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이탈리아의 전기자동차 배터리 제조 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Italy Electric Vehicle Battery Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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이탈리아의 전기자동차 배터리 제조 시장 규모는 2025년 1,130만 달러, 2030년 2,793만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) CAGR은 19.84%에 달할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 중기적으로는 전지 생산 능력 증대를 위한 투자 증가와 원료 배터리 재료의 비용 저하가 예측 기간 동안 전기자동차용 전지 제조 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 한편, 원재료의 매장량 부족은 전기자동차 배터리 제조 시장의 성장을 크게 억제할 수 있습니다.
  • 하지만 생산 능력 확대, 기술 진보 강화, 비용 절감 등 전기자동차의 장기적인 야심적 목표는 가까운 미래에 전기자동차 배터리 제조 시장에 큰 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.

이탈리아 전기자동차 배터리 제조 시장 동향

리튬 이온 배터리 유형이 시장을 독점

  • 리튬이온(Li-ion) 배터리는 전기자동차(EV) 시장에 혁명을 일으켜 배터리 제조 기술 혁신을 촉진했습니다. 고에너지 밀도, 긴 사이클 수명, 급속 충전 등 리튬 이온 배터리의 주요 특성으로 현재 EV에는 리튬 이온 배터리가 선택되고 있습니다.
  • 또한, 리튬 이온 이차 전지는 용량 중량비가 우수하기 때문에 다른 기술을 능가하고 있습니다. 리튬이온 이차전지는 대체품보다 비싼 경향이 있지만, 시장의 대기업은 R&D 투자를 늘리고, 생산을 확대하고, 경쟁을 격화시켜 가격을 낮추고 있습니다.
  • EV와 배터리 에너지 저장 시스템(BESS)용 배터리 팩의 평균 가격은 상승하고 있지만, 2023년에는 대폭 하락해 13% 감소한 139달러/kWh가 됐습니다. 예측에 따르면, 이 하락 기조는 앞으로도 계속되어 2025년에는 113달러/kWh에 이르고, 2030년에는 80달러/kWh까지 하락할 것으로 예상됩니다.
  • 세계적으로 각국 정부는 전기자동차(EV)의 보급을 가속화하고 리튬이온 배터리의 생산을 확대하기 위한 정책과 인센티브를 내세우고 있습니다. 전략적 움직임으로, 주요 국제 기업은 특히 전기자동차(EV)용 리튬 이온 배터리의 생산을 확대하기 위해 현지 기업에 많은 돈을 투자하고 있습니다.
  • 예를 들어, 2024년 2월, Automotive Cells Company는 프랑스, 독일, 이탈리아에 3개의 리튬 이온 배터리 기가팩토리를 설립하기 위해 47억 달러의 자금을 획득했습니다. Stellantis, Mercedes-Benz, Saft(TotalEnergies의 자회사)와 같은 업계 선도자들이 지원하는 이 벤처는 가까운 미래에 첨단 리튬 이온 배터리에 대한 수요를 높여 이 지역의 전기자동차 배터리 제조를 강화할 태세를 마련하고 있습니다.
  • 또한 각국 정부는 전기자동차(EV)의 보급을 촉진하고 리튬이온 배터리 산업을 발전시키기 위한 정책과 인센티브를 추진하고 있습니다. 연구개발에 중점을 둔 이 정부는 비용이 많이 들고 이용가능성이 제한되어 있는 것으로 알려진 코발트와 같은 재료를 대체하는 비용 효율적인 대체 재료의 발견을 목표로 하고 있습니다. 이 전략적 축족은 생산 비용을 줄일 뿐만 아니라 지속 가능한 공급망을 강화합니다.
  • 그 예로, 2024년 7월, POSCO N.EX.T 허브는 전고체 전지용으로 조정된 기능성 바인더(PVA-g-PAA)를 갖춘 획기적인 음극 보호층을 발표했습니다. 이 혁신적인 기능은 리튬의 균일한 석출을 보장하고 리튬 사용량을 크게 줄이고 배터리 수명과 에너지 밀도를 향상시킵니다. 이러한 획기적인 기술은 향후 수년간 국내에서 배터리 생산을 가속시킬 것으로 보입니다.
  • 그 결과, 이러한 대처나 프로젝트가 리튬 이온 전지의 생산을 뒷받침해, 예측 기간 중에 EV용 전지의 생산 능력을 현저하게 향상하게 된다고 생각됩니다.

