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프랑스의 전기자동차 니켈 수소 배터리 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

France Nickel Metal Hydride Battery For Electric Vehicle Application - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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프랑스의 전기자동차 니켈 수소 배터리 시장은 예측 기간(2025-2030년)에 연평균 성장률(CAGR) 9.26%로, 2025년의 1억 811만 달러에서 2030년에는 1억 6,834만 달러로 성장할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 중기적으로는 전기자동차(EV)의 보급이 진행되고 있으며, 특히 하이브리드차 리튬 이온 배터리 대신 비용 효율적인 배터리가가 예측기간 중에 프랑스 전기자동차 니켈 수소 배터리 시장 수요 촉진이 예상됩니다.
  • 한편, 니켈 수소 배터리 시장은 보다 높은 에너지 밀도를 제공하고, 비용이 저하된 리튬 이온 배터리와의 경쟁에 직면하고 있으며, 전기자동차 니켈 수소 배터리 시장의 성장을 대폭 억제할 수 있다는 가능성이 있습니다.
  • 하이브리드 자동차 기술에 대한 지속적인 투자는 니켈 수소 배터리가 향후 몇 년동안이 틈새 시장에서 높은 점유율을 유지하게 합니다.

프랑스의 니켈 수소 배터리 시장 동향

리튬 이온 기술의 우위성이 시장 성장을 억제

  • 리튬 이온 배터리는 니켈 수소 배터리보다 높은 에너지 밀도를 자랑합니다. 이러한 장점으로 전기자동차(EV)가 한 번의 충전으로 더 긴 거리를 주행할 수 있게 해주며, 자동차 제조업체와 소비자에게 중요한 판매 포인트가 되었습니다. 이 주행 거리에 대한 불안감은 전기차 보급의 큰 장애물이 되고 있습니다. 리튬 이온 배터리의 뛰어난 에너지 저장 능력은 가벼운 무게와 함께 특히 완전한 전기자동차에 대한 매력을 높입니다.
  • 역사적으로 높았던 리튬 이온 배터리의 비용은 지난 10년 동안 크게 떨어졌습니다. 이 비용 저하는 생산 기술의 발전과 규모의 경제 혜택 때문입니다. 예를 들어 Bloomberg NEF에 따르면 배터리 가격은 2023년에는 139달러/kWh까지 하락하여 13% 이상 하락했습니다. 기술 혁신과 제조 강화의 궤적은 배터리 팩의 가격을 더욱 낮추고 2025년에는 113달러/kWh, 2030년에는 80달러/kWh에 이를 것으로 예상됩니다.
  • 이 가격 하락의 결과로 리튬 이온 기술의 경쟁은 점점 더 치열 해지고 있습니다. 그 결과, 니켈 수소 배터리 수요는 감소하고 있습니다. 한때 니켈 수소 배터리는 더 저렴한 옵션이었지만, 현재 소비자가 요구하는 성능 가치를 충족시키기가 어렵게 되었습니다.
  • 또한, 전기자동차(EV)의 인프라가 발전함에 따라, 리튬 이온 배터리의 급속 충전 기능은 점점 더 중요해지고 있습니다. 번잡한 도시 환경에서는 소비자와 차량 운행 회사 모두 급속 충전을 선호합니다. 한편, 니켈 수소 배터리는 내구성에도 불구하고 충전 시간이 느립니다. 이러한 지연은 충전 속도가 중요한 경쟁으로 상승하고있는 EV 시장에 적합하지 않습니다.
  • 니켈 수소 배터리는 그 견고하고 수명이 길기 때문에 일부 하이브리드 전기자동차(HEV)에서는 아직 사용되고 있지만, EV의 장래를 대표하는 전지 전기자동차(BEV)에서는 리튬 이온 기술이 주류가 되고 있습니다. 리튬 이온 배터리의 생산량을 늘리기 위해 각 회사는 수많은 프로젝트에 착수하고 있습니다.
  • 예를 들어 프랑스의 Blue Solutions는 2024년 5월 프랑스 동부에 20억 유로(21억 7,000만 달러)의 기가팩토리를 건설할 계획을 발표했습니다. 이 시설에서는 20분의 급속 충전 시간을 자랑하는 전기자동차용 리튬 이온 배터리 등 첨단 배터리의 생산에 주력할 예정입니다. 생산은 2030년까지 시작될 예정입니다. 이러한 발전은 이 지역에서의 리튬 이온 배터리의 보급을 뒷받침해 가까운 미래에 전기자동차용 니켈 수소 배터리 시장의 성장을 억제할 가능성이 있습니다.
  • 따라서 EV 부문에서 프랑스 니켈 수소 배터리의 성장은 주로 우수한 에너지 밀도, 경량화, 충전 시간 단축, 비용 경쟁 개선을 제공하는 리튬 이온 배터리의 빠른 발전과 우위로 인해 제약을 받고 있습니다.

