시장보고서
상품코드
1632080

아시아태평양의 스마트 카드 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Asia Pacific Smart Card - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

아시아태평양의 스마트 카드 시장은 예측 기간 동안 CAGR 5.8%를 기록할 것으로 예상됩니다.

Asia Pacific Smart Card-Market-IMG1

주요 하이라이트

  • 다양한 정부 프로세스의 디지털화가 진행됨에 따라 정부 서비스 이용에 필요한 ID 카드에 대한 수요가 증가함에 따라 새로운 잠재적 시장 기회가 창출되고 있습니다. 이와 함께 정부 당국은 의료, 면허, 사회 복지 혜택 문서화 등을 제공하기 위해 스마트 카드를 도입하고 있으며, 그 결과 향후 몇 년 동안 시장 성장이 가속화되고 있습니다.
  • 데이터를 효율적으로 저장하는 경향의 증가, 비접촉식 및 현금 없는 결제에 대한 선호도 변화, 결제 프로세스의 디지털화는 헬스케어, 소매, 숙박업에서 스마트 카드에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 블록체인 기술을 통한 새로운 고객 정보 보안 기술과 아시아태평양에서 가장 인구가 많은 국가에서의 스마트 카드 보급은 스마트 카드 제조업체들에게 수익성 있는 성장 잠재력을 제공할 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 보안과 소형화는 IC 카드 기술이 가장 빠르게 발전하고 있는 두 가지 분야입니다. 전 세계가 보안이 강화된 EMV 뱅킹 카드로 전환함에 따라 최신 세대의 스마트 카드는 완전한 온칩 암호화가 가능해져 업계 전반에 걸쳐 카드의 보안이 크게 향상되었습니다. 또한, IC 카드는 미니 태그, 스마트 웨어러블 등 더욱 다양한 폼팩터로 소형화되고 있습니다. 이러한 추세는 스마트 카드가 전화 및 생체인식과 함께 이중 인증 수단으로 점점 더 많이 사용됨에 따라 계속될 것으로 보입니다.
  • 또한, 결제 카드는 일상 생활과 비즈니스에 없어서는 안 될 필수품임에 틀림없습니다. 스마트 결제 협회(SPA)에 따르면, 오프라인 매장에서 현금을 제외한 소비자 결제의 약 90%가 카드로 이루어지고 있습니다. 또한 SPA에 따르면, 결제 카드는 온라인 결제의 40-60%를 직간접적으로 촉진하고 있습니다.
  • 팬데믹(세계적 대유행) 이후, 탭 앤 페이 결제에 대한 수요가 증가하고 다양한 산업에서 스마트 카드가 수용되면서 시장이 발전하고 있습니다. 또한, 액세스 제어 및 개인 식별 애플리케이션에서 스마트 카드의 높은 보급률, 전자 정부 서비스 접근에 대한 스마트 카드의 필요성 증가, 온라인 쇼핑 및 뱅킹에 대한 수요 증가는 예측 기간 동안 스마트 카드 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 촉진할 것입니다.
  • 또한, COVID-19 팬데믹으로 인해 전 세계적으로 비접촉식 결제 방식에 대한 소비자 니즈가 증가하면서 시장 성장에 힘을 실어줄 것으로 예상됩니다. 전자 POS(Point of Sale) 시스템(EPOS) 단말기 도입에 드는 높은 비용과 모바일 지갑 및 결제 애플리케이션의 사용 확대는 향후 몇 년 동안 스마트 카드 수요를 제한할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 스마트 카드 시장 동향

BFSI 부문이 아시아태평양 스마트 카드 보급에서 큰 비중을 차지합니다.

