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유럽의 홈케어 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Home Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 홈케어 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 4.6%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 봉쇄 대책, 재택 근무 시나리오, 가정 격리 등 COVID-19 요인에 의한 재택 시간 증가는 특히 대중적인 장소에서의 감염 가능성을 감소시키는 추가적인 이점과 함께 박테리아를 사멸시킬 필요성을 만들어 냈습니다. 소비자의 약 84%가 집 청소 방법을 바꾸고 있기 때문에 각 회사는 팬데믹에 대응할 수 있도록 제품 라인업을 계획하고 있습니다.
  • COVID-19의 대유행 이후 소비자는 개인과 가정 위생에 대해 더 강하게 의식하고 있기 때문에 세탁 케어, 표면 케어, 화장실 케어 관련 제품 수요는 개인용과 업무용 모두에서 높은 성장을 나타낼 것으로 예상됩니다.
  • 최근에는 소비자의 온라인 지출이 크게 증가하고 가정용 클리너의 온라인 판매가 증가하고 있습니다. Procter & Gamble, Henkel AG, Unilever, Church & Dwight, Reckitt Benckiser Group은 홈케어 제품을 전 세계적으로 제공하는 선도 기업입니다.
  • 소비자는 커넥티드 플랫폼을 통해 개인과 환경의 건강에 대해 더 많은 정보를 얻고 관심을 갖게 되었습니다. 여러 조사에 따르면 세계 소비자의 20% 이상이 지속 가능한 포장 및 재활용 소재를 사용한 포장 제품을 선호하고 있으며, 이는 중기적으로 프리프롬 제품에 대한 수요로 이어지고 있습니다.

유럽 홈케어 포장 시장 동향

플라스틱 소재가 큰 시장 점유율을 차지할 전망

  • 모든 주요 포장 유형에서 플라스틱이 널리 사용되기 때문에 플라스틱 소재 시장이 형성되어 있으며 유연성, 강도 및 내구성은 업계의 다양한 액체, 크림 및 분말 제품 포장에 이상적입니다.
  • 시장에서 사용 가능한 다른 재료에 비해 플라스틱은 유연성이 높으며 모든 형태로 성형 할 수 있습니다. 소매 업계 수요 증가, 맞벌이 가구 증가, 플라스틱 병에 대한 수요 증가가 플라스틱 제품의 주요 원동력이 되고 있습니다.
  • 유익한 특성과는 별도로 변조 방지 캡 및 마개와 같은 혁신 기술이 인기를 끌고 있으며, 이는 브랜드 소유자에게 중요한 부가가치로 이어집니다. 이러한 이유로 다양한 제품에서 플라스틱이 사용되고 있습니다.
  • 고객의 선호도는 편의성과 지속 가능성 문제에서 경질 플라스틱 포장보다 연질 플라스틱 포장을 채택하는 방향으로 점차 이동하고 있습니다. 연질 플라스틱 포장재는 동등한 경질 플라스틱 포장재보다 80% 정도 가볍고 게다가 저렴합니다.
  • 그러나 플라스틱과 관련된 환경 문제에 대한 우려로 지난 10년 동안 시장 성장이 둔화되었습니다.
  • 그럼에도 불구하고 생분해성 플라스틱의 출현과 재활용 과정을 통해 플라스틱은 포장 세계에서 지속적으로 사용될 것으로 예상됩니다.

큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되는 영국

  • 유럽에서는 영국이 홈케어 포장 시장에서 가장 높은 점유율을 차지하고 독일이 뒤를 따를 것으로 예상됩니다. 포장된 홈케어 제품의 안전과 이점에 대한 소비자 의식 증가는 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 또한 RetailXCoronavirus Consumer Tracker에 따르면 COVID-19에 대한 우려가 높아짐에 따라 고객 행동에 큰 변화가 나타나고 있습니다.
  • 유럽의 홈케어 포장 시장은 규제가 엄격하며 홈케어를 가장 안전하게 사용할 수 있도록 규제합니다. 점점 엄격하게 변화하는 규제도 시장을 변화시키고 있습니다. 혁신적인 포장과 제품에 다른 기능을 부여하는 특별한 성분 첨가도 시장을 견인하는 요인이 되고 있습니다.
  • 영국 시장은 주로 연질 포장 부문에 의해 성장하고 있습니다. 세계의 포장 벤더가 이 지역에 진출하면서 현지 기업의 인수도 진행되고 있으며 이는 영국 시장의 잠재력을 보여줍니다. 예를 들어, 2020년 1월, Macfarlane Group은 보호 포장 솔루션 제공업체인 Armagrip을 인수했습니다.
  • 영국은 유럽의 주요 경제국 중 하나입니다. 유럽 국가의 가처분 소득 증가는 홈케어 제품의 가격 감각 상승으로 이어졌으며, 그 결과 팬데믹 상황에서 홈케어 용품의 품질이 향상되었습니다. 홈케어 시장의 성장은 취업 목적으로 정착하는 이민자 증가에 의해 견인되고 있습니다.
  • 팬데믹 동안 소비자는 건강과 위생에 대해 염려하고 있으며 안전과 청결을 가장 중요하게 생각하고 있습니다. 살균제와 소독제의 정기적인 사용은 급격히 늘어나고 있으며 이는 홈케어 제품 포장 시장에 긍정적인 영향을 미칩니다.

유럽 홈케어 포장 산업 개요

홈케어 포장 시장은 여러 대형 기업이 존재하고 경쟁은 중간 정도로 세분화되어 있습니다. 시장 점유율 측면에서 현재 몇몇 주요 기업들이 시장을 독점하고 있습니다. 시장 점유율이 높은 이러한 대기업은 해외 고객 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Amcor, Berry Global Inc., Constantia Flexibles 등이 있습니다. 이러한 기업들은 시장 점유율을 확대하고 수익성을 높이기 위해 전략적 공동 이니셔티브를 활용합니다.

  • 2021년 6월 - Amcor는 초투명 필름과 내열성 필름을 생산하는 새로운 기계를 출시했습니다. AmPrima 라인은 기계 방향 조정 기술을 사용하여 포장용 리사이클 대응 솔루션으로 경쟁사와 비교 불가한 속도로 필름을 생산할 수 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월 간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 촉진요인
    • 제품의 혁신, 차별화, 브랜드화
    • 1인당 소득 증가가 구매력에 긍정적인 영향
  • 억제요인
    • 원재료 가격 변동
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진입업자의 위협
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장에 대한 COVID-19의 영향

제6장 시장 세분화

  • 재료별
    • 플라스틱
    • 종이
    • 금속
    • 유리
  • 유형별
    • 병과 용기
    • 금속캔
    • 판지
    • 파우치
    • 기타 유형
  • 제품별
    • 식기 세척
    • 살충제
    • 세탁 케어
    • 화장실
    • 연마제
    • 공기 케어
    • 기타 제품
  • 국가별
    • 영국
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Amcor PLC
    • Ball Corporation
    • RPC Group
    • Winpak Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Silgan Holdings
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • DS Smith PLC
    • Can-Pack SA
    • ProAmpac

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 앞으로의 동향

CSM 25.02.17

The Europe Home Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.6% during the forecast period.

Europe Home Care Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • More time at home due to COVID 19 factors, like lockdown measures, the work-from-home scenario, and home quarantine, created the need for killing germs with the added benefit of reducing the chance of infection, particularly in the frequent contact areas. With around 84% of the consumer changing the way they clean their homes, players positioned their products to cope with the pandemic surge.
  • As consumers have become more conscious about personal and home hygiene after the COVID-19 pandemic, the demand for laundry care, surface care, and toilet care-related products, both personal and commercial, is expected to witness escalating growth.
  • In the recent past, online spending by consumers increased significantly, which boosted the online sales of household cleaners. Procter & Gamble, Henkel AG, Unilever, Church & Dwight, and Reckitt Benckiser Group are the leading players offering home care products globally.
  • Consumers are more informed and concerned about personal and environmental health with connected platforms. According to several studies, more than 20% of consumers globally prefer products with packaging that is sustainable and/or made from recycled materials, which is leading to the demand for products with free-from claims over the medium term.

