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메탄올 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Methanol - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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메탄올 시장 규모는 2025년에 1억 250만 톤으로 추계되고, 2030년에는 1억 2,173만 톤에 달할 것으로 예측되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 3.5%를 초과할 것으로 예측됩니다.

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코로나19 팬데믹으로 인해 2020년과 2021년 상반기에 정부의 이동 금지 및 제한 조치로 인해 산업 활동이 급격히 위축되면서 메탄올 시장의 성장이 제한되었습니다. 화학 산업은 부족한 원자재 공급, 제한된 근무 시간 밑 노동력, 수요 감소, 자금 제약으로 인해 어려움을 겪고 있었습니다. 그러나 2021년 중반 팬데믹이 진정된 이후 화학 및 석유화학 산업은 회복세를 보이고 있습니다. 다양한 최종 사용자 산업에서 화학물질에 대한 수요가 기하급수적으로 증가하면서 메탄올 시장의 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 중기적으로 중국, 미국 및 기타 아시아 태평양 국가의 석유 화학 부문 확대와 메탄올 기반 연료에 대한 수요 증가는 연구 대상 시장의 성장을 촉진하는 주요 원동력입니다. 또한 MTO를 사용한 올레핀 생산에서 메탄올의 활용도가 증가함에 따라 화학 산업에서 메탄올 사용량이 증가하고 있습니다.
  • 반면에 메탄올보다 에탄올 연료 또는 바이오 에탄올에 대한 선호도가 높고 이와 관련된 건강에 유해한 영향은 예측 기간 동안 대상 산업의 성장을 제한 할 것으로 예상됩니다.
  • 그럼에도 불구하고 새롭고 확장되는 연료 응용 분야에서 메탄올의 사용과 재생 가능한 메탄올에 대한 산업적 성향이 증가함에 따라 곧 시장에 수익성있는 성장 기회가 창출 될 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양은 메탄올의 최대 시장으로 부상했습니다. 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 목격 할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양 지역의 우위는 중국, 일본 및 기타 동남아시아 국가에서 메탄올에 대한 높은 수요로 인해 화학 및 기타 응용 분야가 확대되고 있기 때문입니다.

메탄올 시장 동향

에너지 관련 용도가 시장을 독점

  • 지난 몇 년 동안 에너지 관련 응용 분야에서 메탄올의 사용이 크게 증가했습니다. 메탄올은 석탄이나 천연가스 같은 비석유 자원에서 기초 석유화학 제품(예 : 에텐, 프로펜, 부텐, 부타디엔)을 생산하는 메탄올-올레핀(MTO) 전환 반응에 널리 사용됩니다.
  • 메탄올은 산소 함량을 높여 옥탄가를 높이기 위해 휘발유에 첨가되는 메틸 3차 부틸 에테르(MTBE)를 생산하기 위한 전구체입니다. MTBE는 휘발유의 완전 연소를 유도하여 일산화탄소와 같은 유해 가스 배출을 줄여 대기 오염을 줄입니다.
  • 메탄올은 전 세계 많은 가솔린 시장에서 가솔린 공급을 늘리는 데 성공적으로 사용되었습니다. 휘발유 공급에 메탄올을 추가하면 비석유 대체 에너지와 깨끗하게 연소하는 고옥탄가 연료를 제공할 수 있습니다. 메탄올 연구소에 따르면 다른 알코올과 달리 휘발유에 메탄올을 혼합하는 것은 정부 보조금이나 연료 혼합 의무 없이도 경제성이 있다고 합니다.
  • 또한 휘발유와 같은 석유 제품에 대한 수요는 매년 증가할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 석유수출국기구(OPEC)에 따르면 2030년 전 세계 휘발유 수요는 2021년 하루 2,570만 배럴보다 9.7% 증가한 하루 2,820만 배럴에 달할 것으로 예상됩니다.
  • 메탄올은 우수한 점화 품질과 높은 세탄가로 인해 연료 대체제로서 상당한 사용량을 기록하는 디메틸 에테르 생산에도 사용됩니다. 디젤 엔진의 DME는 그을음 없이 매우 깨끗하게 연소합니다. 디젤 엔진에서 기존 디젤 연료의 대체 연료로 사용할 수 있습니다.
  • 메탄올은 원유 유래 디젤의 대체 재생 연료로 여겨지는 바이오 디젤 생산의 중요한 출발 물질입니다. 메탄올은 중성지방과의 반응성이 우수하고 알칼리 용해성이 높기 때문에 에탄올보다 에스테르 교환 반응에 선호됩니다.
  • 바이오 디젤은 에너지 안보를 높이고 탄소 발자국을 줄이는 청정 연소 연료입니다. 인화점(최소 100°C)이 높고 디젤 연료와 어떤 비율로든 혼합할 수 있으며, 차량에 연료를 공급하는 동안 두 연료를 혼합할 수 있습니다. 바이오 디젤의 환경적 이점은 팬데믹이 대유행했던 2020년을 제외하고 지난 몇 년간 바이오 디젤 생산이 지속적으로 증가하도록 촉진했습니다.
  • 경제협력개발기구(OECD)에 따르면 바이오 디젤을 포함한 바이오연료의 세계 소비량은 2022년 1,863억 5,000만 리터에 비해 2029년에는 2,107억 리터에 달하고, 13.1%의 성장을 기록할 것으로 예상되고 있습니다. 바이오 디젤 등 바이오 연료의 생산 및 소비 증가 추세는 예측 기간 동안 바이오 디젤 생산량에서 메탄올 소비량 비중을 증가시킬 것으로 보입니다.
  • 위에서 언급 한 모든 요인을 고려할 때 에너지 관련 응용 분야에 대한 메탄올의 사용 및 수요는 예측 기간 동안 증가 할 것으로 예상됩니다.

