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위생용품용 접착제 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Hygiene Adhesives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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위생용품용 접착제 시장은 예측 기간 중에 9% 이상의 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.

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COVID-19는 2020년에 각국이 부과한 특정 규칙과 규제로 인해 다양한 분야 시장 수요를 둔화시켰습니다. 그러나 2021년에는 업계가 회복으로 바뀌고 시장 수요는 회복되었습니다.

주요 하이라이트

  • 예측 기간 동안 조사 대상 시장을 견인할 것으로 보이는 중요한 요인으로는 일회용 위생용품 수요 증가, 아시아태평양에서 여성용 위생용품의 채용 확대 등이 있습니다.
  • 그러나 그 반면, 접착제의 번짐에 관한 과제 증가가 시장의 성장을 방해할 가능성이 높습니다.
  • 보다 우수한 위생 특성을 제공하기 위한 제품 혁신 증가는 시장에 호기가 될 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양은 성인 및 유아의 인구가 빠르게 증가하고 있기 때문에 가장 급성장하는 시장이 될 것으로 예상됩니다.

위생용품용 접착제 시장 동향

아기 케어 용도에서 수요 증가

  • 위생용품용 접착제는 흡수성이 있는 위생적인 아기 기저귀에 사용할 수 있습니다. 아기 기저귀 시장의 절반 이상을 북미와 유럽이 차지하고 있습니다.
  • 그러나 선진국 시장의 평균 출생률이 11.2%인 반면, 신흥국 시장에서는 약 16.6%로 상승하고 있기 때문에 아시아태평양의 아기기저귀 시장은 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 아기 케어 산업의 성장에는 아이의 위생에 대한 의식 증가, 일하는 부모 증가, 개인의 소비력 등 다양한 요인이 있습니다.
  • 아기 케어 용품의 성장의 주요 요인은 어린이 위생에 대한 부모의 관심 증가입니다.
  • 최근 연간 출생수는 감소하고 있지만, 아기의 위생에 대한 의식이 높아짐에 따라 고급스럽고 양질의 제품 매출도 동시에 성장하고 있습니다. 세계 전체 신생아 수는 2021년에는 1억 3,513만 2,602명이 되었습니다.
  • 신생아가 처음 1년간 사용하는 기저귀는 하루에 약 8-9장으로, 1년간 약 3100장이 됩니다. 1-2세 아기는 하루 5-6장, 2-3세 아기는 3-4장으로 월령과 함께 사용 매수는 감소합니다.
  • 종이 기저귀 시장에서는 프록터 앤 갬블 위생 및 헬스 케어의 제품인 팜퍼스가 큰 점유율을 차지하고 있으며, 유니 참의 마미 포코, 킴벌리 클락 레버의 제품인 허기즈가 이어지고 있습니다.
  • 앞서 언급한 모든 요인들은 예측 기간 동안 베이비 케어 분야의 위생용품용 접착제 시장을 견인할 것으로 보입니다.

아시아태평양 급성장시장

  • 아시아태평양은 예측 기간 동안 양호한 성장을 나타낼 것으로 예상됩니다. 아시아태평양은 출생률 상승으로 베이비 케어 제품 시장에서 가장 빠르게 성장하는 시장 중 하나입니다. 브랜드 침투율 상승과 광범위한 유통망은 이 지역의 베이비 케어 제품 시장을 견인하는 몇 가지 요인입니다.
  • 파이낸셜 타임즈지에 따르면 중국에서는 급속히 고령화가 진행되어 출생률이 저하되고 있기 때문에 2025년까지 성인용 기저귀의 매출이 유아용 기저귀의 매출을 상회할 가능성이 있다고 합니다. 2050년까지 3억 3,000만 명의 중국인이 65세 이상이 될 것으로 예상됩니다.
  • 인구 역학의 변화로 인해 일부 종이 기저귀 회사는 이미 노인 고객에게 호소하기 위해 마케팅 활동을 조정하고 있습니다. 중국에서 가장 인기있는 종이 기저귀 브랜드 중 하나인 유니참은 그 중 하나인 것 같습니다. 또한 국내 젊은 여성의 의식이 높아짐에 따라 국내 여성용 위생용품 시장도 확대되고 있습니다.
  • 노인이 증가함에 따라 실금 용품 생산량도 증가하고 있습니다. 일본 위생재료공업연합회(JHPIA)에 따르면 2021년 바지형, 플랫형, 패드형 등 성인용지 기저귀의 생산량은 약 89억 장에 달할 전망입니다. 국내에서 종이 기저귀를 제조하는 주요 기업은 유니참, 카오, 대왕입니다.
  • 인도는 2050년까지 세계에서 가장 인구가 많은 나라가 될 것으로 예상됩니다. 미국 통계에 따르면 인도 출생률은 2022년 여성 1인당 2.1명에 이르며 국내 유아 인구 증가로 이어집니다.
  • 소비자의 의식 증가와 존슨 엔드 존슨, 유니레버 등 주요 기업의 투자 증가도 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 이러한 성장은 인도, 중국 등 국가에서 여성용 위생용품의 채용이 증가하고 있기 때문입니다.
  • 이러한 요인이 아시아태평양의 위생용품용 접착제 시장을 견인하고 있습니다.

