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시멘트질 그라우트 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025년-2030년)

Cementitious Grout - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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시멘트질 그라우트 시장 규모는 2024년에 5억 8,260만 달러로 추정되고, 2030년에는 8억 2,422만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2024-2030년) CAGR은 5.95%를 나타낼 전망입니다.

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주택 수요 증가가 시멘트질 그라우트 수요를 견인

  • 주거 및 상업용 건설 부문의 수요 증가에 힘입어 시멘트질 그라우트의 전 세계 소비량은 2022년에 전년 대비 1.90% 증가했습니다. 이러한 성장세는 2023년에도 지속되어 5.29% 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 2023년에는 주거 부문이 시멘트질 그라우트 사용량의 약 38.07%를 차지하며 주요 소비처로 부상했습니다. 글로벌 도시화, 정부 대처, 해외 및 국내 투자 등의 요인이 주택 수요를 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 2030년까지 인도 인구의 40% 이상이 인도 도시에 거주할 것으로 예상되어 약 2,500만 채의 저렴한 주택에 대한 추가 수요가 발생할 것으로 예상됩니다. 이에 따라 이 부문의 글로벌 시멘트질 그라우트 시장은 2023년에 비해 2030년에 9,035만 달러 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 산업 및 기관 부문은 예측 기간 동안 6.75 %의 가장 높은 CAGR을 기록하며 시멘트질 그라우트의 가장 빠르게 성장하는 소비자가 될 것으로 예상됩니다. 새로운 산업 건물에 대한 투자가 산업 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 미국의 신규 산업용 건물에 대한 건설 지출은 2026년까지 475억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 창고 공간의 증가로 인해 전 세계 산업용 신규 연면적은 2023년에 비해 2030년에 3.09% 증가할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 인도의 창고 공간은 2030년까지 약 5억 평방피트에 달할 것으로 예상됩니다. 이에 따라 이 부문의 글로벌 시멘트질 그라우트 시장 규모는 2023년 1억 1,400만 달러에서 2030년 1억 8,100만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양 지역이 시멘트질 그라우트 시장의 성장을 주도할 것으로 예상

  • 시멘트질 그라우트에 대한 전 세계 수요는 2022년에 2021년 대비 980만 달러 증가했습니다. 그 해에 가장 높은 수요 증가율을 보인 지역은 유럽으로, 주로 이탈리아에서 전년 대비 20% 가까이 성장한 것으로 나타났습니다. 북미는 2022년에 비해 2023년에 약 6.36% 증가하여 전 세계 수요 성장률 측면에서 유럽을 추월할 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양은 2022년 전 세계 수요의 32%를 차지한 중국 덕분에 세계 최대의 시멘트질 그라우트 소비 지역으로 부상했습니다. 이 지역 시장의 다른 주요 국가로는 일본과 인도가 있으며, 2022년 이 지역 전체 수요의 약 18%를 차지할 것으로 예상됩니다. 일본은 예측 기간 동안 7.83%의 연평균 성장률을 기록하며 이 지역에서 가장 높은 수요 증가율을 보일 것으로 예상됩니다.
  • 유럽은 세계에서 두 번째로 큰 시멘트질 그라우트 소비국입니다. 독일, 프랑스, 영국은 이 지역에서 시멘트질 그라우트 시장에서 가장 중요한 국가입니다. 이들은 2022년 유럽 전체 수요의 40%를 차지할 것으로 예상됩니다. 주거 및 상업용 최종 사용 부문이 이 지역 수요의 60% 이상을 소비합니다. 이탈리아의 수요는 예측 기간 동안 5.96%의 연평균 성장률을 기록하며 이 지역에서 가장 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 산업 및 기관 및 상업 부문으로 인해 시멘트질 그라우트 수요에 대한 성장률이 세계에서 가장 높은 일본, 중국 및 한국과 같은 국가의 존재로 인해 아시아태평양은 시멘트질 그라우트 수요에서 가장 빠른 성장을 기록 할 것으로 예상됩니다. 이 지역은 예측 기간(2023-2030년) 동안 7%의 연평균 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다.