Europe Home Care Packaging Market Trends

Plastic Material is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The wide usage of plastic through all major packaging types is creating a market for plastic as a material. The flexibility, strength, and durability of the material make it ideal for the packaging of many liquids, cream, and powder products in the industry.
  • Compared to other materials available in the market, plastic remains highly flexible and can be molded into any shape. Growth in demand from the retail industry, increasing dual-income households, and rising demand for plastic bottles are the major drivers for plastic products.
  • Apart from its favorable properties, innovations, such as tamper-evidence caps and closures, are gaining popularity, which can lead to a crucial value add for the brand owners. This has driven the use of plastics across a variety of products.
  • Furthermore, there is a gradual shift in customer preference towards the adoption of flexible plastic packaging over its rigid counterpart because of convenience and sustainability issues. Flexible plastic packaging materials are 80% lighter in weight than their equivalent rigid plastic materials, in addition to being cheaper.
  • However, environmental concerns associated with plastics have resulted in a slowdown of market growth in the last decade.
  • Nevertheless, with the advent of biodegradable plastics and the process of recycling, plastics are expected to sustain their usage in the packaging world.

United Kingdom to Anticipated to Hold Significant Market Share

  • In the European region, the United Kingdom is expected to occupy the highest share in the home care packaging market, followed by Germany. The increasing awareness of consumers regarding the safety and benefits of packaged home care products is expected to drive the growth of the market. Also, as per the RetailXCoronavirus Consumer Tracker, there have been significant changes in customer behavior due to the growing COVID-19 concerns.
  • The European home care packaging market is highly regulated, which makes home care safest to use. Stringent and changing regulations have also caused distortions in the market. The innovative packaging and incorporation of special ingredients that have given an additional benefit to the product are also driving factors of the market.
  • The market in the United Kingdom is mainly growing due to the flexible packaging sector. The global packaging vendors are expanding in the region, and local companies are being acquired, which is indicative of the market potential in the United Kingdom. For instance, in January 2020, Macfarlane Group acquired protective packaging solutions provider Armagrip.
  • The United Kingdom is one of the major economies in the European Region. Growing disposable income in European countries has led to rising in the affordability of home care products, which has resulted in improved quality home care items in the pandemic situation. The growth of the home care market is also being driven by the increasing number of migrants settling for employment purposes.
  • During the pandemic situation, consumers have been worried about their health and hygiene. They are taking care of safety and cleanliness. Regular usage of sanitizers and disinfectants has grown exponentially, positively impacting the home care packaging market.

Europe Home Care Packaging Industry Overview

The home care packaging market is competitive moderately fragmented, with the presence of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. Some of the major players in the market are Amcor, Berry Global Inc., Constantia Flexibles, among others. These companies are leveraging on strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

  • June 2021- Amcor launched new machines that will produce ultra-clear and heat resistance films. The AmPrima line uses machine-direction orientation technology to produce films that can run at speeds that competitors are unable to match in a recycle-ready solution for the packaging purpose.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Product Innovation, Differentiation, and Branding
    • 4.2.2 Rising Per Capita Income Positively Impacting the Purchase Power
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Fluctuations in Raw Material Prices
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Glass
  • 6.2 Type
    • 6.2.1 Bottles and Containers
    • 6.2.2 Metal Cans
    • 6.2.3 Cartons
    • 6.2.4 Pouches
    • 6.2.5 Other Types
  • 6.3 Products
    • 6.3.1 Dishwashing
    • 6.3.2 Insecticides
    • 6.3.3 Laundry Care
    • 6.3.4 Toiletries
    • 6.3.5 Polishes
    • 6.3.6 Air Care
    • 6.3.7 Other Products
  • 6.4 Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 France
    • 6.4.3 Germany
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain
    • 6.4.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 RPC Group
    • 7.1.4 Winpak Ltd
    • 7.1.5 AptarGroup Inc.
    • 7.1.6 Sonoco Products Company
    • 7.1.7 Silgan Holdings
    • 7.1.8 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.9 DS Smith PLC
    • 7.1.10 Can-Pack SA
    • 7.1.11 ProAmpac

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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