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브레이징 합금 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Braze Alloys - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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브레이징 합금 시장은 예측 기간 동안 4% 이상의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

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COVID-19 팬데믹은 시장에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 그러나 현재는 팬데믹 이전 수준에 도달한 것으로 추정되며, 앞으로도 안정적인 성장이 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 용접이나 납땜과 같은 공정보다 브레이징 공정의 채택률이 증가하고 있으며, 자동차 산업에서 알루미늄 브레이징 합금에 대한 수요가 증가함에 따라 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 한편, 비금속 가격 변동은 시장 성장을 둔화시킬 가능성이 높습니다.
  • 향후 몇 년 동안 진공 브레이징 기술의 성장은 시장에 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양은 향후 5년간 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상되며, CAGR도 가장 높을 것으로 예상됩니다.

브레이징 합금 시장 동향

자동차 부문이 시장을 독점할 것으로 예상

  • 브레이징 합금은 자동차 부문에서 다양한 접합 목적으로 활용되고 있습니다. 서로 다른 금속 부품은 접합 부품이나 모재의 융점보다 낮은 융점을 가진 금속 필러, 즉 브레이징 합금을 사용하여 접합됩니다.
  • 다이오드 레이저 브레이징, 용광로/진공 브레이징, 금속 불활성 가스(MIG) 브레이징은 일반적으로 자동차 접합 응용 분야에 사용됩니다.
  • 자동차 제조에서 브레이징 합금의 주요 용도는 ABC 기둥과 지붕의 접합, C 필러의 레이저 빔 또는 플라즈마 브레이징, 트렁크 커버의 레이저 빔 브레이징, 연료 탱크 튜브의 MIG 브레이징, 차체 구조 부분의 알루미늄 도금 또는 비도금 강판 등이 있습니다.
  • 국제자동차제조업협회(OICA)에 따르면, OICA 회원국의 2022년 자동차 신차 판매량 또는 등록대수가 6,900만 대에 육박할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 유럽자동차공업협회(ACEA)에 따르면 2022년 전 세계 승용차 생산량은 6,800만 대를 넘어 전년 대비 7.9% 증가할 것으로 예상했습니다. 또한 북미의 자동차 생산량은 2022년 10.3% 증가한 1,040만 대를 기록할 것으로 예상되는데, 이는 주로 미국에서의 높은 수요에 기인합니다.
  • 또한, 자동차 제조업체 및 상인 협회(Society of Motor Manufacturers and Traders)는 2022년 영국에서 77만 5,000대 이상의 자동차가 생산될 것으로 추정하고 있습니다. 이와는 별도로 2023년 1월에는 약 6만 8,600대가 영국에서 생산되었습니다.
  • 폭스바겐은 미국에서 가장 인기 있는 자동차 브랜드로 2021년 폭스바겐의 시장 점유율이 9%에 육박해 가장 높았고, 아우디(7.16%), BMW(7.08%)가 그 뒤를 이었습니다.
  • 앞서 언급한 요인으로 인해 예측 기간 동안 자동차 부문이 시장을 지배할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 시장을 장악

