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재생 항공 연료 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Renewable Aviation Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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재생 항공 연료 시장 규모는 2025년에 96억 8,000만 달러로 추정되고, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 47.16%로 전망되며, 2030년에는 668억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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시장은 2020년 COVID-19에 의해 부정적인 영향을 받았습니다. 현재 시장은 팬데믹 이전 수준에 도달했습니다.

주요 하이라이트

  • 장기적으로는 온실가스 배출에 관한 정부규제의 강화, 재생 항공 연료의 생산과 소비의 장려 등의 요인이 예측기간 중 재생 항공 연료 시장을 견인할 것으로 보입니다.
  • 한편, 재생 항공 연료의 비용이 높은 것은 재생 항공 연료 시장의 성장을 억제할 것으로 예상됩니다.
  • 동남아시아와 같은 신흥 지역에서의 수요 증가는 예측 기간 동안 재생 항공 연료 시장에 유리한 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.
  • 북미는 미국과 캐나다와 같은 국가 수요가 대부분을 차지하며 예측 기간 동안 재생 항공 연료 시장을 독점할 가능성이 높습니다.

재생 항공 연료 시장 동향

가수분해 에스테르 및 지방산(HEFA) 기술이 시장을 독점합니다.

  • 수소화 처리 에스테르 및 지방산(HEFA)은 일반적으로 수소화 식물성 오일(HVO) 또는 수소화 처리 재생 제트(HRJ)로 알려져 있으며, 동물성 오일 또는 식물성 오일(트리글리세라이드)을 수소화 처리함으로써 만들어지는 탄화수소 항공 연료의 일종입니다.
  • 2011년 가수분해 에스테르 및 지방산(HEFA) 기술은 미국 재료 검사 협회(ASTM)로부터 바이오젯 연료 제조 인증을 받았습니다. HEFA는 재생가능한 연료 제조를 위해 유지와 같은 유지 화학 원료를 사용합니다.
  • 시판되고 있는 바이오젯 연료의 대부분은 HEFA 바이오제트에 의한 것으로, 세계 각지에 상업 규모의 바이오젯 연료 제조 시설이 있습니다. 그러나 재생가능한 디젤(HEFA-diesel)은 또한 더 큰 시장 범위와 더 높은 판매 가격을 가진 공정에서 제조됩니다. 따라서 생산자는 HEFA 제트가 아닌 HEFA 디젤에 주목하고 있습니다.
  • 또한, 동물성 기름과 식물성 기름으로 만들어진 탄화수소 항공 연료는 바이오에너지에 포함됩니다. 국제재생가능에너지기구(International Renewable Energy Agency)에 따르면, 2022년 세계의 바이오에너지 용량은 148GW로 그 환경친화적인 성질로부터 성장이 전망되고 있습니다.
  • 2022년 1월, 존슨 매세이는 회수한 이산화탄소(CO2)와 그린 수소를 FT 기술을 사용하여 지속 가능한 항공 연료(SAF)로 변환하는 혁신적인 기술 HyCOgenTM을 발표했습니다. 재생 항공 연료 부문에서의 이러한 개발은 예측 기간 동안 FT 기술 수요를 증가시킬 가능성이 높습니다.
  • 또한 2021년 12월 영국 교통부는 체셔 주에 신설된 시설의 상세 엔지니어링 설계에 종사할 것으로 보이는 Advanced Biofuel Solutions(ABSL)에 1,500만 파운드의 지원을 발표했습니다. 이 공장에서는 가스화 및 피셔 트롭쉬(FT) 기술을 통해 연간 13만 3,000톤으로 추정되는 폐기물을 항공 연료로 업그레이드 가능한 바이오 원유로 전환합니다. 따라서 미래의 지속 가능한 항공 연료 프로젝트에 대한 이러한 투자는 예측 기간 동안 FT 기술 수요를 증가시킬 가능성이 높습니다.
  • 그러나 HEFA 바이오 제트 연료는 화석 유래의 제트 연료보다 비용이 높고 HEFA의 잠재적 원료도 비용이 높습니다. 항공 부문을 탈탄소화하기 위해 Boeing과 같은 기업은 항공기에서 고응고점 HEFA(HEFA) 항공 연료의 기술적 적합성을 검사하고 있습니다. HEFA는 식물성 기름과 폐지방과 같은 바이오 원료로부터 합성되는 탄화수소입니다.
  • 따라서 위의 점에서 HEFA 부문은 예측 기간 동안 재생 항공 연료 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.

