시장보고서
상품코드
1686183

민간 항공기용 기내 엔터테인먼트 시스템 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

민간 항공기용 기내 엔터테인먼트 시스템 시장 규모는 2025년에 9억 1,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 2030년에는 12억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 6.66%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System-Market-IMG1

협동체 항공기 수요 증가와 승객의 종합적인 여행 체험을 중시하는 항공사에 의해 세계적으로 기내 엔터테인먼트(IEF) 수요가 촉진될 전망

  • 민간 항공기용 기내 엔터테인먼트는 기내 인테리어의 필수적인 구성요소이며, 최근 승객의 비행 체험 전체를 결정하는 데 있어서 점점 중요한 역할을 하고 있습니다. 기내 엔터테인먼트 시스템(IFE)에 대한 수요는 전 세계 다양한 항공사에서 조달하는 신규 항공기에 의해 주도되고 있습니다. 2017-2022년 동안 전 세계 다양한 항공사에서 총 6,451대의 항공기를 신규로 인도했습니다. 협동체 항공기 부문이 2017-2022년 동안 배송 건수의 83%를 차지하며 배송 건수의 대부분을 차지했습니다. 협동체 항공기와 광동체 항공기를 포함한 여객기 카테고리 전체에서는 2022년에는 2021년 대비 23%의 성장이 보였습니다.
  • 국내 항공 수요가 증가함에 따라 협동체 항공기 시장은 광동체 항공기보다 빨리 회복될 것으로 예상됩니다.
  • 2023년부터 2030년까지 약 13,812대의 항공기가 납입될 전망입니다.

항공기 갱신 계획의 일환으로 세계적으로 다양한 항공사의 거대한 항공기 주문이 증가하고 있으며 항공사가 승객의 여행 경험을 개선하는 데 주력하고 있는 것이 민간 항공기용 기내 엔터테인먼트 시스템 시장 수요를 촉진하고 있습니다.

  • 항공사의 경우 고객 경험은 항상 최우선 과제입니다.여객은 여행할 때마다 긍정적인 경험을 해야 합니다.
  • 항공기의 IFE에 대한 수요는 세계의 다양한 항공사가 발주하고 있는 다양한 항공기에 의해 견인되고 있습니다. 유나이티드 항공은 737 MAX 100대를 구매할 계획입니다. 2023년 2월, 에어인디아는 B737 MAX 190대, A320neo 140대, A321neo 70대, A350 34대, 777X 10대, 787-9 20대 등 464대의 항공기를 주문했습니다. 이 모든 항공기에는 전용 IFE 시스템이 장착되고 있습니다. 대규모 항공기 수주잔고 또한 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다. 2023년 8월 말까지 에어버스는 7,967대의 수주잔고를 보유했으며, 이 중 85%가 A320ceo/neo 계열의 협동체 항공기였습니다. 보잉은 5,579대의 항공기 수주잔고를 보고했으며, 이 중 78%가 737 MAX 협동체 제트기였습니다.
  • 2023년부터 2030년까지 약 13,812대가 납품될 예정입니다.

세계의 민간 항공기용 기내 엔터테인먼트 시스템 시장 동향

아프리카 국가의 항공 수요 증가가 새로운 항공기 납품 수요를 촉진

  • 항공 여객 수송량 증가는 항공사가 다양한 국내 노선과 국제 노선에서의 수요를 충족시키기 위해 새로운 항공기를 조달하는 원동력으로서 중요한 역할을 하고 있습니다. 항공 수요에 대응하기 위해 기체 규모의 확대를 도모하고 있으며, 아프리카 국가 전체에서 신형기에 대한 큰 수요를 창출하고 있습니다.
  • 2017년부터 2022년 사이에 아프리카 국가 전체에서 총 36대의 신규 항공기가 납입되었으며, 지난 기간 동안 이 지역에서 납품된 신규 제트기는 세계의 여객기 납입 총수의 1% 미만이었습니다. 생산 수요는 궁극적으로 항공기 조달 증가로 이어질 수 있습니다. 2022년 9월 기준, 다른 항공사 중에는 86기 이상의 항공기를 체류시키고 있는 곳도 있었습니다.

COVID-19 팬데믹 이후 국제 여객 수송량 증가가 시장 수요를 견인하고 있습니다.

