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유럽의 생분해성 컵 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Biodegradable Cups - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 생분해성 컵 시장은 예측 기간 동안 CAGR 6.35%를 기록할 전망입니다.

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COVID-19의 발생으로 많은 기업들이 플라스틱 금지라는 지속가능성 목표를 벗어나기 시작했습니다. 골판지나 플라스틱을 통해 바이러스가 감염될 가능성을 시사하는 연구도 있어, 슈퍼마켓 전체에서 상품을 감싸는 일회용 소재의 사용이 증가하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 생분해성 컵 포장의 잠재력을 진정으로 살리기 위해서는 그 사용을 지원하는 충분한 퇴비화와 회수 인프라가 필요합니다. 현재, 그러한 인프라를 가진 지자체는 세계에서 극히 적습니다. 그러나 일회용 플라스틱에 대한 인식, 투자 및 금지가 높아짐에 따라 이러한 추세가 커지고 기존 및 신규 시장 기업에게 충분한 기회가 생길 수 있습니다. 이러한 활동을 위한 제휴는 이 시장에서 활동하는 공급업체에게 전략적 기회를 창출할 수 있습니다.
  • 현재 유럽이 시장을 선도하고 있는데, 이는 매립처분 비용(매립지세와 매립지 게이트 비용을 합산하여 산출)이 대폭 높다는 점과 의식개혁과 플라스틱 금지령이 결합되어 있기 때문입니다. 생분해성 플라스틱 포장의 뛰어난 특성과 장점으로 유럽에서는 신규 진입의 여지가 급속히 확대되고 있습니다.
  • 유럽의 바이오플라스틱에 따르면 PLA, PHA, 전분 혼합물 등을 포함한 생분해성 플라스틱은 세계 바이오플라스틱 생산 능력의 55.5% 이상(100만 톤 이상)을 차지하고 있습니다. 생분해성 플라스틱의 생산량은 특히 PHA의 현저한 성장률로 인해 2024년에는 133만 톤까지 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 이 지역에서는 생분해성이 높은 컵을 시장에 투입하는 신규 참가 기업도 볼 수 있습니다. 예를 들어, 2020년 1월, 라바차 전문가는 지속가능한 방식으로 관리되는 산림에서 조달된 종이를 사용하여 제조된 KLIX Eco Cup으로 알려진 재활용 가능하고 생분해 가능한 신제품을 발표했습니다. 이 제품은 제조업체인 Kotkamills사와의 제휴에 의해 2020년 2월부터 KLIX 자동판매기에서 판매되어 다양한 핫 드링크 브랜드에 제공되고 있으며, 앞으로도 연간을 통해 판매될 예정입니다. 새로운 KLIX Eco Cup은 특허받은 특수 수성 분산 배리어 보드를 사용하여 사무실 용지처럼 일반 종이 쓰레기와 함께 재활용할 수 있는 독특한 컵입니다. 이러한 기술 혁신과 파트너십 증가가 함께 예측기간 중 시장성장에 박차가 걸릴 것으로 예상됩니다.

유럽 생분해성 컵 시장 동향

식품이 큰 점유율을 획득할 전망

  • 용도별로 식품, 음료 최종 사용자가 생분해성 포장에 가장 적응할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 5월, 덴마크의 연구자는 식품을 배송할 때 사용되는 플라스틱을 잔디 섬유로 대체하는 방법을 짜내었는데, 이것은 '100% 생분해성'이라고 합니다.
  • 신형 코로나바이러스는 소비자가 항상 대비를 게을리하지 않고, 건강을 제일로 생각하는 것의 중요성을 인식하는 도움이 되어, 지역 전체에서 포장 식품에 대한 수요가 높아졌습니다. 마찬가지로 많은 브랜드가 소비자에게 호소하기 때문에 제품 패키지를 손보았습니다. 따라서 패키지는 현재 위생 습관이 유지되고 소비자의 안전이 우선되고 있음을 효과적으로 전달하기 위해 소비자와 브랜드를 연결하는 중요한 가교로 간주됩니다.
  • 그러나 대부분의 정부가 자국에서 일회용 플라스틱의 금지를 추진하고 있기 때문에 플라스틱 순환에 시간이 걸리고 다양한 기업에 의한 생분해성 포장의 채용이 방해되고 있습니다. 예를 들어 영국에서는 환경, 식료, 농촌 지역성이 플라스틱 빨대, 약동기, 면봉의 금지를 2020년 10월에 연기했습니다.
  • 또한 식품 부문은 변속기 위협을 증가시킬 수 있는 재활용 가능한 소재와 친환경 소재를 사용하는 접근법을 검토하고 있습니다. 예를 들어 봉쇄가 실시되기 이전부터 커피 사업에 종사하는 일부 기업은 일회용 컵 사용을 재개했습니다. 이것은 일시적인 동향일지도 모르지만, 장래적으로 환경 친화적인 포장이 재검토되지 않는다고는 할 수 없습니다.
  • 필요성이 높아지면서 이 지역에서는 신흥기업의 성장도 볼 수 있습니다. 2021년 4월, Picup은 폴란드에서 식물성 종이컵을 출시했습니다. 포즈난에 본사를 둔 이 신흥기업의 100% 생분해 가능한 차와 커피컵은 필터 바닥에 씨앗이 들어 있으며, 마신 후에 나무가 자라게 됩니다.
  • Picup은 커피 체인점 등 고객이 재사용할 수 있는 컵을 지참할 필요는 없는 온더고 서비스를 제공하는 기업에게 지구에 발자국을 남기지 않고 즉시 편리하고 실용적인 대안을 제공하고 브랜드와 협력하여 컵에 브랜드 로고를 커스터마이징할 수도 있습니다.