  • BFSI에서 스마트 카드의 사용은 개인 데이터 보호 및 안전한 거래 등 여러 가지 장점이 있습니다. 스마트 카드는 BFSI 분야에서도 신용카드, 직불카드, 결제 인증 카드, 출입 관리 카드로 사용되고 있습니다. 스마트 카드에 자금을 넣으면 전자지갑으로 사용할 수 있고, 암호화 프로토콜을 사용하여 자동판매기나 계좌로 송금할 수 있습니다.
  • 또한, 기술의 발전과 함께 부정 조작 건수도 증가하고 있습니다. 이에 따라 카드 및 결제 분야는 디지털화가 진행되어 EMV 칩, PIN 카드, 모바일 지갑 등 새로운 결제 방식이 도입되고 있으며, BFSI 분야에서는 스마트 카드에 저장된 데이터의 해독이 어렵기 때문에 스마트 카드가 보급되고 있습니다.
  • 예를 들어, 2021년 1월 싱가포르에 본사를 둔 네오 뱅킹 스타트업인 StashFin은 SBM Bank India와 제휴하여 VISA를 탑재하고 EMV 칩을 장착한 비접촉식 선불카드를 개발하여 더 높은 안전성과 보안을 제공했습니다. 이번 제휴는 은행 계좌가 없는 개인도 스마트 카드를 통해 쉽게 신용에 접근할 수 있도록함으로써 인도의 신용 격차를 해소하는 것을 목표로 하고 있습니다.
  • 생체인식 비접촉식 IC 카드는 다양한 금융기관들이 이러한 추세를 인식하고 있기 때문에 예측 기간 동안 BFSI 업계에서 확산될 가능성이 높습니다. 또한, 중요한 금융 업무는 비즈니스의 핵심이기 때문에 보안은 항상 최우선 순위입니다. 예를 들어, 아이데미아는 생체인식 기술을 활용하여 IC 카드의 진화를 주도하고 있습니다.
  • 마찬가지로 2021년 2월, ICICI 은행은 Greater Chennai Corporation 및 Chennai Smart City Limited와 공동으로 'Namma Chennai Smart Card'를 출시하였습니다. 이 루페이 방식의 공동 브랜드 비접촉식 선불카드는 GCC 센터에 설치되어 세금, 공공요금 등 다양한 디지털 결제를 가능하게 합니다. 이 선불카드는 인도 첸나이 및 국내 소매점, E-Commerce 웹사이트에서 결제할 수 있습니다.

중국이 아시아태평양의 스마트 카드 성장을 주도할 것입니다.

  • 중국은 수표를 폐지하고 비접촉식 결제를 도입한 최초의 국가 중 하나이며, 이는 아시아 전역의 디지털 카드 개발로 이어졌습니다. 중국은 교통을 포함한 다양한 산업에서 스마트 카드를 도입하고 있습니다. 중국 정부는 산업을 통제하고 세계 시장에서의 경쟁력을 높이기 위해 산업 통합을 장려하고 있기 때문에 중견기업과 대기업의 급속한 통합이 예상됩니다.
  • 또한, 많은 중국 은행들이 디지털 위안화 하드월렛을 개발하기 위해 노력하고 있으며, 중국 인민은행은 고객이 디지털 통화를 실물 지갑과 디지털 지갑 모두에 보유할 수 있게 될 것임을 시사했습니다. 중국 인민은행(PBOC)은 중앙은행 디지털화폐(CBDC) 시범사업을 확대하여 비접촉식 '하드월렛'과 NFC 웨어러블을 포함시킴으로써 고객이 디지털 위안화로 상점과 대중교통에서 상품과 서비스를 결제할 수 있도록 했습니다.
  • 예를 들어, 중국건설은행은 2021년 6월 고객이 디지털 위안화를 저장하고 지문을 통해 중앙은행 디지털화폐로 결제할 수 있는 생체인식 '하드월렛' 스마트 카드를 시범적으로 도입할 것이라고 밝혔습니다. 고급 지문 인식 및 인증은 카드에 저장된 가치를 보호하는 데 사용됩니다.
  • 또한, IDEX Biometrics ASA는 2021년 11월, 중국 은련이 솔루션 파트너인 Hengbao Corporation Ltd의 최신 생체인식 스마트 카드에 대한 인증(CUP)을 승인했다고 발표했습니다. 센서와 생체인식 소프트웨어 솔루션을 사용한 이 새로운 카드는 중국 은행 카드 테스트 센터(BCTC)의 모든 요건을 통과했습니다. 이 스마트 결제 카드는 다용도 애플리케이션, 안전한 세계 결제, 액세스 제어 및 개인 식별과 같은 추가 기능을 모두 가능하게 합니다.

아시아태평양의 스마트 카드 산업 개요

아시아태평양의 스마트 카드 시장은 여러 세계 및 지역 기업들이 시장 점유율을 놓고 경쟁하고 있어 경쟁이 치열합니다. 이 시장은 높은 진입장벽에도 불구하고 소수의 신규 진입자들이 성공적으로 시장에 진입하고 있습니다. 이 시장의 특징은 중등도/고도의 제품 차별화, 높은 제품 보급률, 그리고 높은 경쟁 수준을 들 수 있습니다. 솔루션은 일반적으로 번들로 판매되며, 응축된 서비스가 전체 제품군의 일부로 보입니다.

