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아시아태평양의 플라스틱 포장 시장 전망: 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Asia Pacific Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 플라스틱 포장 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 3.20%를 기록할 전망입니다

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주요 하이라이트

  • 플라스틱은 가볍고 깨지기 어렵고 다루기 쉽기 때문에 플라스틱 포장은 다른 제품보다 소비자에게 더 인기가 있습니다. 제조 비용이 낮기 때문에 주요 제조업체도 플라스틱 포장을 선호합니다. 또한 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET) 및 고밀도 폴리에틸렌(HDPE)과 같은 폴리머의 도입으로 플라스틱 병의 용도가 확대되고 있습니다. 시장에서는 페트병 수요가 증가하고 있습니다.
  • 플라스틱 병과 병이 주로 사용되는 산업으로는 식음료, 화장품 및 퍼스널 케어, 헬스케어 등이 있습니다. 음료 부문 플라스틱 병 시장은 생수 및 무알코올 음료에 대한 수요로 인해 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 작년 2월, Coca-Cola Company는 재사용 가능한 포장 사용량을 크게 늘리는 업계를 선도하는 목표를 세웠습니다. 2030년까지 Coca-Cola Company는 브랜드 포트폴리오 전체에서 전체 음료의 최소 25%를 리필 및 반환할 수 있는 플라스틱 병 또는 기존의 분수 또는 코카콜라 프리스타일 디스펜서를 통해 판매하는 것을 목표로 하고 있습니다. 이러한 개발은 플라스틱 병 제조 시장 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
  • 또한 전자상거래 산업의 급속한 확대가 시장 확대의 새로운 기회를 창출할 것으로 예상됩니다. 운송 비용을 줄이기 위해 전자상거래 회사는 가볍고 부드러운 포장 옵션을 선호합니다. 신선식품, 일용소비재, 전자기기, 의류 등을 온라인으로 구매하는 사람들이 늘어나면서 이 분야는 더욱 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 플라스틱 포장 수요는 환경에 미치는 영향에 심각한 우려가 제기되었음에도 불구하고 급증하고 있습니다. 그러나 시장은 정부의 규제와 소비자 수요로 인한 문제에 직면하고 있으며, 제조업체들은 지속 가능한 자원에서 추출한 생분해성 플라스틱 포장 솔루션을 찾아야 할 것입니다.
  • COVID-19의 팬데믹으로 인해 기업이 고객 각자의 구매량을 제한하고 있음에도 불구하고 깨끗한 생수, 영양 주스, 음료의 수요가 사상 최고 수준에 있음을 보여주고 있습니다. 이러한 용기의 대부분은 일회용이었지만 많은 기업들이 소비자의 우려를 충족시키기 위해 재생 플라스틱의 사용을 늘리려고 노력하고 있습니다.

아시아태평양 플라스틱 포장 시장 동향

비용 효율성 및 제품의 유통기한 증가로 시장의 성장을 주도

  • 플라스틱 포장은 다른 재료로 만든 포장보다 저렴하고 편리합니다. 음식, 의료, 화장품 등 많은 산업에서 다목적으로 사용됩니다. 또한 Plastindia 재단에 따르면 인도에서는 1차 플라스틱의 총 수요가 1,500만 톤(엔지니어링 플라스틱 및 열경화성 플라스틱 제외)으로, 그 중 폴리에틸렌이 약 600만 톤을 차지하고 있습니다. 그 해 폴리프로필렌은 주요 범용 플라스틱이었습니다.
  • 또한 연포장협회에 따르면 연포장은 주로 식품에 사용되며 시장 전체의 60% 이상을 차지하고 있습니다. 연포장 산업은 업계가 직면한 많은 포장 과제에 대한 혁신적인 솔루션을 도입할 수 있었기 때문에 건전한 성장을 목표로 하고 있습니다. IBEF에 따르면 인도의 식품 및 식료품 시장은 세계 6위로 소매가 매출의 70%를 차지합니다. 인도의 식품가공산업은 이 나라의 식품시장 전체의 32%를 차지하고, 생산, 소비, 수출, 예상 성장에 있어서 5위를 차지하는 인도 최대의 산업의 하나입니다.
  • 또한 EPS는 가볍고 내구성이 뛰어나고 열효율이 높고 다용도로 사용할 수 있습니다. 또한 뛰어난 충격 흡수 특성을 갖추고 있어 전자기기, 와인, 화학제품, 의약품 등 깨지기 쉽고 고가의 품목의 보관 및 운송에 최적입니다. EPS의 단열성과 방습성은 부드러운 과일, 야채, 해산물 등 신선품의 유통기한 연장이 가능합니다.
  • 게다가 호주포장규약기구(APCO)에 따르면 호주에서 매년 소비되는 EPS포장의 총량은 4만4,000톤 이상으로 추정되며, 그 용도는 전기 및 전자제품의 포장에 2만톤, 기타 포장에 2만 4,000톤으로 되어 있습니다.