  • COVID-19 팬데믹 이후 2022년 해외 여행 수요가 점차 회복됨에 따라 아시아태평양 항공사는 사람들의 여행 소망과 2년간의 격리 기간에 축적된 저축의 현금화에 자극, 폭주하는 수요에 대응하기 위해 증편을 서둘렀습니다. 그 결과, 2022년에는 이 지역의 항공 여객 수송량은 다른 지역보다 급속하게 팬데믹으로부터 회복했습니다. 예를 들어, 2022년 아시아 태평양 전체의 항공 여객 수는 19억 명으로 2021년 대비 6%, 2020년 대비 151% 성장했습니다. 이 지역의 항공사들은 주요 국가의 항공 여객 수송량 증가에 대응하기 위해 항공기 확장 계획을 실행하고 있습니다. 중국, 인도, 일본, 인도네시아는 아태지역 전체 항공 여객 수송량의 70%를 차지하며 다른 아시아 태평양 국가에 비해 신규 항공기 수요가 높습니다.
  • 아시아태평양의 항공사는 또한 세계적으로 경제 상황이 엄격함에도 불구하고 여행 수요가 성장을 계속 추진했기 때문에 국제 항공 여객 시장의 순조로운 회복을 목격했습니다. 예를 들어, 2022년 8월 이 지역의 국제 항공 여객 수는 1,310만 명을 기록하여 140만 명을 기록했던 2021년 8월에 비해 836% 증가했습니다. 올해 첫 8개월 동안의 국제선 여객 수송량의 견조한 성장은 비즈니스 및 레저 소비자의 여행 수요가 강세를 보였음을 보여줍니다. 이 지역의 항공 여객 수송량의 급격한 증가는 향후 항공 운송 산업을 견인할 것으로 예상됩니다.

민간 항공기용 기내 엔터테인먼트 시스템 산업 개요

민간 항공기용 기내 엔터테인먼트 시스템 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5곳에서 81.30%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. Burrana, Latecoere, Northern Avionics srl, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group(알파벳순 정렬).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 항공 여객 수송량
    • 아시아태평양
    • 유럽
    • 중동
    • 북미
  • 신규 항공기 납품 수
    • 아프리카
    • 아시아태평양
    • 유럽
    • 중동
    • 북미
    • 남미
  • 1인당 GDP(현재 가격)
    • 아시아태평양
    • 유럽
    • 중동
    • 북미
  • 항공기 제조업체의 수입
  • 항공기 수주 잔고
  • 수주 총액
  • 공항 건설 지출(진행 중)
  • 항공사의 연료 지출
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인과 유통 채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 항공기 유형
    • 협동체
    • 광동체
  • 지역
    • 아시아태평양
      • 국가별
      • 중국
      • 인도
      • 인도네시아
      • 일본
      • 싱가포르
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 유럽
      • 국가별
      • 프랑스
      • 독일
      • 스페인
      • 튀르키예
      • 영국
      • 기타 유럽
    • 중동
      • 국가별
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 기타 중동
    • 북미
      • 국가별
      • 캐나다
      • 미국
      • 기타 북미
    • 세계의 기타 지역

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Burrana
    • Donica Aviation Engineering Co., Ltd
    • IMAGIK International Corp.
    • Latecoere
    • Northern Avionics srl
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Thales Group

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계의 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
KTH 25.04.25

The Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market size is estimated at 0.91 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.26 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.66% during the forecast period (2025-2030).

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market - IMG1

Rising demand for narrowbody aircraft and airlines focusing on passengers' overall travel experience are expected to drive the demand for IEF globally

  • Commercial aircraft cabin in-flight entertainment has been an integral component of the cabin interior, playing an increasingly crucial part in defining a passenger's entire flight experience in recent years. The demand for IFE is driven by new aircraft procured by various airlines globally. In terms of new aircraft deliveries during 2017-2022, a total of 6,451 aircraft were procured by various airlines globally. The narrowbody aircraft segment dominated the number of deliveries, with 83% of the deliveries taking place during 2017-2022. The overall passenger aircraft category, including narrowbody and widebody aircraft, witnessed a growth of 23% in 2022 compared to 2021.
  • With the increasing demand for domestic aviation, the market for narrowbody aircraft is anticipated to rebound quicker than for widebody aircraft. The 737 MAX's return to service in late 2020 will support the expansion of the narrowbody market. The adoption of narrowbody aircraft in the longer haul routes by airlines globally has increased, aiding the deployment of IFE systems in narrowbody aircraft. Major airlines such as Emirates have focused on increasing their number of business class seats and improving the customer experience in the IFE systems segment.
  • Around 13,812 aircraft are expected to be delivered during 2023-2030. The fleet expansion plans of various global airlines are expected to aid the procurement of passenger aircraft. This is expected to drive the growth of the commercial aircraft cabin IFE market during the forecast period, with the revenue reaching USD 1.3 billion in 2030.