하이브리드 전기자동차 추진 유형 부문의 현저한 성장

  • 전기자동차(EV) 용도의 니켈수소(NiMH) 배터리 시장은 주로 하이브리드 전기자동차(HEV) 추진 부문에 의해 큰 성장을 이루었습니다. 니켈 수소 배터리는 출력과 에너지 밀도의 균형을 맞추고 내연 엔진(ICE)과 전기 모터를 이용하는 HEV의 요구 사항에 부합합니다.
  • 중국에서는 청정에너지로의 방향을 전환하고 전기자동차(EV)가 중시되고 있습니다. 최근 이 지역에서는 하이브리드 차량을 포함한 EV 판매가 급증하고 있습니다. 유럽위원회의 데이터에 따르면 2024년 5월 등록 대수는 3만 6,267대에 이르며 2023년 5월부터 21% 증가했습니다. 2024년에 들어서 약 20만대의 전기차와 하이브리드차가 새롭게 도로를 달려 전년대비 13.7%의 성장을 보였습니다. 하이브리드 전기자동차의 판매량은 지역 전체에서 크게 증가하고 향후 수년간 니켈 수소(NiMH) 배터리 수요를 높일 것으로 예상됩니다.
  • 또한 유럽의 환경 정책적 지원을 주도하는 프랑스는 자동차의 엄격한 배출 목표를 설정하고 있습니다. 니켈수소(NiMH) 전지를 탑재한 하이브리드 전기자동차(HEV)는 기존의 내연기관자동차(ICE)와 완전한 전기자동차(BEV) 사이의 극히 중요한 교량의 역할을 하며 이산화탄소 배출량의 삭감을 목표로 프랑스를 지원하고 있습니다.
  • 또한, 하이브리드 자동차를 포함한 전기자동차에 대한 프랑스 정부의 세금 혜택과 보조금이 이 부문에서 니켈 수소 배터리 수요를 끌어 올리고 있습니다. 국내와 EU 전역에서 온실가스 감축에 중점을 두고 있기 때문에 소비자는 배출량이 적은 HEV에 매력을 느끼고 있습니다.
  • 예를 들어 프랑스 정부는 2023년 전기자동차 또는 하이브리드 자동차의 신규 구매에 대한 보조금을 도입했습니다. 차량 구매 가격의 상한은 부가가치세 포함 4만7,000유로(약 5만660달러)입니다. 차량 가격이 7,000유로(약 7,545달러)에서 1만 5,400유로(약 1만 6,600달러)인 경우 보조금은 1,500유로(약 1,615달러)에서 3,000유로(약 3,230달러)입니다. 이러한 보조금은 예측 기간 동안 국가 전체에서 하이브리드 전기자동차 도입 기회를 창출하고 니켈 수소(NiMH) 배터리 수요가 높아질 것으로 예상됩니다.
  • 따라서 프랑스에서 HEV 부문의 현저한 성장은 자동차 시장에서 니켈 수소 배터리의 수요를 지속하게 합니다.

