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독일의 유리 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Germany Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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독일의 유리 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 8.51%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 유리 제조업체는 독일의 재사용, 재활용 시스템에서 중요한 역할을 담당합니다. 예를 들어 겔레스하이머는 독일의 태타우 공장에서 재생 유리의 비율을 높인 유리를 생산하기 시작했습니다. 재생 유리를 사용하여 새로운 고품질의 화장품 포장을 생산하는 것을 목표로 합니다. Gerresheimer와 같이 많은 유력 기업들이 매일 순환 사회와 자원 절약을 추진하고 있습니다.
  • 국내에서 제조되는 의약품의 품질과 무결성을 높이기 위한 엄격한 법률의 채용은 의약품 포장 제품에 유리의 사용을 증가시키는 원동력이 되고 있습니다. 또한 제약산업으로부터 무균의료용 포장제품에 대한 수요도 있어 예측기간 중 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다. 또한 유리 매체로 포장되는 의약품의 수가 증가하고 있는 것도 유리 기반의 바이알과 앰풀 수요를 촉진하고 있습니다.
  • 또한 독일에서는 음료를 판매하는 모든 상점이 음료를 구입했는지 여부에 관계없이 음료를 인수하고 보증금을 고객에게 반환해야 합니다. 페트병의 보증금은 0.25유로(0.256달러)이며, 환경 부하의 높이가 인정되고 있습니다. 유리병의 보증금은 훨씬 낮으며 0.08 유로(0.082 USD)에서 0.15 유로(0.154 USD)입니다. 유리병은 재사용이 가능하기 때문에 고객은 플라스틱을 반환함으로써 더 많은 보상을 받을 수 있으며 유리병이 더 저렴하기 때문에 유리병에 담긴 제품을 구매하도록 장려할 수 있습니다.
  • 독일 유리 산업 연방 협회에 따르면 독일의 주요 유리 제조 업체 10개 회사는 유리 산업 전체 판매의 약 20%를 생산하고 있습니다. 현재 시장을 독점하는 국제적인 주요 유리 제조 업체는 거의 없으며 유리 병의 생산에 관심이 있습니다.
  • 또한 독일의 Coca-Cola는 PET병에서 유리병으로 변경했기 때문에 방대한 양의 유리병이 필요합니다. 이 회사는 만하임과 르네부르크에 있는 두 개의 새로운 유리 생산 라인에 5,000만 유로(5,129만 달러)를 투자했습니다. 청량음료산업의 이러한 압력은 주류 부문의 유리병 공급에 더욱 영향을 미칩니다.
  • 국가의 가처분 소득의 확대와 고급 포장에의 도입이 유리 포장 산업의 주요 추진력이 되고 있습니다. 게다가 쓰레기 분리가 의무화된 법률과 믿을 수 없을 만큼 효과적인 보증금 환불 프로그램을 통해 쓰레기 관리가 상당히 개선되고 재활용률이 향상되어 정부는 유리 포장을 채택하게 되었습니다.
  • 그러나 원료비 상승과 다른 포장재료와의 치열한 경쟁으로 인해 시장 개척 속도가 떨어질 수 있습니다. 팬데믹이 공급망에 미치는 영향, 유리 재료의 과민성, 운영 경비 증가는 시장 성장을 더욱 방해할 것으로 보입니다.
  • COVID-19가 발생하면서 정부에서 제약용 유리 패키징에 대한 수요가 크게 증가했으며, 특히 코로나19 백신을 찾기 위한 연구가 시작된 이후 바이알, 병, 앰플 등 백신에 대한 수요가 급증했습니다.