세계의 시멘트질 그라우트 시장 동향

아시아태평양 지역의 대규모 오피스 빌딩 프로젝트 급증으로 전 세계 상업용 건축 연면적 증가 전망

  • 2022년 전 세계 상업용 건축물의 신규 연면적은 전년 대비 0.15%의 소폭 성장을 기록했습니다. 유럽은 2030년 탄소 배출량 목표를 달성하기 위해 에너지 효율이 높은 오피스 빌딩을 추진하면서 12.70%의 큰 폭의 증가율을 기록해 눈에 띄었습니다. 직원들이 사무실로 복귀하면서 임대 결정을 재개한 유럽 기업들은 2022년에 450만 평방피트의 신규 오피스 공간 건설에 박차를 가했습니다. 이러한 모멘텀은 2023년에도 지속될 것으로 예상되며, 전 세계적으로 4.26%의 성장률이 예상됩니다.
  • 코로나19 팬데믹으로 인해 인력과 자재 부족이 발생하면서 상업용 건설 프로젝트가 취소되거나 지연되었습니다. 그러나 봉쇄 조치가 완화되고 건설 활동이 재개되면서 2021년 전 세계 상업용 신축 연면적은 11.11% 증가했으며, 아시아태평양 지역이 20.98%의 성장률로 선두를 차지했습니다.
  • 향후 전 세계 상업용 신축 연면적은 4.56%의 연평균 성장률을 달성할 것으로 전망됩니다. 아시아 태평양 지역은 5.16%의 연평균 성장률로 다른 지역을 앞설 것으로 예상됩니다. 이러한 성장은 중국, 인도, 한국, 일본에서 상업용 건설 프로젝트가 급증한 데 힘입은 결과입니다. 특히 베이징, 상하이, 홍콩, 타이베이와 같은 중국의 주요 도시에서는 A등급 오피스 공간 건설이 증가할 것으로 예상됩니다.또한 인도에서는 2023년부터 2025년에 걸쳐 상위 7개 도시에서 약 2,325만 평방피트에 이르는 약 60개의 쇼핑몰이 오픈할 예정입니다. 아시아태평양 전역의 이러한 노력을 합산하면 2030년까지 상업용 건축물의 신규 바닥면적은 2022년 대비 15억 6,000만 평방피트 증가할 것으로 예상됩니다.

남미는 전 세계 주거 부문을 활성화하기 위한 정부의 저렴한 주택 공급 계획에 대한 투자 증가로 인해 주거용 건축이 가장 빠르게 성장할 것으로 예상

  • 2022년 세계 주택건축의 신규 바닥면적은 2021년 대비 약 2억 8,900만 평방피트 감소했습니다. 이는 토지, 노동력 부족, 지속 불가능한 높은 건축 자재 가격 등으로 인해 발생한 주택 위기의 원인으로 볼 수 있습니다. 이러한 위기는 아시아 태평양 지역에 심각한 영향을 미쳤으며, 2021년 대비 2022년 신규 연면적이 5.39% 감소했습니다. 그러나 2023년에는 2030년까지 30억 명을 수용할 수 있는 저렴한 신규 주택 건설에 자금을 지원할 수 있는 정부 투자로 인해 전 세계 신규 연면적이 2022년에 비해 3.31% 증가할 것으로 예상됨에 따라 보다 긍정적인 전망이 예상됩니다.
  • 코로나19 팬데믹으로 인한 경기 침체로 많은 주택 건설 프로젝트가 취소되거나 지연되면서 2020년 전 세계 신규 연면적은 2019년에 비해 4.79% 감소했습니다. 2021년에는 제한이 해제되고 주택 프로젝트에 대한 억눌린 수요가 풀리면서 2020년 대비 11.22% 증가했으며, 유럽이 18.28%로 가장 높은 성장률을 보였고 남미가 2020년 대비 2021년 17.36% 증가하며 그 뒤를 이었습니다.
  • 전 세계 주거용 신축 연면적은 예측 기간 동안 3.81%의 연평균 성장률을 기록할 것으로 예상되며, 남미는 4.05%의 가장 빠른 연평균 성장률로 발전할 것으로 예측됩니다. 2023년에 발표된 브라질의 Minha Casa Minha Vida와 같은 제도와 대처는 몇 가지 규제 변경과 함께 발표되며, 정부는 저소득 가구에 저렴한 주택을 제공하기 위해 19억 8,000만 달러의 투자를 계획하고 있으며, 마찬가지로 2023년에 발표된 칠레의 FOGA는 가족에게 모기지를 제공하는 것을 목표로 하며, 새로운 주택의 건설을 촉진합니다.

