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비접촉 결제 단말기 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Contactless Payment Terminals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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비접촉 결제 단말기 시장 규모는 2025년에 462억 9,000만 달러로 예측됩니다. 예측기간 중(2025-2030년) CAGR은 15.92%로, 2030년에는 968억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 기업과 소비자의 디지털 변혁 추세 증가와 스마트폰의 보급에 의해 세계의 결제·거래 상황은 급속히 변화하고 있습니다. 스마트폰, 디지털 결제 카드, 소매 POS 단말기의 기술 진보가 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.
  • 현금이 없는 경제로의 전환을 목표로 하는 국가가 늘어나고 있기 때문에 소비자의 디지털 결제에 인센티브를 주는 것으로, 디지털 결제 프로바이더를 뒷받침하고 있습니다. 게다가 세계의 비접촉형 카드 거래의 확대는 다양한 최종 사용자 산업에서 비접촉 결제 단말기 수요를 촉진하고 있습니다.
  • 비접촉식 결제는 편의성과 선호도로부터 큰 지지를 받고 있습니다. 그 결과, 다양한 웨어러블 기기 제조업체가 근거리 무선 통신(NFC) 기술을 대부분의 기기에 표준 탑재해 지갑, 휴대폰을 사용해야 하는 필요성을 없애는 것으로 편리성을 높이고 있습니다.
  • 게다가 스마트폰을 이용한 결제 방법에 대한 세계 소비자의 선호는 POS 시스템에서의 비접촉식 결제 방법의 형태로 증가하고 있어 카드·금융서비스 제공업체는 자사의 카드 솔루션을 스마트폰으로 제공하거나 타사 벤더 경유로 제공합니다.
  • 게다가 세계 금융 사기 증가로 정부의 규제기관도 지난 몇년간 결제거래의 안전확보를 위해 노력하고 있습니다. 고객은 안전하고 신뢰할 수 있는 디지털 거래를 요구하고 있으며, 안전한 결제 프로세스를 사용할 필요성이 증가하고 있습니다. 따라서 이러한 규제기관은 POS 단말기 도입에 긍정적인 영향을 미칩니다. 세계의 이동성 동향이 증가함에 따라 모바일 POS 시스템이 인기를 끌고 있습니다. 비현금 거래 기술의 출현으로 POS는 채용률이 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 기술의 진보는 비접촉 결제 단말기 시장의 미래를 형성하고 있습니다. 시장 개척 벤더는 민첩하고 효율적인 결제 플랫폼 개발에 주력하고 있으며 비접촉 결제의 보급과 보급률 향상에도 노력하고 있습니다. 예를 들어 지난해 2월 디지털 결제인 Infibeam Avenues Limited(IAL)는 하드웨어가 필요 없는 비접촉형 모바일 POS(판매 시점 정보 관리 시스템)를 발표하고 결제 솔루션 포트폴리오를 확대할 것이라고 발표했습니다.
  • COVID-19의 대유행 중에 세계 소비자들은 감염으로부터 자신을 보호하기 위해 사람과의 접촉을 피하는 방법을 찾기 시작했습니다. 이 때문에 비접촉형 결제 수요가 높아지고, 비접촉형 POS 단말 등 다양한 비접촉 결제 단말기 수요가 다업종으로 높아지고 있습니다. 또한 유통 이후에도 신흥국에서의 디지털 결제의 보급으로 비접촉 결제 단말기 수요가 급증할 것으로 예상됩니다.

비접촉 결제 단말기 시장 동향

소매 업계가 주요 시장 점유율을 차지할 전망

  • 소매 업계에서는 비접촉 결제 단말기의 이용이 증가하고 있으며, 가맹점의 판매촉진과 고객만족도의 향상 등 비접촉 결제 단말기를 도입함으로써 얻을 수 있는 이점도 있기 때문에 시장 점유율은 높을 것으로 예상됩니다. 소매업체는 비접촉 결제 옵션을 제공하여 회계 프로세스의 속도와 효율성을 높이고 보다 부드럽고 신속한 거래를 통해 고객 충성도를 육성하고 있습니다.
  • 이 부문의 주요 촉진요인은 아울렛과 소매점에서 체크 아웃하는 모바일 월렛을 선호하는 것입니다. 모바일 기반 POS(mPOS)의 진화에는 태블릿과 스마트폰의 기본 ePOS 앱에 연결된 카드 리더가 포함되어 있으며 판매자의 온보딩은 간단하지만 서비스는 '종료 요금 모델'로 제공됩니다. 소매 업계에서는 이러한 경우가 비접촉 결제 단말기의 도입으로 이어질 가능성이 높습니다.
  • 시장 각사는 소매업체를 위한 혁신적이고 스마트한 솔루션을 제공하고 있으며, 소매 분야에서 비접촉 결제 단말기의 채용을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 지난해 금융 서비스 플랫폼인 Square는 미국 내 수백만 명의 판매자에게 iPhone용 Tap To Pay 서비스를 시작한다고 발표했습니다. 또한 새로 시작된 iPhone에서 Tap to Pay를 사용하면 하드웨어나 추가 비용 없이 iPhone에서 직접 비접촉식 결제를 수락할 수 있습니다.
  • 또한, 소매점 및 매장에서 비접촉 직불카드 및 신용카드로 결제가 증가하는 것은 예측 기간 동안 소매 분야에서 비접촉 단말기 시장 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 Worldplay의 통계에 따르면 지난해 영국에서 가장 많이 사용된 결제 수단은 직불카드로 POS 단말기에서 이루어진 결제 전체의 45%와 28%를 각각 차지하고 있습니다.

