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아시아태평양의 전략 컨설팅 서비스 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Asia Pacific Strategic Consulting Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 전략 컨설팅 서비스 시장은 예측 기간 중 CAGR 6.3%를 기록할 전망입니다.

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아시아태평양 전략 컨설팅 서비스 시장은 지역내 비즈니스의 다양성 증가로 인해 성장할 것으로 예상됩니다. 숙련자 중심의 컨설팅 및 업무에 대한 수요가 아시아태평양 전략 컨설팅 서비스 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양 전략 컨설팅 시장은 여러 산업으로 인해 세분화되어 있으며, 향후 수년간 시장의 지속적인 경쟁 역학이 변화할 것으로 예상됩니다. 또한 아시아태평양 전략 컨설팅 시장을 가속화하기 위해 정부 기관은 다양한 구상을 시행하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 다양한 최종사용자들의 BI 및 고급 데이터 관리 전략 채택이 시장 성장을 촉진할 것입니다. 신제품 출시, 새로운 시장 진출, 각 지역에서의 사업 확장 등 시장 경쟁 심화는 시장 성장을 가속하는 요인 중 하나입니다. 또한 아시아태평양의 신규 사업 증가, 사이버 보안 문제를 극복하기 위한 수요, 기업의 디지털 혁신 확대, 업종을 초월한 비즈니스 모델 혁신 증가가 시장 수요를 촉진하고 있습니다.
  • 신기술은 내일의 가장 성공적인 비즈니스를 형성하고 있습니다. 블록체인, AI, 양자 컴퓨팅과 같은 기술은 오늘날 기업의 업무 방식을 변화시킬 준비가 되어 있습니다. 파괴적인 신기술이 속속 등장하면서 기업 경영자들은 언제, 어디에 투자해야 할지 판단하기가 점점 더 어려워지고 있습니다. 이러한 요인들이 아시아태평양 전략 컨설팅의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 많은 비즈니스에 AI가 통합되어 동향과 패턴을 분석하여 적절한 투자 및 비즈니스 모델 변경 등을 통해 미래 성장을 가속할 것이 시장 성장을 지원할 것으로 보입니다. 예를 들어 MIT 테크놀러지에 따르면 비즈니스에서 AI 기술을 사용하는 응답자의 비율은 IT 관리에서 2019년 62%에서 2022년 72%로 크게 증가하고, 고객 서비스는 2019년 61%에서 2022년 18% 증가할 것으로 예상했습니다.
  • 그러나 사내 컨설팅 부문 증가, 독립 또는 프리랜서 컨설턴트 증가 등의 요인이 전략 컨설팅 시장의 성장을 저해하는 주요 요인으로 작용할 것으로 예상됩니다.
  • COVID-19 팬데믹은 많은 산업에 부정적인 영향을 미쳤지만 일부 기업은 미래 전략과 비즈니스 시나리오를 그리기 위해 컨설팅 회사의 지도와 전문 지식을 요구할 수 있으며, 이는 컨설팅 회사에 기회를 제공했습니다. 또한 일부 기업은 현재 환경에 대응하고 회복하고 번영하기 위해 사업을 재구성하기 위해 전략적 지식이 필요하며, 이를 통해 비즈니스 연속성과 탄력성을 보장 할 수 있습니다.