독일의 유리 포장 시장 동향

가처분 소득 증가와 프리미엄 퍼스널 케어 포장에 통합

  • 다양한 맞춤형 미용 제품의 판매가 호조로 인해 효율적인 포장에 대한 수요가 크게 증가했습니다. 게다가 그루밍에 대한 소비자의 의식이 높아지면서 화장품에 대한 요구가 높아지고 있으며, 이는 나라의 유리 포장 시장을 견인하고 있습니다.
  • 미용액과 오일은 수분 보급, 보습, 안티 에이징, 기미 제거, 피부 복구 등의 효과가 있기 때문에 지난 5년간 수요가 증가하고 있습니다. 이 프리미엄 제품은 고령화된 인구들 사이에서 수요를 목격하고 있습니다. 이러한 수요 증가는 국내에서의 스포이드 병과 푸시 펌프 병의 성장을 높이고 있습니다.
  • 또한, 국내 유리 제조업체들은 새로운 기술에 투자하여 색상과 금형을 빠르게 교체함으로써 수제 맥주 제조업체와 소규모 브랜드가 업계를 지배해 온 생산 방식에서 벗어나도록 설득하고 있습니다.
  • 미용 및 향수 산업에서 유리 포장의 동향 중에는 외부 및 내부 성형 유리에 적용된 혁신적인 형태에 상징되는 파괴적인 디자인 증가가 있습니다. 예를 들어 Verescence는 특허를 받은 SCULPT'in 기술을 사용하여 Illuminare by Vince Camuto(Parlux Group)의 정교하고 복잡한 100ml 병을 제조했습니다. 이 병의 혁신적인 디자인은 무라노 섬의 유리 공방에서 영감을 얻었습니다.
  • 또한 정부 기관은 독일의 로암 마인에있는 Gerresheimer AG를 지원하고 제약 및 화장품 산업용 고품질의 1 차 유리 포장을 제조하는 새로운 프로세스를 도입함으로써 유리 생산을 지속 가능하고 환경 친화적으로 만들어 있습니다. 2021년 12월, Bayern의 유리 산업은 독일 연방 환경부로부터 약 990만 유로(1,015만 달러)의 지원을 받은 프로젝트의 혜택을 받게 됩니다.
  • 또한 ITC에 따르면 2021년 에센셜 오일과 수지, 향수, 화장품 또는 화장실 제품의 수출액은 약 119억 4,000만 달러로 약 103억 2,000만 달러를 기록한 전년 2020년에서 15.6% 증가했습니다. 수출의 상당한 증가는 예측 기간 동안 상당한 유리 생산에서 전국 벤더에게 기회 증가를 초래할 수 있습니다.

현저한 성장이 기대되는 의약품 부문

  • 공급업체는 세계 100개 이상의 코로나 바이러스 백신의 임상 검사에 바이알을 공급하고 있습니다. 예를 들어, Schott AG는 백신 보관에 필요한 온도가 섭씨 -70도이므로 Pfizer/바이온테크 백신을 위해 섭씨 -80도에서 500도의 온도를 견딜 수 있는 붕규산 유리제의 바이알을 도입했습니다. 또한 Schott AG는 2021년 말까지 COVID-19 백신용 유리 바이알을 20억개 생산하는 것을 목표로 한 바 있습니다.
  • 또한 독일은 COVID-19의 만연에 의해 악영향을 받고 있습니다. 예를 들어 WHO에 따르면 독일에서 2020년 1월 이후 확인된 COVID-19 감염자 수는 347만 3,503명으로 8만 4,126명이 사망하고 있습니다. 또한 Robert Koch Institute에 따르면, 이 나라는 세 번째 유행의 파도에 휩싸여 백신의 필요성이 높아지고 있습니다. COVID-19에 대한 백신 조사가 시작된 이래 바이알과 앰풀 수요가 급증하고 있습니다.
  • 또한 WHO에 따르면 2021년 5월 독일에서 총 30,631,299건의 코로나19 백신 접종이 이루어졌습니다. 2021년 8월부터 12-18세 연령층에 아스트라제네카의 백신을 접종하기로 한 16개 지역 보건부 장관의 결정 변경으로 인해 접종 건수는 더 늘어날 것으로 예상됩니다. 이러한 노력은 이 나라에서 유리 포장 수요를 증가시키고 있습니다.
  • 또한 ITC에 따르면 2021년 의약품 수입액은 약 792억 6,000만 달러로 전년 2020년(656억 달러)에서 20.82% 증가했습니다. 수입의 상당한 증가는 의약품 수요를 나타내며 국내에서 다양한 의약품 유리 포장 제품에 대한 투자 기회를 창출할 수 있습니다.
  • Bormioli Pharma는 독일의 바트 코니히스호벤 공장에 투자하여 2023년 9월까지 생산 능력을 두 배로 늘리고 새로운 생산 라인을 설치할 계획을 세우기도 했습니다. 또한 2023년까지 San Vito al Tagliamento 퍼니스 중 하나를 업그레이드할 계획으로 유리병 제조 산업에서 회사의 성장 목표를 더욱 강화했습니다.