승용차 부문이 현저한 성장을 이룰 것

  • 이탈리아 자동차 부문은 세계의 지속가능성을 추진하고 이산화탄소 배출량을 줄이기 위한 노력으로 전기자동차(EV)로의 결정적인 전환을 도모하고 있습니다. 이 변화의 중요한 요소는 전기자동차 배터리의 생산과 개선에 주력을 강화하는 것입니다. 이 변화는 이탈리아의 승용차 시장 역학을 변화시킬 뿐만 아니라 업계의 다양한 측면에도 영향을 미칩니다.
  • 게다가 이탈리아가 청정 에너지를 채택함에 따라 전기자동차로의 전환은 많은 기업들에게 핵심적인 주제가 되고 있습니다. 이탈리아에서의 EV 판매는 극적으로 급증하고 있습니다. 예를 들어 국제에너지기구(IEA)의 보고에 따르면 2023년 전기차 판매 대수는 13만 6,000대로 2022년부터 19.3% 증가했으며 2019년부터는 6.8배라는 경이적인 성장세를 보였습니다. 이 기세와 캐나다 정부의 최근 노력에 힘입어 EV 판매량이 더욱 증가할 전망으로 EV용 배터리의 생산 수요가 급증하고 있음을 보여주고 있습니다.
  • 대기오염에 대처하고 화석연료에 대한 의존도를 줄이기 위해 이탈리아는 전기자동차(EV)의 도입을 정력적으로 추진하고 있으며, 이 추진은 보다 폭넓은 승용차에도 미치고 있습니다. 정부의 다면적 전략에는 재정적 우대 조치, 인프라 강화, 국민 의식 향상 캠페인 등이 포함되며, 이들 모두가 이러한 전환을 촉진하도록 설계되었습니다.
  • 그 헌신의 증거로 이탈리아는 2024년 2월 9억 5,000만 유로(약 10억 달러)에 달하는 보조금을 할당했습니다. 이 기금은 보다 깨끗한 자동차, 특히 전기자동차(EV)로의 이동을 가속화하고 자동차 부문을 회춘시키는 것을 목표로 합니다. 구체적으로, 로마의 전략은 최대 13,750유로(1만5,042달러)의 보조금을 포함하며, 주로 저소득자에게 혜택을 줍니다. 이 보조금은 35,000유로(3만 8,290달러)를 상한으로 하는 새로운 완전 전기자동차를 구입하기 위한 것입니다. 이러한 조치는 이 지역에서 승용차 수요를 확대하고 예측 기간 동안 배터리 제조 요구를 높일 것으로 예상됩니다.
  • 또한 이탈리아에서는 주요 자동차 제조업체가 최첨단 플러그인 하이브리드 전기자동차(PHEV)를 도입하고 있습니다. 이 트렌드는 전기자동차와 기존 엔진의 장점을 융합시켜 소비자의 요구와 지역 규제를 모두 충족하려는 제조업체의 PHEV를 향한 업계 전반의 움직임을 반영합니다.
  • 예를 들어 Stellantis 는 2024년 5월 이탈리아 미라피오리 공장에서 생산 예정인 소형 전기차 '500e'의 하이브리드 버전을 출시할 계획을 발표했습니다. 500e는 이미 이탈리아 토리노에서 생산되고 있습니다. 이러한 전략적 작전은 이 지역에서 하이브리드 승용차의 보급을 촉진하고 당분간의 배터리 제조 수요를 견인하게 될 것으로 보입니다.
  • 그 결과 이러한 노력과 프로젝트가 EV 수요를 강화하고 향후 수년간 전기자동차 배터리 제조의 요구를 크게 높일 것으로 예상됩니다.