아시아태평양 전략 컨설팅 서비스 시장 동향

경제 성장이 시장 수요를 견인

  • 아시아태평양의 경제 성장은 향후 수년간 시장 수요를 견인할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 IMF에 따르면 아시아의 GDP는 2021년에 5.67% 증가할 것이며, GDP는 2027년까지 3.52%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
  • 이 지역의 일부 신흥 국가들은 경제 성장을 경험하고 있으며, 이는 아마도 E-Commerce 기업의 출현에 기인하는 것으로 보입니다. Alibaba, Amazon, Flipkart, Myntra, Nykaa 등 수많은 E-Commerce 기업 간의 경쟁 심화는 소비자의 구매 패턴의 급격한 변화와 함께 전문가에 대한 수요를 창출할 것으로 예상됩니다. 전문가에 대한 수요를 창출할 것으로 예상됩니다.
  • 유연한 다차원 모델에 대한 수요가 증가하면서 기업은 전략적 투자, 비즈니스 모델 혁신, 기업 전략, M&A, 경제 정책, 조직 전략, 기능 전략, 전략&운영, 디지털 전략, 미래 성장에 따른 의사결정을 위한 신뢰할 수 있는 데이터에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 이는 이 지역의 전략 컨설팅에 대한 수요를 촉진할 것으로 보입니다.
  • 많은 기업이 기타 지역으로 사업을 확장하기 위해 투자하고 있습니다. 소비자의 요구와 요구를 이해하는 것이 비즈니스에 매우 중요하므로 현지 시장 이외의 국제 시장에 진출하려고 합니다. 기업 내부의 전문가 팀은 미래의 비즈니스를 위해 개척하려는 지역의 인구 통계에 익숙하지 않을 수 있습니다. 이러한 점이 이 지역의 전략 컨설팅 시장에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.

눈에 띄는 성장이 기대되는 중국

  • 예측 기간 중 중국은 아시아태평양 전략 컨설팅 시장을 주도할 것으로 예상되며, IT 관리, 금융, 생명과학 및 의료, 소매, 정부, 에너지 등의 부문에서 전략 컨설팅에 대한 수요가 증가하고 있는 점도 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
  • 중국에서는 정부의 자금 지원으로 전략 컨설팅 시장이 확대되고 있습니다. 또한 정부는 정책 완화와 함께 스타트업에 대한 지원을 통해 스타트업의 육성과 생존에 유리한 환경을 조성하여 전략 컨설팅 시장을 강화하고 있습니다. 중국 시장은 매우 불안정하고, 기타 국가에서 잘 팔리는 제품이 반드시 중국에서 잘 팔리는 것은 아닙니다. 따라서 시간 기반 비즈니스 모델이 아닌 성과 기반 과금 비즈니스 모델에서 시간 기반 비즈니스 모델로의 전환에 따라 기업에게 설계 컨설팅의 중요성이 커지고 있습니다.
  • 또한 기술 침투는 전략적 컨설팅 모델의 핵심 역량으로 자리매김하고 있습니다. 수많은 최종사용자 산업에서 AI에 대한 수요가 증가함에 따라 성장을 가속할 것으로 예상되며, AI 기반 데이터는 기업이 실용적인 의사결정을 내리고 빠르게 변화하는 시장에서 경쟁에서 한 발 앞서 나갈 수 있도록 돕습니다. 중국에서는 전략 컨설팅에 대한 수요가 증가함에 따라 이를 지원하는 AI 기업이 증가하고 있으며, 이는 성장을 지원할 것으로 예상됩니다.
  • 시장 진출기업은 비즈니스 혁신을 지원하고 잠재력을 최대한 발휘할 수 있도록 돕습니다. 소매 기업이 비즈니스 모델 혁신, 디지털 혁신, Go-to-Market 전략의 재정의 등 어떤 것을 원하든, 전략 컨설팅은 소매 기업과 협력하여 적절한 기업 전략과 성장 전략을 선택할 수 있도록 돕습니다. 또한 크로스보더 M&A 자문 및 자본 조달은 기업, 전략적 투자자, 첨단 기술이 융합된 중국 전역의 인바운드와 아웃바운드 관계 및 거래의 교차점에 초점을 맞추고 있으며, 이는 중국 소매 부문에서 전략 컨설팅에 대한 수요를 촉진할 것으로 보입니다. 예를 들어 중국 국가통계국에 따르면 2021년 중국 소비재 소매 총매출액은 44조 1,000억 위안에 달할 것으로 예상됩니다. 중국 도시 지역의 소매 총매출액은 38조 2,000억 위안인 반면, 중국 농촌 지역의 총매출액은 5조 9,000억 위안입니다.

아시아태평양 전략 컨설팅 서비스 산업 개요

아시아태평양의 컨설팅 서비스 시장은 경쟁이 치열합니다. 많은 지역 진출 기업이 상당한 시장 점유율을 차지하며 고객 기반 확대에 주력하고 있습니다. 각 기업은 연구개발 활동, 전략적 제휴 및 기타 유기적 및 무기적 성장 전략에 집중하여 오랜 기간 중 시장에 머무르는 것을 목표로 하고 있습니다.