독일의 유리 포장 산업 개요

독일의 유리 포장 시장은 지역적, 세계적으로 상당한 수의 진출기업이 존재하고 경쟁은 중간 정도입니다. 그러나 유리의 특성과 음료, 화장품 및 기타 산업의 이점으로 인해 유리병, 용기, 바이알, 앰풀의 채용이 증가하고 있습니다. 이 시장 진출 기업은 시장 점유율을 확대하고 재활용성을 더욱 높이기 위해 제품 혁신, 제휴, 합병, 인수 등의 전략을 채용하여 시장을 견인하고 있습니다.

  • 2022년 9월 : Gerresheimer AG와 Stevanato Group SpA(제약, 생명공학, 생명과학산업에 약제 봉쇄, 약물 전달, 진단 솔루션을 제공하는 세계 기업)은 시장을 선도하는 Stevanato Group의 EZ-fill 기술에 이를 바탕으로 처음에는 바이알에 초점을 맞춘 하이엔드 Ready-To-Use(RTU) 솔루션 플랫폼을 공동 개발했다고 발표했습니다. 이번 제휴를 통해 고객은 효율성 향상, 품질 수준 향상, 시장 투입까지의 시간 단축, 총 소유 비용(TCO) 감소, 공급망 위험 감소 등의 혜택을 누릴 것으로 기대됩니다.
  • 2022년 4월 : Wiegand-Glas는 독일 슈레힌겐 공장에서 새로운 퍼니스를 시작했습니다. Wiegand-Glas의 경영진은 에너지 시장 공급과 가격 설정이 엄격하게 예측할 수 없는 상황에도 불구하고, 튀링겐의 새로운 유리 공장에서 두 번째 퍼니스를 시작하기로 결정했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계
  • COVID-19의 독일 유리 산업에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 가처분 소득 증가와 프리미엄 포장으로의 통합
    • 유리의 상품 가치
  • 시장의 과제
    • 대체 포장 솔루션과의 높은 경쟁
    • 운영 및 물류 문제

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 병/용기
    • 바이알
    • 앰풀
  • 산업별
    • 의약품
    • 퍼스널케어
    • 가정케어
    • 농업
    • 기타 최종 사용자별

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Ardagh Group SA
    • OI Glass, Inc.
    • Gerresheimer AG
    • Verallia Packaging SAS(Horizon Holdings II SAS)
    • BA Glass BV
    • Wiegand-Glas Holding GmbH
    • Piramal Glass Ltd
    • Schott AG
    • Stolzle Glass Group(CAG Holding GmbH)
    • APG Europe

