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소매업 빅데이터 분석 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Big Data Analytics in Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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소매업 빅데이터 분석 시장 규모는 2025년에 105억 4,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 223억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년) CAGR은 16.24%를 보일 전망입니다.

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시장의 성장을 이끄는 주요 요인으로는 진화하는 기술, 자산, 엔지니어링 중심의 가치 사슬, 인더스트리 4.0이 주도하는 빠른 산업 자동화가 있습니다. 시장 규모 추정치는 반도체, 항공우주, 자동차 등 다양한 최종 사용자에게 제조 솔루션에서 빅데이터 분석을 제공함으로써 시장 공급업체가 창출한 수익을 반영합니다.

주요 하이라이트

  • 산업 제조업체는 복잡한 생산 공정, 공급망의 기업 간 관계, 오류를 방지해야 한다는 끊임없는 압박을 해결해야 합니다. 따라서 제조업체는 비용을 절감하고 제품의 품질을 개선하며 효율성을 높일 수 있도록 데이터 소스를 확장해야 합니다. 빅데이터 분석을 사용하는 기업은 주요 프로세스를 개선하고, 병목 현상을 제거하고, 수요를 예측하고, 잠재적인 장애와 지연을 예측할 수 있습니다.
  • 커넥티드 디바이스와 센서의 광범위한 사용과 M2M 통신의 활성화로 인해 제조 업계에서 생성되는 데이터가 크게 증가했습니다. 이러한 데이터 포인트는 재료가 한 공정 사이클을 통과하는 데 걸리는 시간을 자세히 설명하는 지표부터 자동차 산업의 재료 응력 능력 계산과 같은 보다 복잡한 데이터까지 다양한 유형이 있을 수 있습니다.
  • 세계의 제조업체들이 석유 및 가스, 자동차, 식음료, 정유, 플라스틱, 화학 등의 산업 전반에 걸쳐 제조 분야에서 빅데이터 분석을 통합함으로써 얻을 수 있는 이점을 확인하면서 제조 분야에서의 빅데이터 활용이 증가하고 있습니다. 제조 회사들은 제품과 장치를 높은 정밀도와 정확도로 제조하기 위해 빅데이터 분석 솔루션을 점점 더 많이 채택하고 있습니다. 예를 들어 제트 엔진, 기관차, 터빈, 의료용 영상 장비 제조업체로 잘 알려진 GE는 이러한 장비에서 생성되는 방대한 데이터를 바탕으로 스마트 커넥티드 버전의 장비를 개발하고 있습니다.
  • 시장의 성장을 저해하는 요인 중 하나는 분석을 위해 비정형 데이터를 효과적으로 처리할 수 있는 디지털 기술과 인식이 부족하다는 점입니다. 빅 데이터 보안 문제는 산업 제조업체의 시장 도입을 제한하는 또 다른 주요 요인입니다.
  • COVID-19의 대유행은 여러 비즈니스에 혼란을 가져왔지만, 여러 부문에서 디지털화로의 전환을 가속화했습니다. 디지털 기술 도입이 늦어진 몇몇 지역에서는 다양한 부문에서 제조업체의 행동이 영구적으로 변화했을 수 있습니다.

