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증강현실(AR) : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Augmented Reality - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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증강현실(AR) 시장 규모는 2025년 604억 7,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 42.36%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 3,536억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

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증강현실(AR)은 소매업체를 끌어들이고 역량을 확장할 수 있는 새로운 방법을 제시할 가능성이 높습니다. 증강현실(AR)의 가능성은 무궁무진하며, 특히 진화하는 무선 기술과 결합하면 모바일 기기와 소비자 전자제품의 통합을 통해 최종 사용자에게 향상된 커넥티드 경험을 제공할 수 있습니다. 생명공학 및 의료 분야의 엄청난 잠재적 기회는 예측 기간 동안 증강현실(AR) 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • AR이 시장의 잠재력을 충분히 발휘하기까지는 아직 10년 이상의 시간이 필요하지만, 지난 2년 동안 우주 산업의 기술 발전으로 인해 시장 조사가 가속화되고 있습니다. 컨텐츠 증가와 ARKit과 같은 개발자 도구의 등장은 이 부문의 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 클라우드의 보급과 가용성 확대도 AR 시장의 큰 원동력이 되고 있습니다. 클라우드는 온프레미스 AR 경험의 확장성 한계를 극복할 수 있는 플랫폼과 인프라를 제공합니다.
  • 예측 기간 동안 약 8억 대의 스마트폰에 AR을 지원하는 하드웨어, 프로세싱 유닛, 그래픽처리장치(GPU), 디지털신호처리장치(DSP), 신경칩이 탑재될 것으로 예상되며, AR 앱의 개발 비용을 낮추고 표준 OS 내 AR 전용 지원은 가까운 미래에 시장 개척을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 자동차 산업도 증강현실(AR) 사업으로 향하고 있습니다. 많은 자동차 회사들이 인공지능 기술과 증강현실(AR)(헤드업 디스플레이를 통해)을 활용해 시장에서 존재감을 드러내고 있으며, BMW, 메르세데스-벤츠, 쉐보레, 도요타, 볼보 등의 제조업체는 이미 증강현실(AR) 기능을 탑재하고 있습니다. 또한, 새로운 자동차 제조업체들이 이 분야에 투자하고 새로운 용도를 모색하고 있습니다.
  • 증강현실(AR) 기술이 차량 내비게이션을 바꿀 수 있습니다. 예를 들어, 소프트웨어 개발사 MobiDev는 AR 기술을 통해 차량 내비게이션을 변화시켰습니다. 이 회사의 ARcore 기술을 사용하면 목적지까지 최적의 경로를 제안하고 모바일 기기에 표시할 수 있습니다. 야외 내비게이션의 경우, AR(증강현실(AR)) 기술은 AR 기반 가상 투어를 통해 관광객이 관광 명소와 적절한 숙박 시설을 찾는 데 도움을 줄 수 있습니다. 예를 들어, Hub Hotels by Premier Inn은 증강현실(AR) 기술을 사용하여 객실을 도시 지도로 바꾸어 관광객을 해당 지역의 인기 관광지로 안내하고 있습니다. 결과적으로, 내비게이션의 AR 기술이 발전함에 따라 여행 및 관광 부문의 기존 사업자들은 더 많은 AR 기반 솔루션을 원하게 될 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 코로나19 위기 속에서 주요 지역에서의 물리적 봉쇄는 AR/VR 하드웨어 수요에 긍정적인 영향을 미칠 수 있습니다. 세계 기업들은 위기 상황에서 사내 및 지리적으로 분산된 팀들이 소통하고, 협력하고, 나아갈 길을 찾기 위해 노력하고 있습니다. 이번 위기는 기업용 AR/VR 도입의 기존 추세를 가속화하는 역할을 할 수 있습니다.