  • 중국, 인도, 일본 등 아시아태평양 국가들은 시장에서 가장 많은 브레이징 합금을 생산하고 있습니다. 이는 중국, 인도, 일본의 자동차 산업, 전기 및 전자 산업, 건설 산업, 항공우주 산업이 모두 성장했기 때문입니다.
  • 중국은 모든 유형의 자동차 생산 및 판매에서 가장 크고 가장 지배적인 국가가 되었습니다. 중국자동차공업협회에 따르면 2022년 중국의 자동차 생산량은 전년 대비 3.4% 증가하여 2021년 약 2,608만 대에서 2022년에는 약 2,700만 대가 생산될 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 인도자동차산업협회는 2022년 인도에서 생산되는 자동차의 총 수가 2,300만 대에 육박할 것이라고 밝혔습니다. 이중 이륜차가 전체 생산량의 약 74%를 차지하며 가장 큰 비중을 차지하고 있습니다.
  • 일본자동차판매협회연합회(JADA)에 따르면, 2022년 국내 판매량 1위는 약 125만대로 2위인 스즈키의 2배가 넘는 판매량을 기록했으며, 2위인 스즈키는 2022년 60만대 이상을 판매할 것으로 예상했습니다.
  • 해당 시장은 상업용 건설 부문, 특히 사무실 공간의 건설이 점진적으로 성장하고 있어 수혜를 받을 가능성이 높습니다. 또한, 아시아태평양에서는 주택 판매 및 중고 주택의 리노베이션이 증가하면서 주택 수요가 증가하고 있습니다.
  • 중국 국가통계국에 따르면 2022년 4분기 중국 건설 생산액은 약 2,760억 위안(400억 달러)에 달했습니다. 이는 지난 분기(276억 달러)보다 50% 증가한 수치입니다.
  • 또한, 일본 국토교통성에 따르면 2022년 건설 부문 전체 투자 규모는 전년 대비 약 0.6% 증가한 66조 9,900억 엔(5,081억 6,000만 달러) 정도가 될 것으로 전망하고 있습니다.
  • 또한, 인도상공회의소연합회(FICCI)에 따르면, 2022년 인도 대도시권에서 PMAY 계획에 따라 약 550만 가구와 1,140만 가구의 주택이 건설 및 승인될 것이라고 합니다.
  • 결과적으로, 이러한 것들이 향후 몇 년 동안 이 지역의 브레이징 합금 시장을 주도할 것입니다.

브레이징 합금 산업 개요

브레이징 합금 시장은 그 특성상 부분적으로 통합되어 있습니다. 이 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업으로는 Aimtek Inc., The Harris Products Group, Lucas-Milhaupt Inc, Oerlikon Metco, Sulzer Ltd. 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 용접이나 솔더링 같은 프로세스보다 브레이징 프로세스 채용률 증가
    • 자동차 산업으로부터의 알루미늄 브레이징 합금 수요 증가
  • 성장 억제요인
    • 비금속 가격 변동
    • 기타 성장 억제요인
  • 산업 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 정도

제5장 시장 세분화(시장 규모(금액·수량))

  • 비금속
    • 알루미늄
    • 기타 비금속
  • 최종 이용 산업
    • 자동차
    • 항공우주 및 방위
    • 전기·전자
    • 건설
    • 기타
  • 지역
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작투자, 제휴, 협정
  • 시장 점유율(%) 분석**/시장 순위 분석
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 개요
    • Aimtek Inc.
    • Prince Izant Company(Bellman-Melcor)
    • Cupro Alloys Corporation
    • Indian Solder and Brazing Alloys
    • Johnson Matthey
    • Lucas-Milhaupt Inc.
    • Morgan Advanced Materials
    • OC Oerlikon Management AG(Oerlikon Metco)
    • Saru Silver Alloy Private Limited
    • Sulzer Ltd.
    • The Harris Products Group
    • VBC Group

제7장 시장 기회와 향후 동향

  • 진공 브레이징 기술 개발
ksm 25.02.10

The Braze Alloys Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.

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The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market. However, it has now been estimated to have reached pre-pandemic levels and is expected to grow steadily in the future.

Key Highlights

  • The increasing adoption rate of the brazing process over processes like welding and soldering and the increasing demand for aluminum brazing alloys from the automotive industry are expected to drive the market.
  • On the other hand, the changing prices of base metals are likely to slow the market's growth.
  • In the years to come, the growth of vacuum brazing technology is likely to give the market a chance to grow.
  • The Asia-Pacific region is expected to have the biggest share of the market and the highest CAGR over the next five years.