유럽이 비접촉 결제 단말기 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망

  • 소비자 습관 변화, 규제 상황 개척, 기술 혁신, COVID-19의 유행 등 다양한 이유로 결제 상황이 변화하고 있기 때문에 유럽은 향후 일정 기간 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 게다가 다양한 최종 사용자 산업에서 비접촉 결제 단말기가 널리 채용되어 큰 성장을 이루고 있는 것이 향후 수년간 시장을 더욱 견인할 예정입니다.
  • 유럽에서는 소비자가 이러한 비교적 새로운 결제 방법을 일상 생활에 도입함에 따라 결제용 웨어러블 장치가 계속 보급되고 있습니다. 예를 들어, 반지, 웨어러블 디바이스, 팔찌, 스마트 워치는 근거리 무선 통신(NFC) 기능을 갖추고 있습니다. 웨어러블에는 '액티브'와 '패시브'가 있습니다. 반지와 같은 패시브 시계를 가지고 있다면 플라스틱 카드와 마찬가지로 결제 단말기에서 PIN 코드를 입력하여 승인되는 거래를 할 수 있습니다. 스마트 워치와 같은 액티브 워치를 장착한 경우, 비밀번호는 기기 자체에 삽입되어 원 탭으로 결제를 할 수 있습니다.
  • 또한 COVID-19의 상황 속에서 유럽 전역에서 비접촉 결제가 추진되어 비접촉 카드의 한도액이 크게 늘었습니다. 이 지역에서는 유통 이후 비접촉식 결제로 전환하는 소비자가 늘고 있으며, 이는 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 이 지역 시장 벤더의 지속적인 제품 혁신이 예측 기간 동안 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 PayPal Holdings Inc.는 지난해 5월 영국 중소기업을 위한 Tap to Pay with Zettle by PayPal을 발표했습니다. 이 새로운 기능을 통해 개인 판매자와 소규모 사업자는 추가 하드웨어 또는 수수료 없이 안드로이드 휴대 기기에서 직접 비접촉 대면 결제를 수락할 수 있습니다.

비접촉 결제 단말기 산업 개요

비접촉 결제 단말기 시장은 일부 기업만이 큰 시장 점유율을 갖기 때문에 통합됩니다. 또한 소비자의 비접촉 카드에 대한 인식 향상에 대한 요구와 보안 문제에 대한 우려가 신규 진출기업에게 시장 진입을 어렵게 만듭니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Thales Group, OTI, VeriFone Systems Inc., Hewlett Packard, Ingenico Group SA 등이 있습니다.

  • 2023년 12월 Mastercard가 비접촉식 결제 솔루션을 발표하고 나이지리아의 결제 사정을 일변시킵니다. 이 솔루션을 통해 기업은 스마트폰 탭, 링크를 통한 QR 페이 및 결제 링크를 활용하여 신속하고 비용 효율적으로 카드 결제를 수행할 수 있습니다. 비접촉식 결제는 모든 관계자에게 회계를 더 빠르고 편리하게 만듭니다. 비접촉식 결제 시스템을 사용하면 고객이 현금으로 결제하거나 카드를 스와이프하여 비밀번호를 입력하는 번거로움을 없앨 수 있습니다. 카드를 단말기나 휴대전화로 탭하면 보다 부드러운 거래가 가능합니다.
  • 2023년 10월 Softpay와 Dotykacka가 협력하여 Nexi를 수족관으로 체코 공화국과 슬로바키아에 탭 투 폰 결제 솔루션을 도입했습니다. 탭 투 폰 기술 공급자인 소프트페이는 체코 공화국과 슬로바키아의 비접촉식 결제에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 다기능 POS 시스템 솔루션 제공업체인 Dotykacka와 전략적 제휴를 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도
  • COVID-19가 업계에 미치는 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 대기 시간 단축 및 결제 시간 단축
    • 비접촉 결제에 따른 편리성과 간편함
  • 시장 성장 억제요인
    • 디지털 결제에 관한 보안 우려

