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통합 커뮤니케이션 및 협업 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Unified Communications And Collaboration - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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통합 커뮤니케이션 및 협업 시장 규모는 2025년에 1,860억 5,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 6,342억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 27.8%로 전망됩니다.

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전통적으로 통합 커뮤니케이션 및 협업 수요는 단일 제품에 독점되어 왔습니다. 회사는 특정 요구에 맞게 자신의 제품을 선택했습니다. 예를 들어, 회사는 메시징을 위해 이메일 서버를, 팀워크를 위해 팀룸을, 조직 정보 공유를 위해 포털을, 전화 서비스를 위해 PBX와 음성 메일을 구입했습니다. 고객은 협업 스택 전체의 기능, 풍부함 및 통합성을 기반으로 통합 커뮤니케이션 및 협업 환경을 구축하는 전략적 기술적 결정을 내리게 되었습니다.

주요 하이라이트

  • 협업 및 커뮤니케이션 제품을 선택하는 기업은 종종 플랫폼의 향후 방향에 따라 선택합니다. 적절한 플랫폼을 선택함으로써 기업은 IT 비용, 관리 오버헤드 및 통합 문제를 줄일 수 있습니다. 또한 종합적인 플랫폼 접근 방식은 최종 사용자 교육, 배포 및 비즈니스 가치에 큰 이점을 제공합니다.
  • 비용 효율적인 클라우드 기반 솔루션의 출현으로 IT 예산이 최소화되는 의료 제공업체의 도입이 진행되고 있습니다. 구독 기반 통합 커뮤니케이션 서비스를 활용하여 의료 컨택 센터는 PBX(구내 교환기) 시스템을 구축하여 다양한 기지에서 여러 고객의 요구에 원활하게 대응할 수 있습니다.
  • AR, VR, 비디오 애플리케이션 등 개인 및 B2B를 위한 다양한 데이터 집약적 애플리케이션이 등장합니다. IT, 통신, 은행/금융서비스/보험(BFSI), 의료, 소매, 미디어 엔터테인먼트 및 기타 많은 산업에서는 고대역폭, 저전력, 초저지연, 고속 등 다양한 유형의 화상 회의가 필수적입니다.
  • 리모트 워크의 의무화는 서비스 제공업체에 있어서 사업 계속의 중요한 실현 요인으로서 소프트웨어 기반의 통신을 추진해,(위치에 관계없이) 용량 조정이나 서비스 제공에 관한 UCAaS(Unified Communication-as-a-Service)나 클라우드 서비스의 유연성을 실증하는 과거 없는 기회를 창출하고 있습니다. 이 추세는 시장 성장을 지원할 것으로 예상됩니다.
  • UCC 시스템의 도입 비용의 높이는 중소기업이 직면하는 가장 큰 문제 중 하나입니다. 여러 통신 채널을 단일 플랫폼에 통합하려면 인프라, 소프트웨어 및 하드웨어에 많은 투자를 해야 합니다.
  • COVID-19의 유행은 원격 근무으로의 전환을 가속화했으며 기업과 조직은 비즈니스 연속성을 보장하기 위해 가상 협업 도구의 도입을 강요했습니다. 재택 근무가 증가함에 따라 화상 회의, 인스턴트 메시징 및 기타 커뮤니케이션 협업 기술에 대한 수요가 급증하고 있습니다.