시장을 독점하는 아시아태평양

  • 아시아태평양 지역은 상당한 시장 점유율로 전 세계 시장을 지배하고 있습니다. 예측 기간 동안 지배력을 유지할 것으로 예상됩니다. 중국은 전 세계 메탄올의 60% 이상을 생산하고 소비하는 최대 생산국이자 소비국으로서 세계 선두를 달리고 있습니다. 중국 허난성 안양에서 포집된 폐 이산화탄소와 수소 가스로 메탄올을 제조하는 세계 최초의 상업적 규모의 최첨단 이산화탄소-메탄올 공장이 생산을 시작했습니다.
  • 메탄올 연구소에 따르면 메탄올은 중국 내 최대 700만 대의 자동차에 동력을 공급하며 중국 연료의 5% 이상을 차지하고 있습니다. 메탄올은 주로 석탄 기반 기술을 사용하여 생산하더라도 기존 가솔린 자동차에 비해 이산화탄소 배출량이 26% 적습니다. 중국 산업정보기술부는 “메탄올 자동차의 보급을 확대”하고 '그린 메탄올 + 메탄올 자동차' 개념을 연구할 계획을 발표했습니다.
  • 인도에서는 NITI Aaayog가 2030년까지 원유 수입의 10%를 메탄올로 대체하는 전략을 수립했습니다. 이를 위해서는 약 30만 톤의 메탄올이 필요합니다. 메탄올과 DME는 휘발유와 경유보다 훨씬 저렴하기 때문에 인도는 2030년까지 연료비를 30%까지 낮출 수 있을 것으로 기대하고 있습니다.
  • 일본은 가와사키, 야마하, 도요타, 혼다, 닛산, 스즈키 등 주요 자동차 생산업체들이 메탄올을 연료로 사용하는 차량 개발을 계획하고 있습니다. 일본의 국가 에너지 전략은 2030년까지 휘발유 의존도를 50%에서 40%로 낮추고, 에너지 효율을 30%로 개선하며, 수송 연료의 20%를 메탄올과 같은 대체 연료로 대체하여 연구 대상 시장의 수요를 늘리는 데 초점을 맞추고 있습니다.
  • 싱가포르는 해양 연료로서 메탄올을 생산하고 유통하기 위한 전 세계적인 인프라 구축 노력에 가장 최근에 동참한 국가입니다. 이미 세계 최대의 해운 부문 벙커링 센터로 인정받고 있는 싱가포르는 해운과 연료 산업이 협력하여 동남아시아 최초의 친환경 e-메탄올 시설이 될 예정입니다.
  • 위에서 언급한 모든 요인이 예측 기간 동안 아시아태평양 지역의 메탄올 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

