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세계의 기업 증강현실(AR) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Global Enterprise Augmented Reality - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 기업 증강현실(AR) 시장은 예측 기간 동안 연평균 48.6%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 시장 성장의 배경에는 의약품의 신약개발과 제조 아웃소싱에 중점을 두고 있다는 점이 있습니다. 중국에서는 의약품의 발견과 개발로 이어지는 질병 메커니즘에 대한 과학적 탐구의 활용이 증가하고 있습니다. 전임상시험은 의약품 연구에서 중요한 단계입니다. 이 단계에서 의약품이 임상시험에 적합한지 여부를 판단하기 위해 여러 가지 시험이 수행됩니다.
  • 식품 가공 및 제조 부문은 국내 주요 식품 제조업체의 폭넓은 입지와 식음료 분야의 중요한 기술 혁신으로 인해 괄목할 만한 성장을 이루고 있습니다.
  • 빠르게 변화하는 퍼스널케어 제품에서 가장 중요한 요소인 리드 타임 단축 등 현지화의 장점에 대한 인식이 높아짐에 따라 시장 성장이 가속화될 것으로 예상됩니다.
  • 음료의 병입 및 충전을 위탁하면 몇 가지 이점이 있기 때문에 제조업체의 선호도가 현지 계약 업체로 이동하고 있습니다. 우선, 시장 성장의 주요 원동력인 제조업체의 운영 비용과 인건비 절감은 시장 성장의 주요 원동력입니다.
  • 전국적인 봉쇄로 인해 COVID-19 팬데믹은 국내 위탁 제조 서비스 유통 시스템에 큰 타격을 입혔습니다. 예를 들어, 2020년 3월에는 코카콜라와 같은 미국 음료 제조업체의 상당수가 국내 제조 시설 전체에서 일시적으로 생산을 중단했습니다.

기업 증강현실(AR) 시장 동향

모바일 기반 AR 수요 크게 증가할 전망

  • 증강현실은 몰입감과 인터랙티브한 기술로 인해 모바일 게임에 이상적이라는 평가를 받고 있습니다. 또한, 모바일 게임은 앱스토어에서 가장 인기 있는 AR 카테고리로, Pokemon Go나 Ingress와 같은 기존 AR 모바일 게임들이 여전히 인기를 끌고 있지만, 그 외에도 세계 시장에서 공급업체들이 이 장르에 많은 새로운 기능을 추가하고 있습니다. 추가되고 있습니다.
  • 사용자가 기대하는 것은 단순히 현실을 시각적으로 표현하는 것만이 아닙니다. 이에 따라 AR 모바일 애플리케이션을 개발하는 기업들은 센서, GPS, 나침반, 스마트 기기의 카메라를 이용해 이미지와 정보 덩어리의 형태로 증강현실을 사용자에게 제공하고 있습니다.
  • 모바일 증강현실 애플리케이션은 휴대폰에 내장된 구성요소를 통합하여 현실 기반 서비스 및 기능을 제공하기 위해 맞춤형 애플리케이션을 제공하는 모바일 애플리케이션으로, GSMA에 따르면 북미 스마트폰 가입자 수는 2025년까지 3억 2,800만 명에 달할 것으로 예상되며, 스마트폰 보급률은 86%, 인터넷 보급률은 80%에 달할 것으로 예상됩니다.
  • 최고의 AR(증강현실) 소프트웨어, 하드웨어, 5G 네트워크가 결합되어 있습니다. 예를 들어, 미국 기반의 홀로그램 협업 플랫폼인 Spatial, 모바일 AR 헤드셋 제조업체인 Neal, Qualcomm Technologies는 각각 LG유플러스, KDDI, Deutsche Telekom과 협력하여 AR AR 협업의 대량 시장 도입을 가속화하고 있습니다.
  • 또한, AR은 고객 참여를 위한 게임화, AR 애플리케이션, 소셜 미디어 기반 마케팅, 통합된 워크플레이스 커뮤니케이션을 위한 기업 협업 등 기존 애플리케이션과 플랫폼에 도입이 증가하고 있습니다. 도입이 증가하고 있습니다. 또한, 게임 개발자들은 신규 다운로드를 촉진하는 차별화 요소로 AR을 사용할 것으로 예상됩니다.