통합 커뮤니케이션 및 협업 시장 동향

소매업이 성장을 견인

  • 판매 확대, 고객 정보 분석, 비용 절감 및 네트워크 성능 향상으로 사용자 경험을 개선하기 위해 소매업체는 클라우드 기술을 활용합니다. 예를 들어 음성 및 기타 협업 도구를 위한 서비스로서의 통합 커뮤니케이션(UCaaS), 소매점 전체의 데이터 서비스를 중앙 집중화하기 위한 서비스로서의 WiFI 네트워크 대응 네트워크(SDNA), 소프트웨어 와이드 영역 네트워크(SWN) 등이 소매업체의 이점을 높여줍니다.
  • 소매 부문에서는 RFID 기술이 여전히 증가하고 있습니다. RFID는 근접 기술로서, 타고난 시너지 효과가 있습니다. 금전 등록기의 가격 및 재고 관리 부문은 고객 서비스 도구로 광범위하게 테스트되었습니다. RFID는 차세대 모바일 기기와 핸드헬드 기기의 기기 인식 및 인증 메커니즘으로도 의도되고 있으며, 예를 들어 내점한 고객을 인식함으로써 그 기호에 맞는 체험을 제공할 수 있습니다. 이러한 규모의 고객 경험의 영향을 활용할 수 있는 것은 정보뿐입니다. 고객, 판매 및 재고 업무를 단일 전화, 컴퓨터 및 POS 시스템으로 통합하는 통합 커뮤니케이션 기술은 소매업을 위한 기지입니다.
  • 고객 구매 패턴의 급속한 변화로 인해 소매 산업은 개별 고객과의 접점에서 인터넷과 소셜 미디어를 통해 옴니 채널로 역동적으로 전환하고 있습니다. 소비자의 요구가 증가함에 따라 모든 채널을 통한 쇼핑 및 고객 서비스 경험의 향상이 요구되고 있으며, 이는 자동화된 소매 비즈니스 프로세스를 가능하게 하는 혁신적인 커뮤니케이션 도구의 요구 사항과 일치합니다.
  • 의류 소매업체의 온라인 상점은 비즈니스의 원활한 기능을 보장하기 위해 기존 클라우드 모델에서 다양한 클라우드 모델을 활용하기 위해 여러 활동으로 전환할 수 있습니다. 주문을 처리하고 리소스의 확장성을 관리하기 위해 퍼블릭 클라우드 리소스를 활용할 수 있습니다. 한편, 엄격한 관리가 필요한 고객의 결제 정보와 같은 중요한 데이터를 포함한 법적 규제와 관련된 작업은 프라이빗 클라우드 모델을 사용하여 수행할 수 있습니다.
  • 게다가 Kantar 2023에 따르면 아마존은 세계에서 가장 가치 있는 소매 브랜드로 순위가 매겨지며, 브랜드 가치는 약 1,750억 달러에 달할 전망입니다. 인터넷 소매, 컴퓨터, 소비자용 전자 기기, 디지털 컨텐츠, 기타 쇼핑 할인 등 지역 관련 서비스의 부문으로 제품을 제공합니다. 조사 대상 시장 수요도 이러한 소매업체 증가로 자극될 수 있습니다.

성장이 기대되는 북미

  • 급속히 확대되는 통합 커뮤니케이션(UC&C) 시장에서는 다양한 커뮤니케이션 및 협업 도구가 기업에 제공되고 있습니다. 이 시장은 주로 텔레워크 솔루션에 대한 수요 증가와 클라우드 기술 채택으로 지난 몇 년동안 크게 성장했습니다. 북미는 UC&C 시장의 수익에 큰 점유율을 차지하고 있으며, 이 시장에 진출기업으로서 중요한 위치를 차지하고 있습니다.
  • 북미에서는 기술 도입률이 높고 기술 혁신이 중시되고 있기 때문에 UC&C 시장의 솔루션은 성숙하고 있습니다. UC&C 시장의 선구자인 Microsoft, Cisco, IBM은 북미에 본사를 두고 있습니다.
  • 이러한 기업들은 기업의 진화하는 요건을 충족하는 혁신적인 UC&C 솔루션을 창출하기 위해 연구 개발에 많은 투자를 해왔습니다.
  • 경제 규모가 크고 다양성이 풍부하고, 다양한 부문의 기업이 집중하고 있는 북미는 UC&C 시장에 있어서 편리한 솔루션입니다. 생산성을 높이고 비용을 절감하는 동시에 소비자 참여를 높이는 커뮤니케이션 및 협업 솔루션이 이러한 기업에 요구되고 있습니다. UC&C 솔루션은 이러한 목표를 달성하기 위한 종합적인 도구 세트를 기업에 제공하기 때문에 북미 기업들 사이에서 가장 인기 있는 옵션 중 하나가 되었습니다.

통합 커뮤니케이션 및 협업(UC&C) 산업 개요

통합 커뮤니케이션 및 협업 시장은 통합되어 급속한 기술 혁신, 산업 재편, 팀 및 워크스트림 협업으로의 전환을 목표로 하고 있습니다. 최근 완성된 UC&C 플랫폼의 필요성으로 인해 고객 기반을 획득하는 것이 가장 빠른 방법이었기 때문에 많은 벤더들이 통합을 실시했습니다. 시장에서 사업을 전개하는 대기업은 제품 포트폴리오를 강화하고 고객 획득을 늘리기 위해 신제품 개척의 방법에 주력하고 있습니다.

  • 2023년 11월-Momentum은 G12 Communications 인수를 완료했다고 발표했습니다. G12와 협력하여 이 회사는 디지털화와 협업이 점차 진행되고 있는 세계에서 조직과 현대 직원이 활약할 수 있도록 지원하는 최고의 음성 대응 협업 솔루션을 제공할 것입니다.
  • 2023년 10월-Cisco는 AI 전략을 발표하고 Webex 플랫폼에 생성된 AI 기반 기능과 특징을 담고 이를 실행으로 옮깁니다. 이 회사는 몇 가지 새로운 디바이스 옵션을 강조하고, Apple과의 제휴를 추진하고, Microsoft Teams와 같은 타사 협업 제공업체와의 팀워크와 상호 운용성에 대해서도 논의했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 산업에서의 COVID-19의 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 레거시 UC 솔루션에 대한 수요를 촉진하는 종량 과금 모델의 출현
    • 새로운 기업 협업의 출현으로 이어지는 노동 역학의 변화
    • 중소기업 수요 증가에 의한 도입 촉진
  • 시장의 과제
    • 종래의 UC에서는 관리와 통합의 과제가 여전히 존재

