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액티브 데이터 웨어하우스 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Active Data Warehousing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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액티브 데이터 웨어하우스 시장 규모는 2025년에 111억 2,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 11.1%의 CAGR로 2030년에는 188억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

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또한, 신흥국 시장의 수요 증가는 예측 기간 동안 액티브 데이터 웨어하우스 시장에 새로운 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 액티브 데이터 웨어하우스 시장은 차세대 비즈니스 인텔리전스에 대한 지속적인 수요와 조직에서 생성되는 데이터의 양이 증가함에 따라 큰 변화를 겪고 있으며, ADW를 통해 사용자는 방대하고 복잡한 정보에 실시간으로 액세스 할 수 있습니다. 데이터는 효율적이고 적절하게 정리되어 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 기업 경영에서 비즈니스 인텔리전스의 역할 증가와 함께 저 지연 및 고속 분석에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 수요를 크게 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 Oracle에 따르면, 인구의 90%가 도시에 거주하는 브라질에서 SKY Brasil은 가정용 위성 직수신 서비스 시장 점유율 약 29%를 차지하고 있습니다. 이 회사는 Oracle의 Siebel CRM에 통합된 Oracle 클라우드 인프라에서 실행되는 Oracle의 Autonomous Data Warehouse를 선택해 실시간 고급 마케팅 분석을 수행했습니다. 이 도입 기업은 이전 온프레미스 솔루션 대비 도입 및 가동에 소요되는 시간을 90% 단축하고, 동시에 인프라 비용을 60% 절감하는 데 성공했습니다. 또한, ADW는 데이터를 한 곳에 모으는 것과 함께 컴퓨팅 비용을 크게 절감할 수 있습니다.
  • 또한, ADW는 데이터를 한 곳에 모으는 것과 함께 컴퓨팅 비용을 크게 절감할 수 있어 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 이러한 추세와 함께 전 세계적으로 기업 내 빅데이터 트렌드가 크게 증가하면서 분석 수요가 증가하고 있으며, 이 또한 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다. 또한, 수요에 맞춰 컴퓨팅 용량을 확장하고 사용량이 최고조에 달했을 때 쉽게 규모를 축소할 수 있도록 클라우드 데이터 웨어하우스 벤더들은 리소스 사용량 기반 모델을 채택하고 있습니다. 이는 벤더가 원하는 규모의 경제와 고객이 원하는 유연성의 문제를 해결하는 것입니다. 그러나 고정된 용량의 데이터 웨어하우스는 조직이 필요한 것보다 더 많은 컴퓨팅 용량을 구매하도록 강요합니다.
  • 데이터 웨어하우스는 특히 금융, 비즈니스, 의료 및 기타 산업에서 데이터 관리 및 복잡성 증가에 대한 우려가 커지면서 실제 적용에 큰 관심을 받고 있습니다. 기업 프로세스의 디지털화로 인해 IT 산업은 데이터 분석 기능을 갖춘 새로운 기술적으로 진보된 업무를 채택하게 되었습니다. 그 결과, 최신 데이터 웨어하우스 시스템은 디지털 비즈니스 운영에 필요한 실시간 기업 규모의 분석 및 정보 인사이트 개발을 촉진합니다.
  • 그러나 데이터 웨어하우스 시장은 높은 도입 비용과 사이버 위협의 증가 등 다양한 요인으로 인해 활성화가 저해되고 있습니다.
  • COVID-19는 시장에 다양한 영향을 미쳤습니다. 예를 들어, Bartsworks와 International Institute for Analytics(IIA)가 미국 분석 전문가 300명을 대상으로 실시한 설문조사에 따르면, 응답자의 43% 이상이 COVID-19 문제에 대한 본질적인 선택에 있어 분석이 중요한 요소라고 답했습니다. 라고 응답한 것으로 나타났습니다. 기업들은 COVID-19 사태로 인해 업무를 축소하고, 비용을 절감하고, 사무실을 폐쇄했습니다. 재택근무 패러다임의 확산은 기업들에게 어려움을 안겨주고 있습니다. 클라우드 기반 데이터 웨어하우스의 도입은 이러한 발전으로 인해 가속화될 것으로 예상됩니다. COVID-19는 비용 효율성, 대규모 인력 풀에 대한 접근성, 확장성 강화 등 데이터 웨어하우스 도입에 많은 이점을 가져다주었습니다.