경질 플라스틱 포장이 큰 시장 점유율을 차지

  • 경질 플라스틱 포장 용기는 높은 충격 강도, 강성, 차단 특성과 같은 독특한 이점을 제공하여 최근 몇 년동안 경질 플라스틱 포장을 확대해 왔습니다. 또한 지속적인 수요로 새롭게 개선된 강인한 PE 수지가 도입되었습니다. 예를 들어, 브라스켐은 전년 경질 포장 부문에서 새로운 폴리에틸렌(PE) 수지를 출시했습니다. 브라스켐은 리디오 패밀리 포트폴리오의 일부인 HD1954M이라는 새로운 제품 옵션을 시장에 제공했습니다. 고밀도 폴리에틸렌은 높은 강성, 100% 재활용 가능한 등급, 우수한 충격 강도, 환경 스트레스 균열(ESCR)의 조합을 제공하여 포장 최적화 및 생산성 향상을 실현합니다.
  • 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)와 고밀도 폴리에틸렌(HDPE) 폴리머의 채택은 플라스틱 병의 적용을 확대했습니다. 고밀도 폴리에틸렌 플라스틱 병은 신선한 주스와 우유 시장에서 인기있는 포장 중 하나입니다.
  • 경질 포장 산업에서 PET는 청량 음료, 물, 주스, 스포츠 음료, 맥주, 구강청결제, 고양이 삽, 샐러드 드레싱, 식품 병, 전자 레인지용 식품트레이 등의 플라스틱 병에 사용됩니다. 또한 PET 병은 일본에서 가장 널리 사용되는 플라스틱 병 재료 중 하나입니다. PET병은 일본에서는 탄산음료 포장에도 사용되고 있습니다. 일본에서는 평균적인 사람이 연간 183개의 PET병을 구입하고 있습니다. HDPE 및 PP와 같은 다른 포장 재료도 채택률이 상승하고 있으며, 기업은 다양한 제품을 제공함으로써 보다 많은 소비자를 유치하려고 하고 있습니다.
  • 또한 플라스틱 포장 산업의 성장 시장에 진입하기 위해 전략적 인수를 수행하는 여러 기업이 있습니다. 예를 들어, 전년에는 TricorBraus가 Cormack Packaging을 인수하기로 합의하고 뉴질랜드와 호주에 거점을 확립하고, 음식, 의약품, 퍼스널케어, 공업, 가정용 클리닝 산업에 경질 포장을 제공할 것으로 기대됨 있습니다.
  • 인도의 폴리에틸렌(PE) 용도는 포장이 중심이었습니다. 연질 포장 부문은 같은 해 PE 수요의 52%를 차지하고, 경질 포장은 전체 시장의 18%를 차지합니다.

아시아태평양의 플라스틱 포장 산업 개요

아시아태평양의 플라스틱 포장 시장은 경쟁이 치열하여 여러 주요 기업들이 진입하고 있습니다. 소수의 진출기업은 더 나은 시장 신용을 누리며 지리적 인지도와 존재를 확대하고 있습니다. 비교적 큰 시장 점유율을 가진 주요 업체는 최종 사용자 산업 전체의 고객 기반 확대에 주력하고 있습니다.

