됩니다.

아세안 국가의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 산업 개요

ASEAN 국가들의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장은 Mitel Networks Corporation, Ring Central Inc. 등 소수의 기업이 큰 점유율을 차지하고 있어 통합이 진행되고 있습니다. 이들 기업은 연구개발에 많은 투자를 통해 혁신을 도입하고 있어 다른 기업보다 경쟁 우위를 점하고 있습니다. 이들 기업은 전략적 제휴, 합병, 인수합병을 통해 시장의 대부분을 차지하게 되었습니다.

지난 3월, 8x8은 인도네시아와 태국을 포함한 50개국에 진출한 다국적 기업들을 위한 종합적인 클라우드 기반 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 및 컨택센터 솔루션을 최초로 제공했습니다. 8x8은 UCaaS와 CCaaS를 결합한 최초의 기업으로, 차별화된 고객 경험을 제공하기 위해 협업하면서 전 세계 모든 직원의 커뮤니케이션 니즈를 충족시키고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • COVID-19의 산업에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 소매업, 제조업 등에서의 급속한 클라우드 도입
    • 기업의 BYOD 채용
  • 시장 성장 억제요인
    • 클라우드 기반 서비스에 대한 보안 우려 고조 등

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • VOIP 솔루션
    • 기업 협업
    • 컨택센터 서비스
    • 기타
  • 최종 이용 산업별
    • 의료
    • 소매업
    • 제조업
    • 금융 서비스
    • 기타
  • 도입 방식별
    • 클라우드
    • 온프레미스
  • 국가별
    • 싱가포르
    • 말레이시아
    • 필리핀
    • 인도네시아
    • 기타 ASEAN 국가

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Mitel Networks Corporation
    • Ring Central Inc.
    • 8X8 Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Vonage Holdings Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Avaya Inc.
    • VADS Berhad
    • Singapore Telecommunications Limited
    • PLDT Enterprise
    • NTT Communication Corporation
    • Telstra Corporation Limited
    • PCCW Global
    • Mitel Networks Corporation
    • Maxis Communications

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

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The ASEAN Unified Communication-as-a-Service Market is expected to register a CAGR of 12.27% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Organizations, which are frequently characterized as having minimal IT budgets, have boosted their adoption of cost-effective cloud-based solutions. Consumer-focused mobile solutions that offer communication via chat, audio, and video calls on the same device to respond to all customer questions. Therefore, these solutions are meant to improve self-service, product inquiries, and customer support assistance. The use of virtual training and product management systems benefits employees as well.
  • The region's presence of outdated contact centers makes it clear that there is a growing need for an easily maintained network system that can enable efficient communications across numerous enterprises.
  • Furthermore, given the ineffective contact centers, it is clear that a growing demand exists for network systems that are simple to maintain and can facilitate efficient communications across various end-user industries, including healthcare, retail, and manufacturing. 90% of remote workers believe that video helps them maintain a closer connection with their coworkers, according to the Interactive Multimedia & Collaborative Communications Alliance (IMCCA).
  • Concerning consumers, mobile-first solutions where communication is enabled through chat, audio, and video call through the same device can address all customer queries. Thus, these solutions enhance customer service assistance, merchandise inquiries, and self-service. Employees also benefit from deploying virtual training and merchandise management tools.
  • The increasing complexity of cyber threats has driven the trend toward outsourcing one or more of an organization's security operations for cloud-based services.
  • With the outbreak of COVID-19, businesses in the ASEAN region increased their investment in unified communications (UC). According to a study by Voxbone, COVID-19 pushed a massive increase in demand for cloud communications. Businesses have been looking for ways to reduce threats, such as group gatherings and the work commute.

