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라틴아메리카의 종이 포장 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Latin America Paper Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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라틴아메리카의 종이 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 3.9%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 라틴아메리카 소비자는 포장 환경에 대한 위험을 인식하고 구매 습관을 환경 친화적인 것으로 전환시키고 있습니다. 소비자, 정부, 미디어는 제품, 포장, 프로세스를 보다 친환경적으로 만들기 위해 제조업체에 압력을 가하고 있습니다. 사람들은 환경 친화적인 포장을 위해 더 많은 금액을 지불하고 싶습니다. 라틴아메리카 종이 포장 시장은 이러한 추세로 성장할 것으로 보입니다.
  • 음식 배달 및 조리된 식품의 급성장, 냉동 식품 및 냉장 식품과 같은 슈퍼마켓 상품을 구매하는 고객 증가로 인해 식품 및 식품 분야의 종이 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 포장재는 식품과 영양가를 보존하는 데 도움이 되며, 이들 모두 종이 포장재 시장의 성장에 기여하고 있습니다.
  • 이 지역의 포장 시장은 전반적으로 성장하고 있으며 종이 및 골판지 분야가 중요한 역할을 합니다. 플라스틱은 여전히 시장을 독점하고 있지만 환경 지속성에 대한 관심이 높아지면 시장은 종이와 같은 지속 가능한 포장으로 이동할 것으로 예상됩니다. 또한 전자기기나 퍼스널케어 제품의 2차 포장에 종이와 같은 경량 포장 재료의 채용이 증가하고 있는 것도 시장의 성장을 지원할 것으로 예상됩니다.
  • 전기 분야에서는 소비자 시장을 위한 철 상자, 스위치, 소켓 및 전기 장비가 골판지 포장 제품을 선호합니다. 또한, 이러한 포장 제품은 빈 상태에서 상당한 수납 공간을 커버하는 것만으로 접을 수 있습니다. 이러한 제품은 유사한 보호 수준을 제공하면서 물류 관점에서 저렴하고 비용 효율적입니다. 게다가 COVID-19의 대유행 이후, 게임기와 비디오 게임기의 판매가 증가하고 있는 것도, 이 지역에서의 종이 포장의 성장을 지지하고 있습니다. 예를 들어 국제무역센터(ITC)에 따르면 멕시코의 2021년 게임기 수출액은 3억 4,700만 달러를 넘어 전년 대비 72% 가까이에 달했습니다.
  • COVID-19의 유행은 이 지역의 소비자의 위생 의식을 높이고 COVID-19 감염을 막기 위해 홈 케어나 위생 분야에 대한 지출을 늘리는 동기부여가 되었습니다. 게다가, 바이러스의 초기 만연기에는 필수적인 팩식품과 식음료에 대한 수요가 급증했습니다. 기업은 빠르게 변화하는 수요 상황을 충족하기 위해 고전하고 공급망 혼란 상황에 직면했습니다. 또한, 전자상거래의 급속한 증가는 식품, 음료, 온라인 약국 및 약국 판매에서 종이 및 판지 패키징의 성장을 가속하고 시장 성장에 기여했습니다. 또한 러시아 우크라이나 전쟁은 포장 생태계 전체에 영향을 미칩니다.
  • COVID-19 팬데믹이 라틴아메리카 전역의 소비자 행동에 미치는 영향은 포장 업계의 폭발적 확대로 이어졌습니다. 소비자의 취향이 전자상거래로 향함에 따라 골판지 수요와 비용이 상승했습니다. 브라질 골판지는 2021년 4월에 2020년 4월 대비 13.5% 증가하여 이 시장 수요 증가를 실증했습니다.