시장을 독점하는 북미

  • 북미는 항공 산업과 재생 항공 연료의 최대 시장 중 하나입니다. 1978년부터 2022년까지 미국 항공사는 연료 효율을 130% 이상 개선하여 50억 톤에 가까운 이산화탄소를 줄였습니다. Airlines for America(A4A)에 따르면, 이 나라 항공사는 팬데믹 전 단계에서 매일 약 2만 8,000편을 운항합니다. 북미의 대부분의 항공사들은 2020년과 2021년에 큰 재무 손실을 기록했습니다. 그러나 항공 운송량은 예측 기간 동안 회복될 것으로 예상됩니다. 게다가 원유가격이 급속히 상승하고 있기 때문에 재생 항공 연료 수요는 예측기간 동안 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 미국의 바이오에너지기술국(BETO)과 에너지부(DOE)는 에너지효율 및 재생 에너지(EERE)의 지원을 받아 재생 연료 산업의 성장을 자극하기 위해 운송 및 항공용 지속가능한 국산 대체연료의 채용을 확대하기 위해 노력하고 있습니다.
  • 북미에서는 재생 항공 연료 생산에 대한 주요 시책적 인센티브는 미국의 재생 연료 기준(RFS)이며, 이는 재생 연료를 운송연료에 혼합하여 재생가능량 의무기준을 충족하는 정제업자와 연료수입업체에게 신용하는 것입니다.
  • 2022년 1월, 환경보호청(EPA)은 RFS 프로그램 하에 셀룰로오스계 바이오연료, 선진 바이오연료, 전재생연료의 수량 요건안을 발표했습니다. 이 제안에서 2022년 재생 연료 기준량은 360억 갤런으로 전년보다 30억 갤런 이상 증가했습니다.
  • 또한, 교통부, 에너지부, 농무부는 이 연료 공급을 촉진하기 위한 로드맵을 만들었습니다. 백악관은 항공기의 온실가스 배출량을 줄이기 위해 2030년까지 지속 가능한 제트 연료 생산을 연간 30억 갤런으로 확대하는 '그랜드 챌린지'를 발표했습니다. 2050년까지 업무용 제트연료의 소비량을 100% 채우는 연료를 생산하는 것을 목표로 하고 있습니다. 2023년 3월 미국 정부는 폐기물을 바이오연료로 전환하는 과학과 인프라를 개선하고 2050년 목표를 지원할 수 있는 기회로 3,450만 달러를 기금하고, 스릴 목표를 수정했습니다.
  • 북미의 기존 연료 시책의 틀은 향후 가수분해 에스테르 및 지방산(HEFA) 연료의 생산을 지원할 것으로 예상되어, 이 지역의 HEFA 연료 생산자의 기회가 증가할 것입니다.
  • 따라서 이러한 요인이 예측기간 동안 시장에서 북미의 우위성을 높일 것으로 예상됩니다.

재생 항공 연료 산업 개요

재생 항공 연료 시장은 적당하게 분할됩니다. 이 시장의 주요 기업(순부동)에는 TotalEnergies SE, Neste Oyj, Swedish Biofuels AB, Gevo Inc., SG Preston Company 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 범위
  • 시장의 정의
  • 조사의 전제

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 개요

  • 서문
  • 시장 규모 및 수요 예측(단위 : 100만 달러)(-2028년)
  • 정부의 규제 및 시책
  • 최근 동향 및 개발
  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
      • 온실가스 배출에 관한 정부규제 강화
      • 재생 항공 연료의 생산과 소비의 장려
    • 억제요인
      • 재생 항공 연료의 높은 비용
  • 공급망 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 시장 세분화