현저한 성장이 기대되는 영국

  • 테이크아웃과 스트리트 푸드점 증가에 의해 영국에서는 외출처에서 음식을 손에 잡는 것이 새로운 상식이 되고 있습니다. 영국에서는 최근 포장의 재활용률 향상을 요구하는 규제가 도입되었습니다.
  • 영국 GM Packaging Ltd와 같은 기업은 사탕수수(바가스)와 대나무 섬유를 사용하여 제조된 제품을 출시하고 있으며, 이를 통해 나이프, 포크, 숟가락, 컵 등의 퇴비화 가능한 장비를 갖춘 안정적이고 안정적인 제품을 통해 소비자의 요구에 부응할 수 있습니다. 이로 인해 이러한 제품은 합리적인 가격으로 안전하고 친환경적입니다.
  • 성장의 배경에는 소비자의 의식도 있습니다. 이전에는 대부분의 소비자가 표준 종이컵은 재활용이 어렵고 폴리에틸렌(PE) 안감이 있기 때문에 일반적으로 매립지로 보내졌으며 영국을 포함한 유럽에서 처리할 수 있는 재활용 시설이 거의 없다는 것을 알지 못했습니다.
  • 수요가 높아짐에 따라 동시장에서는 기존 기업뿐만 아니라 신규 진입기업도 신제품을 출시하고 이 지역에서 시장 점유율을 획득하려고 하고 있습니다. 예를 들어, 2020년 12월, 영국에서는 완전 플라스틱이 없고 재활용 가능한 뚜껑이 없는 휴대용 컵이 출시되었습니다. 새로 출시된 뚜껑이 없는 버터플라이컵(ButterflyCup)은 영국 각지의 WWT(Wildfowl &Wetlands Trust) 센터에서 전시되었습니다. 이 컵은 골판지 또는 일반 종이와 함께 일반 종이 쓰레기통으로 재활용할 수 있으며 자연적으로 생분해되고 퇴비화될 수 있습니다.

유럽 생분해성 컵 산업 개요

유럽의 생분해성 컵 시장은 중규모이며 Genpak LLC, Pactiv LLC, BVO International GmbH, Huhtamaki Group 등 기존 기업이 시장에 진출하고 있습니다. 지속 가능한 경쟁 우위는 디자인, 기술 및 용도의 혁신을 통해 얻을 수 있습니다. 시장의 기존 기업은 파트너십 활동, R&D의 중시, 혁신적 활동을 통해 중간 정도의 경쟁 전략을 채택하는 것으로 확인되었습니다. 그러나 이 지역에는 많은 신규 진입기업이 진출하고 있어 예측기간을 통해 시장이 단편화될 가능성이 있습니다.

  • 2021년 3월-룩셈부르크에 본사를 둔 Capsul'in Pro는 100% 바이오 기반으로 가정에서의 퇴비화가 가능하며 커피의 풍미와 향기를 보호하는 높은 산소 배리어성을 가진 제로 임팩트 네스프레소 대응 커피 캡슐을 출시했습니다. 제로 임팩트 캡슐은 완전히 식물 유래이며 화석 연료 유래의 재료는 포함되어 있지 않습니다. 사용 후 캡슐은 가정의 퇴비 용기에 넣거나 유기 쓰레기와 함께 회수할 수 있습니다.
  • 2020년 11월-East Yorkshire의 인쇄 및 마케팅 기업인 저스트 필은 HSBC UK로부터의 자금 지원을 받아 음료 업계용 파인트와 하프 파인트의 일회용 규격 종이컵 시리즈의 발매를 계획하고 있다고 발표했습니다. 이 회사는 은행의 6자리 자금 패키지를 사용하여 완전히 브랜드화할 수 있으며 PE 및 PLA 플라스틱을 사용하지 않고 CE 마크가 있는 파인트와 하프 파인트 종이컵을 생산하는 전문 기계를 구입했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 음료 업계에서 지속 가능한 제품에 대한 수요 증가
    • 정부의 엄격한 규제로 인해 소재 기반의 혁신 중시
  • 시장의 과제
  • 생태계 분석
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
  • COVID-19의 생분해성 컵산업에 미치는 영향