라틴아메리카 종이 포장 시장 동향

식품 산업에서 종이 포장 수요 증가

  • 소득 증가, 도시의 라이프 스타일 변화, 현대 소매업으로 식품 포장 시장은 베이커리 제품, 가공 식품, 냉동 가공 식품, 밀 리플레이스먼트 제품, 조미료, 유제품, 냉동 조리 식품, 다이어트 스낵, 가공 고기, 프로바이오틱 음료 등 신흥 카테고리로 크게 확대되고 있습니다.
  • 접이식 판지와 같은 포장 유형은 다양한 크기와 모양의 포장 요구 사항에 사용되며 식품 포장 업계의 선구자로 간주 될 수 있습니다. 포장은 제품의 다양한 이점과 특성을 판매 시점에서 소비자에게 전달하는 데 역동적이고 중요한 역할을 합니다.
  • 라틴아메리카 소비자의 라이프 스타일은 빨리 먹을 수있는(RTE) 식품에 대한 수요를 높이고 있습니다. Food and Drug Regulatory에 따르면, 운반 가능한 식사와 즉시 먹을 수 있는 식사의 상승이 이 지역의 식품 포장 동향의 미래를 형성하고 있습니다. 예를 들어, Jones Lang LaSalle IP에 따르면 아르헨티나의 푸드서비스 시장 규모는 2018년부터 작년에 걸쳐 21% 성장할 것으로 예상되며, 이는 2018년부터 2022년에 걸쳐 브라질과 칠레 추계의 3배입니다. 페루와 콜롬비아의 외식 시장 규모는 최대 6%까지 증가하고, 멕시코의 외식 시장 규모는 동기간에 4% 성장을 기록할 수 있습니다.
  • 이 지역의 색소폰, 크래프트 종이, 코트 종이, 종이 파우치 등의 연포장도 재활용 가능성, 저렴한 가격, 경량화 및 포장 식품 전체의 성장으로 성장하고 있습니다. 포장 식품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이 지역에서는 더 많은 다국적 기업들이 시장에 진출하고 있습니다.
  • 경량 보드 그레이드 증가나 재생지 배합율의 도입에 더해, 브랜드나 소비자로부터의 환경에 대한 압력이, 시장을 환경 친화적인 소재로 밀어 올리고 있습니다.

현저한 성장이 기대되는 브라질

  • 현재 소비자는 재사용성보다 재활용성 및 생분해성을 중요한 포장 매개 변수로 선호합니다. 이것은 미래에 포장 폐기물이 환경에 미치는 영향에 대한 소비자의 우려가 커지고 있음을 보여줍니다.
  • 한 추계에 따르면, 판지로 만든 포장의 거의 절반 이상이 음식과 유제품, 과자류, 건조물, 냉동 식품과 같은 식품 분야에서 사용됩니다. 또한 국제 기업은 고객 기반과 시장 점유율을 확대하기 위해 이 지역에 진출하고 있습니다. 예를 들어 작년 9월 골판지 포장 회사인 Smurfit Kappa는 브라질 포장 공장 Paperbox 인수에 동의했습니다. 이 공장은 리오데자네이루의 동쪽 70km에 위치한 사쿠아레마에 있으며, 50,000m2의 하이테크 산업 단지에는 자체 물류 플릿이 있습니다.
  • 이 나라에서는 음료, 의류, 액세서리, 가죽 등의 산업이 유행의 영향을 받았습니다. 그러나 식품, 의약품, 청소, 향수 등 소비재를 사용하는 산업에서는 수요가 늘었습니다. 종이 포장의 범위는 전자상거래 수요의 상당한 급증과 같은 동향 덕분에 건강 관리 및 포장 식품 부문으로 확대되었습니다.
  • 유엔 식량농업기관(FAO)이 실시한 2020년부터 2025년까지 조사에 따르면 브라질 종이 및 판지용 목재 펄프의 생산 능력은 2020년 2,385만 톤에서 2025년에는 2,907만 톤으로 증가할 것으로 예측되고 있으며, 이 지역의 종이 포장 수요에 긍정적인 영향을 줄 것으로 보입니다.

라틴아메리카 종이 포장 산업 개요

라틴아메리카 시장은 상당히 단편화되었으며 Tetra Laval, MeadWestvaco Corporation, Ranpack Corp, International Paper Company, Mondi Group, Novamont SPA, Store Enso, Biopac UK Ltd. 등의 주요 기업이 있습니다. 각 회사는 시장 점유율을 확대하기 위해 전략적 파트너십과 제품 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다. 최근 시장 개척 동향은 다음과 같습니다.

2022년 7월-애틀랜타에 본사를 두고 있는 골판지 원지 및 포장재 제조업체인 WestRock Co.는 Grupo Gondi의 나머지 주식을 9억 7,000만 달러와 채무의 인수로 인수하는 것으로 합의에 이르렀다고 발표했습니다. 웨스트록사는 그루포 곤디사가 멕시코에서 전개하고 있는 4개의 제지 공장, 9개의 골판지 공장, 6개의 높은 그래픽 공장을 고려해, 거래 완료 후, 이 회사는 확대하는 라틴아메리카의 판지, 골판지, 소비자, 골판지 시장에서의 지위를 더욱 강화한다고 주장하고 있습니다.