액티브 데이터 웨어하우스 시장 동향

스마트폰의 보급이 시장 성장을 견인

  • 휴대 전화, 특히 스마트폰은 다양한 사람들 사이에서 점점 더 널리 보급되고 있습니다. GSMA에 따르면 지난해 기준 전 세계적으로 62억 대 이상의 iOS 및 안드로이드 스마트폰이 활성화되어 있으며, 2025년에는 74억 대에 달할 것으로 예상됩니다. 또한 데이터 웨어하우스(DW), 비즈니스 인텔리전스(BI) 시스템, 데이터 분석 시스템 등 다양한 컴퓨터 시스템에서 모바일 기술의 활용이 증가하고 있습니다.
  • 휴대폰은 데이터베이스 역할을 하며, 상당한 양의 사용자 데이터가 저장됩니다. 저장된 데이터는 사용자가 승인한 T&C에 따라 분석할 수 있습니다. 데이터는 다양한 액티브 데이터 웨어하우스에 의해 검색 및 분석되어 사용자의 여러 특징을 수집할 수 있습니다. 스마트폰 사용자는 데이터 액세스를 위해 방대한 클라우드 데이터베이스를 필요로 하기 때문에 데이터 웨어하우스 솔루션이 필요하며, 이는 시장 성장을 촉진하고 있습니다.
  • 또한, 중국, 브라질, 인도 등 신흥국에서 스마트폰 사용이 증가하고 소셜 미디어 트래픽이 증가함에 따라 데이터 스트림이 증가함에 따라 실시간 데이터 저장 등 더 많은 기능이 요구되고 있습니다.
  • 또한, 다양한 국가에서 스마트폰 이용이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 정보방송부에 따르면 2022년 11월 인도의 휴대전화 가입자 수는 12억 명을 넘어섰으며, 그 중 6억 명의 스마트폰 사용자가 포함되어 있습니다. 또한, 데이터 통신 요금이 상대적으로 저렴한 데다 스마트폰의 보급으로 개인이 모바일 기기를 통해 많은 정보와 엔터테인먼트를 소비하게 된 것이 주요 원인으로 꼽힙니다.

북미가 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

  • 미국 조직은 유럽이나 아시아 조직에 비해 여러 업종에 걸쳐 분석을 많이 도입하고 있습니다. 미국은 상당한 수요가 있고, 공급업체도 존재하기 때문에 시장에서는 필수적인 국가로 여겨지고 있습니다. GSMA에 따르면 지난해 북미의 모바일 서비스 가입자는 3억 2,900만 명으로 전체 인구의 84%에 해당합니다. 이 지역의 신규 순고객은 대부분 미국에서 유입되고 있어, 이 지역의 통신사업자들이 대응할 수 있는 시장 전체가 포화상태에 가까워지고 있습니다. 미국은 2025년까지 이 지역에서 증가할 것으로 예상되는 1,200만 명의 사용자 중 75%를 제공하게 됩니다.
  • 또한, 중국 소비자들은 실시간으로 문제에 대응할 수 있는 공급업체를 높이 평가하고 있습니다. 따라서 많은 소매업체들이 액티브 데이터 웨어하우스의 개념을 도입하여 소비자 인게이지먼트에 중요한 역할을 하는 로열티 관리 용도를 강화하고 있습니다.
  • 모바일 광대역의 확산은 빅데이터 분석과 클라우드 컴퓨팅의 증가로 이어졌으며, 2022년 미국에서는 상당수의 기업이 분석을 도입할 것으로 예상되며, 여러 기업이 온프레미스에서 클라우드 기반으로 전환하여 데이터 웨어하우스 도입에 대응하는 시장으로 성장할 것으로 예상됩니다. 으로 추정됩니다. 또한, 무역 활동의 증가와 국내 기업 수의 증가에 따라 물류 활동도 증가할 것으로 예상됩니다. 그러나 계속 늘어나는 공공부채가 인플레이션율을 높여 소규모 벤더들의 활동을 억제할 것으로 예상됩니다.
  • Microsoft에 따르면, AI를 활용한 가상 에이전트는 신흥 채널에 크게 기여하고 있다고 합니다. 자연어 처리 및 기계 학습과 같은 기능은 24시간 365일 스마트하고, 대화형이며, 신속한 솔루션을 제공할 수 있는 능력을 가지고 있습니다. 이는 기업이 고객 만족도 향상을 중요하게 여기고 투자하고 있다는 것을 보여줍니다. 따라서 이러한 정교한 플랫폼과 분석에 대한 수요는 액티브 데이터 웨어하우스의 꾸준한 성장률을 기록할 것으로 보입니다.
  • 시장의 또 다른 주요 촉진요인은 BI 기능을 갖춘 솔루션에 대한 수요 증가입니다. 질병 발견 및 예방과 같은 일차 의료를 개선하기 위한 정부의 노력과 의사들의 데이터 분석 증가가 시장을 주도하고 있습니다. 이에 따라 많은 의료 기관들은 비용 절감을 확대하기 위해 데이터 웨어하우스에 대한 적극적인 지출을 늘리고 있습니다. 예측 기간 동안 보험사 및 기타 BFSI 기업의 실시간 분석 및 BI에 대한 수요 증가는 미국 내 ADW 수요를 강화할 것으로 예상됩니다.