Increasing huge aircraft orders by various airlines globally as part of fleet renewal plans and airlines focusing on enhancing passengers' travel experiences are driving the market demand for IFE

  • Customer experience is always at the top of the priority list for airlines. Passengers must have a positive experience every time they travel. To provide the best experience, airline companies are focusing on delivering new modernized cabin interiors that include integrated IFES for a more aesthetically pleasing environment throughout the journey.
  • The demand for aircraft IFE is driven by various aircraft orders that are being placed by various airlines globally. In December 2022, Boeing announced that United Airlines placed an order for 100 787-9ss, with the option to purchase 100 more. The transaction is the largest 787 Dreamliner order in Boeing's history. United Airlines plans to purchase 100 737 MAX. In February 2023, Air India ordered 464 aircraft that comprised 190 B737 Max, 140 A320neo, 70 A321neo, 34 A350s, 10 777X, and 20 787-9. All of these aircraft are being fitted with a dedicated IFE system. The huge aircraft in backlog is also expected to drive market growth. By the end of August 2023, Airbus reported a backlog of 7,967 jets, of which 85% were the A320ceo/neo family of narrowbodies. Boeing reported a backlog of 5,579 aircraft, of which 78% were 737 MAX narrowbody jets.
  • Around 13,812 aircraft are expected to be delivered during 2023-2030. The fleet expansion plans of various global airlines are expected to aid the procurement of passenger aircraft. The commercial aircraft IFE market is expected to grow during the forecast period, reaching USD 1.3 billion in 2030.

Global Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market Trends

Growing demand for air travel in African countries is driving the demand for new aircraft deliveries

  • Rising air passenger traffic plays a vital role in driving airlines to procure new aircraft to meet the demand from various domestic and international routes. In 2021, air passenger traffic in Africa reached 104 million, a growth of 191% compared to 2020 and 3% compared to 2019. Airlines are looking to expand their fleet sizes to cater to the growing demand for air travel, which is generating significant demand for new aircraft across African nations. Major countries, such as South Africa, Egypt, and Algeria, accounted for 40% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other countries across Africa.
  • A total of 36 new aircraft were delivered across African countries between the years of 2017 and 2022, and the new jet deliveries in the region during the historic period accounted for less than 1% of the total worldwide passenger aircraft deliveries. The demand generated by air passenger traffic may eventually lead to an increase in aircraft procurements. Some of the major airlines in Africa are Ethiopian Airlines, Egyptair, Royal Air Maroc, Air Algerie, and Kenya Airways. As of September 2022, some other airlines had a backlog of over 86 aircraft. Of the 86 jets, 52 are expected to be narrowbody aircraft. The increasing adoption of fuel-efficient, long-range aircraft and the growing success of low-cost carriers are the major factors driving the narrowbody segment. Such factors may boost the African cabin interior market in the forecast period.

An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand

  • As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Industry Overview

The Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 81.30%. The major players in this market are Burrana, Latecoere, Northern Avionics srl, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
    • 4.1.1 Asia-Pacific
    • 4.1.2 Europe
    • 4.1.3 Middle East
    • 4.1.4 North America
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
    • 4.2.1 Africa
    • 4.2.2 Asia-Pacific
    • 4.2.3 Europe
    • 4.2.4 Middle East
    • 4.2.5 North America
    • 4.2.6 South America
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
    • 4.3.1 Asia-Pacific
    • 4.3.2 Europe
    • 4.3.3 Middle East
    • 4.3.4 North America
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 China
      • 5.2.1.1.2 India
      • 5.2.1.1.3 Indonesia
      • 5.2.1.1.4 Japan
      • 5.2.1.1.5 Singapore
      • 5.2.1.1.6 South Korea
      • 5.2.1.1.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 France
      • 5.2.2.1.2 Germany
      • 5.2.2.1.3 Spain
      • 5.2.2.1.4 Turkey
      • 5.2.2.1.5 United Kingdom
      • 5.2.2.1.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Middle East
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.2.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.2.3.1.3 Rest of Middle East
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Canada
      • 5.2.4.1.2 United States
      • 5.2.4.1.3 Rest of North America
    • 5.2.5 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Burrana
    • 6.4.2 Donica Aviation Engineering Co., Ltd
    • 6.4.3 IMAGIK International Corp.
    • 6.4.4 Latecoere
    • 6.4.5 Northern Avionics srl
    • 6.4.6 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.7 Thales Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제