2022년 1월-세계 패키징 제공업체인 넥스젠 패키징사는 라틴아메리카에서 생산 능력을 향상시키기 위한 투자를 실시했습니다. 중미, 멕시코 및 미국 소매업체를 위한 패키징 솔루션을 생산하기 위해 회사는 멕시코 케레타로시에 생산 공장을 시작했습니다. 이러한 증설에 의해 넥스젠은 미국, 캐나다, 멕시코, 중미 간의 무역협정으로부터 고객이 이익을 얻을 수 있도록 하면서 제조업자나 소매업체로부터 증가하는 수요에 부응해 나갑니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 산업 밸류체인 분석
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향
  • 세계의 종이제 패키징 시장 개요

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 식음료 분야로부터 수요 증가
    • 경량화 소재의 채용 확대와 인쇄 기술 혁신의 가능성이 식품, 전자 기기 및 퍼스널케어 분야의 성장 가속
  • 시장의 과제
    • 원재료의 타국 의존과 원재료 가격의 변동

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 접이식 판지
    • 골판지 상자
    • 기타 유형
  • 최종 사용자별
    • 식품
    • 음료
    • 헬스케어
    • 퍼스널케어
    • 가정용품
    • 전기제품
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 국가별
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Tetra Laval
    • MeadWestvaco Corporation
    • Ranpack Corp
    • International Paper Company
    • Mondi Group
    • Novamont SPA
    • Stora Enso
    • Biopac UK Ltd
    • Rengo
    • Graphic Packaging International Corporation

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

AJY 25.02.12

The Latin America Paper Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Consumers in Latin America are becoming more conscious of the environmental hazards of packaging and moving their purchasing habits to more environmentally friendly options. Consumers, the government, and the media are putting pressure on manufacturers to make their products, packaging, and processes more environmentally friendly. People are willing to pay more for environmentally friendly packaging. The Latin America paper packaging market will grow due to these trends.
  • The demand for paper packaging from the food and beverage sector is growing due to the rapid growth of food delivery and ready-to-eat food and the number of customers purchasing supermarket products such as frozen and chilled meals. Furthermore, packaging materials aid in preserving food and nutritional value, all of which contribute to the growth of the paper packaging materials market.
  • The overall packaging market in the region is growing, and the paper and cardboard segments play a significant role. Although plastic still dominates the market, due to increasing environmental sustainability concerns, the market is expected to shift to sustainable packaging such as paper. Also, the increasing adoption of lightweight packaging material such as paper in secondary packaging among electronics and personal care products is expected to support the market's growth.
  • In the electrical sector, Iron boxes, switches, sockets, and electrical equipment meant for consumer markets prefer corrugated packaging products. Moreover, these packaging products only cover substantial storage space when empty and can be folded. These products are cheaper and cost-effective from a logistics point of view while offering a similar level of protection. Additionally, increasing sales of gaming consoles and video game machines since the COVID-19 pandemic supported the growth of paper packaging in the region. For instance, according to International Trade Centre (ITC), Mexico's exported gaming consoles amounted to more than USD 347 million in 2021, nearly 72% compared to the previous year.
  • The COVID-19 outbreak increased hygiene awareness among consumers in the region and motivated consumers to increase their spending on home care and the hygiene sector to prevent COVID-19 infection. Additionally, during the early spread of the virus, the demand for essential packed food and beverage products surged. Companies struggled to fulfill the rapidly changing demand landscape and faced supply chain disruptions. Furthermore, the rapid rise in e-commerce promoted the growth of paper and paperboard packaging in food, beverage, and online pharmacy and drug store sales, contributing to market growth. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.
  • The COVID-19 pandemic's consequences on consumer behavior across Latin America led to explosive expansion in the packaging industry. Demand and costs for corrugated boxes rose as consumer preference turned toward e-commerce. Brazilian corrugated cardboard rose 13.5% in April 2021 over April 2020, demonstrating the expansion in this market's demand.