메탄올 산업 개요

메탄올 시장은 단편화되어 있으며 시장 수요에 개별적으로 영향을 미치기 위해 주요 기업이 중요하지 않은 점유율을 차지합니다. 시장의 주요 기업(특정한 순서 없음)에는 SABIC, Proman, Ningxia Baofeng Energy Group, Methanex Corporation, ZPCIR 등이 있습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 중국, 미국 및 기타 아시아태평양 국가에서 석유 화학 부문 확대
    • 메탄올 기반 연료에 대한 수요 증가
    • 올레핀 생산에서 메탄올 활용 증가
  • 억제요인
    • 메탄올과 비교하여 에탄올 연료 또는 바이오 에탄올의 사용
    • 건강에 대한 유해한 영향
  • 산업 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁도
  • 주요 원료별 세계의 메탄올 생산 능력
  • 기술 스냅샷
  • 무역 분석
  • 가격 동향

제5장 시장 세분화

  • 용도
    • 종래의 화학 물질
      • 포름알데히드
      • 아세트산
      • 용매
      • 메틸아민
      • 기타 종래의 화학 물질
    • 에너지 관련
      • 메탄올-올레핀(MTO)
      • 메틸 3차 부틸 에테르(MTBE)
      • 가솔린 혼합
      • 디메틸에테르(DME)
      • 바이오 디젤
  • 지역
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 베트남
      • 태국
      • 인도네시아
      • 말레이시아
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 터키
      • 러시아
      • 노르딕
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 콜롬비아
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 나이지리아
      • 카타르
      • 이집트
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴, 협정
  • 시장 점유율(%) 및 랭킹 분석
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • Atlantic Methanol
    • BASF SE
    • Celanese Corporation
    • Coogee
    • Enerkem
    • Eni SpA
    • Gujarat State Fertilizers & Chemicals Limited(GSFC)
    • Ineos
    • Kingboard Holdings Limited
    • Lyondellbasell Industries Holdings BV
    • Methanex Corporation
    • Mitsubishi Gas Chemical Company Inc.
    • Mitsui & Co. Ltd
    • Ningxia Baofeng Energy Group Co. Ltd
    • OCI NV
    • Petroliam Nasional Berhad
    • Proman
    • SABIC
    • ZPCIR

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

  • 신규 및 확대하는 연료 용도에 있어서의 메탄올의 사용
  • 재생 가능한 메탄올에 대한 성장 추세
HBR 25.04.04

The Methanol Market size is estimated at 102.50 million tons in 2025, and is expected to reach 121.73 million tons by 2030, at a CAGR of greater than 3.5% during the forecast period (2025-2030).

Methanol - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic drastically curtailed industrial activities due to imposed government bans and restrictions in 2020 and the first half of 2021, limiting the growth of the methanol market. The chemical industry was struggling due to scarce raw material supply, limited working hours/labor strength, reduced demand, and constrained financials. However, the chemical and petrochemical industries have been on track for recovery since the retraction of the pandemic in mid-2021. The exponential rise in demand for chemicals across various end-user industries is expected to contribute to the growth of the methanol market.

Key Highlights

  • Over the medium term, the expanding petrochemical sector in China, the United States, and other Asia-Pacific countries and the rising demand for methanol-based fuels are the major driving factors augmenting the growth of the market studied. Furthermore, the growing utilization of methanol in producing olefins using MTO propels increased offtakes in the chemical industries.
  • On the other side, the higher preference for ethanol fuel or bioethanol over methanol and the health hazardous impacts associated with it are anticipated to restrain the growth of the target industry over the forecast period.
  • Nevertheless, the use of methanol in new and expanding fuel applications and the growing industrial inclination toward renewable methanol are expected to create lucrative growth opportunities for the market soon.
  • The Asia-Pacific emerged as the largest market for methanol. It is expected to witness the highest CAGR during the forecast period. The dominance of the Asia-Pacific region is attributed to the high demand for methanol in China, Japan, and other Southeast Asian countries, expanding chemical and other application sectors.