증강현실(AR) 시장 동향

더 높은 성장세를 보이는 하드웨어

  • AR 기술의 두드러진 특징 중 하나는 사용하는 하드웨어 유형입니다. 하드웨어 측면에서 볼 때, 초기 인공지능(AI)이 탑재된 헤드업 디스플레이는 조직이 증강현실(AR)의 잠재력을 이끌어내는 도구를 실험할 수 있는 계기를 마련해 주었습니다. AR은 물리적 환경 '위에' 디지털 정보나 사물을 겹쳐서 보여줌으로써 소비자와의 상호작용을 한 단계 더 끌어올릴 수 있습니다.
  • Daqri, Meta, ODG, Vuzix, Options 등 대부분의 기업들은 기업용 AR 헤드셋을 생산하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 9월 Magic Leap의 기업용 증강현실(AR) 플랫폼의 두 번째 버전인 Magic Leap 2가 출시되었으며, Magic Leap 2는 현재 세계 모든 소비자들이 사용할 수 있습니다. Magic Leap 2는 기업용으로 개발된 가장 작고 가벼운 증강현실(AR) 도구입니다. 하드웨어 디바이스의 가용성이 높아짐에 따라, 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 경쟁이 치열한 소비자 전자 부문 기업들이 휴대폰, 노트북, 디지털 레코더 및 기타 기기의 품질을 지속적으로 개선함에 따라 칩 소비량이 증가할 것으로 예상됩니다. 초점 기간 동안 게임 커뮤니티의 확대, 모바일 기기 및 게임 콘솔의 채택, 기술 발전이 이러한 성장에 박차를 가할 것으로 예상됩니다.
  • 하드웨어에 대한 의존도가 높기 때문에 정확한 측정에 대한 요구는 하드웨어의 변화, 특히 모든 센서의 클럭 동기화를 촉진할 것으로 예상됩니다. 고해상도 카메라와 다양한 적외선 센서 및 IMU가 결합되어 3D 공간에서의 정확한 추정에 따른 발전이 예상됩니다. 정확한 AR 프레임워크를 지원하기 위해 최신 칩에 이러한 기술을 내장하고 있는 반도체 기업들도 비슷한 추세를 보일 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 기업들은 MR 디바이스를 통해 현실 세계의 정보를 중첩하여 사람들의 세계에 대한 지식을 획기적으로 향상시킬 수 있습니다. 또한, 원격지에 있는 팀원들이 실시간으로 작업을 확인하고 보다 정확한 피드백을 제공함으로써 협업을 향상시킬 수 있습니다. 엔터테인먼트 분야에서 성공하는 혼합현실 컨텐츠는 시청자와 그 경험 사이에 정서적 연결이 있어야 합니다.

북미가 큰 성장을 기록합니다.

  • 북미 AR 시장은 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 많은 벤더들이 시장 혁신에 많은 투자를 하고 있으며, 세계 소프트웨어 시장에서 미국의 우위를 점하고 있기 때문입니다.
  • 이 지역은 첨단 기술의 중심지 역할을 하고 있습니다. 산업화와 산업 안전에 대한 인식이 높아지면서 시장 규모가 확대되고 있습니다. 또한 소매업과 자동차 산업에서 증강현실(AR)의 활용이 확대되면서 시장 규모를 뒷받침하고 있습니다.
  • 미국은 가장 혁신적인 AR 시장 중 하나가 될 것으로 예상됩니다. 이 기술을 선도하는 대부분의 기업들이 미국에 기반을 두고 있습니다. 높은 기술 노출도와 스마트 기기의 접근성이 이 지역의 AR 시장을 확고히 하고 있으며, 마이크로소프트의 AR 제품인 홀로렌즈는 미국과 캐나다에서 먼저 출시되어 소비자들에게 좋은 반응을 얻었습니다.
  • 또한, 이 지역은 스마트 기기, 특히 스마트 워치와 스마트 안경의 보급률이 가장 높은 지역입니다. 스마트 기기, 특히 스마트폰이 AR 시장 개척에 중요한 역할을 하고 있기 때문에 이 지역은 예측 기간 동안 조사 대상 시장에 큰 기회를 제공합니다.
  • 스마트 글래스는 이 지역에서 AR 기술의 대규모 침투를 확인하고 있는 또 다른 분야로, 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 초, 스냅챗은 새로운 증강현실(AR) 쇼핑 경험, 드레스업 도구 등을 공개했으며, 스냅챗의 최신 기술의 도움으로 브랜드 샵은 증강현실(AR) 렌즈를 개발하여 고객이 증강현실(AR)을 통해 브랜드 신발과 의류를 입어볼 수 있도록 할 수 있습니다. 수 있습니다.

증강현실(AR) 산업 개요

증강현실(AR) 시장은 경쟁이 치열해지고 있습니다. Vuzix, Meta와 같은 기업들은 AR 스마트 글래스 판매를 확대하기 위해 Fortune 500대 기업 및 Caterpillar, Porsche, SAP와 같은 주요 기술 기업들과 파트너십을 맺으며 시장에서의 입지를 강화하고 있습니다. 하고 있습니다.