Latin America Paper Packaging Market Trends

Increase in Demand for Paper Packaging in Food Industry

  • Due to the rising incomes, urban lifestyle changes, and modern retail trade, the food packaging market is expanding significantly in categories such as bakery products, processed food, frozen processed foods, meal replacement products, condiments, and emerging categories like dairy products, frozen ready-to-eat foods, diet snacks, processed meat, and probiotic drinks.
  • Packaging types such as folding cartons are used for packing requirements of diverse sizes and shapes and can be regarded as a pioneer in the food packaging industry. Packaging plays a dynamic and vital role in passing on a product's various benefits and attributes to the consumer at the point of sale.
  • Consumer lifestyles in Latin America are increasing demand for ready-to-eat (RTE) foods. According to Food and Drug Regulatory, the rise of grab-and-go meals and ready-to-eat meals is shaping the future of the food packaging trends in the region. For instance, according to Jones Lang LaSalle IP, the market size of food service in Argentina is anticipated to grow 21% from 2018 to last year, which is three times more than the estimates made for Brazil and Chile for 2018 to 2022. In Peru and Colombia, the food service market size could increase by up to 6%, while food service in Mexico could register a growth of 4%during the same period.
  • Flexible packagings, such as sacks, kraft paper, coated papers, and paper pouches in the region, is also growing due to recyclability, affordability, lightweight, and growth in packaged foods overall. The demand for packaged foods is growing, and more multinational companies are entering the market in the region.
  • In addition to incremental gains in lightweight board grades and introducing recycled paper content, environmental pressures from brands and consumers push the market toward eco-friendly materials.

Brazil is Expected to Register a Significant Growth

  • Currently, consumers prefer recyclability and biodegradability as important packaging parameters over reusability. This underlines the growing concerns of consumers about the environmental impact of packaging waste in the future.
  • According to certain estimates, nearly more than half of all paperboard packaging is used in food product segments, such as beverages and dairy products, candy and confectioneries, dry foods, and frozen foods. Also, international players are entering the region to expand their customer base and market share. For instance, in September last year, Smurfit Kappa, a corrugated packaging company, agreed and acquired the Brazilian packaging plant, Paperbox. The plant is located in Saquarema, 70 km east of Rio de Janeiro, and the 50,000m2 high-tech industrial park has its own logistics fleet.
  • In the country, industries such as beverages, clothing, accessories, leather, and accessories were highly impacted by the pandemic. However, the demand grew in the industries that use consumer goods, such as food, pharmaceuticals, cleaning, and perfumery. The scope of paper packaging expanded in healthcare and packed food segments, owing to trends like a significant surge in the e-commerce demand.
  • According to a survey carried out by the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO) for the period 2020-2025, the production capacity of wood pulp for paper and paperboard is projected to go up from 23,850 thousand tonnes in 2020 to 29,070 thousand tons in 2025 in Brazil, which will positively impact the demand for paper packaging in the region.

Latin America Paper Packaging Industry Overview

The Latin American market is considerably fragmented, with several major companies like Tetra Laval, MeadWestvaco Corporation, Ranpack Corp, International Paper Company, Mondi Group, Novamont SPA, Stora Enso, and Biopac UK Ltd. The companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

In July 2022, the containerboard and packaging manufacturer WestRock Co., based in Atlanta, stated that it had reached a deal to acquire the remaining shares of Grupo Gondi for USD 970 million plus the assumption of debt. In light of Grupo Gondi's operations in Mexico, which include four paper mills, nine corrugated packaging plants, as well as six high graphic plants, WestRock claimed that after the transaction is completed, the company will further strengthen its position in the expanding Latin American paperboard, containerboard, consumer, and corrugated packaging markets.

In January 2022, Nexgen Packaging, a global packaging provider, made investments to improve its capacity for production in Latin America. To produce packaging solutions for retailers in Central America, Mexico, and the United States, the company launched a production plant in Queretaro City, Mexico. With these additions, Nexgen will meet the growing demand from manufacturers and retailers while enabling its clients to benefit from trade agreements between the United States, Canada, Mexico, and Central America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of the COVID-19 on the Market
  • 4.5 Overview of the Global Paper Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand from the Food and Beverage Sector
    • 5.1.2 Growing Adoption of Light Weighting Materials and the Scope for Printing Innovations Propelling Growth in the Food and Electronics and Personal Care Segment
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Reliance on Other Countries for Raw Materials and Fluctuating Raw Material Prices

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Folding Cartons
    • 6.1.2 Corrugated Boxes
    • 6.1.3 Other Types
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Household Care
    • 6.2.6 Electrical Products
    • 6.2.7 Other End-user Industries
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Mexico
    • 6.3.3 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Tetra Laval
    • 7.1.2 MeadWestvaco Corporation
    • 7.1.3 Ranpack Corp
    • 7.1.4 International Paper Company
    • 7.1.5 Mondi Group
    • 7.1.6 Novamont SPA
    • 7.1.7 Stora Enso
    • 7.1.8 Biopac UK Ltd
    • 7.1.9 Rengo
    • 7.1.10 Graphic Packaging International Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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