제5장 시장 세분화

  • 재료 유형별
    • 바이오플라스틱(PLA, PBS, 기타)
    • 종이
  • 용도별
    • 음료(콜드 및 핫 음료, 아이스크림)
    • 식품(과자, 스프레드, 드레싱)
  • 최종 사용자별
    • 푸드서비스(카페, 호텔)
    • 시설(몰, 기타 상업시설)
    • 기타(일반 가정 등)
  • 국가별
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 기타 유럽(스페인, 북유럽, 베네룩스 등)

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Genpak LLC
    • Pactiv LLC
    • BVO International GmbH
    • Huhtamaki Group
    • Go-Pak Limited
    • Scyphus Limited
    • Bio Futura Group
    • Vegware
    • The Cup Folk

제7장 시장 전망

AJY 25.02.12

The Europe Biodegradable Cups Market is expected to register a CAGR of 6.35% during the forecast period.

Europe Biodegradable Cups - Market - IMG1

With an outbreak of COVID-19, many companies have begun shifting away from the sustainability goal of banning plastic. Some studies suggested that the virus can be passed on through cardboard and plastic, which has resulted in increased usage of single-use materials across the supermarkets to wrap products.

Key Highlights

  • To truly capture the potential for biodegradable cup packaging, the region needs to have an adequate composting and collection infrastructure to support the use. Currently, very few municipalities across the world have such infrastructure. However, with the increasing awareness, investment, and ban on single-use plastic, this is likely to ascend, creating an ample amount of opportunities for the existing and new market players. Partnering for such activities can create strategic opportunities for vendors operating in the market space.
  • Currently, Europe leads the market, owing to substantially higher landfill disposal costs (calculated by adding together landfill taxes plus landfill gate fees), coupled with awareness and plastic bans. Owing to the exceptional characteristics and benefits of biodegradable plastic packaging, the scope for new entrants is rapidly increasing in the European region.
  • According to the European bioplastics, the biodegradable plastics altogether, including PLA, PHA, starch blends, and others, account for over 55.5% (over one million tonnes) of global bioplastics production capacities. The production of biodegradable plastics is anticipated to increase to 1.33 million in the year 2024, especially due to PHA's significant growth rates.
  • The region is also witnessing entry of new players that are introducing highly biodegradable cups in the market. For instance, in January 2020, Lavazza Professional introduced a new recyclable and biodegradable product known as KLIX Eco Cup that is manufactured using paper sourced from sustainably managed forests. The product is created in partnership with manufacturer Kotkamills, was made available in KLIX vending machines from February 2020, serving a wide range of hot drinks brands, with more to come throughout the year.The new KLIX Eco Cup is unique due to a special patented water-based dispersion barrier board that enables the cups to be recycled with normal paper waste, just like office paper. Such innovations combined with increasing partnerships is expected to spur the market growth during the forecast period.

Europe Biodegradable Cups Market Trends

Food is Expected to Gain Significant Share

  • By application, food, beverage end users are expected to adapt to biodegradable packaging the most. For instance, in May 2021, researchers in Denmark have created a way to replace plastic used in delivering food with grass fibers, which they say is '100 % biodegradable.'
  • The novel coronavirus has aided consumers to realize the importance of always being prepared and putting health first and increased the demand for packaged food across the region. Similarly, many brands had also tweaked the packaging of the products in order to appeal to the consumers. Therefore, the packaging is now being seen as a vital bridge between consumers and brands to effectively communicate that hygiene practices are maintained, consumer safety is prioritized.
  • However, most of the government has pushed the banning on single-use plastic in their countries, which has gained some time for the plastic cycle and hindered the adoption of biodegradable packaging by various companies. For instance, in the United Kingdom, The Department for Environment, Food & Rural Affairs postponed the ban on plastic straws, stirrers, and cotton buds to October 2020.
  • Also, the food sector is also reconsidering its approach to using recyclable or eco-friendly materials that might augment transmission threats. For instance, even before the enforcement of lockdown, some players involved in the coffee business had resumed using disposable cups. Even though this might be a momentary trend, it does not mean that the environment-friendly packaging options will not be reconsidered in the future.
  • Owing to the growing needs, the region is also witnessing growth of startups. In April 2021, Picup launched its plantable paper cups in Poland. The Poznan-based startup's 100% biodegradable cups of tea or coffee contain seeds at the bottom of the filter, allowing a tree to grow after the drink is consumed.
  • For businesses that provide on-the-go services, such as coffee chains where customers may not always bring their own reusable cups, Picup provides an instant, convenient, practical alternative that leaves behind a lighter footprint on the planet and can work with brands to customise cups with their brand logos.