Braze Alloys Market Trends

The Automotive Segment is Expected to Dominate the Market

  • Braze alloys are utilized in the automobile sector for a variety of joining purposes. Different metallic pieces are connected using a metallic filler, i.e., braze alloys, having a lower melting temperature than the linked parts' or base metal's melting point.
  • Also, the filler metal might be used as a wire, a thin plate, or a paste, depending on how it will be used by the end user.Diode laser brazing, furnace/vacuum brazing, and metal inert gas (MIG) brazing are commonly used for automotive joining applications.
  • Some of the key applications of braze alloys in automotive manufacturing include joining the ABC pillars to the roof, laser beam or plasma brazing on the C-pillar, laser beam brazing on the trunk cover, MIG brazing of the fuel tank tube, aluminum-plated or non-coated steel sheets in the structure area of the automotive body, and others.
  • According to the Organization Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA), the total number of new automobile sales or registrations in the OICA member countries was close to 69 million units in 2022.
  • Also, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) said that more than 68 million passenger cars were made worldwide in 2022, which was 7.9% more than the year before.Furthermore, car manufacturing in the North American region increased by 10.3% in 2022 to 10.4 million units, mostly due to high demand in the United States.
  • Additionally, the Society of Motor Manufacturers and Traders estimated that over 775,000 cars would be made in the United Kingdom in 2022. Aside from that, around 68,600 cars were manufactured in the United Kingdom in January 2023.
  • The report by the SMMT also stated that Volkswagen was the most popular car brand among people in the United Kingdom. In 2021, Volkswagen had the highest market share of close to 9%, followed by Audi (7.16%) and BMW (7.08%).
  • Due to the aforementioned factors, the automotive segment is expected to dominate the market during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific countries, such as China, India, and Japan, had the most braze alloys on the market. This was because China, India, and Japan's automotive, electrical and electronics, construction, and aerospace industries were all growing.
  • China has been the largest and most dominant nation in terms of vehicle production and sales of all types. The Chinese Association of Automobile Manufacturers says that China made 3.4% more cars in 2022 than it did the year before. About 27 million cars were expected to be made in 2022, up from about 26.08 million in 2021.
  • Also, the Society of Indian Automobile Manufacturers said that the total number of cars made in India in FY 2022 would be close to 23 million. Two-wheelers, which made up about 74% of the total production, held the majority of the market share.
  • According to the Japan Automobile Dealers Association (JADA), Toyota was the leading car manufacturer in Japan, selling around 1.25 million vehicles domestically in 2022. Toyota reported more than twice as many unit sales as the runner-up. Suzuki, which came in second, sold slightly over 600,000 vehicles in 2022.
  • The market in question is likely to benefit from the gradual growth of the commercial construction sector, especially when it comes to building office space. Also, the demand for residential buildings in the Asia-Pacific region is growing because of the rise in home sales and the renovation of existing homes.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the value of China's construction output in the fourth quarter of 2022 was around CNY 276 billion (USD 40 billion). This was a 50% increase from the previous quarter (USD 27.6 billion).
  • Also, the overall investment in the construction sector was predicted to be around JPY 66,990 billion (USD 508,16 billion) in 2022, up roughly 0.6% from the previous year, according to the Ministry of Land, Infrastructure, Transport, and Tourism (MLIT) of Japan.
  • Also, the Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI) said that around 5.5 million and 11.4 million homes were built and approved under the PMAY plan in India's metropolitan areas in 2022.
  • In turn, all of these things should drive the market for braze alloys in the region over the next few years.

Braze Alloys Industry Overview

The brazing alloys market is partially consolidated in nature. Some of the major players operating in the market (in no particular order) include Aimtek Inc., The Harris Products Group, Lucas-Milhaupt Inc., Oerlikon Metco, and Sulzer Ltd., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Adoption Rate of Brazing Process Over Processes like Welding and Soldering
    • 4.1.2 Increasing Demand for Aluminum Brazing Alloys from the Automotive Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Fluctuating Prices of Base Metals
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value and Volume)

  • 5.1 Base Metal
    • 5.1.1 Copper
    • 5.1.2 Gold
    • 5.1.3 Silver
    • 5.1.4 Aluminum
    • 5.1.5 Other Base Metals
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Automotive
    • 5.2.2 Aerospace and Defense
    • 5.2.3 Electrical and Electronics
    • 5.2.4 Construction
    • 5.2.5 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Spain
      • 5.3.3.6 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) Analysis **/ Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aimtek Inc.
    • 6.4.2 Prince Izant Company (Bellman-Melcor)
    • 6.4.3 Cupro Alloys Corporation
    • 6.4.4 Indian Solder and Brazing Alloys
    • 6.4.5 Johnson Matthey
    • 6.4.6 Lucas-Milhaupt Inc.
    • 6.4.7 Morgan Advanced Materials
    • 6.4.8 OC Oerlikon Management AG (Oerlikon Metco)
    • 6.4.9 Saru Silver Alloy Private Limited
    • 6.4.10 Sulzer Ltd.
    • 6.4.11 The Harris Products Group
    • 6.4.12 VBC Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Development of Vacuum Brazing Technology
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