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의료분야의 UCAaS(서비스형 통합 커뮤니케이션) 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

UCaaS in Healthcare - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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의료분야의 UCAaS(서비스형 통합 커뮤니케이션) 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 18.3%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 비용 효율적인 클라우드 기반 솔루션의 등장으로 IT 예산이 최소인 것으로 분류되는 의료 서비스 제공업체의 도입이 증가하고 있습니다. 의료 컨택 센터는 구독 기반의 United Communication 서비스를 통해 PBX 시스템을 구축하고 여러 사이트의 여러 고객 요청을 원활하게 처리하고 있습니다.
  • 클라우드 기반 전화, 메시징 및 화상 회의와 같은 UCaaS 솔루션을 통해 의료진은 실시간으로 필수 데이터에 액세스할 수 있습니다. 한국과 같은 여러 지역의 정부에서도 저렴한 원격 환자 치료를 제공하기 위해 원격 의료를 테스트하고 있어 UCaaS 기업에게 기회를 제공하고 있습니다.
  • UCaaS는 조직의 모빌리티와 결합하여 실시간 커뮤니케이션을 통해 의료진을 즉시 찾아 연결하고, 효과적인 통화 라우팅, 위치에 관계없이 빠른 연결(기능이 풍부한 스마트폰을 통해 가능) 등 다양한 이점을 제공하며, 의료 조직이 규칙을 수립하고 응급실에서 수술까지 방해와 방해를 줄일 수 있도록 지원합니다.
  • 단순성 때문에 대부분의 기업에서는 기존 UC 시스템을 선호합니다. 대기업은 표준 호스트형과 관리형 UCC 플랫폼을 구분하기 어렵기 때문에 UCC 서비스 도입을 주저합니다. 기존 PBX 커뮤니케이션에서 UCC로 전환하려면 전체 인력이 기능을 철저히 활용하기 위해 더 빨리 기능을 채택해야 합니다. 결과적으로 기업의 IT 부서에 부담이 가중되어 일정에 차질이 생길 수 있습니다.
  • UCaaS 플랫폼을 통해 의료 기업은 코로나19 팬데믹 기간 동안에도 직원들의 전화 연결 상태를 유지하고, 화상 회의 및 온라인 의사 상담을 통해 가상 팀 회의를 설정하고, 병원 내 업무가 완료되는 동안에도 컨택 센터가 고객 서비스를 계속할 수 있는 클라우드 기반 플랫폼을 설정함으로써 내부 및 외부 커뮤니케이션을 계속 운영할 수 있습니다. 팬데믹 이후 의료 부문의 디지털 혁신과 함께 시장은 빠르게 성장하고 있습니다.

의료분야의 UCAaS 시장 동향

의료분야의 UcaaS의 등장으로 시장 성장을 견인

  • 의료 분야의 UCaaS는 다양한 커뮤니케이션 및 협업 서비스 및 애플리케이션을 타사 공급업체에 아웃소싱하여 의료 부문 전반에 걸쳐 네트워크를 통해 제공하는 제공 모델입니다. UCaaS 기술에는 프레즌스 기술, 화상 회의, 엔터프라이즈 메시징 및 전화 통신이 포함됩니다.
  • 또한 비용 효율적인 클라우드 기반 솔루션의 등장으로 IT 예산이 최소로 책정된 의료 서비스 제공업체의 도입이 증가하고 있습니다. 의료 컨택 센터는 구독 기반의 United Communication 서비스를 도입하여 PBX 시스템을 구축하고 여러 사이트의 여러 고객 요청을 원활하게 처리하고 있습니다.
  • 특히 팬데믹을 고려할 때 고품질 의료 서비스의 필요성이 가장 중요해졌습니다. 또한 이 분야, 특히 예후 및 진단 서비스 분야에서 몇 가지 기술 발전이 있었지만 여전히 개선의 여지가 있습니다.
  • 인공지능의 도입이 증가하면서 조직이 디지털 트랜스포메이션 목표를 달성하는 데 큰 도움이 되었습니다. AI 기반 도구를 통해 조직은 직관적으로 통화를 녹음하고, 손쉽게 필사하고, 화자를 지능적으로 추적하여 사용자의 요구를 파악하고 관련 서비스를 제공할 수 있게 되었습니다.
  • 의료 기관은 워크플로우 개선, 비용 절감, 미국 건강보험개혁법 등 의료법 규정 준수를 용이하게 해준다는 점에서 BYOD에 대해 낙관적인 입장을 보이고 있습니다. 의료 업계 종사자들은 의료 부문 전반에 걸쳐 BYOD 도입에 자신감을 보이고 있습니다. Philips 2022 설문조사에 따르면 디지털 의료 기술 및 예측 분석의 얼리 어답터로 분류된 의료 전문가의 57%가 건강 격차를 해소하기 위한 조치를 취하고 있다고 답했으며, 이는 글로벌 평균의 21%에 비해 높은 수치입니다.