Methanol Market Trends

Energy-related Applications to Dominate the Market

  • The use of methanol in energy-related applications has increased significantly in the past few years. Methanol is widely used in methanol-to-olefins (MTO) transformation reactions, which provides a chance to produce basic petrochemicals (such as ethene, propene, butene, and butadiene) from non-oil resources like coal and natural gas.
  • Methanol is a precursor for producing methyl tertiary-butyl ether (MTBE), which is added to gasoline to enhance the octane number by increasing the oxygen content. MTBE leads to the complete combustion of gasoline and, thus, lowers the exhaust of harmful gases, like carbon monoxide and other emissions from vehicles, reducing air pollution.
  • Methanol has been successfully used to extend gasoline supplies in many gasoline markets worldwide. Adding methanol to the gasoline supply provides non-petroleum alternative energy and a clean-burning, high-octane fuel. According to the Methanol Institute, unlike other alcohols, methanol blending in gasoline has been economical without government subsidies or fuel-blending mandates.
  • Moreover, the demand for oil products such as gasoline is expected to increase year-on-year. For instance, the global demand for gasoline is anticipated to reach 28.2 million barrels per day in 2030, registering a 9.7% increase over 25.7 million barrels per day in 2021, according to the Organization of the Petroleum Exporting Countries (OPEC).
  • Methanol is also used to produce dimethyl ether, which registers significant usage as a fuel substitute due to its good ignition quality and high cetane number. DME in diesel engines burns very cleanly with no soot. It can be used in diesel engines as a substitute for conventional diesel fuel.
  • Methanol is a crucial starting material for the production of biodiesel, which is viewed as an alternative renewable fuel for crude oil-derived diesel. Methanol is preferred over ethanol for the transesterification reaction due to its superior reactivity with triglycerides and high alkaline dissolution properties.
  • Biodiesel is a clean burning fuel that increases energy security and leads to a lower carbon footprint. It exhibits a higher flash point (100°C minimum) and can be blended with diesel fuel at any proportion; both fuels can be mixed during the fuel supply to vehicles. The environmental benefits of biodiesel have spurred the continued increase in biodiesel production in the historical years, except for 2020, when the pandemic was at large.
  • According to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), the global consumption of biofuels, including biodiesel, is expected to register a growth of 13.1% to reach 210.7 billion liters in 2029 compared to 186.35 billion liters in 2022. The increasing production and consumption trend in biofuels such as biodiesel is likely to increase the share of methanol consumption in biodiesel production during the forecast period.
  • Considering all the abovementioned factors, the use and demand of methanol for energy-related applications are expected to grow in the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the worldwide market with a significant market share. It is projected to maintain its dominance during the forecast period. China alone is the largest producer and consumer of over 60% of the world's methanol, making the country the world leader. In Anyang, Henan Province, China, a 'cutting-edge' carbon dioxide-to-methanol plant has begun production, becoming the world's first commercial-scale facility to manufacture methanol from captured waste carbon dioxide and hydrogen gases.
  • According to the Methanol Institute, methanol powers up to 7 million automobiles in China, contributing to more than 5% of the country's fuel pool. Methanol emits 26% less carbon dioxide than conventional gasoline-powered automobiles, even when generated primarily using coal-based techniques. The Chinese Ministry of Industry and Information Technology announced plans to "increase the popularity of methanol automobiles" and study the 'green methanol + methanol cars' concept.
  • In India, NITI Aaayog designed a strategy to replace 10% of crude imports with methanol alone by 2030. This takes about 30 MT of methanol. Methanol and DME are significantly less expensive than petrol and diesel; India expects to lower its fuel expense by 30% by 2030.
  • Japan is home to some major automotive producers, including Kawasaki, Yamaha, Toyota, Honda, Nissan, and Suzuki, who are planning to develop vehicles that use methanol as fuel. The National Energy Strategy of Japan focuses on reducing petrol dependency from 50% to 40% by 2030, improving energy efficiency by 30%, and replacing 20% of transport fuel with an alternative fuel, such as methanol, enhancing the demand in the market studied.
  • Singapore is the most recent country to join the ongoing efforts to establish a worldwide infrastructure for producing and distributing methanol as a marine fuel. Singapore, which is already recognized as the world's largest bunkering center for the shipping sector, is set to become the first green e-methanol facility in Southeast Asia, a collaboration between the shipping and fuel industries.
  • All the abovementioned factors are expected to fuel the growth of the methanol market in the Asia-Pacific region over the forecast period.