프랑스의 니켈 수소 배터리 산업 개요

프랑스의 전기자동차 니켈 수소 배터리 시장은 반고체화되고 있습니다. 이 시장의 주요 기업(무순서)에는 Panasonic Holdings Corporation, Primearth EV Energy, GS Yuasa Corp, GP Batteries International Ltd, FDK Corporation 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 범위
  • 시장의 정의
  • 조사의 전제

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 시장 개요

  • 소개
  • 2029년까지 시장 규모와 수요 예측(단위 : 달러)
  • 최근 동향과 개발
  • 정부의 규제와 시책
  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
      • 전기자동차(EV)의 보급 확대
      • 리튬 이온 배터리에 대한 비용 우위성
    • 억제요인
      • 리튬 이온 기술의 우위성
  • 공급망 분석
  • PESTLE 분석
  • 투자분석

제5장 시장 세분화

  • 차종
    • 승용차
    • 상용차
  • 추진 유형
    • 배터리 전기자동차(BEV)
    • 플러그인 하이브리드 자동차(PHEV)
    • 하이브리드 전기자동차(HEV)
    • 연료전지 전기자동차

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴, 협정
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Primearth EV Energy Co. Ltd
    • FDK Corporation
    • GP Batteries International Ltd
    • GS Yuasa Corp
    • Spectrum Brands(Rayovac)
    • Lexel Battery(Coslight)
    • Hunan Corun New Energy Co., Ltd.
    • Huanyu Battery
  • 기타 저명한 기업 일람
  • 시장 랭킹, 점유율 분석

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

  • 하이브리드차(HEV)의 확대
HBR 25.02.06

The France Nickel Metal Hydride Battery Market For Electric Vehicle Application Industry is expected to grow from USD 108.11 million in 2025 to USD 168.34 million by 2030, at a CAGR of 9.26% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Over the medium term, the increased adoption of electric vehicles (EV) and the cost-effective alternative to lithium-ion batteries, especially for hybrid vehicles are expected to drive demand in France's nickel metal hydride battery market for electric vehicle application during the forecast period.
  • On the other hand, the NiMH battery market faces stiff competition from lithium-ion batteries, which offer higher energy density and have seen decreasing costs that can significantly restrain the growth of the nickel metal hydride battery market for electric vehicle applications.
  • Nevertheless, continued investment in hybrid vehicle technologies presents an opportunity for NiMH batteries to maintain a stronghold in this niche market over the coming years.

France Nickel Metal Hydride Battery Market Trends

Dominance of Lithium-Ion Technology Restrain the Market Growth.

  • Li-ion batteries boast a notably higher energy density than their NiMH counterparts. This advantage enables electric vehicles (EVs) to cover greater distances on a single charge, a crucial selling point for automakers and consumers. Given that range, anxiety poses a significant hurdle to EV adoption. Li-ion batteries' superior energy storage capacity, combined with their lighter weight, enhances their appeal, particularly for fully electric vehicles.
  • Li-ion battery costs, once historically high, have significantly dropped over the past decade. This reduction is attributed to advancements in production techniques and the benefits of economies of scale. For instance, Bloomberg NEF reported that the battery prices declined in 2023 to USD 139 /kWh, a decrease of over 13%. The trajectory of technological innovation and manufacturing enhancements is anticipated to decrease the battery pack prices further, projecting the cost to reach USD 113/kWh in 2025 and USD 80/kWh in 2030.
  • As a result of this price decline, Li-ion technology has become increasingly competitive. Consequently, the demand for NiMH batteries has diminished. While NiMH batteries were once the more affordable option, they now find it challenging to match the performance value that consumers seek.
  • Further, as the infrastructure for electric vehicles (EVs) evolves, the rapid charging capabilities of Li-ion batteries become increasingly vital. In bustling urban settings, both consumers and fleet operators prioritize swift charging. On the other hand, NiMH batteries, despite their durability, have slower charging times. This lag renders them less ideal for the ongoing EV market, where charging speed is emerging as a critical competitive edge.
  • While NiMH batteries are still used in some hybrid electric vehicles (HEVs) due to their robustness and long cycle life, Li-ion technology dominates in battery electric vehicles (BEVs), representing the future of EVs. Companies are initiating numerous projects to increase lithium-ion battery production to fulfill the rising demand for EVs across the region.
  • For instance, in May 2024, Blue Solutions, a French company, unveiled plans for a EUR 2 billion (USD 2.17 billion) gigafactory in eastern France. This facility is expected to focus on producing advanced batteries, including lithium-ion batteries for electric vehicles, boasting a rapid 20-minute charging time. Production is slated to commence by 2030. These developments are poised to bolster the adoption of lithium-ion batteries in the region, potentially curbing the growth of the nickel metal hydride battery market for electric vehicle applications in the foreseeable future.
  • Hence, the growth of France's NiMH batteries in the EV sector has been restrained primarily by the rapid evolution and dominance of Li-ion batteries, which offer superior energy density, lower weight, faster charging times, and improving cost competitiveness.