제6장 시장 세분화

  • 기술별
    • 블루투스
    • 적외선
    • 이동 통신사 기반
    • Wi-Fi
    • 기타 기술
  • 결제 모드별
    • 계정 기반
    • 신용카드/직불카드
    • 스토어드 밸류
    • 스마트 카드
    • 기타 결제 모드
  • 디바이스별
    • 통합 POS
    • mPOS
    • PDA
    • 무인 단말
    • 비접촉 리더
    • 기타 디바이스
  • 최종 사용자 산업별
    • 소매
    • 운수
    • 은행
    • 정부기관
    • 헬스케어
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 멕시코
      • 기타 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Thales Group
    • On Track Innovation LTD.(OTI)
    • VeriFone Inc.
    • Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • Ingenico Group SA
    • Visiontek Products LLC
    • PayPal Holdings Inc.
    • Castles Technologies
    • ID Tech Solutions
    • NEC Corporation

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

KTH 25.02.19

The Contactless Payment Terminals Market size is estimated at USD 46.29 billion in 2025, and is expected to reach USD 96.88 billion by 2030, at a CAGR of 15.92% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The global landscape of payments and transactions is changing rapidly, owing to the growing enterprises and consumer propensity toward digital transformation and the proliferation of smartphones. Technological advancements in smartphones, digital payment cards, and retail POS terminals fuel market growth.
  • More and more countries are moving toward becoming cashless economies, thus encouraging digital payment providers by incentivizing their consumers' digital forms of payments. In addition, growing contactless card transactions worldwide drive the demand for contactless payment terminals in various end-user industries.
  • Contactless payments are gaining significant traction due to their convenience and preference. As a result, various wearable device manufacturers are incorporating near-field communication (NFC) technology as a standard into most devices to provide greater convenience by removing the need to fumble with a wallet, purse, or phone.
  • In addition, the global consumer inclination toward payment methods involving smartphones is increasing in the form of contactless payment methods at POS systems, owing to which card and financial service providers are either offering their card solutions on smartphones or via third-party vendors.
  • Additionally, the rising financial frauds worldwide have influenced government regulatory bodies to secure payment transactions over the past few years. With customers demanding safe and reliable digital transactions, the need for using secure payment processes has increased. Therefore, these regulatory bodies have positively impacted the adoption of POS terminals. With the increasing mobility trends worldwide, mobile POS systems are gaining traction. With the advent of cashless transactional technologies, POS is expected to witness an increase in adoption rates.
  • Moreover, technological advancements are shaping the future of the contactless payment terminals market. Market vendors are focusing on developing payment platforms that are agile and efficient and also increase the penetration and reach of contactless payments. For instance, in February last year, digital payments player Infibeam Avenues Limited (IAL) announced to broaden its payment solutions portfolio by launching a no-hardware contactless mobile point of sale (POS), which will facilitate card payment transactions for small vendors through a tap-on-phone technology.
  • During the COVID-19 pandemic, consumers worldwide started finding ways to avoid human contact in order to protect themselves from getting affected. Due to this, the demand for contactless payments has increased, boosting the demand for various contactless payment terminals, such as contactless POS terminals, in multiple industries. In addition, even after the pandemic, the demand for contactless payment terminals is expected to grow rapidly, owing to the proliferation of digital payments in emerging economies.

Contactless Payment Terminals Market Trends

Retail Industry is Expected to Hold Major Market Share

  • With the increased use of contactless payment terminals in retail, together with benefits arising from placing them on offer like promotion of sales at merchants and improved customer satisfaction, it is expected to have a strong market share. Retailers provide a contactless payment option to enhance the speed and efficiency of the checkout process, fostering customer loyalty through smoother and quicker transactions.
  • Point-of-sale terminals (POS) across retail stores and The primary drivers for this segment are outlets and a preference of mobile wallets to check out from retail stores. The evolution of mobile-based POS (mPOS) includes an card reader connected to a basic ePOS app on a tablet or smartphone, and while Merchant onboarding is simple, where the service is delivered on a 'pay-as-you-go model. In the retail sector, these cases are likely to lead to deployment of Contactless Payment Terminals.
  • Market players offer innovative and smart solutions for retailers, expected to drive the adoption of contactless payment terminals in the retail segment. For instance, the previous year, Square, a financial services platform, It's announced to its millions of sellers in the United States that it will be launching a Tap To Pay service for iPhone. In addition, the newly launched Tap to Pay on iPhone enables all sizes of vendors Accepting contactless payments directly from their iPhones without any hardware or additional costs is also available as an application in Square Point Of Sale'siOS point of sale applications.
  • Moreover, the growth in contactless debit card and credit card transactions in retail stores and outlets is anticipated to drive the market demand for contactless terminals in the retail sector over the forecast period. For example, the most popular payment method in the UK last year was debit cards which accounted for 45 % and 28 % respectively of all payments made at POS terminals according to statistics from Worldplay.