북미가 가장 큰 점유율을 차지

  • TechSee Augmented Vision Ltd.의 최근 조사에 따르면, 미국에서는 이미 6,800만 명 이상이 AR을 사용하고 있으며, 향후 몇 년 내에 성장하고, 세계 AR 시장은 2024년까지 720억 달러 이상이 될 것으로 예상됩니다.
  • 미국은 세계에서 가장 혁신적인 AR 시장 중 하나가 될 것으로 예상됩니다. 이 기술을 개발하는 대부분의 기업들이 미국에 기반을 두고 있습니다. 이 지역은 기술에 대한 노출도가 높고, 스마트 기기를 쉽게 구할 수 있기 때문에 AR 시장이 강세를 보이고 있습니다. 마이크로소프트의 AR(증강현실) 제품인 홀로렌즈는 미국과 캐나다에서 먼저 출시되어 소비자들로부터 좋은 반응을 얻었습니다.
  • 또한, 이 지역은 스마트 기기, 특히 스마트워치와 안경의 보급률이 가장 높은 지역입니다. 스마트 기기, 특히 스마트폰이 AR 시장 개척에 중요한 역할을 하고 있기 때문에 이 지역은 예측 기간 동안 조사 대상 시장의 성장에 중요한 기회를 제공하고 있습니다.
  • 몰입형 기술에 대한 투자가 증가하면서 이 지역의 몰입형 기술에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 예를 들어, 미국 정부는 몰입형 기술 채택을 적극 장려하고 있으며, 이는 이 지역의 증강현실(AR) 시장에서의 입지를 강화하는 데 기여하고 있습니다.
  • 코로나 바이러스로 인해 많은 고객들이 오프라인 매장을 방문하지 못하면서 이 지역에서는 소매업계를 위한 증강현실(AR) 이니셔티브가 활발히 모색되고 있습니다. 예를 들어, 시카고에 본사를 둔 제품 시각화 소프트웨어 제공업체인 Threekit은 증강현실 기능을 도입하여 쇼핑객이 증강현실을 통해 제품 변형을 확인하고 사용자 정의할 수 있는 설정 가능한 AR 기능을 도입한다고 발표했습니다.

기업 증강현실(AR) 산업 개요

세계 기업 증강현실(AR) 시장은 다양한 규모의 기업들이 경쟁하고 있습니다. 이 시장은 조직들이 현재의 둔화를 상쇄하기 위해 전략적 투자를 계속하고 있기 때문에 여러 제휴, 합병, 인수합병이 발생할 것으로 예상됩니다. 이 시장은 Epson America Inc., ThirdEye, Lenovo Corporation, Atheer Inc., Dynabook Americas Inc. 등의 주요 솔루션 및 서비스 제공업체로 구성되어 있습니다.

  • 2021년 2월 - 증강현실 스마트 글래스 플랫폼 제공업체인 엡손은 하이브리드 업무 환경에 Zoom을 통한 증강현실 원격 지원을 제공하기 위해 Spinar America와 파트너십을 체결했다고 발표했습니다.

기타 특전:

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • 업계 이해관계자 분석
  • COVID-19가 업계에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • AR 애플리케이션 높은 효과와 유효성
    • 모바일 기반 증강현실에 대한 높은 수요
  • 시장 과제
    • 높은 대역폭의 필요성과 외부 환경의 영향

제6장 시장 세분화

  • 최종사용자별
    • 소매 및 E-Commerce
    • 교육(E-Learning)
    • 산업용
    • 자동차·항공우주
    • 전문 서비스
    • 기타 최종사용자 용도(에너지, 공공안전, 농업 등)
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 기타 지역(라틴아메리카와 중동 및 아프리카)

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Dynabook Americas Inc.
    • Epson America Inc.(Seiko Epson Corporation)
    • ThirdEye
    • Lenovo Corporation
    • Atheer Inc.
    • Rokid Inc.
    • Vuforia(PTC Inc.)
    • Nextech AR Solutions Corp
    • Librestream
    • Vuzix Corporation
    • Dalux
    • Darf Design
    • Plutomen Technologies Pvt Ltd
    • Industrial Augmented Reality SL(iAR)

제8장 투자 분석

제9장 시장 향후 전망

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The Global Enterprise Augmented Reality Market is expected to register a CAGR of 48.6% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The market is driven by a growing emphasis on pharmaceutical drug discovery and manufacturing outsourcing. The country is increasing the use of scientific exploration of disease mechanisms leading to the discovery and development of agents. Pre-clinical testing is an important stage in pharmaceutical research. Several tests are performed to determine whether a drug is ready for clinical trials at this stage.
  • The food processing and manufacturing sector has witnessed significant growth due to the wide presence of major food manufacturers and important innovations in food & beverage in the country.
  • Increasing awareness of the benefits of contract manufacturing localization, such as a reduction in lead time, which is the most important factor for fast-moving personal care products, is expected to boost the market growth.
  • There has been a shift in manufacturing firms' preferences toward local contractors, as beverage contract bottling and filling offers several benefits. For starters, it lowers the manufacturers' operational and labor costs as the primary driver of market growth.
  • Due to a nationwide lockdown, the COVID-19 pandemic delivered a major blow to the nation's Contract Manufacturing Services distribution system. For instance, In March 2020, many US beverage makers, like Coca-Cola, temporarily suspended production across the country's manufacturing facilities.