북미가 최대 시장을 기록할 전망

  • 클라우드의 통합 커뮤니케이션 서비스(UCaaS)는 상업적 업무를 강화하기 위한 디지털 트랜스포메이션입니다. 의료 분야의 UCaaS는 많은 파트너십, 커뮤니케이션 애플리케이션 및 관리가 외부 공급업체로 이전되어 의료 산업의 네트워크를 통해 전달되는 전달 방법론입니다.
  • 전통적으로 클라이언트-서버 아키텍처에서 실행되던 EHR 시스템 및 기타 엔터프라이즈 애플리케이션의 이동을 포함하는 이 분야의 클라우드 도입은 지역 전체에서 구독 기반으로 클라우드를 통해 서비스를 제공하는 UC 회사들에게도 기회를 제공합니다.
  • 5G와 엣지 네트워킹의 부상으로 인해 북미 지역의 실시간 통신 시장에 흥미로운 변화가 일어날 것으로 예상됩니다. UCaaS는 무한한 창의적인 서비스를 위한 공간을 제공하며, 향상된 보안, 간소화된 프로비저닝 및 일련의 매니지드 서비스 도구로 인해 공급업체가 가까운 시일 내에 수익 창출을 극대화하는 데 도움이 될 수 있습니다.
  • 또한 UCaaS는 조직의 모빌리티와 결합하여 실시간 커뮤니케이션을 통해 의료진을 즉시 찾아 연결하고, 위치에 관계없이 더 빠른 연결, 효과적인 통화 라우팅 등 여러 가지 이점을 제공하므로 의료 기관은 응급실에서 수술실까지 규칙을 수립하고 방해 요소를 줄일 수 있습니다.

의료분야의 UCAaS 개요

서비스형 통합 커뮤니케이션 시장은 매우 세분화되어 있으며, Ring Central Inc., 8X8 Inc., Verizon Communications Inc., Comcast Corporation Vonage Holdings Inc.(에릭슨) 등 대기업이 진출하고 있습니다. 그러나 의료 부문 전반에 걸쳐 UCaaS 기술이 발전함에 따라 새로운 기업이 시장 입지를 강화하고 신흥 경제에서 비즈니스 영역을 확장하고 있습니다. 이들은 솔루션 제공을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 확보하기 위해 파트너십, 합병, 혁신, 인수와 같은 전략을 채택하고 있습니다.