  • 2022년 3월에 일본의 석유화학 제조업체인 Tosoh는 혼합 플라스틱으로부터 원료 단량체를 생산하는 화학 재활용 기술의 개발을 목표로 2025년 3월 말까지 기술을 확립하는 것을 목표로 하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • COVID-19의 산업에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 제품의 비용효과와 유통기한 연장
    • 포장의 소형화
  • 시장 성장 억제요인
    • 엄격한 환경 규제

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 경질 플라스틱 포장
    • 연질 플라스틱 포장
  • 재료별
    • 2축 연신 폴리프로필렌(BOPP)
    • 캐스트 폴리프로필렌(CPP)
    • 에틸렌비닐알코올(EVOH)
    • 폴리에틸렌(PE)
    • 폴리에틸렌테레프탈레이트(PET)
    • 폴리프로필렌(PP)
    • 폴리스티렌(PS)과 발포 폴리스티렌(EPS)
    • 폴리염화비닐(PVC)
    • 기타
  • 제품별
    • 병 및 항아리
    • 트레이 및 용기
    • 파우치
    • 가방
    • 필름 및 랩
    • 기타
  • 최종 사용자 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 의료
    • 화장품 및 퍼스널 케어
    • 기타
  • 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Mondi Group
    • Berry Plastics Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Amcor Limited
    • DS Smith PLC
    • Bemis Company, Inc.
    • NatureWorks LLC
    • Reynolds Group Holdings Ltd(Packaging Finance Limited)
    • ALPLA-Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG
    • Consolidated Container Company

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

HBR 25.02.06

The Asia Pacific Plastic Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.20% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Plastic packaging became popular among consumers over other products, as plastic is lightweight and unbreakable, making it easier to handle. Even significant manufacturers prefer plastic packaging, owing to the lower production cost. Moreover, introducing polymers, such as polyethylene terephthalate (PET) and high-density polyethylene (HDPE), is expanding plastic bottle applications. The market is witnessing an increasing demand for PET bottles.
  • The industries where plastic bottles and jars are mainly used in the market include food and beverage, cosmetics and personal care, and healthcare. The beverage sector market for plastic bottles is anticipated to witness rapid growth, owing to the demand for bottled water and non-alcoholic beverages.
  • In February last year, the Coca-Cola Company set an industry-leading objective to increase its reusable packaging usage significantly. By 2030, the firm hopes to have at least 25% of all beverages sold in refillable/returnable plastic bottles or refillable containers through a traditional fountain or Coca-Cola Freestyle dispensers across its portfolio of brands. Such developments are expected to increase the market demand for plastic bottle manufacturing.
  • Additionally, the e-commerce industry's rapid expansion is anticipated to create new opportunities for market expansion. To cut transportation costs, e-commerce enterprises favor lightweight and flexible packaging options. The sector is expected to increase as more people shop online for everyday fresh foods, FMCG products, electrical devices, and clothing.
  • Plastic packaging demand continues to surge even though serious concerns about its environmental impact are raised. However, the market will face challenges from government regulations and consumer demand, pushing manufacturers to look for biodegradable plastic packaging solutions derived from sustainable sources.
  • The COVID-19 pandemic indicated that demand for clean bottled water, nutritious juices, and beverages is at an all-time high, despite businesses limiting the amount of each customer's purchase. Although most of these containers were single-use, many firms are attempting to increase the use of recycled plastic content to satisfy consumer concerns.

Asia Pacific Plastic Packaging Market Trends

Cost-effectiveness & increased shelf-life of the product to drive the growth of the market

  • Plastic packaging is cheaper and more convenient than packaging made from other materials. It is commonly used for multiple purposes in many industries, including food and beverages, healthcare, cosmetics, etc. Also, according to Plastindia Foundation, In India, there was a total demand for primary plastics in the range of 15 million tons (excluding engineering plastics and thermosets), with polyethylene varieties accounting for around six million metric tons of that total. During that year, polypropylene was the primary commodity plastic with an enormous demand.
  • Also, according to the Flexible Packaging Association, flexible packaging is mainly used for food, contributing to more than 60% of the total market. The flexible packaging industry is witnessing healthy growth, as the industry was able to implement innovative solutions for the many packaging challenges it faced. According to IBEF, the Indian food and grocery market is the sixth-largest global, with retail contributing 70% of the sales. The Indian food processing industry accounted for 32% of the country's total food market, one of the largest industries in India, ranked fifth in terms of production, consumption, export, and expected growth.
  • Additionally, EPS is lightweight, durable, thermally efficient, and versatile. It also includes exceptional shock-absorbing characteristics, making it ideal for storing and transporting fragile and expensive items, such as electronic equipment, wine, chemicals, and pharmaceutical products. The thermal insulation and moisture-resistant properties of EPS enable a shelf-life extension of perishable products, such as soft fruits, vegetables, and seafood.
  • Moreover, according to the Australian Packaging Covenant Organization (APCO), the total amount of EPS packaging consumed in Australia every year is estimated to be more than 44,000 metric tons, broken down into applications of 20,000 metric tons for packaging of electrical and electronic products and 24,000 metric tons for another packaging.