이탈리아 전기자동차 배터리 제조 산업 개요

이탈리아 전기자동차 배터리 제조 시장은 반고착화되고 있습니다. 주요 기업(순부동)으로는 Panasonic Holdings Corporation, Exide Industries Ltd, EnerSys, FIAMM Energy Technology SpA, LG Chem Ltd 등이 있습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사 범위
  • 시장의 정의
  • 조사의 전제

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 시장 개요

  • 소개
  • 2029년까지 시장 규모 및 수요 예측(단위: 달러)
  • 최근 동향과 개발
  • 정부의 규제와 정책
  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
      • 배터리 생산 능력 증강을 위한 투자
      • 전지 원재료 비용의 저하
    • 억제요인
      • 원재료의 매장량 부족
  • 공급망 분석
  • PESTLE 분석
  • 투자 분석

제5장 시장 세분화

  • 배터리별
    • 리튬 이온
    • 납축전지
    • 니켈 수소 전지
    • 기타
  • 전지 형상별
    • 각형
    • 가방형
    • 원통형
  • 차량별
    • 승용차
    • 상용차
    • 기타
  • 추진별
    • 배터리 전기자동차
    • 하이브리드 전기자동차
    • 플러그인 하이브리드 전기자동차

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴, 협정
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • FIAMM Energy Technology SpA
    • Panasonic Corporation
    • LG Chem Ltd
    • EnerSys
    • Saft Groupe SA
    • FAAM(Fabbrica Accumulatori Motocarri Montenero)
    • Exide Industries Ltd
    • STMicroelectronics NV
    • MIDAC SpA
    • Gotion High tech Co Ltd
  • List of Other Prominent Companies
  • 시장 랭킹 분석

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

  • 전기자동차의 장기적인 야심적 목표
JHS 25.02.10

The Italy Electric Vehicle Battery Manufacturing Market size is estimated at USD 11.30 million in 2025, and is expected to reach USD 27.93 million by 2030, at a CAGR of 19.84% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Over the medium term, rising investments to enhance the battery production capacity and the decline in the cost of raw battery materials are expected to drive the demand for electric vehicle battery manufacturing during the forecast period.
  • On the other hand, the lack of raw material reserves can significantly restrain the growth of the electric vehicle battery manufacturing market.
  • Nevertheless, the long-term ambitious targets for electric vehicles like scaling up production capacity, enhancing technological advancements, and reducing costs are expected to create significant opportunities for the electric vehicle battery manufacturing market in the near future.

Italy Electric Vehicle Battery Manufacturing Market Trends

Lithium-Ion Battery Type Dominate the Market

  • Lithium-ion (Li-ion) batteries have revolutionized the electric vehicle (EV) market, driving innovations in battery production. Their key attributes-high energy density, long cycle life, and swift charging-make them the preferred choice for today's EVs.
  • Moreover, lithium-ion rechargeable batteries surpass other technologies due to their excellent capacity-to-weight ratio. Although they tend to be more expensive than alternatives, leading players in the market are boosting R&D investments and ramping up production, heightening competition, and pushing prices down.
  • Despite rising average battery pack prices for EVs and battery energy storage systems (BESS), 2023 witnessed a significant dip, with prices falling to USD 139/kWh-a 13% decrease. Projections suggest this downward trajectory will persist, with prices anticipated to reach USD 113/kWh by 2025 and further decline to USD 80/kWh by 2030, driven by relentless technological and manufacturing progress.
  • Globally, governments are rolling out policies and incentives to accelerate the adoption of electric vehicles (EVs) and expand Lithium-ion battery production. In a strategic move, major international firms are channeling significant investments into local companies to boost lithium-ion battery production, particularly for electric vehicles (EVs).
  • For example, in February 2024, the Automotive Cells Company clinched a USD 4.7 billion funding to set up three lithium-ion battery gigafactories in France, Germany, and Italy. This venture, backed by industry giants like Stellantis, Mercedes-Benz, and Saft (a TotalEnergies subsidiary), is poised to elevate the demand for advanced lithium-ion batteries in the near future, subsequently bolstering EV battery manufacturing in the region.
  • Additionally, governments nationwide are pushing policies and incentives to accelerate electric vehicle (EV) adoption and advance the Lithium-ion battery industry. With a focus on R&D, these governments aim to discover cost-effective substitutes for materials like cobalt, known for their high cost and limited availability. This strategic pivot not only reduces production expenses but also strengthens a sustainable supply chain.
  • As an illustration, in July 2024, the POSCO N.EX.T Hub introduced a groundbreaking anode protection layer, equipped with a functional binder (PVA-g-PAA), tailored for all-solid-state batteries. This innovative feature guarantees even lithium deposition, significantly curtailing lithium usage, while enhancing battery lifespan and energy density. Such breakthroughs are set to expedite battery production in the country in the forthcoming years.
  • Consequently, these initiatives and projects are poised to boost lithium-ion battery production and markedly elevate EV battery manufacturing capacity during the forecast period.

