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ASEAN의 국내 택배 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

ASEAN Domestic Courier - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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ASEAN의 국내 택배 시장 규모는 2025년에 106억 8,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 149억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 2025년부터2030년까지 CAGR 6.96%로 성장할 것으로 예측됩니다.

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이 지역의 전자상거래 부문은 2017부터 2022년까지 CAGR 37%로 성장해 시장 성장을 견인하고 있습니다.

  • 전자상거래 산업에서는 국내 택배 서비스의 중요성이 높아지고 있습니다. 팬데믹은 지난 몇 년동안 쇼핑 행동에 극적인 변화를 가져왔고, 세계 쇼핑 과정을 온라인 쇼핑으로 전환했습니다. 2017년부터 2022년까지 이 지역의 전자상거래 부서는 CAGR 37.71%를 기록했습니다. 전자상거래 분야의 개발은 국내 택배 시장 성장에 기여할 것으로 기대됩니다. 게다가 인구동태, 부유층 증가, COVID-19 팬데믹으로부터의 급속한 탈각 등이 겹쳐 동남아시아의 고급 소매 시장이 성장하고 있기 때문에 국내 택배 수요가 증가하고 있습니다.
  • 2017년부터 2022년까지 의료기기 시장은 CAGR 6.52%를 기록했으며 2022년에는 100억 2,000만 달러에 달했습니다. 팬데믹은 또한 이 지역의 헬스케어 장비를 위한 속달 서비스 수요를 가속화했습니다. ASEAN의 의료기기용 국내 택배 서비스 성장은 헬스케어 서비스에 대한 수요 증가, 물류기술의 진보, 헬스케어 전자상거래 성장 등이 결합되어 온 것입니다. 그 결과, ASEAN의 국내 택배 시장은 예측 기간 동안 플러스 성장이 예상됩니다.

말레이시아 택배 서비스는 전자상거래로 급상승, 2027년까지 국내 CEP의 CAGR 14.44%로 전망

  • 말레이시아 전자상거래 분야의 융성은 현지 택배 서비스 업계를 크게 성장시켰고, 그 결과 이 시장에서 사업을 전개하는 100개 이상의 서비스 제공업체 간 경쟁이 격화되고 있습니다. 전자상거래의 사용자 보급률은 2027년까지 55%를 나타낼 것으로 예측되고 있기 때문에 국내 CEP 서비스량도 2023년부터 2027년까지 14.44%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상되고 있습니다. 그 결과, 택배 라이선스의 발행 수가 크게 증가하고, 증가하는 수요에 대응하기 위해 국내 CEP 서비스 제공업체의 수가 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 국내 CEP 분야는 주로 전자상거래에 의해 큰 성장을 이루고 있습니다. 2020년 전자상거래 분야는 전년 대비 57.76% 증가한 353억 4,000만 달러에 달했는데, 이는 주로 원격 업무와 정부의 사회적 거리 규제 때문입니다. 이 온라인 구매 동향은 2021년에도 견조했고, 전자상거래 산업은 전년 대비 58.43% 증가한 559억 9,000만 달러에 달했습니다. 전자상거래 산업의 강력한 성장은 예측 기간 동안 지속되며, 2025년에는 885억 4,000만 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

ASEAN의 국내 택배 시장 동향

각국 정부의 인프라 건설 프로젝트에 뒷받침된 ASEAN 국가에 대한 직접 투자 증가로 경제 성장 견인

  • 2024년 5월 일본 정부는 인도네시아 자카르타에 고속철도를 건설하기 위해 약 1,407억 엔(9억 달러)의 대출을 발표했습니다. 이 동서철도 프로젝트는 84.1km를 커버해 2026년부터 2031년까지 2기로 나누어 완성할 예정입니다. 이 새로운 철도선은 기차 및 신호 시스템에 일본 기술을 채택합니다. 이와 같은 대처에 의해 운송 및 보관 부문으로부터의 GDP 공헌이 기대됩니다.
  • 2024년 2월 운수부는 태국 인프라를 강화하기 위해 2025년 말까지 약 150개의 운송 프로젝트에 188억 3,000만 달러를 투자할 계획을 발표했습니다. 2024년에는 64개 프로젝트가 시작되었으며 31개 프로젝트(112억 3,000만 달러 상당)가 진행 중입니다. 2025년에는 57개의 신규 프로젝트가 계획되어 있으며, 그 총액은 75억 9,000만 달러에 이릅니다. 이러한 구상에는 18개의 고속도로 프로젝트, 9개의 철도 프로젝트, 지역 항만 개발 계획이 포함되며, 이들 모두는 미래의 운송 및 저장 부문의 GDP에 대한 기여를 강화하는 것을 목표로 합니다.

이란 이스라엘 분쟁과 우크라이나 러시아 전쟁이 ASEAN 국가에 미치는 영향은 연료 가격 상승과 공급망 혼란을 초래했습니다.