액티브 데이터 웨어하우스 산업 개요

액티브 데이터 웨어하우스 시장은 매우 세분화되어 있으며, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE 등 국내외의 많은 기업들이 경쟁하고 있습니다. 기술의 발전은 기업에게 큰 경쟁 우위를 가져다주고 있으며, 시장에서는 여러 제휴도 볼 수 있습니다.

2022년 5월, Dell Technologies Inc.와 Snowflake Inc.는 자사의 온프레미스 스토리지 포트폴리오의 데이터를 Snowflake Data Cloud와 연동하는 새로운 프로젝트에 대한 제휴를 발표했습니다. Data Cloud라는 클라우드 네이티브 플랫폼은 기업 전체에서 안전한 데이터 공유를 가능하게 하면서 개별 데이터 레이크와 웨어하우스의 필요성을 없애는 것을 목표로 하고 있습니다. 다양한 서비스형 소프트웨어(Software-as-a-Service)와 클라우드 플랫폼의 데이터세트를 통합하여 모든 사용자가 이용할 수 있도록 합니다. 또한, 2022년 5월, Oracle과 엔터프라이즈 클라우드 데이터 관리 분야의 선도적 기업인 Informatica는 Informatica의 데이터 통합 및 거버넌스 솔루션을 Oracle Cloud Infrastructure에서 사용할 수 있도록 하는 전략을 발표하였습니다. 전략을 발표했습니다. 또한, Oracle은 Informatica를 OCI 상의 데이터 웨어하우스 및 레이크하우스 솔루션을 위한 엔터프라이즈 클라우드 데이터 거버넌스 및 통합을 위한 추천 파트너로 지정했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • COVID-19의 시장에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 다양한 산업의 비즈니스 인텔리전스와 빅데이터 분석 솔루션 채용 증가
    • 스마트폰 보급이 시장 성장을 촉진할 가능성
  • 시장 과제
    • 도입에 필요한 자원과 시간 소모가 높음
    • 사이버 위협 증대가 시장 성장을 억제할 가능성

제6장 시장 세분화

  • 도입 방식별
    • 온프레미스
    • 클라우드
    • 하이브리드
  • 기업 규모별
    • 중소기업
    • 대기업
  • 산업별
    • BFSI
    • 제조업
    • 의료
    • 소매
    • 기타 산업별
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 기타 아시아태평양
    • 기타

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Treasure Data Inc.
    • Cloudera Inc.
    • Snowflake Computing Inc.
    • Oracle Corporation
    • Hewlett Packard Enterprise Company
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Amazon Web Services, Inc.
    • VMware Inc.(Pivotal Software Inc.)
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Teradata Corporation
    • Kognitio Ltd
    • IBM Corporation

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

ksm 25.02.10

The Active Data Warehousing Market size is estimated at USD 11.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 18.82 billion by 2030, at a CAGR of 11.1% during the forecast period (2025-2030).