소매업 빅데이터 분석 시장 동향

가장 빠르게 성장하는 최종 사용자가 될 자동차 산업

  • 전 세계 자동차 산업은 다양한 모델과 연료 유형, 중고차 가치의 변동, 공급망 문제 등으로 인해 OEM이 미래 가치를 예측하고 총소유비용을 파악하는 데 어려움을 겪는 등 변화를 겪고 있습니다. 업계 공급업체는 빅데이터, 분석 및 인사이트를 활용하여 OEM이 변화하는 업계의 요구에 적응할 수 있도록 지원하는 솔루션을 개발할 수 있습니다.
  • 자동차 업계는 빅데이터 분석을 통해 ERP 시스템에서 데이터를 수집하고 비즈니스의 여러 기능 단위와 공급망 구성원의 정보를 결합할 수 있습니다. 네트워크 시스템인 산업용 IoT와 M2M 통신의 등장으로 자동차 산업은 인더스트리 4.0을 향해 나아가고 있으며, M2M/IoT 연결은 네트워크 통신을 통해 다양한 장치가 데이터를 공유하고 사람의 개입 없이도 자동 작업을 수행할 수 있게 해줍니다.
  • RFID, 센서, 바코드 리더기, 로봇은 이제 업계 제조 현장의 표준이 되었습니다. 이러한 디바이스는 데이터 생성 지점을 기하급수적으로 증가시켰습니다.
  • 자동차 산업은 조립 불량 및 재고 과잉과 관련된 비용을 줄이기 위해 더욱 데이터 중심적인 산업으로 진화하고 있습니다. 이제 조립 라인의 유지보수를 보다 정확하게 계획할 수 있게 되었습니다. 이 모든 것은 업계에 예측 분석이 도입되었기 때문에 가능했습니다.

가장 높은 성장세를 보이는 북미 지역

  • Industry 4.0에 힘입어 미국은 빅데이터 분석 산업에서 혁신을 거듭하며 글로벌 시장에서의 입지를 공고히 하고 있습니다. 스마트 기술의 시장 수용은 국가 경제에도 직접적인 영향을 미치고 있습니다.
  • 미국은 빅데이터 분석을 위한 솔루션을 제공하는 벤더들에게 상당한 시장입니다. 공장 자동화의 조기 도입으로 인해 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 또한 이 시장에서 연구된 모든 주요 공급업체는 미국에 기반을 두고 있습니다. 미국은 공급망 전반에 걸쳐 다양한 제조 시스템과 데이터를 통합하면서 대규모 생산에 데이터를 사용하는 4차 산업혁명을 목전에 두고 있습니다. 이는 미국의 첨단 시스템 도입을 촉진하고 있습니다.
  • 또한, 이 나라의 자동차 부문에서 빅데이터가 성장하는 주요 원동력은 기술 제공업체의 존재감입니다. 이러한 업체들은 파트너십 체결, 인수합병, 혁신적인 솔루션 제공을 통해 지역 및 글로벌 경쟁 환경에서 살아남기 위해 노력하고 있습니다.
  • 자동차 산업은 산업 자동화 시스템의 가장 큰 소비자 중 하나입니다. 캐나다에는 도요타, 쉐보레, 혼다, 포드에서 운영하는 8개의 대형 제조 공장이 있습니다. 또한 캐나다에는 자동차 산업의 요구 사항을 충족하는 부품을 생산하는 700개의 제조업체가 있습니다. 자동차 산업은 이 지역에서 제조업에 가장 크게 기여하는 산업으로, 연구 대상 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

소매업 빅데이터 분석 시장 개요

제조 시장의 빅데이터 분석은 반통합형입니다. 오픈 소스 도구의 가용성과 함께 빅 데이터 분석 기술의 기능이 크게 확장됨에 따라 기업은 다른 플레이어와 경쟁하고 비용을 증가시키고 업계 수익성을 약화시키는 환경에서 향상된 제품 성능을 너무 많이 제공하도록 유혹 할 수 있습니다. 주요 기업으로는 Alteryx Inc., IBM Corporation, Knime AG, Microsoft Corporation, Qliktech International AB 등이 있습니다.