시멘트질 그라우트 산업 개요

시멘트질 그라우트 시장은 세분화되어 있어 주요 5개사에서 33.05%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. MAPEI SpA, MBCC Group, RPM International Inc., Saint-Gobain and Sika AG.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 지원

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 최종 용도 분야의 동향
    • 상업용
    • 산업 및 기관
    • 인프라
    • 주거용
  • 주요 인프라 프로젝트(현재 및 발표 예정)
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화 : 시장 규모, 성장 전망 분석(-2030년)

  • 최종 용도 섹터
    • 상업용
    • 산업 및 기관
    • 인프라
    • 주거용
  • 지역
    • 아시아태평양
      • 국가별
      • 호주
      • 중국
      • 인도
      • 인도네시아
      • 일본
      • 말레이시아
      • 한국
      • 태국
      • 베트남
      • 기타 아시아태평양
    • 유럽
      • 국가별
      • 프랑스
      • 독일
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 스페인
      • 영국
      • 기타 유럽
    • 중동 및 아프리카
      • 국가별
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 북미
      • 국가별
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 미국
    • 남미
      • 국가별
      • 아르헨티나
      • 브라질
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Ardex Group
    • Arkema
    • Don Construction Products Ltd.
    • Five Star Products, Inc.
    • LATICRETE International, Inc.
    • MAPEI SpA
    • MBCC Group
    • RPM International Inc.
    • Saint-Gobain
    • Sika AG

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크(산업 매력도 분석)
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 출처 및 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
HBR 25.04.15

The Cementitious Grout Market size is estimated at 582.60 million USD in 2024, and is expected to reach 824.22 million USD by 2030, growing at a CAGR of 5.95% during the forecast period (2024-2030).

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Rise in demand for housing units to drive the demand for cementitious grout

  • The global consumption of cementitious grout, driven by rising demand from the residential and commercial construction sectors, grew by 1.90% in value in 2022 compared to the previous year. This growth trajectory was expected to continue in 2023, with a projected increase of 5.29%.
  • In 2023, the residential sector emerged as the dominant consumer, accounting for approximately 38.07% of cementitious grout usage. Factors such as global urbanization, government initiatives, and both foreign and domestic investments are fueling the demand for housing. For instance, by 2030, more than 40% of the Indian population is expected to live in urban India, creating a demand for around 25 million additional affordable housing units. As a result, the global cementitious grout for the sector is projected to increase by USD 90.35 million in 2030 compared to 2023.
  • The industrial and institutional sector is expected to be the fastest-growing consumer of cementitious grout, recording the highest CAGR of 6.75% during the forecast period. Investments in new industrial buildings are expected to boost industrial growth. For instance, construction spending in new industrial buildings in the United States is projected to reach USD 47.59 billion by 2026. The industrial new floor area across the globe is projected to increase by 3.09% in 2030 over 2023, owing to an increase in warehousing space. For instance, the Indian warehousing space is likely to reach around 500 million sq. ft by 2030. As a result, the global cementitious grout for the sector is projected to reach USD 181 million in 2030 from USD 114 million in 2023.

Asia-Pacific is expected to lead the growth of the cementitious grout market

  • The global demand for cementitious grout grew by USD 9.8 million in 2022 over 2021. The highest increase in demand in that year was observed in Europe, primarily because of Italy, where a growth of nearly 20% occurred over the previous year. North America was expected to overtake Europe in terms of global demand growth by a nearly 6.36% increase in 2023 compared to 2022.
  • Asia-Pacific is the world's largest consumer of cementitious grout, primarily owing to China, which accounted for 32% of the global demand in 2022. Other significant countries for the market in the region are Japan and India, collectively accounting for nearly 18% of the total demand in the region in 2022. Japan is poised to witness the highest growth in demand in the region, recording a CAGR of 7.83% during the forecast period.
  • Europe is the second-largest consumer of cementitious grout in the world. Germany, France, and the United Kingdom are the most significant countries for the cementitious grout market in the region. Together, they held a share of 40% of the total demand in Europe in 2022. The residential and commercial end-use sectors consume more than 60% of the demand in the region. The demand in Italy is poised to grow the fastest in the region, recording a CAGR of 5.96% during the forecast period.
  • Owing to the presence of countries like Japan, China, and South Korea, which have the highest growth rates in the world for the demand for cementitious grout due to their industrial & institutional and commercial sectors, Asia-Pacific is projected to record the fastest growth in demand for cementitious grout. The region is expected to record a CAGR of 7% during the forecast period (2023-2030).