Methanol Industry Overview

The methanol market is fragmented, with top players holding insignificant shares in order to affect market demand individually. Some major players in the market (in no particular order) include SABIC, Proman, Ningxia Baofeng Energy Group Co. Ltd, Methanex Corporation, and ZPCIR, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Expanding Petrochemical Sector in China, United States, and Other Asia-Pacific Countries
    • 4.1.2 Rising Demand for Methanol-based Fuel
    • 4.1.3 Increasing Utilization of Methanol in the Production of Olefins
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Usage of Ethanol Fuel or Bioethanol in Comparison to Methanol
    • 4.2.2 Hazardous Impacts on Health
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Global Methanol Production Capacity by Key Feedstock
  • 4.6 Technological Snapshot
  • 4.7 Trade Analysis
  • 4.8 Price Trends

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Traditional Chemical
      • 5.1.1.1 Formaldehyde
      • 5.1.1.2 Acetic Acid
      • 5.1.1.3 Solvent
      • 5.1.1.4 Methylamine
      • 5.1.1.5 Other Traditional Chemicals
    • 5.1.2 Energy Related
      • 5.1.2.1 Methanol-to-olefin (MTO)
      • 5.1.2.2 Methyl Tert-butyl Ether (MTBE)
      • 5.1.2.3 Gasoline Blending
      • 5.1.2.4 Dimethyl Ether (DME)
      • 5.1.2.5 Biodiesel
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 China
      • 5.2.1.2 India
      • 5.2.1.3 Japan
      • 5.2.1.4 South Korea
      • 5.2.1.5 Vietnam
      • 5.2.1.6 Thailand
      • 5.2.1.7 Indonesia
      • 5.2.1.8 Malaysia
      • 5.2.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 North America
      • 5.2.2.1 United States
      • 5.2.2.2 Canada
      • 5.2.2.3 Mexico
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Germany
      • 5.2.3.2 United Kingdom
      • 5.2.3.3 Italy
      • 5.2.3.4 France
      • 5.2.3.5 Turkey
      • 5.2.3.6 Russia
      • 5.2.3.7 NORDIC
      • 5.2.3.8 Spain
      • 5.2.3.9 Rest of Europe
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Colombia
      • 5.2.4.4 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Nigeria
      • 5.2.5.4 Qatar
      • 5.2.5.5 Egypt
      • 5.2.5.6 United Arab Emirates
      • 5.2.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Atlantic Methanol
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Celanese Corporation
    • 6.4.4 Coogee
    • 6.4.5 Enerkem
    • 6.4.6 Eni SpA
    • 6.4.7 Gujarat State Fertilizers & Chemicals Limited (GSFC)
    • 6.4.8 Ineos
    • 6.4.9 Kingboard Holdings Limited
    • 6.4.10 Lyondellbasell Industries Holdings BV
    • 6.4.11 Methanex Corporation
    • 6.4.12 Mitsubishi Gas Chemical Company Inc.
    • 6.4.13 Mitsui & Co. Ltd
    • 6.4.14 Ningxia Baofeng Energy Group Co. Ltd
    • 6.4.15 OCI NV
    • 6.4.16 Petroliam Nasional Berhad
    • 6.4.17 Proman
    • 6.4.18 SABIC
    • 6.4.19 ZPCIR

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Use of Methanol in New and Expanding Fuel Applications
  • 7.2 Growing Trends Toward Renewable Methanol
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