위생용품용 접착제 산업 개요

위생용품용 접착제 시장은 부분적으로 단편화되어 있으며 많은 기업이 시장에서 동등한 지위를 차지하고 있습니다. 위생용품용 접착제 시장의 주요 기업으로는 3M, Dow, Henkel AG&Co.KGaA, HB Fuller Company, SIKA AG 등이 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 일회용 위생 용품에 대한 수요 증가
    • 아시아태평양에서 여성용 위생용품의 보급 확대
  • 억제요인
    • 접착제의 번짐에 관한 과제 증가
    • 기타 억제요인
  • 업계 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁도

제5장 시장 세분화(금액 베이스 시장 규모)

  • 수지 유형별
    • 에틸렌-비닐 아세테이트(EVA)
    • 스티렌-에틸렌-부타디엔-스티렌(SEBS)
    • 스티렌-이소프렌-스티렌(SIS)
    • 스티렌-부타디엔-스티렌(SBS)
    • 기타 수지 유형
  • 제품 유형별
    • 직포
    • 부직포
  • 용도별
    • 아기 케어
    • 어덜트 케어
    • 여성 관리
    • 기타 용도
  • 지역별
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 호주 및 뉴질랜드
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 이집트
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴 및 협정
  • 시장 점유율(%)** 및 랭킹 분석
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • 3M
    • Abifor AG
    • ADTEK Malaysia Sdn Bhd
    • ALFA Klebstoffe AG
    • Arkema Group(Bostik SA)
    • Avery Dennison Corp.
    • Beardow and Adams(Adhesives) Ltd
    • Dow
    • Evonik Industries AG
    • Exxon Mobil Corporation
    • HB Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Hexion
    • Huntsman Corp.
    • Ichemco srl
    • Jowat AG
    • Lohmann GmbH & Co. KG
    • OMNOVA Solutions Inc.
    • PPG Industries
    • Sika AG
    • The Reynolds Co.

제7장 시장 기회 및 향후 동향

  • 보다 우수한 위생 특성을 제공하기 위한 제품 혁신의 확대
  • 기타 기회
AJY 25.02.12

The Hygiene Adhesives Market is expected to register a CAGR of greater than 9% during the forecast period.

Hygiene Adhesives - Market - IMG1

Due to COVID-19, there was a slowdown in the market demand from various sectors in 2020 owing to specific rules and regulations imposed by countries. However, the industry witnessed a recovery in 2021, thus rebounding the demand for the market studied.

Key Highlights

  • The significant factors that are likely to drive the market studied in the forecast period include the increasing demand for disposable hygiene products and the growing adoption of female hygiene products in the Asia-Pacific region.
  • However, on the flip side, increasing adhesive bleed challenges are likely to hinder the market's growth.
  • Growing product innovations for providing better hygienic properties are expected to act as an opportunity for the market.
  • The Asia-Pacific region is expected to be fastest growing market owing to its quickly growing adult and infant poulation.