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

KTH 25.02.07

The Germany Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.51% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Glass manufacturers have been critical players in Germany's reuse and recycling system. Gerresheimer, for instance, began producing glass with a higher proportion of recycled glass at the Tettau site in Germany. By using recycled glass, it aims to create new high-quality cosmetics packaging. Many prominent players, like Gerresheimer, drive circularity and resource savings daily.
  • The introduction of stringent laws in the country to enhance the quality and integrity of domestically manufactured drugs is driving an increase in the use of glass for pharmaceutical packaging products. Also, there is a demand for sterile medical packaging products from the pharmaceutical industries, which is anticipated to drive the market's growth during the forecast period. Also, the growing number of drugs packaged in the glass medium is driving the demand for glass-based vials and ampoules.
  • Moreover, all stores in Germany that sell beverages must take them back and return the deposit to the customer - whether or not that person bought that beverage from them. The warranty for plastic bottles is EUR 0.25 (USD 0.256), recognizing the higher environmental impact. The deposit for glass bottles is far lower - between EUR 0.08 (USD 0.082) and EUR 0.15 (USD 0.154) - because they can be reused, which will allow customers to give more of a reward for returning plastic and encourage them to buy products in glass bottles because it's cheaper upfront.
  • According to The Federal Association of the German Glass Industry, ten big glass producers in Germany generate around 20% of the whole glass industry revenue. Few big international glassmakers are dominating the market presently and are interested in producing glass bottles.
  • Further, Coca-Cola, Germany, shifted from PET bottles back to glass bottles; therefore, it needs enormous amounts of glass bottles. The company has invested EUR 50 million (USD 51.29 million) in two new glass production lines in Mannheim and Luneburg. This pressure from the soft drinks industry further affects the supply of glass bottles in the liquor segment.
  • The country's expanding disposable income and incorporation into premium packaging are the main drivers of the glass packaging industry. Additionally, the government adopted increased glass packaging due to the mandated trash sorting laws and an incredibly effective deposit refund program that has considerably improved garbage management and raised recycling rates.
  • However, shifts in the cost of raw materials and the fierce competition from other packaging materials may reduce the market's development pace. The pandemic's effects on the supply chain, the sensitivity of glass materials, and a rise in operational expenses will further hinder the market growth.
  • With the outbreak of COVID-19, the country witnessed significant demand for pharmaceutical glass packaging from the government, which has increased the need for vaccines, especially for vials, bottles, and ampoules, surging since research began to find a vaccine against COVID-19.

Germany Glass Packaging Market Trends

Higher Disposable Income and Integration in Premium Personal Care Packaging

  • The demand for efficient packaging increased significantly due to robust sales of various customized beauty products. Furthermore, the rising consumer awareness regarding personal grooming is driving the need for cosmetic products, which, in turn, is driving the glass packaging market in the country.
  • Face serums and oils have witnessed demand over the past five years, as they offer hydration, moisturization, anti-aging, blemish-clearing benefits, and skin repair. These premium products have been witnessing demand among the aging population. Their increase in demand has increased the growth of dropper and push pump bottles in the country.
  • Glassmakers in the country are also investing in new technology to quickly swap colors and molds to persuade craft brewers and small brands to break from the long production runs that have dominated the industry.
  • Among the glass packaging trends in the beauty and fragrance industry is the uptick in disruptive designs, embodied by innovative shapes featured in the outer or inner molded glass. For instance, Verescence manufactured the sophisticated and complex 100 ml bottle for Illuminare by Vince Camuto (Parlux Group) using its patented SCULPT'in technology. The glassworks from Murano inspired the innovative design of the bottle.
  • Further, the government agency is assisting Gerresheimer AG in Lohr am Main, Germany, with the implementation of a new process for producing high-quality primary glass packaging for the pharmaceutical and cosmetics industries to make glass production sustainable and environmentally friendly. In December 2021, the Bavarian glass industry will benefit from a project supported by around EUR 9.9 million (USD 10.15 million) from the Federal Environment Ministry of Germany.
  • Furthermore, according to ITC, in 2021, the exports of essential oils and resinoids, perfumery, and cosmetic or toilet preparations were valued at around USD 11.94 billion, a 15.6% rise in exports from the previous year, 2020, which was recorded about USD 10.32 billion. The significant rise in exports may create increased opportunities for vendors across the country in considerable glass production over the forecast period.