Passengers Cars Segment to Witness Significant Growth

  • Italy's automotive sector is making a decisive shift towards electric vehicles (EVs), driven by a global push for sustainability and a commitment to reducing carbon emissions. A key element of this transformation is the intensified focus on the production and refinement of electric vehicle batteries. This shift is not only altering the dynamics of Italy's passenger car market but also influencing various facets of the industry.
  • Moreover, as Italy embraces clean energy, the transition to electric vehicles has become a central theme for numerous companies. EV sales in Italy have surged dramatically. For instance, in 2023, the International Energy Agency (IEA) reported 136,000 electric vehicles sold, marking a 19.3% increase from 2022 and a staggering 6.8-fold rise since 2019. With this momentum and buoyed by recent Canadian government initiatives, EV sales are poised to climb further, signaling a booming demand for EV battery production.
  • In a bid to tackle air pollution and reduce reliance on fossil fuels, Italy is vigorously promoting the adoption of electric vehicles (EVs), extending this push to encompass a broader range of passenger cars. The government's multifaceted strategy includes financial incentives, infrastructure enhancements, and public awareness campaigns, all designed to facilitate this transition.
  • As a testament to its commitment, in February 2024, Italy allocated a significant 950 million euros (about USD 1 billion) in subsidies. This funding aims to accelerate the shift to cleaner vehicles, especially electric cars (EVs), and rejuvenate the automotive sector. Specifically, Rome's strategy includes generous subsidies of up to 13,750 euros (USD 15,042), predominantly benefiting low-income individuals. This financial boost is intended for purchasing new, fully electric vehicles, capped at a price of 35,000 euros (USD 38,290). Such measures are poised to amplify the demand for passenger cars in the region and subsequently heighten the need for battery manufacturing during the forecast period.
  • In addition, leading automotive manufacturers are introducing state-of-the-art plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) in Italy. This trend reflects a wider industry movement towards PHEVs, as manufacturers seek to merge the benefits of electric and conventional engines, catering to both consumer desires and regional regulations.
  • For example, in May 2024, Stellantis announced its plan to launch a hybrid version of its 500e compact electric car, with production slated at its Mirafiori facility in Italy. The 500e is already in production in Turin, Italy. Such strategic maneuvers are set to boost the uptake of hybrid passenger vehicles in the region and drive the demand for battery manufacturing in the foreseeable future.
  • Consequently, these initiatives and projects are anticipated to bolster EV demand and substantially elevate the need for EV battery manufacturing in the coming years.

Italy Electric Vehicle Battery Manufacturing Industry Overview

Italy's electric vehicle battery manufacturing market is semi-consolidated. Some of the key players (not in particular order) are Panasonic Holdings Corporation, Exide Industries Ltd, EnerSys, FIAMM Energy Technology SpA, and LG Chem Ltd, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Investments to Enhance the battery production capacity
      • 4.5.1.2 Decline in cost of battery raw materials
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Lack of Raw Material Reserves
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 PESTLE ANALYSIS
  • 4.8 Investment Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Battery
    • 5.1.1 Lithium-ion
    • 5.1.2 Lead-Acid
    • 5.1.3 Nickel Metal Hydride Battery
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Battery Form
    • 5.2.1 Prismatic
    • 5.2.2 Pouch
    • 5.2.3 Cylindrical
  • 5.3 Vehicle
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Commercial Vehicles
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Propulsion
    • 5.4.1 Battery Electric Vehicle
    • 5.4.2 Hybrid Electric Vehicle
    • 5.4.3 Plug-in Hybrid Electric Vehicle

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 FIAMM Energy Technology SpA
    • 6.3.2 Panasonic Corporation
    • 6.3.3 LG Chem Ltd
    • 6.3.4 EnerSys
    • 6.3.5 Saft Groupe SA
    • 6.3.6 FAAM (Fabbrica Accumulatori Motocarri Montenero)
    • 6.3.7 Exide Industries Ltd
    • 6.3.8 STMicroelectronics N.V
    • 6.3.9 MIDAC SpA
    • 6.3.10 Gotion High tech Co Ltd
  • 6.4 List of Other Prominent Companies
  • 6.5 Market Ranking Analysis

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Long-term ambitious targets for electric vehicles
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