  • 2022년 2월 - 증강현실(AR)을 제공하는 Altoida Inc.는 Click Therapeutics와의 제휴를 발표했습니다.
  • 2022년 9월 - Meta Immersive Learning과 Simplilearn(Ed-tech 스킬링 플랫폼)은 교육 제품 Spark AR을 공동 개발했습니다. 이 프로그램은 증강현실(AR)을 활용하여 기본적인 효과를 내기 위해 필요한 능력에 대한 지식을 담고 있습니다. 학생들은 Spark AR Studio의 3D 모델링, 텍스처링, 기타 기능을 사용하여 조사하고, 직업을 향상시킬 수 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 시장 정의와 범위
  • 조사 전제

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 이해관계자 분석
  • 산업의 매력 - Porter의 Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제
  • COVID-19AR와 관련 시장에 대한 영향

제6장 주요 기술 투자

  • 클라우드 기술
  • 인공지능(AI)
  • 사이버 보안
  • 디지털 서비스

제7장 시장 세분화

  • 유형별
    • 하드웨어
      • 스탠드얼론
      • 테더링
      • 스크린리스 뷰어
    • 소프트웨어
  • 최종사용자별
    • 게임
    • 교육
    • 의료
    • 소매 및 마케팅
    • 자동차
    • 군 및 방위
    • 기타 최종사용자 산업별
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 인도
      • 중국
      • 일본
      • 기타 아시아태평양
    • 기타

제8장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Google LLC(ALPHABET INC.)
    • Seiko Epson Corporation
    • Vuzix Corporation
    • Realwear Inc.
    • Dynabook Europe GmbH
    • Daqri
    • Optinvent
    • Kopin Corporation
    • Lenovo Group Limited
    • Fujitsu Limited

제9장 투자 분석

제10장 시장 기회와 전망

LSH 25.02.28

The Augmented Reality Market size is estimated at USD 60.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 353.60 billion by 2030, at a CAGR of 42.36% during the forecast period (2025-2030).

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Augmented reality will likely present a new way to engage and expand retailers' abilities. The possibilities of augmented reality are endless, especially when combined with the ever-evolving wireless technology, which enables the integration of mobile devices and home appliances to provide an enhanced connected experience for the end-users. Tremendous potential opportunities in biotechnology and healthcare are expected to drive the growth of the augmented reality market over the forecast period.

Key Highlights

  • While AR is still over a decade away from achieving its full market potential, technological advancements in the space industry have accelerated the market studied over the past two years. The increasing availability of content and the launch of developer tools, such as ARKit, drive this segment's growth. Also, the growing adoption and availability of the cloud have been significant drivers for the AR market. It provides the platform and infrastructure to address the scalability limitation of on-premise AR experiences.
  • During the forecast period, around 800 million smartphones are expected to be equipped with AR-supported hardware, processing units, graphics processing units (GPUs), digital signal processors (DSPs), and neural chips to power them. Dedicated AR support within a standard OS with lower costs of developing AR apps is expected to augment the market studied in the near future.
  • The automobile industry is also moving toward the augmented reality business. Many automobile companies are using artificial intelligence technologies and augmented reality (through head-up displays) to mark their presence in the market. Manufacturers, including BMW, Mercedes-Bez, Chevrolet, Toyota, and Volvo, have already included augmented reality features. Furthermore, new auto manufacturers are investing in this space to explore new applications.
  • The potential of augmented reality technology to transform interior navigation; for instance, the software development company MobiDev has changed interior navigation using AR technology. With the aid of the company's ARcore technology, the best path to the desired location can be suggested and displayed on a mobile device. Regarding outdoor navigation, augmented reality (AR) technology can assist tourists in finding tourist attractions and suitable lodging via AR-based virtual tours. For instance, Hub Hotels by Premier Inn uses augmented reality technology to turn its rooms into city maps that direct visitors to the area's top attractions. As a result, it is anticipated that existing players in the travel and tourism sector will want more AR-based solutions as AR technology in navigation increases.
  • Additionally, amidst the COVID-19 crisis, physical lockdowns across significant regions may positively affect the AR/VR hardware demand. Enterprises worldwide are trying to find ways to get their internal and wider geographically spread teams to communicate, collaborate, and find a path forward during the crisis. This crisis can act as an accelerator to the existing trends for enterprise AR/VR adoption.

Augmented Reality (AR) Market Trends

Hardware to Exhibit Higher Growth

  • One of the outstanding features of AR technology is the type of hardware used, as AR can be achieved without any external devices. From the hardware perspective, heads-up displays with early forms of artificial intelligence (AI) have compelled organizations to experiment with tools that tap into augmented reality (AR) possibilities. By overlaying digital information and objects "on top" of physical environments, AR can take consumer interactions to the next level.
  • Most companies, like Daqri, Meta, ODG, Vuzix, Options, etc., made AR headsets focusing on enterprise applications for their devices. For instance, in September 2022, the second edition of Magic Leap's augmented reality platform for businesses, known as Magic Leap 2, has now gone on sale. The Magic Leap 2 is currently accessible to all consumers worldwide. The smallest and lightest augmented reality tool created for businesses is the Magic Leap 2. The market will likely grow during the forecast period due to the increased availability of hardware devices.
  • Further, as companies in the competitive consumer electronics sector keep improving the quality of cell phones, laptops, digital recorders, and other devices, the consumption of chips will rise. During the focal period, a growing gaming community, the adoption of mobile devices and gaming consoles, and technological advancements will fuel this expansion.
  • With a strong dependency on hardware, the demand for accurate measurement is expected to drive hardware changes, particularly clock synchronization of all the sensors involved. The camera with high resolution, combined with a range of IR sensors and IMUs, is expected to be developed in line with estimating precisely in the 3D space. Similar trends are anticipated among the semiconductor companies incorporating these technologies into their latest chips to support accurate AR frameworks.
  • Additionally, businesses rely on MR devices to vastly increase people's knowledge of the world by overlaying information in the real world. It can also improve collaboration by enabling remote teams to see the work in real-time to provide better feedback precisely. For the entertainment sector, successful mixed reality content requires an emotional connection between the viewer and their experience.