  • 인도네시아는 쉘과 셰브론이 최근 철수한 후 굴착과 탐사를 촉진하기 위해 2024년 석유 및 가스 부문 투자가 29% 증가한 것으로 평가했습니다. 화석연료 프로젝트에 대한 자금조달의 과제가 높아지는 가운데 인도네시아가 장기적인 생산량 감소에 대항하기 위해서는 이 추진이 필수적입니다. 에니, 엑손모빌, BP 등 외자계 기업은 2024년에 예정된 투자의 40%를 기여했습니다. 또한 2024년 초 석유 및 가스성은 이란과 이스라엘 분쟁으로 원유가격이 배럴당 100달러까지 상승할 수 있음에도 불구하고 주유소의 연료가격은 적어도 2024년 6월까지 안정된다고 발표했습니다.
  • 말레이시아의 디젤 가격은 2024년 6월 앙와르 이브라힘 총리가 수년간 연료 보조금 제도 개혁을 위해 노력한 일환으로 50% 이상 급등했습니다. 이 개혁은 보편적인 에너지 보조금을 폐지하고 원조를 가장 필요로 하는 사람들에게 집중함으로써 국가재정의 압박을 완화하는 것을 목적으로 하고 있었습니다. 이 움직임은 또한 보조금을 받은 경유가 이웃 국가들에 밀수되어 고가로 거래되는 문제에 대처할 목적도 있습니다.

ASEAN의 국내 택배 산업 개요

ASEAN의 국내 택배 시장은 중간 정도로 통합되어 있으며 DHL Group, J&T Express, Ninja Van, POS Malaysia Bhd, SF Express(KEX-SF)가 주요 5개사로 되어 있습니다(알파벳순).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약 및 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 서문

  • 조사 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 인구동태
  • 경제 활동별 GDP 분포
  • 경제 활동별 GDP 성장률
  • 인플레이션율
  • 경제성과 및 프로파일
    • 전자상거래 산업의 동향
    • 제조업의 동향
  • 운송 및 보관업의 GDP
  • 수출 동향
  • 수입 동향
  • 연료 가격
  • 물류 실적
  • 인프라
  • 규제 프레임워크
    • 인도네시아
    • 말레이시아
    • 필리핀
    • 태국
    • 베트남
  • 밸류체인 및 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 배송 속도별
    • 특급
    • 비특급
  • 출하 중량별
    • 중량물 출하
    • 경량물 출하
    • 중중량 출하
  • 최종 사용자 산업별
    • 전자상거래
    • 금융 서비스(BFSI)
    • 헬스케어
    • 제조업
    • 제1차 산업
    • 도매 및 소매업(오프라인)
    • 기타
  • 모델별
    • 기업간 거래(B2B)
    • 기업 대 소비자(B2C)
    • 소비자간 거래(C2C)
  • 국가별
    • 인도네시아
    • 말레이시아
    • 필리핀
    • 태국
    • 베트남
    • 기타 ASEAN 국가

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • BEST Inc.
    • City-Link Express
    • CJ Logistics Corporation
    • DHL Group
    • FedEx
    • J&T Express
    • JWD Group
    • Ninja Van
    • POS Malaysia Bhd
    • PT Pos Indonesia(Persero)
    • SF Express(KEX-SF)
    • SkyNet Worldwide Express
    • Thailand Post
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • Vietnam Posts and Telecommunications Group(including Vietnam Post Corporation)
    • ViettelPost

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
    • 기술의 진보
  • 정보원 및 참고문헌
  • 도표 목록
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
AJY 25.04.11

The ASEAN Domestic Courier Market size is estimated at 10.68 billion USD in 2025, and is expected to reach 14.95 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.96% during the forecast period (2025-2030).

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The e-commerce sector in the region grew at a CAGR of 37% during 2017-22, driving the growth of the market

  • Domestic courier services are becoming increasingly important in the e-commerce industry. The pandemic brought a drastic change in shopping behavior over the past years, shifting the shopping process worldwide toward online shopping. During 2017-2022, the e-commerce sector in the region registered a CAGR of 37.71%. The development of the e-commerce sector is expected to contribute to the growth of the domestic courier services market. Moreover, the demand for domestic couriers has been increasing as the luxury retail markets in Southeast Asia have been growing due to a combination of demographics, increasing wealth, and their rapid emergence from the COVID-19 pandemic.
  • During 2017-2022, the medical devices market recorded a CAGR of 6.52% and reached USD 10.02 billion in 2022. The pandemic has also accelerated the region's demand for express delivery services for healthcare equipment. The growth of domestic courier services for medical devices in ASEAN is driven by a combination of increasing demand for healthcare services, advancements in logistics technology, and the growth of healthcare e-commerce. As a result, the ASEAN domestic courier market is expected to grow positively during the forecast period.