Hygiene Adhesives Market Trends

Increasing Demand from Baby Care Applications

  • Hygiene adhesives can be used in absorbent sanitary baby diapers. More than half of the baby diapers market is dominated by the North American and European regions.
  • However, with the rise in the average birth rate of approximately 16.6% in developing markets, compared to 11.2% in developed markets, the baby diapers market in the Asia-Pacific region is expected to grow at a faster pace.
  • There are various factors responsible for the enhancement of the baby care industry, including increased awareness about child hygiene, a growing number of working parents, and the spending power of individuals.
  • The primary factor for the growth of baby care products is the rising parental concern about the child's hygiene.
  • Although in recent years, the number of births per year has been decreasing, with increased awareness about baby hygiene, the sales of premium and good quality products are growing simultaneously. Globally, the number of newborn babies was 135,132,602 in the 2021.
  • A newborn uses approximately 8 to 9 diapers per day for its first year, which turns out to be around 3100 pieces in a year. The number of diapers being used decreases with the age of the kids to 5-6 diapers a day for kids aged 1 to 2 years and 3-4 diapers for kids aged 2 to 3 years.
  • The major share of the diapers market is taken up by Pampers, a product of Procter & Gamble Hygiene & Health Care Ltd, followed by Mamypoko by Uni-Charm Corp., and Huggies, a product of Kimberly-Clark Lever Ltd.
  • All these aforementioned factors are likely to drive the hygiene adhesives market in the baby care segment during the forecast period.

The Asia-Pacific Region is the Fastest Growing Market

  • The Asia-Pacific region is expected to show a good increase during the forecast period. The Asia-Pacific is one of the fastest-growing markets for baby care products due to the rise in the birth rate. An increase in brand penetration and a wide distribution network are the few factors driving the baby care products market in the region.
  • According to the Financial Times, by 2025, adult diaper sales in China could surpass infant diaper sales due to the country's rapidly aging population and dropping birth rate. It is expected that 330 million Chinese will be over the age of 65 by 2050.
  • As a result of the demographic transition, some diaper companies are already adjusting their marketing efforts to appeal to older clients. Unicharm, one of China's most popular diaper brands, appears to be one of them. Furthermore, the female hygiene market in the country is also increasing with the increase in awareness among young women in the country.
  • With the increase in aging people, the production volume of incontinent products is increasing. According to the Japan Hygiene Products Industry Association (JHPIA), in 2021, the production volume of disposable adult diapers, including pants, flat, and pad type diapers, amounted to around 8.9 billion. The major companies manufacturing diapers in the country are Unicharm, Kao, and Daio.
  • India is expected to be the most populous nation in the world by 2050 owing to the increasing number of infants born in the country. According to the United States stats, India's fertility rate hit 2.1 births per woman in 2022, which will lead to an increasing population of infants in the country.
  • The rise in consumer awareness and an increase in investments by key players, such as Johnson & Johnson, and Unilever, among others, are also expected to drive the market.
  • This growth is due to the rising adoption of female hygiene products in countries like India, China, etc.
  • Such factors are driving the market for hygiene adhesives in the Asia-Pacific region.

Hygiene Adhesives Industry Overview

The hygiene adhesives market is partially fragmented, with many players holding an equivalent position in the market. The key players in the hygiene adhesives market include 3M, Dow, Henkel AG & Co. KGaA, H. B. Fuller Company, and SIKA AG, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Disposable Hygiene Products
    • 4.1.2 Growing Adoption of Female Hygiene Products in the Asia-Pacific region
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Adhesive Bleed Challenges
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Resin Type
    • 5.1.1 Ethylene-vinyl acetate (EVA)
    • 5.1.2 Styrene-ethylene-butadiene-styrene (SEBS)
    • 5.1.3 Styrene-isoprene-styrene (SIS)
    • 5.1.4 Styrene-butadiene-styrene (SBS)
    • 5.1.5 Other Resin Types
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Woven
    • 5.2.2 Non-woven
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Baby Care
    • 5.3.2 Adult Care
    • 5.3.3 Feminine Care
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Australia & New Zealand
      • 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Egypt
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Abifor AG
    • 6.4.3 ADTEK Malaysia Sdn Bhd
    • 6.4.4 ALFA Klebstoffe AG
    • 6.4.5 Arkema Group (Bostik SA)
    • 6.4.6 Avery Dennison Corp.
    • 6.4.7 Beardow and Adams (Adhesives) Ltd
    • 6.4.8 Dow
    • 6.4.9 Evonik Industries AG
    • 6.4.10 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.11 H. B. Fuller Company
    • 6.4.12 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.13 Hexion
    • 6.4.14 Huntsman Corp.
    • 6.4.15 Ichemco srl
    • 6.4.16 Jowat AG
    • 6.4.17 Lohmann GmbH & Co. KG
    • 6.4.18 OMNOVA Solutions Inc.
    • 6.4.19 PPG Industries
    • 6.4.20 Sika AG
    • 6.4.21 The Reynolds Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Product Innovations to Provide Better Hygienic Properties
  • 7.2 Other Opportunities
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