United Kingdom is Expected to Grow Significantly

  • With the rise of takeaway and street food outlets, grabbing food on the go is the new norm in the United Kingdom. The United Kingdom has recently introduced regulations that require increased recycled content for packaging.
  • Companies, like GM Packaging Ltd, in the United Kingdom have launched products that are manufactured using sugarcane (Bagasse) and bamboo fiber, which allows them to meet the consumer's needs through reliable and stable products with compostable utensils, such as knives, forks, spoons, and cups. This makes these products affordable, safe, and eco-friendly.
  • The growth is also attributed to consumer awareness. Earlier most consumers were unaware that standard paper cups are difficult to recycle and are usually sent to landfills due to a Polyethylene (PE) lining that very few recycling facilities across Europe can process including the United Kingdom.
  • Owing to the increasing demand, new as well as established players in the market are launching new products to gain market share in the region. For instance, in December 2020, Britain's fully plastic-free and recyclable lid-free takeaway cup was launched in the United Kingdom. The newly launched ButterflyCup which needs no separate lid was showcased at WWT (Wildfowl & Wetlands Trust) centres across the United Kingdom. The cup can be recycled in the regular paper bin along with cardboard and ordinary paper, biodegrades naturally and can be composted.

Europe Biodegradable Cups Industry Overview

The European biodegradable cups market is moderate, with market incumbents, such as Genpak LLC, Pactiv LLC, BVO International GmbH, Huhtamaki Group, among others, operating in the market. Sustainable competitive advantage can be gained through innovation in design, technology, and application. The market incumbents have been identified to adopt moderate competitive strategies, by partnerships activities, emphasis on R&D, and innovative activities. However, there are many new players that are expanding in the region and might make the market fragmented through the forecast period.

  • March 2021 - Luxembourg-based company Capsul'in Pro launched its Zero Impact Nespresso-compatible coffee capsule, that is 100% biobased, certified home compostable and with a high oxygen barrier that protects the flavour and aroma of the coffee. The Zero Impact capsule is completely plant-based and does not contain materials derived from fossil fuels. After use, the capsule can be put in a home compost bin or collected with organic waste.
  • November 2020 - East Yorkshire printing and marketing business Just Peel announced that it is planning to launch a range of disposable pint and half pint standardised paper cups for the drinks industry supported by funding from HSBC UK. The company used a six-figure funding package from the bank to purchase specialist machinery to produce fully brandable, PE and PLA plastic free, CE-marked pint and half-pint paper cups.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing demand for Sustainable Products specifically in the beverage industry
    • 4.2.2 Stringent government regulations has led to higher emphasis on material-based innovations
  • 4.3 Market Challenges
  • 4.4 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Biodegradable Cups Industry (Key themes covered include adverse impact on the foodservice industry which is one of the foremost contributors to market growth| Higher focus on Single-use products owing to lower risk of transmission| Supply-chain challenges)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Bio-Plastics (PLA, PBS & others)
    • 5.1.2 Paper
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Beverage (Cold & Hot Beverages| Ice-Cream)
    • 5.2.2 Food (Confectionaries, Spreads & Dressings)
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Food Service Outlets (Cafe & Hotels)
    • 5.3.2 Institutional (Malls & other commercial establishments)
    • 5.3.3 Others (Households, etc.)
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 Italy
    • 5.4.4 France
    • 5.4.5 Rest of Europe (Spain, Nordics, Benelux, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Genpak LLC
    • 6.1.2 Pactiv LLC
    • 6.1.3 BVO International GmbH
    • 6.1.4 Huhtamaki Group
    • 6.1.5 Go-Pak Limited
    • 6.1.6 Scyphus Limited
    • 6.1.7 Bio Futura Group
    • 6.1.8 Vegware
    • 6.1.9 The Cup Folk

7 MARKET OUTLOOK

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