  • 2023년 12월 Knime AG는 KNIME Analytics Platform 5.2를 발표했습니다. 새로운 버전은 사용자 인터페이스 개선, 보다 스마트하고 투명한 인공지능 어시스턴트, AI를 통한 스크립팅 경험의 현대화를 특징으로 합니다.
  • 2023년 6월 Moodys Corporation과 Microsoft는 금융 서비스를 위한 차세대 데이터, 분석, 조사, 협업 및 위험 솔루션을 제공하기 위한 파트너십을 발표했습니다. 이 파트너십은 Microsoft의 AI와 무디스의 독점 데이터, 분석, 연구를 통해 기업 인텔리전스 및 위험 평가에 대한 인사이트를 강화하는 혁신적인 제품을 개발할 것입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 업계 밸류체인 분석
  • COVID-19의 업계에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 진화하는 기술, 자산, 엔지니어링 지향의 밸류체인
    • Industry 4.0에 의한 급속한 산업 자동화
  • 시장 성장 억제요인
    • 인식 부족 및 보안 문제
  • 시장 기회
    • 예측 분석 도구의 사용 증가
    • IIoT 채택 증가

제6장 시장 세분화

  • 최종 사용자 산업별
    • 반도체
    • 항공우주
    • 자동차
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 용도별
    • 상태 모니터링
    • 품질 관리
    • 재고 관리
    • 기타 용도
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Alteryx Inc.
    • IBM Corporation
    • Knime AG
    • Microsoft Corporation
    • Qliktech International AB
    • Oracle Corporation
    • Altair Engineering Inc.(RapidMiner Inc.)
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Tibco Software Inc.(Cloud Software Group)
    • NEC Corporation
    • Fujitsu Ltd
    • Toshiba Digital Solutions Corporation

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

HBR 25.04.04

The Big Data Analytics in Retail Market size is estimated at USD 10.54 billion in 2025, and is expected to reach USD 22.37 billion by 2030, at a CAGR of 16.24% during the forecast period (2025-2030).

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The primary factors driving the market's growth include evolving technology, assets, engineering-oriented value chains, and rapid industrial automation led by Industry 4.0. The market sizing estimates reflect the revenue generated by the market vendors by offering big data analytics in manufacturing solutions to various end-users, such as semiconductors, aerospace, and automotive.

Key Highlights

  • Complex production processes, cross-company relationships in the supply chain, and constant pressure to avoid errors must be addressed by industrial manufacturers. Therefore, manufacturers need to expand their data sources so that costs can be reduced, the quality of products can be improved, and efficiency is increased. Companies using big data analytics improve key processes, eliminate bottlenecks, predict demand, and anticipate potential failures and delays.
  • With the widespread use of connected devices and sensors, along with the enabling of M2M communication, there has been a significant increase in the data generated in the manufacturing industry. These data points can be of different types, from a metric detailing the time a material takes to pass through one process cycle to a more complex one, such as calculating the material stress capability in the automotive industry.
  • Big data in manufacturing is increasing as manufacturers across the globe are seeing the benefits of integrating big data analytics in manufacturing across industries like oil and gas, automotive, food and beverages, refineries, plastics, and chemicals. Manufacturing companies are increasingly adopting big data analytics solutions to manufacture products and devices with high precision and accuracy. For instance, GE, known as the manufacturer of jet engines, locomotives, turbines, and medical imaging equipment, also develops smart, connected versions of the equipment in the massive data they generate.
  • One of the factors hindering the growth of the market studied is the lack of digital skills and awareness to handle the unstructured data effectively for analysis. Big data security concerns are another major factor restraining the market adoption of industrial manufacturers.
  • The COVID-19 pandemic disrupted several businesses but accelerated the shift to digitization in several sectors. In several regions that have been lagging in adopting digital technologies, manufacturers' behavior in various sectors may have been permanently changed.