Hybrid Electric Vehicles Propulsion Type Segment Witnessed Significant Growth.

  • The Nickel Metal Hydride (NiMH) battery market for electric vehicle (EV) applications has seen significant growth, primarily driven by the Hybrid Electric Vehicle (HEV) propulsion segment. NiMH batteries balance power and energy density, aligning perfectly with HEVs' requirements, which utilize an internal combustion engine (ICE) and an electric motor.
  • The country is pivoting towards clean energy and placing a heightened emphasis on electric vehicles (EVs). Over recent years, sales of EVs, including hybrids, have surged in the region. Data from the European Commission reveals that in May 2024, registrations reached 36,267, a notable 21% uptick from May 2023. Since the start of 2024, nearly 200,000 new electric and hybrid vehicles have hit the roads, showcasing a 13.7% growth compared to the previous year. The number of hybrid electric vehicle sales is expected to increase significantly across the region and raise the demand for Nickel Metal Hydride (NiMH) batteries in the coming years.
  • Further, leading the charge in Europe's environmental initiatives, France has set rigorous vehicle emissions targets. Hybrid Electric Vehicles (HEVs), powered by Nickel-Metal Hydride (NiMH) batteries, serve as a pivotal bridge between conventional Internal Combustion Engine (ICE) vehicles and fully Electric Vehicles (BEVs), aiding France in its quest to shrink its carbon footprint.
  • Additionally, the French government's tax incentives and subsidies for electric vehicles, including hybrid vehicles, are boosting the demand for NiMH batteries in this sector. With a focus on reducing greenhouse gases nationally and across the EU, consumers are gravitating towards HEVs, drawn by their lower emissions.
  • For instance, in 2023, the French government introduced a grant to purchase new electric or hybrid vehicles. The vehicle's purchase price is capped at EUR 47,000 (approximately USD 50,660), including VAT. For vehicles priced between EUR 7,000 (around USD 7,545) and EUR 15,400 (about USD 16,600), the grant amounts to between EUR 1,500 (roughly USD 1,615) and EUR 3,000 (approximately USD 3,230). Such grants are expected to create opportunities for the adoption of hybrid Electric vehicles across the country and raise the demand for Nickel Metal Hydride (NiMH) batteries during the forecast period.
  • Hence, the significant growth of the HEV segment in France has sustained the demand for NiMH batteries in the automotive market.

France Nickel Metal Hydride Battery Industry Overview

France's nickel metal hydride battery market for electric vehicle applications is semi-consolidated. Some of the major players in the market (in no particular order) include Panasonic Holdings Corporation, Primearth EV Energy Co. Ltd, GS Yuasa Corp, GP Batteries International Ltd, and FDK Corporation, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 The Increasing Adoption of Electric Vehicle (EV)
      • 4.5.1.2 Cost Advantage over Li-ion Batteries
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Dominance of Lithium-Ion Technology
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 PESTLE Analysis
  • 4.8 Investment Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Vehicles
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 Propulsion Type
    • 5.2.1 Battery Electric Vehicle (BEV)
    • 5.2.2 Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
    • 5.2.3 Hybrid Electric Vehicles (HEV)
    • 5.2.4 Fuel Cell Electric Vehicles

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.3.2 Primearth EV Energy Co. Ltd
    • 6.3.3 FDK Corporation
    • 6.3.4 GP Batteries International Ltd
    • 6.3.5 GS Yuasa Corp
    • 6.3.6 Spectrum Brands (Rayovac)
    • 6.3.7 Lexel Battery (Coslight)
    • 6.3.8 Hunan Corun New Energy Co., Ltd.
    • 6.3.9 Huanyu Battery
  • 6.4 List of Other Prominent Companies
  • 6.5 Market Ranking/ Share Analysis

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Expansion in Hybrid Electric Vehicles (HEVs)
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