Global Cementitious Grout Market Trends

Asia-Pacific's surge in large-scale office building projects is set to elevate the global floor area dedicated to commercial construction

  • In 2022, the global new floor area for commercial construction witnessed a modest growth of 0.15% from the previous year. Europe stood out with a significant surge of 12.70%, driven by a push for high-energy-efficient office buildings to align with its 2030 carbon emission targets. As employees returned to offices, European companies, resuming lease decisions, spurred the construction of 4.5 million square feet of new office space in 2022. This momentum is poised to persist in 2023, with a projected global growth rate of 4.26%.
  • The COVID-19 pandemic caused labor and material shortages, leading to cancellations and delays in commercial construction projects. However, as lockdowns eased and construction activities resumed, the global new floor area for commercial construction surged by 11.11% in 2021, with Asia-Pacific taking the lead with a growth rate of 20.98%.
  • Looking ahead, the global new floor area for commercial construction is set to achieve a CAGR of 4.56%. Asia-Pacific is anticipated to outpace other regions, with a projected CAGR of 5.16%. This growth is fueled by a flurry of commercial construction projects in China, India, South Korea, and Japan. Notably, major Chinese cities like Beijing, Shanghai, Hong Kong, and Taipei are gearing up for an uptick in Grade A office space construction. Additionally, India is set to witness the opening of approximately 60 shopping malls, spanning 23.25 million square feet, in its top seven cities between 2023 and 2025. Collectively, these endeavors across Asia-Pacific are expected to add a staggering 1.56 billion square feet to the new floor area for commercial construction by 2030, compared to 2022.

South America's estimated fastest growth in residential constructions due to increasing government investments in schemes for affordable housing to boost the global residential sector

  • In 2022, the global new floor area for residential construction declined by around 289 million square feet compared to 2021. This can be attributed to the housing crisis generated due to the shortage of land, labor, and unsustainably high construction materials prices. This crisis severely impacted Asia-Pacific, where the new floor area declined 5.39% in 2022 compared to 2021. However, a more positive outlook is expected in 2023 as the global new floor area is predicted to grow by 3.31% compared to 2022, owing to government investments that can finance the construction of new affordable homes capable of accommodating 3 billion people by 2030.
  • The COVID-19 pandemic caused an economic slowdown, due to which many residential construction projects got canceled or delayed, and the global new floor area declined by 4.79% in 2020 compared to 2019. As the restrictions were lifted in 2021 and pent-up demand for housing projects was released, new floor area grew 11.22% compared to 2020, with Europe having the highest growth of 18.28%, followed by South America, which rose 17.36% in 2021 compared to 2020.
  • The global new floor area for residential construction is expected to register a CAGR of 3.81% during the forecast period, with South America predicted to develop at the fastest CAGR of 4.05%. Schemes and initiatives like the Minha Casa Minha Vida in Brazil announced in 2023 with a few regulatory changes, for which the government plans an investment of USD 1.98 billion to provide affordable housing units for low-income families, and the FOGAES in Chile also publicized in 2023, with an initial investment of USD 50 million, are aimed at providing mortgage loans to families for affordable housing and will encourage the construction of new residential units.

Cementitious Grout Industry Overview

The Cementitious Grout Market is fragmented, with the top five companies occupying 33.05%. The major players in this market are MAPEI S.p.A., MBCC Group, RPM International Inc., Saint-Gobain and Sika AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End Use Sector Trends
    • 4.1.1 Commercial
    • 4.1.2 Industrial and Institutional
    • 4.1.3 Infrastructure
    • 4.1.4 Residential
  • 4.2 Major Infrastructure Projects (current And Announced)
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size, forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects.)

  • 5.1 End Use Sector
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Industrial and Institutional
    • 5.1.3 Infrastructure
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 Australia
      • 5.2.1.1.2 China
      • 5.2.1.1.3 India
      • 5.2.1.1.4 Indonesia
      • 5.2.1.1.5 Japan
      • 5.2.1.1.6 Malaysia
      • 5.2.1.1.7 South Korea
      • 5.2.1.1.8 Thailand
      • 5.2.1.1.9 Vietnam
      • 5.2.1.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 France
      • 5.2.2.1.2 Germany
      • 5.2.2.1.3 Italy
      • 5.2.2.1.4 Russia
      • 5.2.2.1.5 Spain
      • 5.2.2.1.6 United Kingdom
      • 5.2.2.1.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Middle East and Africa
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.2.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.2.3.1.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Canada
      • 5.2.4.1.2 Mexico
      • 5.2.4.1.3 United States
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 By Country
      • 5.2.5.1.1 Argentina
      • 5.2.5.1.2 Brazil
      • 5.2.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ardex Group
    • 6.4.2 Arkema
    • 6.4.3 Don Construction Products Ltd.
    • 6.4.4 Five Star Products, Inc.
    • 6.4.5 LATICRETE International, Inc.
    • 6.4.6 MAPEI S.p.A.
    • 6.4.7 MBCC Group
    • 6.4.8 RPM International Inc.
    • 6.4.9 Saint-Gobain
    • 6.4.10 Sika AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONCRETE, MORTARS AND CONSTRUCTION CHEMICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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