Big Data Analytics in Retail Market Trends

Automotive Industry to be the Fastest Growing End User

  • The global automobile industry is undergoing a transformation that includes an ever-increasing array of models and fuel types, fluctuations in used car values, and supply chain challenges that hinder OEMs in projecting future value and understanding the total cost of ownership. By leveraging big data, analytics, and insights, industry vendors can create a solution that helps OEMs adapt to the changing industry demands.
  • Big data analytics allows the automobile industry to collect data from ERP systems and combine information from multiple functional units of the business and the supply chain members. With the emergence of industry IoT, a networked system, and M2M communication, the automotive industry is positioning itself towards Industry 4.0, Where M2M/IoT connections are networked communications that allow different devices to share data and carry out automatic tasks without the need for human interaction.
  • RFIDs, sensors, barcode readers, and robots are now standard in the industry's manufacturing floor. These devices have increased the data generation points exponentially.
  • The automotive industry is now evolving into a more data-driven industry to reduce the costs associated with faulty assembly and over-inventory stockings. It can now plan the maintenance of the assembly lines more accurately. It has all been possible due to the adoption of predictive analytics in the industry.

North America to Witness Highest Growth

  • Fueled by Industry 4.0, the United States continues to innovate and consolidate its position in the global market in the big data analytics industry. The embracing of smart technologies in the market has also directly impacted the national economy.
  • The United States is a substantial market for vendors offering solutions for big data analytics. It is expected to grow significantly over the forecast period, owing to the early adoption of factory automation. Moreover, all the major vendors studied in the market are US-based. The United States is on the verge of the fourth industrial revolution, where data is used in large-scale production while integrating data with various manufacturing systems throughout the supply chain. This is fueling the country's adoption of the advanced system.
  • Moreover, the major driver for the growth of big data in the country's automotive sector is the significant presence of technology providers. These players focus on entering into partnerships, merger acquisitions, and innovative solutions offerings to stay in the regional and globally competitive landscape.
  • The automotive industry is one of the largest consumers of industrial automation systems. Canada has eight large manufacturing plants operated by Toyota, Chevrolet, Honda, and Ford. Moreover, the country has 700 manufacturers that create parts that meet the automotive industry's requirements. The automotive industry is the most significant in this region as it contributes the most to the manufacturing sector, and it is expected to impact the market studied positively.

Big Data Analytics in Retail Market Overview

Big data analytics in the manufacturing market is semi-consolidated. The huge expansion of capabilities in big data analytics technology, with the availability of open-source tools, may tempt companies to compete with other players and give away too much of their improved product performance in an environment that escalates costs and erodes industry profitability. Some of the major players include Alteryx Inc., IBM Corporation, Knime AG, Microsoft Corporation, and Qliktech International AB.

  • In December 2023, Knime AG announced that KNIME Analytics Platform 5.2. is now available. The new version features user interface improvements, a smarter and more transparent Artificial Intelligence assistant, and a modernized scripting experience with AI.
  • In June 2023, Moody's Corporation and Microsoft announced a partnership to deliver next-generation data, analytics, research, collaboration, and risk solutions for financial services. The partnership would create innovative products to enhance insights into corporate intelligence and risk assessment with the help of Microsoft's AI and Moody's proprietary data, analytics, and research.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Competitive Rivalry within the Industry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Evolving Technology, Asset, and Engineering-oriented Value Chain
    • 5.1.2 Rapid Industrial Automation led by Industry 4.0
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Security Concerns
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Increasing Use of Predictive Analytics Tools
    • 5.3.2 Increasing Adoption of IIoT

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 Semiconductor
    • 6.1.2 Aerospace
    • 6.1.3 Automotive
    • 6.1.4 Other End-user Industries
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Condition Monitoring
    • 6.2.2 Quality Management
    • 6.2.3 Inventory Management
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of the Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Rest of the Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Alteryx Inc.
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Knime AG
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Qliktech International AB
    • 7.1.6 Oracle Corporation
    • 7.1.7 Altair Engineering Inc. (RapidMiner Inc.)
    • 7.1.8 SAP SE
    • 7.1.9 SAS Institute Inc.
    • 7.1.10 Tibco Software Inc.(Cloud Software Group)
    • 7.1.11 NEC Corporation
    • 7.1.12 Fujitsu Ltd
    • 7.1.13 Toshiba Digital Solutions Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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