Malaysia's courier services soar with e-commerce, expected 14.44% CAGR in domestic CEP by 2027

  • The flourishing e-commerce segment in Malaysia has driven significant growth in the local courier services industry, resulting in intense competition among more than 100 service providers operating in the market. As e-commerce user penetration is projected to reach 55% by 2027, the volume of domestic CEP services is also expected to register a CAGR of 14.44% from 2023 to 2027. Consequently, it is anticipated that there will be a substantial increase in the number of courier licenses issued and a rise in the number of domestic CEP service providers to meet the growing demand.
  • The domestic CEP segment has experienced significant growth primarily driven by e-commerce. In 2020, the e-commerce segment saw a YoY increase of 57.76%, reaching USD 35.34 billion, mainly due to remote working and government-imposed social distancing regulations. This trend of online buying remained strong in 2021, with the e-commerce industry growing by 58.43% YoY and reaching USD 55.99 billion. The strong growth in the e-commerce industry is expected to continue during the forecast period and reach USD 88.54 billion by 2025.

ASEAN Domestic Courier Market Trends

Rising FDI in ASEAN countries supported by infrastructure construction projects by country governments driving economic growth

  • In May 2024, the Japanese government announced a loan of about JPY140.7 billion (USD 900 million) to build a high-speed rail line in Jakarta, Indonesia. The East-West rail project will cover 84.1 km and be completed in two phases, starting in 2026 and finishing by 2031. The new rail line will feature Japanese technology for trains and signaling systems. Such initiatives are expected to boost GDP contribution from transport and storage sector.
  • In February 2024, the Transport Ministry announced plans to invest USD 18.83 billion in around 150 transport projects by the end of 2025 to enhance Thailand's infrastructure. In 2024, 64 projects will commence, with an additional 31 projects valued at USD 11.23 billion in the pipeline. For 2025, there are 57 new projects planned, totaling USD 7.59 billion. These initiatives include 18 motorway projects, 9 railway projects, and plans for regional port development, all aimed at bolstering the transport and storage sector's contribution to GDP in the future.

Impact of the Iran-Israel conflict and Ukraine-Russia war on ASEAN countries led to increased fuel prices and supply chain disruptions

  • Indonesia expects a 29% increase in oil and gas sector investments in 2024 to boost drilling and exploration after Shell and Chevron's recent exits. This push is vital for Indonesia to counter a long-term decline in output amid rising financing challenges for fossil fuel projects. Foreign companies like Eni, Exxon Mobil, and BP will contribute 40% of 2024's planned investments. Also, in early 2024, the Ministry of Oil and Gas announced that fuel prices at gas stations will stay stable until at least June 2024, despite the Iran-Israel conflict potentially raising oil prices to USD 100 per barrel.
  • Diesel prices in Malaysia surged by over 50% in June 2024 as part of Prime Minister Anwar Ibrahim's efforts to reform the country's long-standing fuel subsidy system. The restructuring aimed to alleviate pressure on national finances by eliminating universal energy subsidies and focusing assistance on those most in need. This move also aims to address issues like the smuggling of subsidized diesel to neighboring countries, where it fetches higher prices.

ASEAN Domestic Courier Industry Overview

The ASEAN Domestic Courier Market is moderately consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, J&T Express, Ninja Van, POS Malaysia Bhd and SF Express (KEX-SF) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Indonesia
    • 4.12.2 Malaysia
    • 4.12.3 Philippines
    • 4.12.4 Thailand
    • 4.12.5 Vietnam
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Speed Of Delivery
    • 5.1.1 Express
    • 5.1.2 Non-Express
  • 5.2 Shipment Weight
    • 5.2.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.2.2 Light Weight Shipments
    • 5.2.3 Medium Weight Shipments
  • 5.3 End User Industry
    • 5.3.1 E-Commerce
    • 5.3.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Manufacturing
    • 5.3.5 Primary Industry
    • 5.3.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Model
    • 5.4.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.4.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.4.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.5 Country
    • 5.5.1 Indonesia
    • 5.5.2 Malaysia
    • 5.5.3 Philippines
    • 5.5.4 Thailand
    • 5.5.5 Vietnam
    • 5.5.6 Rest of ASEAN

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BEST Inc.
    • 6.4.2 City-Link Express
    • 6.4.3 CJ Logistics Corporation
    • 6.4.4 DHL Group
    • 6.4.5 FedEx
    • 6.4.6 J&T Express
    • 6.4.7 JWD Group
    • 6.4.8 Ninja Van
    • 6.4.9 POS Malaysia Bhd
    • 6.4.10 PT Pos Indonesia (Persero)
    • 6.4.11 SF Express (KEX-SF)
    • 6.4.12 SkyNet Worldwide Express
    • 6.4.13 Thailand Post
    • 6.4.14 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.15 Vietnam Posts and Telecommunications Group (including Vietnam Post Corporation)
    • 6.4.16 ViettelPost

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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