ASEAN Unified Communication-as-a-Service Market Trends

BYOD adoption among the Enterprises is Expected to Drive the Market

  • BYOD is a system that integrates mobile device management (MDM), reimbursement procedures, and security measures. This provides a handy, centralized platform for automating crucial activities and enhances the visibility of the devices used within the enterprise.
  • It is anticipated that UCaaS solutions will become more popular due to the growing use of the BYOD trend and other mobility solutions. In this era of flexibility and network accessibility for employees working in the area for various businesses, Bring Your Own Device (BYOD) is emerging as a significant trend, increasing productivity in the workplace.
  • Additionally, BYOD enables businesses to manage security concerns with "zero touches." When a BYOD solution is implemented, corporate data requirements are secured since the mobile device management (MDM) system can be integrated with BYOD to enable employee security.
  • All of these top applications are combined into one fluid user experience that provides complete support for mobile workers via email, business phone, video conferencing, instant messaging, and more by implementing BYOD rules supported with Mobile UC integration. The tools mobile workers need to increase productivity and improve communications are provided by unified communications solutions. However, BYOD can increase security concerns a firm confronts as well as employee satisfaction. Access to unified communication applications can happen on any device, making the need to safeguard access on remote networks a growing concern.

Indonesia is Expected to Hold Significant Share

  • Telecommunications regulations are one of the significant impediments to international service providers entering Asian countries, such as India, China, Indonesia, and Vietnam. In these nations, foreign service providers cannot host their VoIP and cloud services. As a result, local telecom carriers in the UCaaSmarket enjoy a monopolistic advantage to some extent.
  • Demand for communication services like voice over internet protocol, audio conferencing, and video conferencing is projected to be driven by the expansion and increase in the need for internet-based communication among small and medium-sized businesses in the area.
  • Moreover, after being bought by PT Telkom Indonesia (Persero) through TelkomMetrain last year, Telkomtelstra (PT Teltranet TeltranetSolusi) was renamed Digiserve by Telkom Indonesia (PT Digital Application Solusi). Digiserveis increasingly encouraged in developing services with the notion that it will boost the customer's business and help them achieve better outcomes due to this transition. DigiserveUC&C creates immersive experiences that allow companies to become more productive. People can collaborate more effectively across teams and stay connected on any device, no matter where they are.
  • Furthermore, the aggressive rollout of high-speed internet at affordable prices in the region and the rapid uptake of smartphones encourage businesses to choose UCaaS solutions to enable employees to work remotely. These factors are driving the uptake of UCaaS solutions and platforms throughout the region and are anticipated to contribute to the overall demand during the forecast period.

ASEAN Unified Communication-as-a-Service Industry Overview

The ASEAN Unified Communication-as-a-Service Market is consolidated as a few players, such as Mitel Networks Corporation, Ring Central Inc., and Cisco Systems Inc., hold a significant share. Due to their capacity to introduce innovations through substantial investments in research and development, these organizations can achieve a competitive advantage over the other players. The corporations' strategic alliances, mergers, and acquisitions have allowed them to occupy a large portion of the market.

In March 2022, 8x8 Inc. was the first to offer a completely cloud-based, comprehensive, unified communications and contact center solution for multinational organizations operating in 50 countries, including Indonesia and Thailand. 8x8 is the first company to combine UCaaS and CCaaS to meet the communications needs of all employees worldwide while they collaborate to offer differentiated customer experiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Cloud Adoption across Retail, Manufacturing, etc.
    • 5.1.2 BYOD Adoption among the Enterprises
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Security Concerns for Cloud-based Services, etc.

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 VOIP Solutions
    • 6.1.2 Enterprise Collaboration
    • 6.1.3 Contact Center Services
    • 6.1.4 Other Types
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Healthcare
    • 6.2.2 Retail
    • 6.2.3 Manufacturing
    • 6.2.4 Financial Services
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Deployment Type
    • 6.3.1 Cloud
    • 6.3.2 On-premise
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Singapore
    • 6.4.2 Malaysia
    • 6.4.3 Philippines
    • 6.4.4 Indonesia
    • 6.4.5 Rest of the ASEAN Region

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mitel Networks Corporation
    • 7.1.2 Ring Central Inc.
    • 7.1.3 8X8 Inc.
    • 7.1.4 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.5 Vonage Holdings Inc.
    • 7.1.6 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.7 Avaya Inc.
    • 7.1.8 VADS Berhad
    • 7.1.9 Singapore Telecommunications Limited
    • 7.1.10 PLDT Enterprise
    • 7.1.11 NTT Communication Corporation
    • 7.1.12 Telstra Corporation Limited
    • 7.1.13 PCCW Global
    • 7.1.14 Mitel Networks Corporation
    • 7.1.15 Maxis Communications

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FRUTURE OF THE MARKET

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