  • 2021년 5월 보스턴에 본사를 둔 통신, 미디어, 기술(TMT) 부문 컨설팅 회사인 Altman Solon은 시드니에 본사를 둔 TMT 전문가인 Venture Consulting을 인수하여 호주에 진출했습니다. 이 세계 컨설팅 회사는 지난주 싱가포르 사무소 개소도 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 강도
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 지역적인 비즈니스의 다양성 증가로 숙련자 주도 컨설팅과 오퍼레이션에 대한 수요 증가
    • 복수의 최종사용자에서 BI와 첨단 데이터 관리 전략의 채택
    • 프로젝트의 멀티 소싱 영역 확대
  • 시장이 해결해야 할 과제/억제요인
    • 독립·프리랜스 컨설턴트의 증가

제6장 시장 세분화

  • 최종사용자 산업
    • 금융 서비스
    • 생명과학과 의료
    • 소매
    • 정부기관
    • 에너지
    • 기타
  • 국가별
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • A.T. Kearney, Inc.
    • Bain & Company
    • Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • Ernst & Young Ltd.
    • KPMG
    • McKinsey & Company
    • Accenture PLC
    • Mercer LLC
    • The Boston Consulting Group
    • PwC

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

KSA 25.01.31

The Asia Pacific Strategic Consulting Services Market is expected to register a CAGR of 6.3% during the forecast period.

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Asia Pacific Strategic Consulting Services Market is expected to grow due to increasing regional business diversities. Demand for skilled-driven consultations and operations is expected to drive the strategic consulting services market in the Asia Pacific. The Asia Pacific Strategy consulting market is fragmented owing to the presence of several industries, and the ongoing competitive dynamics in the market are anticipated to change during the upcoming years. In addition, governmental bodies undertake numerous initiatives to accelerate the Asia Pacific Strategy consulting market.

Key Highlights

  • Adopting BI and advanced data management strategies across multiple end-users will boost market growth. The increasing competition among players to launch a new product, enter a new market, and expand in different regions are some factors aiding the market growth. Additionally, a growing number of new businesses in the Asia Pacific, demand to overcome cyber security challenges, growing digital transformation among the enterprises, and increasing business model transformation across industry verticals has boosted the demand for the market.
  • Emerging technologies are shaping the most successful businesses of tomorrow. Technologies such as blockchain, AI, and quantum computing are poised to transform the way companies work today. The constant emergence of new and disruptive technology has made it difficult for business owners to decide where and when to invest. These factors are expected to support growth for strategic consulting in the Asia Pacific. The Integration of AI in numerous businesses to analyze the trend and patterns to make suitable investments and change business models, among other things, to bolster future growth will support market growth. For instance, According to MIT Technology, the share of respondents using AI technology in their businesses is expected to increase majorly in IT management from 62% in 2019 to 72% in 2022, and customer service grew by 18% in 2022 from 61% in 2019.
  • However, factors such as the increasing in-house consulting divisions and the increasing number of independent or freelancing consultants are anticipated to be some of the major restraining factors hindering the strategy consulting market growth.
  • The COVID-19 pandemic has negatively impacted numerous industries; it gave some consulting firms opportunities as some companies may seek the guidance and expertise of such firms to map their future strategies and business scenarios. While some firms will also need the strategic knowledge to restructure their operations to respond, recover, and thrive in the current environment., thereby ensuring business continuity and resiliency.