제6장 기술 개요

  • UC&C의 진화
  • 각종 UC&C 서비스의 비용 비교
  • 새로운 사례 연구-컨텍스츄얼 협업, 기업 내 소셜 네트워킹 및 기타 사내 커뮤니케이션 도구

제7장 시장 세분화

  • 전개 유형별
    • 온프레미스 및 호스팅
    • 클라우드(UCaaS)
  • 유형별
    • 비즈니스 VOIP/UC 솔루션
    • 기업 협업
    • 컨택 센터 서비스
    • 고객 인터랙션 애플리케이션
    • 기타
  • 최종 사용자 산업별
    • 소매
    • BFSI
    • 의료
    • 공공 부문
    • 기타 최종 사용자 산업(물류, IT 및 통신 등)
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 기타 지역(라틴아메리카와 중동 및 아프리카)

제8장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Avaya Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • RingCentral Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Mitel Network Communications
    • Polycom Inc.(Plantronics)
    • NEC Corporation
    • AT&T Inc.
    • GoToConnect
    • 8x8 Inc
    • Zoom Video Communications Inc.
    • 3CX Ltd.

제9장 투자 분석

제10장 투자 분석 시장의 미래

AJY 25.02.20

The Unified Communications And Collaboration Market size is estimated at USD 186.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 634.29 billion by 2030, at a CAGR of 27.8% during the forecast period (2025-2030).

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Traditionally, demand for unified communication and collaboration has been dominated by single products. Businesses used to select their own products for particular needs. For example, organizations bought email servers for messaging, team rooms for teamwork, portals for organizational information sharing, and PBX and voicemail for telephony services. Customers are making strategic technology decisions to deploy unified communications and collaboration environments based on the entire collaboration stack's capability, richness, and integration.

Key Highlights

  • Companies that choose collaboration and communication products often do so based on the platform's future direction. Selecting the right platform helps companies reduce IT costs, management overhead, and integration challenges. Moreover, a holistic platform approach substantially benefits end-user training, adoption, and business value.
  • The advent of cost-effective cloud-based solutions has increased healthcare providers' adoption, often categorized as having minimum IT budgets. With the subscription-based united communication services, the healthcare contact centers establish their PBX (Private Branch Exchange) systems and seamlessly address multiple customer requests from various sites.
  • Various individual and B2B data-intensive applications, such as AR, VR, and video applications, are emerging. The industries such as IT, telecom, BFSI, healthcare, retail, media and entertainment, and many others have different types of video conferencing essentials, including high bandwidth, low power, ultra power latency, and high speed.
  • Remote work mandates create an unprecedented opportunity for service providers to promote software-based communications as a critical enabler of business continuity and demonstrate the flexibility of unified communications as a service (UCaaS) and cloud services regarding capacity adjustments and service delivery (irrespective of location). This trend is expected to support market growth.
  • The high installation costs of UCC systems are one of the greatest problems SMEs confront. Integration of multiple communication channels onto a single platform necessitates substantial investments in infrastructure, software, and hardware.
  • The COVID-19 pandemic hastened the transition to remote work, compelling businesses and organizations to adopt virtual collaboration tools to ensure business continuity. Demand for video conferencing, instant messaging, and other communication and collaboration technologies has skyrocketed as more employees work from home

Unified Communications and Collaboration Market Trends

Retail Sector to Witness the Growth

  • In order to increase sales, analyse customer information and improve the user experience by lowering costs and improving network performance, retailers are taking advantage of cloud technology. For example, the benefits to retailers are enhanced by Unified Communications as a Service UCaaS for Voice and Other Collaboration Tools, WiFI Networks Enabled Network As A Service SDNA for Centralized Data Services Across All Retails,and Software Wide Area Networks.
  • In the retail sector, RFID technology is still increasing. As a proximity technology, RFID has an innate synergistic effect. In the field of pricing and inventory management in the checkout line, it has been extensively tested as a customer service tool. RFID is also intended to be a device recognition and authentication mechanism for the next generation of mobile or handheld devices, like recognising customers who are coming into stores in order to deliver tailored experiences based on their tastes. Only information can be used to leverage the impact of a customer experience at this scale. Unified communications technologies that integrate customer, sales and inventory operations in a single telephone, computer or point of sale system are the locus for retailing.
  • Rapid changes in customer purchasing patterns have led to a dynamic shift in the retail sector from an individual point of interaction to omnichannel via the Internet or social media. Increased consumer demand has led to the need for an enhanced shopping and customer service experience across all channels, which is in line with the requirement of innovative communication tools that will enable automated retail business processes.
  • In order to guarantee a smooth functioning of its business, clothing retailers' online stores may switch from the traditional cloud model for several activities in order to take advantage of different cloud models. In order to process orders and manage the scalability of resources, public cloud resources could be used. On the other hand, working on legal regulations, including essential data, such as customer payment details, which require strict management, could be done using a private cloud model.
  • Furthermore, According to the Kantar 2023, Amazon was ranked as the world's most valuable retail brand, with a brand value of around 175 billion U.S. dollars Offerings products in the area of Internet retailing, computers, consumer electronics, digital content and other locally relevant services like shopping discounts. The demand in the market studied could also be stimulated by such an increase in retailers.