Enterprise Augmented Reality Market Trends

Demand for Mobile-base AR is Expected to Witness Significant Growth

  • Due to its immersive and interactive technology, augmented reality is becoming ideal for mobile gaming. Furthermore, mobile games are the most popular AR category in app stores. Aside from previously released AR mobile games that are still popular, such as Pokemon Go and Ingress, many other new additions to the genre are being made by vendors in the global market.
  • Users anticipate more than just a visual representation of their reality. As a result, companies developing AR mobile applications use sensors, GPS, compass, and smart device cameras to provide users with augmented reality in the form of an image and a nugget of information.
  • Mobile Augmented Reality Application is a mobile application that integrates built-in components into a mobile phone and offers a customized application to provide reality-based services and functions. According to the GSMA, the number of smartphone subscribers in North America is expected to reach 328 million by 2025 and may witness an increase in the penetration rates of smartphones at 86% and the internet at 80%, consequently plunging the adoption of MARA, which in turn is fostering enterprise AR adoption.
  • The best-augmented reality (AR) software, hardware, and 5G networks are combined. For instance, Spatial, the US-based holographic collaboration platform, Neal, the mobile AR headset manufacturer, and Qualcomm Technologies are joining forces with LG Uplus, KDDI, and Deutsche Telekom, respectively, to accelerate mass-market adoption of AR collaboration.
  • Further, AR has witnessed an increasing implementation in existing applications and platforms, including gamification for customer engagement, AR applications, social media-based marketing, and enterprise collaboration for unified workplace communications. In addition, game developers are anticipated to use AR as a differentiator that could encourage new downloads.

North America to hold largest Market share

  • The North American AR market has been expected to expand significantly over the forecast period, owing to numerous vendors investing heavily in market innovation. A recent survey by TechSee Augmented Vision Ltd. shows that more than 68 million people in the United States are already using AR, which is supposed to grow over the next several years, with the global AR market prophesied to be worth over USD 72 billion by 2024.
  • United States is expected to be one of the most innovative AR markets in the world. Most companies developing this technology are based in the United States. The region's high technology exposure and easy availability of smart devices have resulted in a strong AR market. Microsoft's augmented reality (AR) product, Hololens, was first released in the United States and Canada, receiving a positive response from consumers.
  • Furthermore, the region has the highest adoption rate of smart devices, particularly smart watches and glasses. Because smart devices, especially smartphones, play a significant role in the development of the AR market, the region presents an important opportunity for the growth of the market studied over the forecast period.
  • Rising investments in immersive technologies are boosting demand for the technology in the region. For instance, the US government is keenly encouraging the adoption of immersive technologies, strengthening the region's hold on the augmented reality market.
  • As many customers cannot get to physical stores amid the coronavirus pandemic, exploring augmented reality (AR) initiatives for retail is high in the region. For instance, Threekit, a product visualization software provider based in Chicago, announced introducing a configurable AR feature, enabling shoppers to see and customize product variations in augmented reality.

Enterprise Augmented Reality Industry Overview

The Global Enterprise Augmented Reality Market is competitive with diverse firms of different sizes. This market is anticipated to encounter several partnerships, mergers, and acquisitions as organizations continue to invest strategically in offsetting the present slowdowns they are experiencing. The market comprises key solutions and service providers, such as Epson America Inc, ThirdEye, Lenovo Corporation, Atheer Inc., and Dynabook Americas Inc.

  • February 2021 - Epson provider of the augmented smart glass platform, has announced a partnership with spinar America to deliver Augmented Reality Remote Assistance through Zoom for Hybrid Work Environments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Higher Effectiveness and Efficacy of AR Applications
    • 5.1.2 High Demand for Mobile-based Augmented Reality
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Need For Higher Bandwidth and Susceptibility to External Environmental

6 Market Segmentation

  • 6.1 By End-user
    • 6.1.1 Retail and E-commerce
    • 6.1.2 Education (E-learning)
    • 6.1.3 Industrial
    • 6.1.4 Automotive and Aerospace
    • 6.1.5 Professional Services
    • 6.1.6 Other End-user Applications (Energy, Public Safety,Agriculture, etc.)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World (Latin America and Middle East & Africa)

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Dynabook Americas Inc.
    • 7.1.2 Epson America Inc. (Seiko Epson Corporation)
    • 7.1.3 ThirdEye
    • 7.1.4 Lenovo Corporation
    • 7.1.5 Atheer Inc.
    • 7.1.6 Rokid Inc.
    • 7.1.7 Vuforia (PTC Inc.)
    • 7.1.8 Nextech AR Solutions Corp
    • 7.1.9 Librestream
    • 7.1.10 Vuzix Corporation
    • 7.1.11 Dalux
    • 7.1.12 Darf Design
    • 7.1.13 Plutomen Technologies Pvt Ltd
    • 7.1.14 Industrial Augmented Reality SL (iAR)

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

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