  • 기술별
    • 피셔 및 트롭쉬(FT)
    • 가수분해 에스테르 및 지방산(HEFA)
    • 합성 이소파라핀(SIP) 및 알코올-제트(AJT)
  • 용도별
    • 상업
    • 방위
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 기타 아시아태평양
    • 유럽
      • 영국
      • 프랑스
      • 독일
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 카타르
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴 및 협정
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • TotalEnergies SE
    • Neste Oyj
    • Swedish Biofuels AB
    • Red Rock Biofuels LLC
    • Gevo Inc.
    • Honeywell International Inc.
    • Fulcrum BioEnergy Inc.
    • SG Preston Company
    • LanzaTech Inc.

제7장 시장 기회 및 향후 동향

  • 동남아시아 등 신흥지역에서의 수요 증가
AJY 25.02.26

The Renewable Aviation Fuel Market size is estimated at USD 9.68 billion in 2025, and is expected to reach USD 66.83 billion by 2030, at a CAGR of 47.16% during the forecast period (2025-2030).

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The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. Presently the market has reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • Over the long term, factors such as increased government regulations for greenhouse gas emissions, and encouraging production and consumption of renewable aviation fuel are likely to drive the renewable aviation fuel market during the forecast period.
  • On the other hand, high costs of renewable aviation fuel are expected to restrain the growth of renewable aviation fuel market.
  • Nevertheless, increasing demand from emerging regions like southeast asia are exoected to create lucrative opportunities for the renewable aviation fuel market in the forecat period.
  • North America is likely to dominate the renewable aviation fuel market during the forecast period, with a majority of the demand coming from countries like the United States and Canada.

Renewable Aviation Fuel Market Trends

Hydroprocessed Esters and Fatty Acids (HEFA) Technology to Dominate the Market

  • Hydroprocessed Esters and Fatty Acids (HEFA), commonly known as Hydrogenated Vegetable Oil (HVO) or Hydroprocessed Renewable Jet (HRJ), is a type of hydrocarbon aviation fuel made from animal or vegetable oils (triglycerides) by hydroprocessing.
  • In 2011, hydro-processed esters and fatty acids (HEFA) technology received certification from the American Society for Testing and Materials (ASTM) for bio-jet fuel production. HEFA uses oleo-chemical feedstock, such as oil and fats, for renewable fuel production.
  • A significant share of available commercial volumes of bio-jet fuels comes from HEFA biojet, with several commercial-scale facilities worldwide producing the same. However, renewable diesel (HEFA-diesel) is also made during the process, with a larger market scope and a higher sales price. Thus, producers are focusing on HEFA-diesel instead of HEFA-jet.
  • Moreover, hydrocarbon aviation fuel made from animal or vegetable oils comes under bioenergy. According to International Renewable Energy Agency, in 2022, the total global bioenergy capacity accounted for 148 GW, expected to grow due to its environment-friendly nature.
  • In January 2022, Johnson Matthey launched an innovative technology, HyCOgenTM, by converting captured carbon dioxide (CO2) and green hydrogen into sustainable aviation fuel (SAF) using FT technology. Such developments in the renewable aviation fuel sector will likely increase demand for FT technology during the forecast period.
  • Furthermore, in December 2021, the UK Department for Transport announced support of GBP 15 million to Advanced Biofuel Solutions (ABSL), which was likely to work on a detailed engineering design for a new facility in Cheshire. The plant will be used for gasification and Fischer-Tropsch (FT) technology to convert an estimated 133,000 metric tons of waste a year into a biocrude that can be upgraded to aviation fuel. Thus, such investments in upcoming sustainable aviation fuel projects will likely increase the demand for FT technology during the forecast period.
  • However, HEFA biojet fuel costs more than fossil-derived jet fuels, and the potential feedstock for the HEFA is also costly. To decarbonize the aviation sector, companies such as Boeing are testing the technical suitability of high freezing point HEFA (HEFA+) aviation fuel in aircraft. HEFA+ is a synthetic hydrocarbon from bio feedstock, such as vegetable oil or waste fats.
  • Therefore, owing to the above points, the HEFA segment is expected to dominate the renewable aviation fuel market during the forecast period.