North America is Expected to Witness the Growth

  • A variety of communication and collaboration tools are offered to enterprises by the rapidly expanding Unified Communications and Collaboration UC&C market. The market has grown significantly over the past few years, mainly as a result of increasing demand for teleworking solutions and adoption of cloud technologies. North America, with a significant share of the UC&C market's revenues, has become an important participant on this market.
  • The high rate of technology adoption and emphasis on innovation in North America have made it mature UC&C market solution. Microsoft, Cisco, and IBM, pioneers in the UC&C market, are headquartered there.
  • These businesses have made substantial investments in research and development to create innovative UC&C solutions that meet the evolving requirements of businesses.
  • Due to its large and diverse economy and high concentration of businesses in a number of sectors, North America is a favourable solution for the UC&C market. Communication and collaboration solutions that increase productivity, reduce costs while increasing consumer involvement are sought by these businesses. UC&C solutions offer businesses a comprehensive set of tools to achieve these goals, making them one of the most popular options among North American companies.

Unified Communications and Collaboration Industry Overview

The unified communications and collaboration market is consolidated and witnessed rapid innovation, industry consolidation, and a shift toward team and workstream collaboration. In recent years, the need to have a complete UC&C platform caused many vendors to consolidate because acquiring the customer base was the fastest way to accomplish this. The significant players operating in the market focus on new product development techniques to strengthen their product portfolio and increase customer acquisition.

  • In November 2023, Momentum,has announced that it has completed its acquisition of G12 Communications, By joining forces with G12, company would to deliver premier voice-enabled collaboration solutions that empower organizations and the modern workforce to thrive in an increasingly digital and collaborative world
  • In October 2023, Cisco has announced an AI strategy that the company is making good on with a smattering of generative AI-based features and functionality into the Webex platform. The company highlighted several new device options, promoted its Apple partnership, and even discussed how teamwork and interoperability with third-party collaboration providers, such as Microsoft Teams,

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Emergence of Pay-as-you-go Model Driving the Demand over Legacy UC Solutions
    • 5.1.2 Changing Workforce Dynamics Leading to the Emergence of New Forms of Enterprise Collaboration
    • 5.1.3 Growing Demand from SME's Expected to Drive Adoption
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Management and Integration Challenges Remain a Concern for Traditional UC

6 TECHNOLOGY OVERVIEW

  • 6.1 Evolution of UC&C
  • 6.2 Cost Comparison of Various UC&C Offerings
  • 6.3 Emerging Case Studies - Contextual Collaborations, Enterprise Social Networking and Other Internal Communication Tools

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Deployment Type
    • 7.1.1 On-premise/Hosted
    • 7.1.2 Cloud (UCaaS)
  • 7.2 By Type
    • 7.2.1 Business VOIP/UC Solutions
    • 7.2.2 Enterprise Collaboration
    • 7.2.3 Contact Center Services
    • 7.2.4 Customer Interaction Applications
    • 7.2.5 Other Types
  • 7.3 By End-User Industry
    • 7.3.1 Retail
    • 7.3.2 BFSI
    • 7.3.3 Healthcare
    • 7.3.4 Public Sector
    • 7.3.5 Others End User Industries (Logistics, IT & Telecom, Etc.)
  • 7.4 By Geography
    • 7.4.1 North America
    • 7.4.2 Europe
    • 7.4.3 Asia-Pacific
    • 7.4.4 Rest of the World (Latin America and Middle East & Africa)

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Avaya Inc.
    • 8.1.2 Cisco Systems Inc.
    • 8.1.3 RingCentral Inc.
    • 8.1.4 Verizon Communications Inc.
    • 8.1.5 Mitel Network Communications
    • 8.1.6 Polycom Inc. (Plantronics)
    • 8.1.7 NEC Corporation
    • 8.1.8 AT&T Inc.
    • 8.1.9 GoToConnect
    • 8.1.10 8x8 Inc
    • 8.1.11 Zoom Video Communications Inc.
    • 8.1.12 3CX Ltd.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

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