North America to Register Significant Growth

  • The North American AR market is expected to grow significantly over the forecast period, owing to a large number of vendors also making considerable investments in market innovation, coupled with the dominance of the United States in the global software market.
  • The region serves as a center for cutting-edge technology. Industrialization and increasing awareness of industrial safety is blamed for the market's expansion. Additionally, the expanding applications of augmented reality in the retail and automotive industries support the market size.
  • The United States is expected to be one of the most highly innovative AR markets. Most companies advancing in this technology are based in the United States. High technology exposure and ease of availability of smart devices have created a solid regional AR market. Microsoft's AR product, Hololens, was first released in the United States and Canada, and it received a positive response from consumers in the country.
  • Further, the region has the highest adoption rate of smart devices, especially smartwatches and smart glasses. As smart devices, especially smartphones, play a significant role in developing the AR market, the region offers a vast opportunity for the market studied over the forecast period.
  • Smart glass is another segment witnessing a massive penetration of AR technologies in the region, and it is estimated to grow significantly in the forecast period. For instance, in early 2022, Snapchat revealed new augmented reality shopping experiences, the Dress Up tool, and more. With the help of Snapchat's latest technology, brand shops may develop AR Lenses that let customers try on shoes or apparel from their brands in augmented reality.

Augmented Reality (AR) Industry Overview

The augmented reality market is gaining competitiveness. Many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Companies like Vuzix, and Meta, among others, have partnered with fortune 500 companies and other large technology giants, like Caterpillar, Porsche, and SAP, to increase the sales of their AR smart glasses.

  • February 2022 - Altoida Inc., a provider of augmented reality, announced a collaboration with Click Therapeutics to use AR technology to understand better baseline cognition metrics and how they may influence patient outcomes.
  • September 2022 - Meta Immersive Learning and Simplilearn, an ed-tech skilling platform, cooperated to create the training product Spark AR. The program uses augmented reality to provide knowledge of the abilities needed to produce fundamental effects. Students can research using Spark AR Studio's 3D modeling, texturing, and other capabilities to advance their professions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Applications of Augmented Reality
    • 5.1.2 High Demand for Mobile-based Augmented Reality
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Technical and Regulatory Issues
  • 5.3 IMPACT OF COVID-19 ON THE AR AND ALLIED MARKETS

6 KEY TECHNOLOGY INVESTMENTS

  • 6.1 Cloud Technology
  • 6.2 Artificial Intelligence
  • 6.3 Cyber Security
  • 6.4 Digital Services

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Type
    • 7.1.1 Hardware
      • 7.1.1.1 Standalone
      • 7.1.1.2 Tethered
      • 7.1.1.3 Screenless Viewer
    • 7.1.2 Software
  • 7.2 By End User
    • 7.2.1 Gaming
    • 7.2.2 Education
    • 7.2.3 Healthcare
    • 7.2.4 Retail and Marketing
    • 7.2.5 Automotive
    • 7.2.6 Military and Defense
    • 7.2.7 Other End-user Verticals
  • 7.3 Geography
    • 7.3.1 North America
      • 7.3.1.1 US
      • 7.3.1.2 Canada
    • 7.3.2 Europe
      • 7.3.2.1 Germany
      • 7.3.2.2 UK
      • 7.3.2.3 France
      • 7.3.2.4 Italy
      • 7.3.2.5 Rest of Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
      • 7.3.3.1 India
      • 7.3.3.2 China
      • 7.3.3.3 Japan
      • 7.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 7.3.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Google LLC (ALPHABET INC.)
    • 8.1.2 Seiko Epson Corporation
    • 8.1.3 Vuzix Corporation
    • 8.1.4 Realwear Inc.
    • 8.1.5 Dynabook Europe GmbH
    • 8.1.6 Daqri
    • 8.1.7 Optinvent
    • 8.1.8 Kopin Corporation
    • 8.1.9 Lenovo Group Limited
    • 8.1.10 Fujitsu Limited

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND OUTLOOK

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