Asia Pacific Strategic Consulting Services Market Trends

Economic Growth to Drive Market Demand

  • The region's economic growth is expected to drive market demand in the coming years. For instance, as per IMF, the GDP of Asia will increase by 5.67 % in 2021. The increase came after the year of decline caused due to COVID-19 pandemic.GDP is expected to reach 3.52% by 2027.
  • Several developing countries in the region are experiencing economic growth, likely due to the advent of eCommerce companies. Increased customer spending can drive the demand for the strategy consulting market. The growing competition among numerous e-commerce companies such as Alibaba, Amazon, Flipkart, Myntra, and Nykaa, along with the rapid changes in consumer buying patterns, will create demand for experts.
  • The rising demand for a highly flexible and multidimensional model provides companies with trusted data to make decisions based on strategic investment, business model transformation, corporate strategy, mergers & acquisitions, economic policy, organizational strategy, functional strategy, strategy & operations, and digital strategy, and future growth. This will propel the demand for strategic consulting in the region.
  • Numerous companies are investing in expanding in other regions. They are trying to enter international markets other than their local market to understand the needs and requirements of the consumer, as it is highly crucial for a business. The internal team of experts of the company might not be well acquainted with the region's demographics that the company aims to tap for future business. All this is expected to propel the demand for the strategic consulting market in the region.

China is Expected to Witness Significant Growth

  • China is expected to lead the strategy consulting market in the Asia Pacific region in the forecast period. The increasing requirement for strategy consulting for IT management, finance, life science and healthcare, retail, government, and energy is also expected to propel growth.
  • With the government's support in funding in China, the market for strategy consulting is progressing. Also, the government is supporting the start-ups coupled with the relaxation in policies, making it favorable for start-ups to breed and survive, strengthening the strategy consulting market. The China market is very volatile; the product that sells in other countries might not necessarily sell in China; this makes design consulting more important for companies to use a performance-based billing business model to a time-based business model instead of a time-based business model.
  • Additionally, technology penetration is making its mark as a core capability within strategic consulting models. The rising demand for AI in numerous end-user industries is expected to propel growth. The AI-driven data helps the company take actionable decisions and stay ahead of its competition in the rapidly changing market. The increasing number of AI enterprises in China to support the growing need for strategy consulting is expected to support growth.
  • The market players aid the business transformation and help unlock the full potential. Whether the retailer is seeking business model reinvention, digital transformation, or a re-defined go-to-market strategy, strategy consultancy can work with the retailer to help make the right corporate and growth strategy choices. Also, the Cross-border M&A advisory and capital raising focus on the intersection of Greater China inbound and outbound relationships and transactions wherein businesses, strategic investors, and leading-edge technologies converge will propel the demand for strategy consulting in the Retail sector in China. For instance, according to the national bureau of statistics of China, the total consumer goods retail sales in China amounted to CNY 44.1 trillion in 2021 from CNY. The total retail sales in urban China amounted to CNY38.2 trillion, whereas sales in rural China Totalled CNY 5.9 trillion.

Asia Pacific Strategic Consulting Services Industry Overview

The Asia Pacific consulting service market is highly competitive. It consists of many regional players, accounting for a considerable market share and focusing on expanding its client base. They aim to focus on research and development activities, strategic alliances, and other organic and inorganic growth strategies to stay in the market for years.

  • May 2021: Altman Solon, a Boston-headquartered telecom, media, and technology (TMT) sector consulting firm, has entered Australia by acquiring Sydney-based TMT specialist Venture Consulting. The global consultancy also last week announced the launch of a Singapore office.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Regional Business Diversities Demand for Skilled Driven Consultations and Operations
    • 5.1.2 Adoption of BI and Advanced Data Management Strategies across Multiple End-user
    • 5.1.3 Domain Adoption of Multi-sourcing of Projects
  • 5.2 Market Challenges / Restrain
    • 5.2.1 Increasing Number of Independent or Freelancing Consultants

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 End-User Industry
    • 6.1.1 Financial Services
    • 6.1.2 Life Sciences and Healthcare
    • 6.1.3 Retail
    • 6.1.4 Government
    • 6.1.5 Energy
    • 6.1.6 Others
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 China
    • 6.2.2 Japan
    • 6.2.3 India
    • 6.2.4 Australia
    • 6.2.5 South Korea
    • 6.2.6 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 A.T. Kearney, Inc.
    • 7.1.2 Bain & Company
    • 7.1.3 Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • 7.1.4 Ernst & Young Ltd.
    • 7.1.5 KPMG
    • 7.1.6 McKinsey & Company
    • 7.1.7 Accenture PLC
    • 7.1.8 Mercer LLC
    • 7.1.9 The Boston Consulting Group
    • 7.1.10 PwC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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