  • 2022년 6월 - Wisecard Technology와 Zwipe는 아시아태평양 소비자에게 생체인식 결제 카드를 제공하기 위해 제휴를 체결하고, Wisecard는 Zwipe Pay 생체인식 결제 카드에 대한 맞춤형 스크립트를 제공하고, 은행 및 은행 및 카드 개인화 사업자는 보다 빠르고 효과적으로 카드를 도입할 수 있게 될 것입니다.
  • 2022년 1월 - 혁신적인 반도체 기술의 세계 리더인 삼성전자가 보안 기능을 강화한 새로운 지문인식 IC(집적회로)인 S3B512C를 발표했습니다. 이 새로운 시스템은 EMVCo 및 CC EAL 6 인증을 획득했으며, 마스터카드의 최신 생체인식 결제 카드 관련 BEPS(Biometric Evaluation Plan Summary) 표준을 충족합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • 업계 밸류체인 분석
  • COVID-19의 시장에 대한 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 스마트 카드는 입퇴실 관리 및 개인 인증 애플리케이션으로 널리 사용되고 있습니다.
    • 비접촉형 결제에 대한 수요 상승
  • 시장 과제
    • 프라이버시와 보안 문제와 표준화에 대한 우려
    • 스마트 카드 수요에 영향을 미치는 모바일 지갑의 출현

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 접촉형
    • 비접촉형
  • 최종사용자별
    • BFSI
    • IT·통신
    • 정부기관
    • 운송
    • 기타 최종 이용 산업(교육, 헬스케어, 엔터테인먼트 등)
  • 국가별
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 기타 아시아태평양

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Samsung Electronics Co. ltd.
    • Watchdata Co., Ltd.
    • KONA I Co., Ltd.
    • Eastcompeace Technology Co., Ltd
    • IDEX Biometrics ASA
    • Seshaasai Business Forms Pvt Ltd.
    • Advanced Card Systems Ltd.(ACS)
    • Pura Group
    • Asia Credit Card Production Ltd.
    • Thales Group
    • Assa Abloy AB
    • IDEMIA SAS(Advent International, Inc.)

제8장 투자 분석

제9장 향후 시장 전망

ksm 25.02.06

The Asia Pacific Smart Card Market is expected to register a CAGR of 5.8% during the forecast period.

Asia Pacific Smart Card - Market - IMG1

Key Highlights

  • The increasing digitalization of different government processes and the rising demand for identity cards necessary to access government services create new potential market opportunities. Along with that, the provision of healthcare, licenses, and social benefit documentation of people has resulted in government authorities' introduction of smart cards, hence accelerating the market's growth in the coming years.
  • The growing trend of storing data effectively, shifting preferences toward contactless and cashless payments, and digitizing payment processes drive demand for smart cards in healthcare, retail, and hospitality. Additionally, blockchain technology's new customer information security technique and the widespread use of smart cards in the APAC region's most populous nation are projected to provide profitable growth possibilities for smart card producers.
  • Also, security and miniaturization are two areas where smart card technology is evolving most quickly. With worldwide migration to higher security EMV banking cards, the newest generation of smart cards is capable of full on-chip cryptography, significantly increasing the security of cards across the industry. In addition, smart cards are increasingly miniaturized into more diverse form factors, such as mini-tags and smart wearables. These trends will continue as smart cards, along with phones or biometrics, are increasingly used as a two-factor credential.
  • Additionally, Payment cards are, without even a doubt, essential in everyday life and business. According to the Smart Payment Association (SPA), about 90% of non-cash consumer payments in physical establishments are conducted with cards; in reality, payment cards are essential for obtaining cash. Furthermore, according to the SPA, payment cards facilitate 40-60% of online payments, either directly or indirectly.
  • The increased need for a tap-and-pay payment method following the pandemic and the expanding acceptance of smart cards in various industries propel the market forward. Furthermore, high smart card penetration in access control and personal identification applications, rising need for smart cards to access e-government services, and rising demand for online shopping and banking drive smart card market growth throughout the forecast period.
  • Furthermore, the COVID-19 pandemic is expected to boost market growth due to consumers' growing need for contactless payment methods worldwide. The expensive cost of implementing electronic point of sale system (EPOS) terminals and the expanding use of mobile wallets and payment applications are expected to limit smart card demand in the coming years.

APAC Smart Card Market Trends

BFSI Sector will Hold Significant Share in Smart Card Deployment Across Asia Pacific

  • Smart card usage in BFSI has several advantages, including personal data protection and secure transactions. Smart cards are also employed in the BFSI sector as credit or debit cards, payment authentication cards, and access control cards. It can be used as an electronic wallet by putting funds into the smart card, which can then be transferred using cryptographic protocols to a vending machine or an account.
  • Furthermore, as technology progresses, the number of fraudulent operations has risen. As a result, the card and payments sector has undergone a digital transition, with new payment methods, including EMV chips, PIN cards, and mobile wallets, being introduced. Smart cards are gaining traction in the BFSI sector, owing to the difficulty decoding the data stored on them.
  • For instance, in January 2021, StashFin, a Singapore-based neo banking start-up, teamed with SBM Bank India to develop a contactless prepaid card powered by VISA and equipped with an EMV chip that provides greater safety and security. The alliance aims to close the credit gap in India by giving underbanked individuals simple access to credit using smart cards.
  • Biometric contactless smart cards will likely gain popularity in the BFSI industry over the forecast period, with various financial institutions recognizing the trend. Furthermore, because critical financial operations are at the heart of a business, security is always a top priority. IDEMIA, for example, is advancing the evolution of smart cards by utilizing biometric technologies.
  • Similarly, in February 2021, ICICI Bank announced the 'Namma Chennai Smart Card' launch in collaboration with Greater Chennai Corporation and Chennai Smart City Limited. This Rupay-powered co-branded contactless prepaid card at GCC centers would enable various digital payments such as tax and utility bills. The prepaid card can also be used to make retail payments in Chennai, India, and in retail outlets and e-commerce websites around the country.