  • 2022년 11월 : 힐리어스(Healius Ltd)가 통합 UCaaS 및 서비스형 컨택센터(CCaaS) 솔루션을 제공하기 위해 링센트럴(RingCentral Inc.)을 선택했습니다. 이 기술 투자는 우선 기본적인 음성 영역에서 커뮤니케이션을 개선하고 장기적으로 다른 커뮤니케이션 채널을 추가하여 Healius의 병리학 및 진단 영상 진료에서 의사와 환자 경험을 개선하기 위한 것입니다. 또한 링센트럴 플랫폼이 제공하는 정보와 인사이트는 인력과 운영 효율성을 높이기 위한 것입니다.
  • 2022년 7월 : 릭슨은 기술 리더십을 바탕으로 모바일 네트워크 사업을 구축하고 엔터프라이즈로 확장하려는 에릭슨의 목표에 기여하기 위해 Vonage Holdings(Vonage)의 인수를 완료했습니다. 이제 에릭슨은 서비스형 커뮤니케이션 플랫폼(CPaaS), UCaaS, CCaaS를 포함한 포괄적인 커뮤니케이션 솔루션을 제공할 수 있는 강력한 빌딩 블록에 액세스할 수 있게 되었습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 상정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진입업체의 위협
    • 구매자, 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향
  • 기술 스냅샷

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 의료분야의 UCAaS의 상승
  • 시장의 과제
    • 최신 통합 커뮤니케이션으로의 전환 준비 지연

제6장 시장 세분화

  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 세계 기타 지역

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Ring Central Inc.
    • 8X8 Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Comcast Corporation
    • Vonage Holdings Inc.(에릭슨)
    • West Corporation
    • Star2Star Communications LLC
    • IBM Corporation
    • ALE International ALE USA Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 앞으로의 동향

HBR 25.02.17

The UCaaS Market in Healthcare Industry is expected to register a CAGR of 18.3% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The advent of cost-effective cloud-based solutions has seen increased adoption from healthcare providers, often categorized as having minimum IT budgets. With the subscription-based United Communication services in place, the healthcare contact centers are establishing their PBX systems and seamlessly addressing multiple customer requests from multiple sites.
  • With UCaaS solutions, like cloud-based telephony, messaging, and video-conferencing, caregivers can access essential data in real time. Governments across regions, such as South Korea, are also testing telemedicine to provide affordable remote patient care, thus, giving scope for UCaaS companies.
  • UCaaS, coupled with organizational mobility, provides numerous advantages, like real-time communications to locate and connect the caregivers instantly, effective call routing, and faster connections regardless of location (possible through feature-rich smartphones), and also enables the healthcare organization to establish rules and reduce interruptions and distractions from ER rooms to surgeries.
  • Due to its simplicity, the old UC system is preferred by most enterprises. Large organizations are hesitant to employ UCC services since it is difficult for them to distinguish between standard hosted and managed UCC platforms. The move from traditional PBX communication to UCC will necessitate a faster adoption of the capabilities by the entire workforce to utilize the features thoroughly. As a result, pressure is placed on a company's IT department, which may disrupt the timeframe.
  • UCaaS platforms enable healthcare businesses to keep internal and external communications running during the COVID-19 pandemic by keeping workers connected by phone, setting up virtual team meetings through video conferencing and online doctor consultancy, and setting up cloud-based platforms that enable contact centers to keep up with customer service even when in-hospital work is being completed. Post-pandemic, the market is growing rapidly with the digital transformation of the healthcare sector.

UCaaS in Healthcare Market Trends

Emergence of UCaaS in Healthcare Sector Drives the Market Growth

  • UCaaS in healthcare is a delivery model wherein various communication and collaboration services and applications are outsourced to a third-party provider and delivered over a network across the healthcare sector. UCaaS technologies include presence technology, video conferencing, enterprise messaging, and telephony.
  • Furthermore, the advent of cost-effective cloud-based solutions has seen increased adoption from healthcare providers, often categorized as having minimum IT budgets. With the subscription-based United Communication services in place, healthcare contact centers are establishing their PBX systems and seamlessly addressing multiple customer requests from multiple sites.
  • The need for high-quality healthcare services has become paramount, especially considering the pandemic. Moreover, there have been several technological advancements in this sector, especially in prognostic and diagnostic services; however, there is still room for improvement.
  • The increasing deployment of artificial intelligence has greatly aided organizations in catering to the digital transformation goal. AI-powered tools have allowed organizations to intuitively record calls, facilitate effortless transcriptions, and intelligently track speakers to understand users' needs and offer relevant services.
  • Healthcare organizations are optimistic about BYOD since it facilitates improved workflow, cost savings, and compliance with healthcare legislation provisions, such as the US Affordable Care Act. Healthcare players are showing confidence in adopting BYOD across the healthcare sector. According to Philips 2022 poll, 57% of healthcare professionals classified as early adopters of digital health technologies and predictive analytics reported having measures to address health disparities, compared to 21% of the global average.