North America to Dominate the Market

  • North America is one of the largest markets for the aviation industry and renewable aviation fuel. Between 1978 and 2022, US airlines improved fuel efficiency by over 130%, which resulted in nearly 5 billion metric tons of carbon dioxide savings. According to the Airlines for America (A4A), the country's airlines operate approximately 28,000 flights daily in the pre-pandemic stage. Most airline companies in North America posted heavy financial losses in 2020 and 2021. However, airline traffic is expected to recover during the forecast period. Further, as crude oil prices are increasing rapidly, the demand for renewable aviation fuel is expected to grow during the forecast period.
  • The Bio-Energy Technologies Office (BETO) of the United States and the Department of Energy (DOE), supported by Energy Efficiency and Renewable Energy (EERE), are making efforts to expand the adoption of sustainable, domestically produced alternative fuels for transportation and aviation to stimulate the growth of the renewable fuel industry.
  • In North America, the primary policy incentive for renewable aviation fuel production is the US Renewable Fuel Standard (RFS), which credits refiners and fuel importers who blend renewable fuel into transportation fuel to meet Renewable Volume Obligation standards.
  • In January 2022, the Environmental Protection Agency (EPA) issued proposed volume requirements, under the RFS program, for cellulosic biofuel, advanced biofuel, and total renewable fuel. Under this proposal, the renewable fuel standard 2022 was set at 36 billion gallons, an increment of over 3 billion gallons over the previous year.
  • Moreover, The Departments of Transportation, Energy, and Agriculture developed a road map to guide their efforts to boost this fuel supply. The White House issued a "Grand Challenge" to expand sustainable jet fuel production to 3 billion gallons per year by 2030 to reduce aviation greenhouse gas emissions. It aims to create enough fuel by 2050 to meet 100% commercial jet fuel consumption. In March 2023, the U.S. government revised thr goals by funding USD 34.5 million as an opportunity to improve the science and infrastructure for converting waste into biofuels and help support the 2050 goal.
  • The existing framework of fuel policies in North America is expected to support hydro-processed esters and fatty acids (HEFA) fuel production in the future, thereby increasing the opportunities for HEFA fuel producers in the region.
  • Therefore, such factors are expected to boost the dominance of North America in the market during the forecast period.

Renewable Aviation Fuel Industry Overview

The renewable aviation fuel market is moderately fragmented. Some of the major players in the market (in no particular order) include TotaEnergies SE, Neste Oyj, Swedish Biofuels AB, Gevo Inc., and SG Preston Company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD million, till 2028
  • 4.3 Government Policies and Regulations
  • 4.4 Recent Trends and Developments
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Increased Government Regulations for Greenhouse Gas Emissions
      • 4.5.1.2 Encouraging Production and Consumption of Renewable Aviation Fuel
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 The High Costs of Renewable Aviation Fuel
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology
    • 5.1.1 Fischer-Tropsch (FT)
    • 5.1.2 Hydroprocessed Esters and Fatty Acids (HEFA)
    • 5.1.3 Synthesisized Iso-Paraffinic (SIP) and Alcohol-to-Jet (AJT)
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Commercial
    • 5.2.2 Defense
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States of America
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of the North America
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 China
      • 5.3.2.2 India
      • 5.3.2.3 Japan
      • 5.3.2.4 Rest of the Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 United Kingdom
      • 5.3.3.2 France
      • 5.3.3.3 Germany
      • 5.3.3.4 Rest of the Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of the South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Qatar
      • 5.3.5.4 Rest of the Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 TotalEnergies SE
    • 6.3.2 Neste Oyj
    • 6.3.3 Swedish Biofuels AB
    • 6.3.4 Red Rock Biofuels LLC
    • 6.3.5 Gevo Inc.
    • 6.3.6 Honeywell International Inc.
    • 6.3.7 Fulcrum BioEnergy Inc.
    • 6.3.8 SG Preston Company
    • 6.3.9 LanzaTech Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Demand from Emerging Regions like Southeast Asia
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