Europe is Expected to Hold Significant Share in the Contactless Payment Terminals Market

  • The European region is expected to hold a significant market share over the upcoming period, owing to the changing payment landscape for various reasons: changing consumer habits, regulatory developments, innovation, and the COVID-19 pandemic. Moreover, the broader adoption of contactless payment terminals in different end-user industries is witnessing significant growth, further driving the market in the coming years.
  • In Europe, consumers' wearable devices for payments continue to take off as they grate this relatively new payment method into their daily lives. For example, a ring, a wearable device, a bracelet, or a smartwatch, has Near-field Communication (NFC) capabilities. There exists 'active' and 'passive' wearables. The transaction which can be authorized by entering the PIN code on the payment terminal, just as with a plastic card, if you have your passive wristwatch that is like a ring. When you wear an active watch, such as a smartwatch, the PIN is inserted on your device itself and payments can be made using one tap.
  • Additionally, amidst the COVID-19 situation, contactless card limits across Europe grew substantially as contactless payments were promoted across the continent. More and more consumers in the region are moving toward contactless payments after the pandemic, which is further expected to drive the market.
  • In addition, continuous product innovation by market vendors in the region is expected to drive the market over the forecast period. For instance, in May last year, PayPal Holdings Inc. launched Tap to Pay with Zettle by PayPal for small businesses in the United Kingdom. The new function will enable individual sellers and small businesses to accept contactless in-person payments directly on Android mobile devices without additional hardware and fees.

Contactless Payment Terminals Industry Overview

The contactless payment terminals market is consolidated because only some players have a significant market share. Moreover, consumers' need for more awareness toward contactless cards and concern over security issues make market entry challenging for new players. Some of the key players in the market include Thales Group, OTI, VeriFone Systems Inc., Hewlett Packard, and Ingenico Group SA.

  • December 2023: Mastercard leads the charge in transforming Nigeria's payment landscape as it unveils its contactless payment solutions. The solution will empower businesses to accept card payments quickly and cost-effectively, using a tap on the phone, QR Pay by link, and Payment link on their smartphones. Contactless payments make the checkout experience faster and more convenient for all parties involved. With a contactless payment system, customers can skip paying by cash or swiping their cards and inputting their PIN. They can tap the card against the terminal or mobile phone, making transactions smoother.
  • October 2023: Softpay and Dotykacka Collaborate to Introduce Tap-to-phone Payment Solution In the Czech Republic and Slovakia utilizing Nexi as Acquirer. Tap-to-phone technology provider SoftPay has announced a strategic partnership with multifunctional POS system solution provider Dotykacka to meet the growing demand for contactless payment acceptance in the Czech Republic and Slovakia.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Reduction in Queuing Time and Quicker Checkout Time
    • 5.1.2 Convenience and Ease Associated with Contactless Payments
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security Concerns Regarding Digital Payment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Technology
    • 6.1.1 Bluetooth
    • 6.1.2 Infrared
    • 6.1.3 Carrier-based
    • 6.1.4 Wi-Fi
    • 6.1.5 Other Technologies
  • 6.2 Payment Mode
    • 6.2.1 Account-based
    • 6.2.2 Credit/Debit Card
    • 6.2.3 Stored Value
    • 6.2.4 Smart Card
    • 6.2.5 Other Payment Modes
  • 6.3 Device
    • 6.3.1 Integrated POS
    • 6.3.2 mPOS
    • 6.3.3 PDA
    • 6.3.4 Unattended Terminal
    • 6.3.5 Contactless Reader
    • 6.3.6 Other Devices
  • 6.4 End-user Industry
    • 6.4.1 Retail
    • 6.4.2 Transportation
    • 6.4.3 Banking
    • 6.4.4 Government
    • 6.4.5 Healthcare
    • 6.4.6 Other End-user Industries
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 United Kingdom
      • 6.5.2.2 Germany
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 Japan
      • 6.5.3.3 India
      • 6.5.3.4 Rest of Asia- Pacific
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Brazil
      • 6.5.4.2 Argentina
      • 6.5.4.3 Mexico
      • 6.5.4.4 Rest of Latin America
    • 6.5.5 Middle-East and Africa
      • 6.5.5.1 United Arab Emirates
      • 6.5.5.2 Saudi Arabia
      • 6.5.5.3 South Africa
      • 6.5.5.4 Rest of Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Thales Group
    • 7.1.2 On Track Innovation LTD. (OTI)
    • 7.1.3 VeriFone Inc.
    • 7.1.4 Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • 7.1.5 Ingenico Group SA
    • 7.1.6 Visiontek Products LLC
    • 7.1.7 PayPal Holdings Inc.
    • 7.1.8 Castles Technologies
    • 7.1.9 ID Tech Solutions
    • 7.1.10 NEC Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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