China will Dominate Smart Card Growth in Asia Pacific

  • China was one of the first countries to phase out checks in favor of contactless payments, which led to the developing of digital cards across Asia. The country has implemented smart cards in various industries, including transportation. Since the Chinese government has encouraged industry consolidation to control the industry and improve competitiveness in the global market, rapid consolidation between medium-sized and big businesses is expected.
  • In addition, numerous Chinese banks are working on digital yuan hard wallets, and the People's Bank of China has indicated that clients will be able to hold digital currency in both physical and digital wallets. The People's Bank of China (PBOC) has expanded its central bank digital currency (CBDC) trial to include a contactless "hard wallet" and NFC wearables that allow customers to use their digital yuan to pay for goods and services in stores and on public transportation.
  • For instance, China Construction Bank stated in June 2021 that it would be testing a biometric 'hard wallet' smart card that would allow clients to store digital yuan and confirm payments made using the central bank's digital currency using their fingerprint. Advanced fingerprint recognition and authentication are used to secure the card's stored value.
  • In addition, IDEX Biometrics ASA stated in November 2021 that China UnionPay had approved the latest biometric smart card from its solution partner Hengbao Corporation Ltd for certification (CUP). The new card, which uses IDEX Biometrics' sensor and biometric software solution, passed all China's Bank Card Test Center's requirements (BCTC). This smart card will all be possible with multi-use applications, secure global payments, and additional capabilities such as access control and personal identification.

APAC Smart Card Industry Overview

Several worldwide and regional firms compete for market share in the Asia Pacific smart card market, which is highly competitive. Despite the market's high barriers to entry for new competitors, a few newcomers have achieved traction. Moderate/high product differentiation, increasing product penetration levels, and high competition levels characterize this market. The solutions are usually sold as a bundle, making the condensed offering appear part of the whole suite.

  • June 2022 - Wisecard Technology and Zwipe are set to unveil their collaboration to provide biometric payment cards to consumers of Asia Pacific (APAC). Wisecard will supply pre-built customization scripts for Zwipe Pay biometric payment cards, allowing banks and card personalization bureaus to install the cards significantly quicker and more effectively.
  • January 2022 - Samsung Electronics Co., Ltd., a global leader in innovative semiconductor technology, has unveiled the S3B512C, a new fingerprint security IC (integrated circuit) with improved security features. The new system is EMVCo and CC EAL 6+ certified, and it meets Mastercard's latest Biometric Evaluation Plan Summary (BEPS) criteria for biometric payment cards.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Smart Cards are Being Extensively Used in Access Control and Personal Identification Applications
    • 5.1.2 Growing Demand for Contactless Payments
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Privacy and Security Issues and Standardization Concerns
    • 5.2.2 Emergence of Mobile Wallets Impacting Demand for Smart Cards

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Type
    • 6.1.1 Contact-based
    • 6.1.2 Contact-less
  • 6.2 End-User
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 IT and Telecommunication
    • 6.2.3 Government
    • 6.2.4 Transportation
    • 6.2.5 Other End-user Industries (Education, Healthcare, Entertainment, etc.)
  • 6.3 Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 Japan
    • 6.3.3 India
    • 6.3.4 South Korea
    • 6.3.5 Rest of Asia-Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Samsung Electronics Co. ltd.
    • 7.1.2 Watchdata Co., Ltd.
    • 7.1.3 KONA I Co., Ltd.
    • 7.1.4 Eastcompeace Technology Co., Ltd
    • 7.1.5 IDEX Biometrics ASA
    • 7.1.6 Seshaasai Business Forms Pvt Ltd.
    • 7.1.7 Advanced Card Systems Ltd. (ACS)
    • 7.1.8 Pura Group
    • 7.1.9 Asia Credit Card Production Ltd.
    • 7.1.10 Thales Group
    • 7.1.11 Assa Abloy AB
    • 7.1.12 IDEMIA SAS (Advent International, Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE MARKET OUTLOOK

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제