Pharmaceutical Sector Expected to Witness Significant Growth

  • Vendors have been supplying vials for more than 100 coronavirus vaccine trials worldwide. For instance, Schott AG introduced vials made of Borosilicate glass that can withstand temperatures from -80 to 500 degrees Celsius for the Pfizer/BioNTech vaccine as the temperature required to store the vaccine is -70 degrees centigrade. Furthermore, Schott AG aims to produce two billion glass vials for COVID-19 vaccine doses by the end of 2021.
  • Furthermore, Germany has been adversely hit by the spread of COVID-19. For instance, according to WHO, the number of confirmed COVID-19 cases since January 2020 in Germany is 3,473,503, with 84,126 deaths. Also, according to the Robert Koch Institute, the country was struck by a third pandemic wave, which increases the need for vaccines. The demand for vials and ampoules has been surging since the research for a vaccine against COVID-19 began.
  • Also, according to WHO, in May 2021, a total of 30,631,299 COVID-19 vaccine doses have been administered in Germany, and it is expected to rise further owing to the change in decisions made by 16 regional health ministers of the country to start initiating AstraZeneca's vaccine doses to age group 12 to 18 years from August 2021. Such initiatives increase the demand for glass packaging in the country.
  • Furthermore, according to ITC, in 2021, the imports of pharmaceutical products were valued at around USD 79.26 billion, a 20.82% increase in the imports from the previous year, 2020, which recorded USD 65.6 billion. The significant rise in imports represents the demand for pharmaceutical products, which may create opportunities for various pharmaceutical glass packaging product investments in the country.
  • Bormioli Pharma plans to double its production capacity by September 2023 and install new production lines by investing in its Bad Konigshofen plant in Germany. The company also plans to upgrade one of its San Vito al Tagliamento furnaces by 2023, further supporting its growth goals in the glass vial manufacturing industry.

Germany Glass Packaging Industry Overview

The German Glass Packaging Market is moderately competitive, with a considerable number of regional and global players. However, the properties of glass and its benefits to beverages, cosmetics, and other industries are leading to the increased adoption of glass bottles, containers, vials, and ampoules. Players in the market adopt strategies such as product innovation, partnerships, mergers, and acquisitions to increase their market share and further recyclability driving the market.

  • September 2022: Gerresheimer AG and Stevanato Group S.p.A., a global provider of drug containment, drug delivery, and diagnostic solutions to the pharmaceutical, biotechnology, and life sciences industries, announced that they have jointly developed a high-end Ready-To-Use (RTU) solution platform with an initial focus on vials, based on Stevanato Group's market-leading EZ-fill technology. Customers are expected to benefit from increased efficiency, higher quality standards, quicker time to market, lower total cost of ownership (TCO), and reduced supply chain risk as a result of this partnership.
  • April 2022: Wiegand-Glas started a new furnace in Germany's Schleusingen facility. The Wiegand-Glas management decided to start the second furnace at the new glass factory in Thuringia despite the energy market's severely unpredictable supply and pricing conditions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Germany Glass Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Higher Disposable Income and Integration in Premium Packaging
    • 5.1.2 Commodity Value of Glass
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
    • 5.2.2 Operation and Logistical Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Bottles/Containers
    • 6.1.2 Vials
    • 6.1.3 Ampoules
    • 6.1.4 Jars
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Pharmaceuticals
    • 6.2.2 Personal Care
    • 6.2.3 Household Care
    • 6.2.4 Agricultural
    • 6.2.5 Other End-user Vertical

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ardagh Group S.A.
    • 7.1.2 O-I Glass, Inc.
    • 7.1.3 Gerresheimer AG
    • 7.1.4 Verallia Packaging SAS (Horizon Holdings II SAS)
    • 7.1.5 BA Glass BV
    • 7.1.6 Wiegand-Glas Holding GmbH
    • 7.1.7 Piramal Glass Ltd
    • 7.1.8 Schott AG
    • 7.1.9 Stolzle Glass Group (CAG Holding GmbH)
    • 7.1.10 APG Europe

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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