Rigid Plastic Packaging to Hold the Significant Market Share

  • Rigid plastic packaging containers provide unique benefits, such as high impact strength, stiffness, and barrier properties, which have expanded rigid plastic packaging in recent years. Also, new and improved tough PE resins are introduced due to sustained demand. For instance, Braskem launched a new polyethylene (PE) resin in the rigid packaging segment the previous year. Braskem provided the market with a new product option, HD1954M, which is a part of the Rigeofamily portfolio. High-density polyethylene offers a combination of high rigidity, 100% recyclable grade, good impact strength, and Environmental Stress Cracking (ESCR), rendering packaging optimization and productivity gains.
  • The introduction of polyethylene terephthalate (PET) and high-density polyethylene (HDPE) polymers expanded plastic bottling applications. High-density polyethylene plastic bottles are among the popular packaging choices for the fresh juice and milk market.
  • In the rigid packaging industry, PET is used for plastic bottles for soft drinks, water, juice, sports drinks, beer, mouthwash, catsup, salad dressing, food jars, and microwavable food trays. Also, PET is one of Japan's most widely used materials for manufacturing plastic bottles. PET bottles are also used for packaging carbonated drinks in the country. An average person in the country buys 183 PET bottles per year. Other packaging materials, such as HDPE and PP, are also witnessing rising adoption rates, with companies looking to attract more consumers by offering different products.
  • Also, several companies are making strategic acquisitions to tap into the growing market of the plastic packaging industry. For instance, in the previous year, TricorBrausentered an agreement to acquire Cormack Packaging, expected to establish the former's footprint in New Zealand and Australia and serve the food and beverage, pharmaceutical, personal care, industrial, and household cleaning industries with rigid packaging.
  • Packaging is India's primary polyethylene (PE) application in the last financial year. The flexible packaging segment accounted for 52 % of PE demand in the same year, while rigid packaging made up 18 % of the total market.

Asia Pacific Plastic Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Plastic Packaging Market is highly competitive and includes several significant players. A few players enjoy better market goodwill and extended geographical recognition and presence. The major players, who have a relatively prominent market share, focus on expanding their customer base across the end-user industries.

  • March 2022: Tosoh, a Japanese petrochemical producer, aims to develop its chemical recycling technology to generate raw monomers from mixed plastics, targeting to establish the technology by the end of March 2025.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Cost-Effectiveness & Increased Shelf-Life Of The Product
    • 5.1.2 Downsizing Of Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Environmental Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Rigid Plastic Packaging
    • 6.1.2 Flexible Plastic Packaging
  • 6.2 By Material
    • 6.2.1 Bi-orientated Polypropylene (BOPP)
    • 6.2.2 Cast polypropylene (CPP)
    • 6.2.3 Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH)
    • 6.2.4 Polyethylene (PE)
    • 6.2.5 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 6.2.6 Polypropylene (PP)
    • 6.2.7 Polystyrene (PS) and Expanded Polystyrene (EPS)
    • 6.2.8 Polyvinyl Chloride (PVC)
    • 6.2.9 Other Materials
  • 6.3 By Product
    • 6.3.1 Bottles and Jars
    • 6.3.2 Trays and containers
    • 6.3.3 Pouches
    • 6.3.4 Bags
    • 6.3.5 Films & Wraps
    • 6.3.6 Other Products
  • 6.4 By End-user Industry
    • 6.4.1 Food
    • 6.4.2 Beverage
    • 6.4.3 Healthcare
    • 6.4.4 Cosmetics and Personal Care
    • 6.4.5 Other End-user Industries
  • 6.5 By Country
    • 6.5.1 China
    • 6.5.2 India
    • 6.5.3 Japan
    • 6.5.4 Australia
    • 6.5.5 South Korea
    • 6.5.6 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mondi Group
    • 7.1.2 Berry Plastics Corporation
    • 7.1.3 Sonoco Products Company
    • 7.1.4 Amcor Limited
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Bemis Company, Inc.
    • 7.1.7 NatureWorks LLC
    • 7.1.8 Reynolds Group Holdings Ltd (Packaging Finance Limited)
    • 7.1.9 ALPLA-Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG
    • 7.1.10 Consolidated Container Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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