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Additionally, the growth in demand from developing nations is anticipated to open up new opportunities for the active data warehousing market throughout the projection period.

Key Highlights

  • The active data warehousing market is poised for a significant shift, owing to factors like the ongoing demand for next-gen business intelligence coupled with the growing amount of data organizations generate. ADW allows users to access an enormous range of complex information in real-time. The data is organized efficiently and relevantly, which is anticipated to aid market growth over the forecast period. The rising demand for low latency and high-speed analytics, combined with the growing role of business intelligence in enterprise management, is expected to drive the market demand significantly.
  • Further, according to Oracle, in Brazil, with nearly 90% of the population living in urban areas, SKY Brasil has approximately 29% market share for direct-to-home satellite services. The company opted for Oracle's Autonomous Data Warehouse running on Oracle Cloud Infrastructure, integrated into Oracle's Siebel CRM, to perform real-time, sophisticated marketing analytics. The deployer achieved 90% less time in deployment and commencing production than its previous on-premise solution while realizing 60% of infrastructure cost savings. Furthermore, ADW significantly diminishes the cost of computing, coupled with combining data in a single location, which is further projected to impact market growth positively.
  • Additionally, ADW substantially decreases the cost of computing, coupled with combining data in a single location, which is also expected to impact the market growth positively. Along with these factors, globally, the significant rise in the Big Data trend in organizations is leading to the increasing demand for analytics, which is also projected to aid market growth. Also, to scale the computing capacity to match the demand and effortlessly scale back down when the usage peaks, vendors in the market have been following resource usage-based models for the pricing of cloud data warehousing. It addresses the issues of economies of scale that vendors may look for and the flexibility that clients demand. However, fixed-capacity data warehouses force organizations to buy more computing capacity than needed.
  • Data warehousing has generated a lot of interest in real-world applications, notably in finance, business, healthcare, and other industries, as a result of growing concerns about data management and rising complexity. Digitalizing corporate processes led to the adoption of new technologically advanced operations with data analytics capabilities in the IT industry. As a result, modern data warehouse systems facilitate the development of the real-time, enterprise-scale analytics and information insights required for digital business operations.
  • However, the market for active data warehousing is being restrained by various factors, including high installation costs and increased cyber threats.
  • COVID-19 created a mixed impact on the market. For instance, in a survey of 300 analytics professionals in the US, Burtch Works and the International Institute for Analytics (IIA) revealed that over 43% of respondents said that analytics was a crucial factor in their actions to make essential choices in response to the COVID-19 problem. Companies scaled back operations due to the pandemic epidemic, reduced expenses, and closed offices. The widespread adoption of the work-from-home paradigm presents another difficulty for firms. Cloud-based data warehouse installations are anticipated to be accelerated by such developments. The pandemic provided numerous advantages for adopting data warehousing, including cost-effectiveness, access to a large skill pool, and enhanced scalability.