North America is Expected to Register the Largest Market

  • Unified Communication as a Service (UCaaS) in the cloud is a digital transformation for reinforcing commercial tasks. UCaaS in healthcare is a conveyance methodology in which many partnerships, communication applications, and administrations are moved to an outsider supplier and conveyed across a network in the healthcare industry.
  • The cloud adoption in the sector, which includes moving EHR systems and other enterprise applications, which traditionally ran on client-server architectures, also provides scope for UC companies offering their services over the cloud on a subscription basis across the region.
  • As a result of the rise of 5G and edge networking, vendors could expect exciting changes in the real-time communication market in the North American region. UCaaS provides a place for endless creative services and a collection of managed services tools that may help suppliers maximize revenue generation in the near years due to improved security, simpler provisioning, and a set of managed services tools.
  • In addition, UCaaS, coupled with organizational mobility, provides several advantages, like real-time communications to instantly locate and connect caregivers, faster connections, and effective call routing, regardless of location, enabling healthcare organizations to establish rules and reduce distractions from ER rooms to surgeries.

UCaaS in Healthcare Industry Overview

The unified communications-as-a-service market is highly fragmented, with significant players like Ring Central Inc., 8X8 Inc., Verizon Communications Inc., and Comcast Corporation Vonage Holdings Inc.(Ericsson). However, with the advancement in UCaaS technologies across the healthcare sector, new players are increasing their market presence and expanding their business footprint across emerging economies. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, innovations, and acquisitions to enhance their solutions offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • November 2022: Healius Ltd (Healius), one of Australia's leading healthcare corporations, selected RingCentral Inc. to deliver an integrated UCaaS and contact center as a service (CCaaS) solution. This technological investment is intended to improve the doctor and patient experience in Healius' pathology and diagnostic imaging practices by enhancing communications, first in the fundamental domain of speech and then adding other communication channels in the long run. The information and insights given by the RingCentral platform are also intended to increase workforce and operational efficiency.
  • July 2022: Ericsson completed its acquisition of Vonage Holdings Inc. (Vonage), contributing to Ericsson's goal of using technological leadership to build its mobile network business and expand into the enterprise. Ericsson now has access to strong building blocks allowing it to offer a comprehensive range of communications solutions, including Communications Platform as a Service (CPaaS), UCaaS, and CCaaS.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Emergence of UCaaS in the Healthcare Sector
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Low Readiness to Move to Modern Unified Communications

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Geography
    • 6.1.1 North America
      • 6.1.1.1 United States
      • 6.1.1.2 Canada
    • 6.1.2 Europe
      • 6.1.2.1 Germany
      • 6.1.2.2 United Kingdom
      • 6.1.2.3 France
      • 6.1.2.4 Rest of Europe
    • 6.1.3 Asia-Pacific
      • 6.1.3.1 China
      • 6.1.3.2 Japan
      • 6.1.3.3 South Korea
      • 6.1.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.1.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ring Central Inc.
    • 7.1.2 8X8 Inc.
    • 7.1.3 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.4 Comcast Corporation
    • 7.1.5 Vonage Holdings Inc. (Ericsson)
    • 7.1.6 West Corporation
    • 7.1.7 Star2Star Communications LLC
    • 7.1.8 IBM Corporation
    • 7.1.9 ALE International ALE USA Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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