Active Data Warehousing Market Trends

Rising Penetration of Smartphones may Drive the Market Growth

  • Mobile phones, especially smartphones, are becoming increasingly widespread among various people. Users may get essential information rapidly owing to modern information and communication technology (ICT). According to the GSMA, there are more than 6.2 billion active iOS and Android smartphones worldwide as of last year, and it is expected to reach 7.4 billion by 2025. Additionally, the usage of mobile technology is increasing across a range of computer systems, including Data Warehouse (DW), Business Intelligence (BI) systems, and Data Analytic systems.
  • Mobile phones act as a database, where a considerable amount of user data is stored. The stored data can be subjected to analysis as per the T&C approval by the user. The data can be retrieved and analyzed by various active data warehouses to collect multiple traits of the user. Smartphone users need a vast cloud database for data access, thereby needing data warehousing solutions, driving market growth.
  • Further, an increasing data stream necessitates more capabilities, including real-time data storage, as a result of the rising smartphone usage in emerging nations like China, Brazil, and India, as well as the increased social media traffic.
  • Moreover, the growing smartphone usage across various countries is anticipated to drive market growth. For instance, according to the Ministry of Information and Broadcasting, in November 2022, India had more than 1.2 billion mobile phone subscribers, including 600 million smartphone users. Furthermore, it was mentioned that in addition to having relatively cheap data rates, the widespread usage of smartphones has led to individuals consuming a lot of information and entertainment on their mobile devices.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The United States organizations are significant adopters of analytics across several verticals, compared with European or Asian organizations. The United States is considered an essential country in the market because of the considerable demand and presence of vendors. Also, according to GSMA, there were 329 million mobile service subscribers in North America last year, or 84% of the total population. With most of the region's new unique customers coming from the United States, the total addressable market for the operators in the area is approaching close to saturation. The United States would provide 75% of the 12 million more users anticipated in the region by 2025.
  • Also, consumers in the country value vendors that provide real-time assistance with their issues; hence, many retail organizations are adopting active data warehousing concepts to enhance loyalty management applications that play a crucial role in retaining consumers.
  • The growth of mobile broadband led to increased Big Data analytics and cloud computing in the country. The United States, with a considerable number of analytics adopters in 2022, encouraged multiple enterprises to switch from on-premise to cloud-based deployment, which is estimated to be an addressable market for data warehouse installations. Furthermore, logistics activities are expected to increase with the rise in trade activities and the growing number of businesses in the country. However, the ever-increasing public debt of the country is expected to drive the inflation rate up, thus curtailing small vendors' activities.
  • As per Microsoft, AI-driven virtual agents have contributed significantly toward emerging channels. Features like natural language processing and machine learning possess capabilities to deliver smart, conversational, and fast solutions 24/7. It indicates the importance and spending that companies direct toward improving customer satisfaction. Therefore, the demand for such sophisticated platforms and analytics will continue to help register a steady growth rate of active data warehousing.
  • Another key driver in the market is the increasing need for solutions with BI capabilities. Government initiatives and increased data analytics physicians use for improved primary care, such as the detection and prevention of diseases, are driving the market. Thus, many healthcare organizations have started spending more on active data warehousing to increase cost savings. Over the forecast period, the increasing demand for real-time analytics and BI from insurance and other BFSI companies is expected to bolster the demand for ADW in the United States.

Active Data Warehousing Industry Overview

The Active Data Warehousing Market is highly fragmented, with several domestic and international players in a fairly-contested market space, including Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, etc. Technological advancements are also bringing considerable competitive advantage to companies, and the market is also witnessing multiple partnerships.

In May 2022, Dell Technologies Inc. and Snowflake Inc. announced a partnership on a new project to link data from its on-premises storage portfolio with the Snowflake Data Cloud. A cloud-native platform called Snowflake Data Cloud is intended to do away with the need for separate data lakes and warehouses while enabling safe data sharing throughout enterprises. It allows users to aggregate datasets from various software-as-a-service and cloud platforms and make them available to any user. Also, in May 2022, Oracle and Informatica, a prominent provider of enterprise cloud data management, announced a strategic relationship that will enable Informatica's data integration and governance solutions to be used with Oracle Cloud Infrastructure. Additionally, Oracle has designated Informatica as a recommended partner for enterprise cloud data governance and integration for data warehouse and lakehouse solutions on OCI.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in the Adoption of Business Intelligence and Big Data Analytics Solutions in Various Industries
    • 5.1.2 Rising Penetration of Smartphones may Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Consumption of Resources and Time Required for Implementation
    • 5.2.2 Growing Cyber Threats may Restrain the Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
    • 6.1.3 Hybrid
  • 6.2 By Size of Enterprise
    • 6.2.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By Industry Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Manufacturing
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 Other Industry Verticals
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Treasure Data Inc.
    • 7.1.2 Cloudera Inc.
    • 7.1.3 Snowflake Computing Inc.
    • 7.1.4 Oracle Corporation
    • 7.1.5 Hewlett Packard Enterprise Company
    • 7.1.6 Microsoft Corporation
    • 7.1.7 SAP SE
    • 7.1.8 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.9 VMware Inc. (Pivotal Software Inc.)
    • 7.1.10 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.11 Teradata Corporation
    • 7.1.12 Kognitio Ltd
    • 7.1.13 IBM Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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